Новини частина 7
-
ПЕРШИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ДОСВІД СТУДЕНТІВ-ХОРЕОГРАФІВ ЗА КОРДОНОМ
-
ДОСВІД БАЛЕТМЕЙСТЕРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В НІМЕЧЧИНІ
-
ВІДКРИВАЮЧИ НОВІ ГОРИЗОНТИ: ІНТЕНСИВ З СУЧАСНОГО ТАНЦЮ
-
ЗА ПОКЛИКОМ СЕРЦЯ: творчий конкурс хореографів
-
Від ідеї до реалізації студентський науковий гурток «Традиційні та інноваційні методи розвитку творчості в сучасномутанці»
-
Вчителі майбутнього: комплексний кваліфікаційний екзаменбакалаврів освітньо-професійної програми “Середня освіта (музичнемистецтво та англійська мова) успішно складено!
-
ПІДСУМКОВА АТЕСТАЦІЯ ЗДОБУВАЧІВ ПЕРШОГО РІВНЯ ВИЩОЇОСВІТИ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ 024 ХОРЕОГРАФІЯ ТА 014 СЕРЕДНЯ ОСВІТА (ХОРЕОГРАФІЯ)
-
Результати виробничої практики здобувачів ІІ рівня вищої освіти ОПП “Середня освіта (музичне мистецтво)” м12ММ та м106ММ групи
-
ПЕРШІ КРОКИ У СТВОРЕННІ ОСОБИСТОГО БРЕНДУ ХОРЕОГРАФА
-
НАУКА І ТВОРЧІСТЬ У ПРОФЕСІЙНОМУ СТАНОВЛЕННІ ХОРЕОГРАФА: звіти студентських гуртків
-
Палітра творчості: хроніка гуртка «Мистецьке коло» за ІІ півріччя 2023-2024 н.р.
-
Наукова складова – важлива частина навчання студентів-магістрантівспеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) або Успішний захист курсових робіт
-
НАУКОВА СКЛАДОВА У ПРОФЕСІЙНОМУ СТАНОВЛЕННІ МАЙБУТНЬОГО ХОРЕОГРАФА
-
САМООЦІНКА ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ХОРЕОГРАФІВ – ВАЖЛИВИЙ ВАЖІЛЬ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВДОСКОНАЛЕННЯ
-
ТВОРЧА ЗУСТРІЧ “ВОЛОДИМИР ІВАСЮК.НА ВИСОКОМУ ДУХОВНОМУ ЩАБЛІ”
-
Наукові здобутки студентів-бакалаврів, які завершують навчання за ОПП “Середня освіта (музичне мистецтво та англійська мова”
-
Симпозіум здобувачів вищої освіти хореографічних спеціальностей«Неформальна освіта – шлях до якісної професійної діяльності»
-
Горизонти майбутнього у спільнодії зі стейкхолдерами закладів освіти України
-
“Творчість на відстані”: івентпростір студентського наукового гуртка “Мистецьке коло” на Фестивалі науки БДПУ
-
Науково-практична діяльність здобувачів вищої освітиспеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво)в рамках Фестивалю науки БДПУ
-
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ БАТЛ ВИПУСКНИКІВ ТАСТУДЕНТІВ-ХОРЕОГРАФІВ БДПУ
-
Науково дослідна робота здобувачів вищої освіти заочної форми
-
КРІ інструмент для європейської інтеграції української освіти
-
ЗІРКИ НАРОДЖЕНІ ТЕРПСИХРОЮ
-
ТАНЦЮВАЛЬНИЙ ПОДИХ
-
МИСТЕЦТВО ТАНЦЮ І ХОРЕОГРАФІЧНА ОСВІТА
-
Чорнобиль: біль серця
-
Підсумки проведення Міжнародної науково-практичної конференції«МИСТЕЦТВО ТА МИСТЕЦЬКА ОСВІТА В СУЧАСНОМУЄВРОПЕЙСЬКОМУ СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ»
-
ДИСКУРС НА ТЕМУ ХОРЕОЛОГІЇ В УКРАЇНІ
-
ПРЕМ’ЄРНІ ВИСТУПИ ХОРЕОГРАФІВ У НАУКОВИХ КОНФЕРЕНЦІЯХ
-
СТУДЕНТСЬКА НАУКА ЯК ОСНОВА ПОТЕНЦІАЛУ УКРАЇНСЬКОЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ
-
Профорієнтаційна зустріч з випускниками «Дніпропетровського фахового мистецько-художнього коледжу культури»
-
НЕЙМОВІРНА СИЛА СУЧАСНОГО ТАНЦЮ: ЗУСТРІЧ З ПРОФЕСІОНАЛОМ
-
Творчі вчителі – майбутнє України!
-
ВІСІМНАДЦЯТЬ СТУДЕНТІВ-ХОРЕОГРАФІВ ВИБОРЮВАЛИ ПРАВО ПЕРЕМОГИ В І ЕТАПІ ОЛІМПІАДИ
-
БЕЗ МИНУЛОГО НЕМАЄ МАЙБУТНЬОГО!
-
Танець єднає та надає сили вистояти!
-
ОНЛАЙН СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ «ТАНЦЮВАЛЬНА КУЛЬТУРА ПІВДНЯ УКРАЇНИ»
-
ЗАСВОЄННЯ ТАНЦЮВАЛЬНО-РУХОВИХ ПРАКТИК – ШЛЯХ ДО ФОРМУВАННЯ ФАХОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ХОРЕОГРАФІЇ
-
Володимир Івасюк – творець високої академічної музикизв’язок родини з Бердянським державним педагогічнимуніверситетом
-
Новий професійний досвід здобувачів вищої освіти спеціальності 024 Хореографія БДПУ
-
ПРАКТИКИ З ВІДНОВЛЕННЯ РЕСУРСНОСТІ:ЗУСТРІЧ ПСИХОЛОГІВ З ХОРЕОГРАФАМИ
-
Гостьова лекція «Педагогіка серця і добра академіка Івана Зязюна»
-
V дистанційний фестиваль для дітей з особливими освітніми потребами «Майбутнє України в долонях дитини!»
-
ОБМІН ДОСВІДОМ ТА ДУМКАМИ ЗАКОРДОННИХ ТА ВІТЧИЗНЯНИХ ПРЕДСТАВНИКІВ ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА
-
«Не серед нас, та разом з нами. В серцях, у пам’яті, в думках»
-
«Де освіта у стійкості та відновленні України» потужний захід від ГО «Прогресильні»
-
Бінарна лекція для здобувачів вищої освіти спеціальності 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво)
-
СЛІДУЄМО РЕКОМЕНДАЦІЯМ СТЕЙКХОЛДЕРІВ!
-
Виховна година до Міжнародного дня жінок і дівчат у науці
-
РЕЗУЛЬТАТИ СПІВПРАЦІ КАФЕДРИ ТМНМДЗ ГО «АСОЦІАЦІЯ ВИПУСКНИКІВ-ХОРЕОГРАФІВ БДПУ»
-
ФОРМУВАННЯ БАЛЕТМЕЙСТЕРСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ
-
ВИКЛАДАЧ-ПРАКТИК – вимога якісної підготовки фахівця хореографічного профілю
-
ЗАХИСТ КУРСОВИХ РОБІТ З ОК «Теорія і методика роботи з хореографічним колективом»
-
ТРАДИЦІЯ, яка об’єднує танцювальну родину «МарЛен»
-
Участь команди кафедри ТМНМД у заходах, проведених у рамках Інформаційних Днів Програми ЄС Еразмус+
-
Перемога в Міжнародному фестивалі-конкурсі мистецтв «Super Art Winter – 2023»
-
Наші магістранти учасники культурно мистецьких заходів різних куточків України
-
ЯКІСНИЙ ПОКАЗНИК ПАРТНЕРСТВА ВИКЛАДАЧА ТА СТУДЕНТІВ-ХОРЕОГРАФІВ У НАУКОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ: звіт роботи наукового гуртка
-
Результати виробничої практики зі спеціальностіздобувачів 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освітиОПП “Середня освіта (музичне мистецтво)”
-
Результати неформальної освіти здобувачів ІІ (магістерського) рівнявищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво)
-
Науковий гурток «Традиційні та інноваційні методи розвитку творчості в сучасному танці»
-
«Мистецьке коло»- осередок наукових і творчих пошуків
-
Студентський науковий гурток «Музикант-науковець»: здобутки за 2023 рік і перспективи подальшої діяльності
-
БАЛАНС МІЖ ТВОРЧІСТЮ ТА ПРОФЕСІЙНІСТЮ
-
Академічна доброчесність у сучасному освітньому просторі: онлайн-зустріч із представниками бібліотеки БДПУ
-
ВИРОБНИЧА ПРАКТИКА – ВАЖЛИВА СКЛАДОВА НА ШЛЯХУ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ХОРЕОГРАФІВ
-
ПІДСУМКОВА АТЕСТАЦІЯ В ЗАДОВОЛЕННЯ: фінальний реверанс хореографів
-
«Різдвяний ритм» майстер клас з українського бойового танцю
-
ВИМОГИ ДО ЯКІСНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ МИСТЕЦЬКОГО СПРЯМУВАННЯ: інформація, питання, відповіді
-
Продовжуємо співпрацювати із НАПН України
-
«Безбар’єрність мистецтво та освіта»
-
ОСУЧАСНЕННЯ ОПП ХОРЕОГРАФІЯ: зустріч зі стейкхолдерами
-
«Мелодія безмежного таланту»: творчий проєкт до 85-ї річниці з Дня народження Мирослава Скорика
-
Семінар-практикум «Акробатика в сучасній хореографії: теорія та практика»
-
Здобувачі вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) взяли участь у студентській науковій конференції
-
Серія гостьових лекцій британського професора Найджела Осборна в рамках проєкту «Art Therapy Force»
-
Результати ХІV дистанційного конкурсу в галузі вокального та інструментальн го мистецтва «Азовський зорепад» – 2023»
-
Навчання в Міжнародній школі Жана Моне з менеджменту академічних проєктів та ефективної комунікації
-
Курс з підвищення кваліфікації «Штучний інтелект майбутнє освіти»
-
Результативна підсумкова атестація майбутніх викладачів музичного мистецтва
-
Добрих справ багато не буває!
-
Застосування GOOGLе сервісу “Sway” для презентацій на уроках мистецтва: відкрита гостьова лекція фахівця-практика Карини СМИРНОВОЇ
-
Круглий стіл студентської наукової спільноти спеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво)
-
ВІДКРИТА ГОСТЬОВА ЛЕКЦІЯ «ХАРАКТЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ МОЛДОВСЬКОГО НАРОДНОГО ТАНЦЮ» ВІД ПРАКТИКА ІОНА БЕНКЕЧА
-
Summit Прогресильних освітян 2023
-
Відкритий дистанційний конкурс хореографічної майстерності «Танець-це життя»!
-
Відбулися традиційні Міжнародні педагогічно-мистецькі читання «Неперервна педагогічна освіта ХХІ століття: досвід, інновації, тенденції»
-
Поповнюємо скриньку творчих нагород
-
ВИСВІТЛЕННЯ ПРОБЛЕМАТИКИ ІНТЕГРАЦІЇ В ХОРЕОГРАФІЇ В НАУКОВИХ ДИСКУСІЯХ
-
У СПІВПРАЦІ ДО ПЕРЕМОГИ
-
Чергові творчі здобутки студентів-музикантів – ПЕРЕМОГА на Міжнародному конкурсі від проєкту «Квітуча Україна»
-
Підвищуємо рівень професійної кваліфікації під час авторського навчального тренінгу зі штучного інтелекту
-
Зустріч робочої групи ОПП “Середня освіта (музичне мистецтво)” зі здобувачами 1 курсу другого (магістерського) рівня з питань моніторингу і періодичного перегляду освітньої програми
-
Презентуємо діяльність кафедри ТМНМД і БДПУ у рамках Всеукраїнського науково-практичного онлайн-семінару «МИСТЕЦЬКА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ В УМОВАХ ОСВІТНЬОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ»
-
ПОПУЛЯРИЗАЦІЯ ІМІДЖУ ВИКЛАДАЧІВ ХОРЕОГРАФІЇ БДПУ ЯК ПРАКТИКІВ
-
Тренінгова робота викладачів-хореографів
-
Яскраві таланти та здібності презентували здобувачі спеціальності 014 Середня
освіта (Музичне мистецтво) на щорічному традиційному заході «Дебют першокурсника» -
ВІДВІДУВАННЯ МАЙСТЕР-КЛАСІВ У РАМКАХ ВИВЧЕННЯ ОСВІТНІХ КОМПОНЕНТІВ ОПП «ХОРЕОГРАФІЯ»
-
Лабораторія педагогічних інновацій
-
Всеукраїнський радіодиктант Національної єдності-2023
-
БДПУ – простір прогресильної освіти!
-
АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ХОРЕОГРАФІЧНОЇ ОСВІТИ національно-патріотичний аспект
-
ЗУСТРІЧ ІЗ ВИКЛАДАЧЕМ БОЛГАРСЬКОГО НАРОДНОГО ТАНЦЮ ВАЛЕНТИНОМ ВАСИЛЬЄВИМ
-
БДПУ – ПРОСТІР ДЛЯ ПРОГРЕСИЛЬНОСТІ
-
АКТИВНОСТІ ХОРЕОГРАФІВ: ТЕОРІЯ, ПРАКТИКА Й ПОПУЛЯРИЗАЦІЯ ІМІДЖУ БДПУ
-
Творча перемога здобувачів спеціальності Середня освіта (Музичне мистецтво) на Міжнародному мистецькому конкурсі
-
ПРОВЕДЕННЯ ВИХОВНОЇ ГОДИНИ «ЧЕСТЬ І ВОЛЯ! СЛАВА НАЦІЇ»
-
СПІВПРАЦЯ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ – ЗАПОРУКА ЯКІСНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ХОРЕОГРАФІВ
-
Зустріч гаранта ОПП Середня освіта музичне мистецтво із здобувачами
-
ПСИХОЛОГІЧНІ ХВИЛИНКИ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ МАЙБУТНІХ ХОРЕОГРАФІВ
-
ПРОДОВЖУЄМО ПРАЦЮВАТИ І ГІДНО ТРИМАТИ СВІЙ ОСВІТНІЙ ФРОНТ
-
КОЗАЦЬКОМУ РОДУ НЕМА ПЕРЕВОДУ: початок освітнього процесу хореографів БДПУ
-
Посвята у студенти Бердянського державного педагогічного університету
-
Старт нового навчального року здобувачів вищої освіти спеціальності 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво)
-
«Retreat for Displaced Teachers» by Progresylni
-
ЗУСТРІЧ ПРЕДСТАВНИКІВ ХОРЕОГРАФІЧНОЇ СПІЛЬНОТИ УКРАЇНИ
-
ХОРЕОГРАФІЧНА РОДИНА БДПУ ЧЕКАЄ НА НОВИХ ТАЛАНОВИТИХ СТУДЕНТІВ: результати творчого конкурсу
-
БАКАЛАВР ХОРЕОГРАФІЇ – РЕЗУЛЬТАТ ГІДНИЙ ПОВАГИ
-
Підсумки проведення ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції «МИСТЕЦТВО ТА МИСТЕЦЬКА ОСВІТА В СУЧАСНОМУ СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ»
-
ОБИРАЮЧИ МАЙБУТНЄ – ОБИРАЙ БДПУ: ДЕНЬ ВІДКРИТИХ ДВЕРЕЙ ДЛЯ МАЙБУНІХ ХОРЕОГРАФІВ!
-
Результати підсумкової атестації здобувачів вищої освіти ОПП Середня освіта (музичне мистецтво та англійська мова)
-
ІМІДЖУЄМО БДПУ НА НАУКОВИХ КОНФЕРЕНЦІЯХ
-
ПЕРШИЙ ДОСВІД ЗАХИСТУ КУРСОВИХ РОБІТ СТУДЕНТІВ-ХОРЕОГРАФІВ: МИСТЕЦЬКИЙ АСПЕКТ
-
Перший досвід проходження безперервної навчальної практики ОП «Хореографія»
-
Популяризація українського сценічного одягу – джерельна база для творчості балетмейстера
-
РОБОТА В КОМАНДІ СТЕЙКХОЛДЕРІВ: відновлення психоемоційного здоров’я українців і українок
-
РЕГІОНАЛЬНИЙ АСПЕКТ МИСТЕЦЬКОЇ ГАЛУЗІ: КРУГЛІЙ СТІЛ ДЕПАРТАМЕНТУ КУЛЬТУРИ ТА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
-
Академічна доброчесність як запорука якісної професійної підготовки майбутнього фахівця хореографії
-
Творча зустріч з головою Запорізького обласного осередку національної Спілки композиторів України Наталією Боєвою
Івентпростір «РеалМ’юзік» у рамках Фестивалю науки БДПУ
19 травня в рамках Фестивалю науки БДПУ на кафедрі теорії та методики навчання мистецьких дисциплін була проведена гостьова мінілекція запрошеної гості докторки філософії в галузі освіти, доцентки кафедри музичного мистецтва Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського Людмила Аристова на актуальну тему «Кольоротерапія». Лекторка ознайомила учасників заходу із значенням кожного кольору, дієвими техніками кольоротерапії, які застосовуються в освітньому процесі Нової української школи. Адже згідно з сучасними дослідженнями саме кольоротерапія за допомогою певних кольорів є одним із способів збереження й коригування психоемоційного стану учнів.
Під час заходу відбулося урочисте нагородження учасників студентської наукової секції «Теоретико-методичні аспекти мистецької освіти в закладах загальної середньої та вищої освіти». Завідувачка кафедри Віра БУРНАЗОВА вручила грамоти учасників здобувачкам вищої освіти Дарині ДЕНЕЗІ, Катерині САМАТОВІЙ, Анні КУДІНІЙ, Катерині РАСТОРГУЄВІЙ. Студентки Поліна ОЧЕРЕТЕНКО і Валерія ДЯДЮН були нагороджені Подяками ректора за найкращу наукову доповідь.
Також відбулася презентація творчого звіту за 2022-2023 н.р. Івентпростір, який мав назву «РеалМ’юзік», зібрав викладачів, концертмейстерів кафедри і здобувачів вищої освіти. У творчому звіті Кафедра теорії та методики навчання мистецьких дисциплін представлено вокальні й інструментальні композиції українських, зарубіжних композиторів, народні твори у виконанні здобувачів вищої освіти (Ольга МАСЛЯНКА, Микола БАРБОЛІН, Ганна СКИБА, Марія ЄРЕМЕЙЧУК, Ілля РЄЗНІК) випускників (Роман МЕЛЬКОВ) і концертмейстерів кафедри Дмитра ФЕДЧАКА й Віктора ГРЕБЕНІКА. Тож, запрошуємо всіх поціновувачів музичного мистецтва до перегляду ІВЕНТПРОСТОРУ «РеалМ’юзік» за посиланням: https://youtu.be/AwMTM5C_Qi0
За матеріалами кафедри теорії та
методики навчання мистецьких дисциплін
ФЕСТИВАЛЬ НАУКИ В БДПУ: НАУКОВА СЕКЦІЯ СТУДЕНТІВ-ХОРЕОГРАФІВ
Змістовним, актуальним та цікавим виявилося засідання наукової студентської секції студентів-хореографів, яке було насичене інформаційним, практичним і творчим матеріалом.
З вітальним словом до студентів звернулися декан факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Людмила КОВАЛЬ і завідувачка кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін Віра БУРНАЗОВА.
У рамках заходу було представлено результати роботи наукових студентських гуртків за рік: «Здобутки, проблеми та перспективи роботи дитячих хореографічних колективів» (керівник – доцент Олена МАРТИНЕНКО) і «Традиційні та інноваційні методи розвитку творчості в сучасному танці» (керівник – доцент Юлія ТАРАНЕНКО).
Під час науково-методичного студентського батлу «Сучасні тенденції навчання дітей хореографії» були розкриті важливі завдання, проблеми та перспективи навчання хореографії в умовах воєнного стану в Україні. Учасниками батлу виступили здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти, які є практиками в галузі педагогічної та мистецької діяльності. Ними були розкриті теми: «Соціальна адоптація дітей з розладами аутичного спектру шляхом танцювальних вправ» (Т. Глазкова), «Проблематика проведення уроків хореографії в умовах онлайн та оффлайн навчання» (В. Кирпа), «Змістовна складова програми з хореографії в ЗЗСО» (А. Огородня), «Проблематика проведення уроків хореографії в ЗЗСО» (М.Кучерук), «Синтез мистецтв як один з векторів розвитку ансамблів сучасного танцю» (А. Швидка), «Особливість роботи з батьківським колективом у позашкільному закладі» (В. Бринкевич). Усі виступи були ґрунтовними, підкріпленими презентаціями та відеоматеріалами з власного досвіду роботи.
Цікавим і практично спрямованим виявився тренінг зі створення інтерактивного зошиту з хореографії. На початку заходу Ю.ТАРАНЕНКО презентувала «Зошит з сучасного танцю», який в минулому році було розроблено в рамках роботи гуртка «Традиційні та інноваційні методи розвитку творчості в сучасному танці» і який вже після півроку видання набув популярності в Україні. У проведенні тренінгу створення зошиту з сучасного танцю взяли участь студенти Х. Омельченко, В. Назаренко, К. Піліпішина, К. Марфіян, С. Самойлова.
У рамках Фестивалю науки було презентовано нову форму роботи викладачів і студентів «Подкаст з українського танцю», активними учасниками якого виступили здобувачка вищої освіти 4 курсу М. КОЗУБЕНКО й викладачі кафедри Р.ПАВЛЕНКО та Д. ІЛЬЇН: https://youtu.be/9-M8ubSUSS8.
Наукова діяльність студентів-хореографів тісно пов’язана з творчою. Особливої актуальності це набуває саме зараз, коли стоїть завдання відродження та популяризації української народної культури. Відродження українського танцю відбувається на основі вивчення його першоджерел, що було ґрунтовано продемонстровано викладачем Р.ПАВЛЕНКО. Цікавою була також відеопрезентація студентів 1 курсу, присвячена «ДНЮ ВИШИВАНКИ»: https://youtu.be/iG-dKc_46xs і танцювальний проєкт «Я з України», у якому любов до українського танцю продемонстрували викладачі і студенти спеціальності «Хореографія».
Публічність і відкритість проведеного заходу, а також інтерес до підготовки хореографів у БДПУ була підтверджена присутністю викладачів та студентів інших закладів вищої освіти України: Лілії КОЗИНКО (доцент кафедри хореографії і танцювальних видів спорту Національного університету фізичного виховання і спорту України, експерт НАЗЯВО), Інни ТЕРЕШКО (декан факультету мистецтв Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини), Ольги БИКОВОЇ (завідувачка кафедри хореографії та художньої культури, кандидаткою педагогічних наук УДПУ) та ін.
Усі студенти, які взяли активну участь у ролі спікерів у Фестивалі науки БДПУ, були нагороджені грамотами. Також грамоти за активну наукову діяльність отримали студенти К. Піліпішина, Х. Тюрина, В. Бичкова, С. Самойлова, К.Марфіян, Х. Омельченко, Г.Швидка, які активно представляли БДПУ на всеукраїнських та міжнародних наукових конференціях упродовж навчального року.
Фестиваль науки в БДПУ продемонстрував високу якість фахової підготовки майбутніх хореографів, здатних вивчати і презентувати актуальні освітні й мистецькі теми, публічно виступати, дискутувати та представляти на загал свій професійний досвід.
За матеріалами кафедри ТМНМД
Теорія і практика: дві складові майбутнього успішного вчителя
Практика є невід’ємною та надзвичайно важливою складовою навчання майбутніх вчителів. Незалежно від того, якими теоретичними знаннями володіє майбутній вчитель, без практичного досвіду важко успішно реалізувати себе як фахівця. Саме практика дає можливість отримати необхідний досвід роботи з дітьми, дозволяючи майбутнім вчителям взаємодіяти з різними типами учнів, різним культурним та соціальним підґрунтям, враховувати усі виклики та вимоги НУШ.
Факультет психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету також приділяє велику увагу виробничій практиці своїх здобувачів освіти, плекаючи надійну когорту компетентних та професійних вчителів. Так, 17 березня 2023 року відбулася звітна конференція з виробничої практики здобувачів вищої освіти бакалаврського рівня ФППОМ БДПУ (ОП «Середня освіта (музичне мистецтво та англійська мова)») під керівництвом к. філол. н., доцентки кафедри іноземних мов і методики викладання Оксани Дубрової.
На конференції здобувачі продемонстрували свої здобутки під час практики, ознайомивши присутніх із результатами впровадження своїх теоретичних знань у реальне навчальне середовище. Підготовлені здобувачами яскраві презентації та цікаві відеофрагменти уроків продемонстрували їхнє вміння застосовувати свої знання та навички вчителя у практичній роботі з використанням різноманітних інтерактивних методів (Мозковий штурм, Круглий стіл, Дискусія, Ситуаційний аналіз, Мікрофон, Займи позицію тощо), що відповідають змінам мети та призначення сучасної освіти. Це розуміють і наші майбутні вчителі, адже, на їхню думку, важливо викликати інтерес до навчальної теми, перетворивши аудиторію пасивних спостерігачів на активних учасників заняття, під час якого відбувається взаємозв’язок не лише між вчителем та слухачем, а й між слухачами в навчанні.
Не менш значущою складовою успішного освітнього процесу є залучення цифрових інструментів навчання, особливо в епоху дистанційного навчання, що також продемонстрували на практиці здобувачі вищої освіти бакалаврського рівню ФППОМ БДПУ (ОП «Середня освіта (музичне мистецтво та англійська мова)»), довівши, що вони здатні ефективно та доцільно працювати в академічному контексті, маючи безліч можливостей успішно навчати в електронному середовищі.
Тож, залишається лише побажати успіхів здобувачам у їхній майбутній професії та творчих здобутків на складному, але цікавому освітянському фронті!
керівник практики Оксана Дуброва, к. філол. н.,
доцентка кафедри іноземних мов
і методики викладання ФФСК БДПУ
День студентської науки здобувачів вищої освіти спеціальності 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво)
Триває Фестиваль науки в Бердянському державному педагогічному університеті. 16 травня оголошено Днем студентської науки, тож, на факультеті психолого-педагогічної освіти та мистецтв відбулися засідання студентських наукових секцій. Здобувачі вищої освіти спеціальності 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво) під керівництвом доцентки Анетти ОМЕЛЬЧЕНКО провели круглий стіл «Теоретико-методичні аспекти мистецької освіти в закладах загальної середньої та вищої освіти». З вітальним словом виступила завідувачка кафедри Віра БУРНАЗОВА, яка анонсувала заходи, які відбудуться на цьому тижні і побажала здобувачам вищої освіти плідної та цікавої роботи наукової секції.
У роботі круглого столу взяли участь 23 учасники. Молоді науковці разом зі своїми керівниками підготували ґрунтовні доповіді, які були підкріплені відео- та аудіоматеріалами. Із доповіддю на тему «Цілі та завдання поліхудожнього виховання майбутнього вчителя музичного мистецтва» виступила здобувачка 4 курсу першого рівня вищої освіти Дарина ДЕНЕГА (керівник –доцентка Олена БУЗОВА). Студентка 3 курсу Катерина САМАТОВАохарактеризувала своєрідність педагогічної системи сучасної мистецької освіти педагога-музиканта Людмили МАСОЛ (керівник – доцентка Анетта ОМЕЛЬЧЕНКО). Значення українських струнних інструментів у розвитку сучасної культури України розкрила у своєму виступі здобувачка 1 курсу першого рівня вищої освіти Анна КУДІНА (керівник – доцентка Анетта ОМЕЛЬЧЕНКО). «Роль пісні в опері Миколи ЛИСЕНКА «Наталка Полтавка» як засобу розкриття національного побуту, традицій та характеру персонажів» – тема, яка зацікавила здобувачку 1 курсу першого рівня вищої освіти Поліну ОЧЕРЕТЕНКО (керівник – доцентка Вікторія ГРИГОР’ЄВА). Історію створення й інтерпретаційні зразки української пісні «Ніч яка місячна, зоряна, ясная» досліджувала здобувачка 4 курсу першого рівня вищої освіти Валерія ДЯДЮН (керівник – Віра БУРНАЗОВА). Про особливості звучання українських пісень у творчості сучасних виконавців, таких, як гурт Степана Бурбана «Паліндром», арт-рок гурт «Schmalgauzen» та ін. розповіла здобувачка 2 курсу першого рівня вищої освіти Катерина РАСТОРГУЄВА (керівник – доцентка Анетта ОМЕЛЬЧЕНКО).
За результатами студентського голосування за допомогою гугл-форми найкращими були обрані доповіді Поліни ОЧЕРЕТЕНКО (1 курс) і Валерії ДЯДЮН (4 курс). Молоді науковці нагороджені Подяками ректора, інші доповідачі – Грамотами за участь. Засідання наукової секції студентів спеціальності 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво) пройшло в творчій атмосфері, доповіді були цікавими, різноплановими й актуальними, що не тільки сприяє професійному зростанню здобувачів вищої освіти, а й розвиває навички softskills, наукове мислення, розкриває їх індивідуальні якості та інтереси як особистості, так і фахівця.
За матеріалами кафедри теорії
та методики навчання мистецьких дисциплін
Результати засідання наукової секції викладачів кафедри ТМНМД у рамках Фестивалю науки в БДПУ
У Бердянський державний педагогічний університет 15 травня стартував щорічний травневий Фестиваль науки. У рамках фестивалю цього дня Кафедра теорії та методики навчання мистецьких дисциплін було проведено у формі круглого столу засідання викладацької наукової секції «Теоретико-методологічні аспекти фахової підготовки майбутніх учителів мистецьких дисциплін: здобутки, проблеми та перспективи».
Відкрила захід завідувачка кафедри Vira Burnazova-Usova, яка привітала колег з початком Фестивалю науки й запросила присутніх відвідати всі заходи, які будуть проходити в університеті протягом цього тижня – з 15.05.2023р. по 20.05.2023р. На засіданні було представлено звіт кафедри з наукової й творчої діяльності за 2022-2023 н.р.
Викладачами кафедри за цей навчальний рік опубліковано статті в журналах, які включено до наукометричних баз Scopus та/або Web of Science, фахових виданнях, закордонних колективних монографіях. Учасники засідання відмітили широку географію участі в міжнародних і всеукраїнських конференціях як викладачів, так і здобувачів вищої освіти. Упродовж року викладачі кафедри провели Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Мистецтво та мистецька освіта в сучасному соціокультурному просторі», яка об’єднала більше 100 науковців не тільки з України, а й інших країн Європи. Кафедрою був організований і проведений відкритий науковий семінар-практикум «Діалог актуальних дискурсів хореографічної освіти: теорія, методика, практика», учасниками якого стали більше 75 хореографів з усіх куточків нашої країни. У цьому році семінари проводили й здобувачі другого рівня вищої освіти. Викладачі підвищували професійну кваліфікацію як за програмою БДПУ, так і за програмами інших освітніх організацій.
Було акцентовано увагу на результатах наукової діяльності здобувачів вищої освіти: участі в науково-практичних конференціях, семінарах, вебінарах, публікації тез і статей під керівництвом викладачів. У цьому році колективом кафедри створено безліч творчих проєктів, проведено багато виховних і національно-патріотичних лекцій, онлайн-концертів, зустрічей з фахівцями-практиками тощо. Наші студенти посіли І місця на міжнародних і всеукраїнських творчих конкурсах, брали активну участь у виховній діяльності університету, факультету, кафедри.
Тож, не зважаючи на всі складнощі, пов’язані з повномасштабним вторгненням країни-агресора і тимчасовим переміщенням нашого університету, у 2022-2023 навчальному році кафедрою ТМНМД проведено потужну наукову, творчу, виховну роботу.
Результати діяльності кафедри оприлюднено на сайті БДПУ http://surl.li/hbjyc, сторінках кафедри у соціальних мережах інстаграм http://surl.li/hbjuw, фейсбук http://surl.li/hbjxi, Університетському слові https://us.bdpu.org.ua/.
Фестиваль науки 2023 триває!
За матеріалами кафедри теорії та
методики навчання мистецьких дисциплін
ПРІОРИТЕТНІ ВЕКТОРИ ЯКІСНОЇ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ХОРЕОГРАФІВ: ОБГОВОРЕННЯ ОПП
11 травня відбулася зустріч стейкхолдерів (викладачів, роботодавців, випускників і студентів) з обговорення освітньо-професійних програм: «Хореографія» (спеціальність 024 Хореографія) та «Середня освіта (Хореографія). Фітнес» (спеціальність 014 Середня освіта (Хореографія).
Гарантами ОПП (доцентом Юлією ТАРАНЕНКО та доцентом Оленою МАРТИНЕНКО) були представлені презентації щодо ключових аспектів змісту програм й наголошено на змінах, які відбулися протягом останнього року.
Конструктивна зустріч стейкхолдерів надала можливість проаналізувати зміст діючих програм та внести пропозиції щодо їх удосконалення. Так, доцентом Оленою МАРТИНЕНКО було висловлено думку щодо осучаснення мети ОПП «Середня освіта (Хореографія). Фітнес», а саме – додаванням домінанти національно-патріотичної складової і відповідно перегляду змісту освітніх компонентів ОПП. Пропозиція була підтримана з боку практиків, які наголосили на пріоритетності підготовки фахівців, готових до вирішення завдань національно-патріотичного виховання через ознайомлення школярів з українським народним танцем з урахуванням його регіональних аспектів: Катерини ВАСЕЦЬКОЇ (вчитель хореографії середньої загальноосвітньої школи № 35 Дніпровської міської ради, керівник ансамблю танцю «Emotion» місто Дніпро), Тетяни БАЧУРСЬКОЇ (заступник директора, вчитель хореографії, комунальний заклад «Дніпрорудненська гімназія» Софія» – ЗОШ І-ІІІ N 1» Дніпрорудненської міської ради Василівського району Запорізької області), Марії КУЧЕРУК (вчитель хореографії в Міжнародній українській школі Литва, м. Клайпеда). Практиками також було наголошено на важливості підготовки майбутніх фахівців для здійснення психологічної підтримки учнів засобами танцювально-рухової терапії, що відповідає сучасним потребам.
Пропозицій щодо вдосконалення змісту ОПП «Хореографія» зі сторони стейкхолдерів не поступило. Разом з тим було прийнято рішення щодо оновлення складу робочої групи. Гарантом було підкреслено важливість удосконалення змісту освітніх компонентів, ураховуючи ПРН 04. (Володіти іноземною мовою в обсязі, необхідному для спілкування в соціально-побутовій та професійній сферах).
Студентам були надані рекомендації щодо розширення змісту дисциплін вільного вибору, а саме, наголошено на потребі знань з музичної інформатики, добору музичних творів для роботи з дітьми різного віку та роботи з концертмейстером.
Внесені пропозиції будуть розглянуті на засіданні кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін і враховані гарантами в нових редакціях освітньо-професійних програм на наступний навчальний рік.
За матеріалами кафедри ТМНМД
СВЯТО ТАЛАНТІВ, КРАСИ, ГРАЦІЇ Й ДИТИНСТВА
Символічним для науково-педагогічного складу кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін, студентів-хореографів і випускників спеціальності «Хореографія» БДПУ було проведення в Міжнародний день хореографії (29 квітня) традиційного конкурсу хореографічної майстерності «Зірочка МарЛен». Цьогорічний конкурс мав назву «В єдності наша сила» й об’єднав 12 яскравих учасників ансамблю різного віку, які знаходяться в різних куточках України та за кордоном.
Уже 16 років поспіль цей конкурс проводиться задля виявлення та підтримки дитячих талантів у рамках проходження виробничої практики студентів-хореографів, які опановують професійні компетентності відповідно до вимог сьогодення та умов навчання.
У цьому році конкурс «Зірочка МарЛен-2023» проходив на сторінці ансамблю в соціальній мережі «Інстаграм» з 24 по 28 квітня. Усе відбувалося прозоро й публічно і кожний мав змогу побачити декілька етапів конкурсу: презентацію учасників, спільний соціальний ролик «В єдності наша сила», творчі роботи конкурсантів.
Конкурсанти за власним бажанням окреслювали тему постановки і музичний супровід, створювали сценічний образ та обирали сценічний простір (локації), монтували відео, демонструючи навички цифрової грамотності та ін. Керівник і педагоги колективу (Олена, МАРТИНЕНКО, Юлія ТАРАНЕНКО, Наталя КРИВУНЬ, Ксенія МАРФІЯН) разом зі студентами-практикантами здійснювали педагогічну й творчу допомогу конкурсантам. Наразі Ксенія МАРФІЯН, яка є здобувачкою вищої освіти 4 курсу спеціальності «Хореографія», уже третій рік працює в колективі в рамках проєкту дуальної освіти.
За традицією оцінювало конкурсантів компетентне та незалежне журі, до складу якого ввійшли представники БДПУ, роботодавці та випускники спеціальності «Хореографія»: Ганна АЛЕКСАНДРОВА (проректорка з науково-педагогічної роботи БДПУ); Тетяна ФУРМАНОВА (керівниця Відділу освіти виконавчого комітету Бердянської міської ради); Олег БАЛАБАН (директор ЦДЮТ ім. Є.Руднєвої, м. Бердянськ); Вероніка КИРПА (здобувачка другого рівня вищої освіти БДПУ, керівниця хореографічного колективу «Орхідея» м. Нікополь, вчитель хореографії в ЗЗСО); Юлія ЯРОШЕНКО (випускниця БДПУ, магістр хореографії, екс-педагог ансамблю «МарЛен», керівниця хореографічного гуртка «Планета Kids» в ЗОШ №132 та вчитель хореографії в ЗДО № 541 м. Київ); Ольга МАРТЯКОВА (випускниця БДПУ, магістр хореографії, керівниця зразкового колективу сучасного танцю «EMOTION» (м. Запоріжжя), сертифікована суддя).
Підведення підсумків конкурсу відбулося в дружній атмосфері на платформі ZOOM. Цей захід зібрав педагогічний склад колективу, його учасників та їх батьків, членів журі, студентів-практикантів та випускників ансамблю «МарЛен». Практиканти зробили відеозапис церемонії нагородження зі словами привітання від кожного члену журі, оголосили ім’я конкурсантки, яка отримала приз глядацьких симпатій і розробили макет грамот для нагородження учасників.
У Міжнародний день танцю відбулося свято для дітей, які закохані в його величність «МИСТЕЦТВО ТАНЦЮ» і попри все продовжують його опановувати з різних куточків світу!
Кожний став переможцем в цьому конкурсі: і діти, і студенти, і батьки конкурсантів, і члени журі, і педагоги, які здобувають новий досвід роботи з дітьми в нових умовах і ніколи не шукають причин відмовитися від улюбленої справи, бо саме їм довірили ДІТИ свої серця. І всі разом озвучили єдине бажання – ПЕРЕМОГУ УКРАЇНИ і повернення до рідного БЕРДЯНСЬКА!!! В ЄДНОСТІ НАША СИЛА!
Статтю підготувала
доцентка кафедри ТМНМД
Олена Мартиненко
25-28 квітня 2023 року за ініціативи кафедри музичного мистецтва Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського відбувся Х Всеукраїнський науково-практичний семінар «МИСТЕЦЬКА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ: МЕТОДИКИ, ТЕХНОЛОГІЇ». Бердянський державний педагогічний університет виступив співорганізатором семінару. До організаційного комітету увійшла завідувачка кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін, доцентка Віра БУРНАЗОВА, яка за напрямом роботи вебінарної кімнати «Інноваційні методики і технології викладання предметів Мистецької освітньої галузі в закладах загальної середньої освіти, закладах дошкільної освіти та закладах вищої освіти» представила доповідь «Квест-технологія – інноваційна форма організації освітнього процесу в закладах освіти». Активним учасником семінару виступила доцентка кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін Анетта ОМЕЛЬЧЕНКО.
Дякуємо організаторам Х Всеукраїнського науково-практичного семінару «МИСТЕЦЬКА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ: МЕТОДИКИ, ТЕХНОЛОГІЇ», а саме кафедрі музичного мистецтва Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського і безпосередньо Людмилі АРИСТОВІЙ, за запрошення, можливість доєднатися до організації заходу та обговорення питань мистецької освіти в умовах військового стану й презентації власних досліджень. Щиро бажаємо розвитку, процвітання й розширення кордонів нашої подальшої співпраці!
За матеріалами кафедри ТМНМД
Мистецтво танцю і хореографічна освіта: Наукові активності хореографів
Майже кожного тижня в хореографічній спільноті України відбуваються різноманітні заходи: конференції, майстер-класи, відкриті лекції, семінари тощо, активними учасниками яких зазвичай є викладачі кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін і студенти-хореографи, які постійно підтримують імідж Бердянського державного педагогічного університету.
27-28 квітня 2023 року відбулася ІІІ Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція (з міжнародною участю) «Мистецтво танцю і хореографічна освіта: досвід, тенденції, перспективи», організатором якої виступив Київський університет імені Бориса Грінченка.
На пленарному засіданні (27 квітня) свої доповіді представили доцентка Олена МАРТИНЕНКО («Ресурсний хореограф – запорука успішної онлайн хореографічної освіти») і доцентка Юлія ТАРАНЕНКО («Особливості організації творчого процесу зі здобувачами позашкільної освіти в умовах війни»).
Цього ж дня відбулося засідання круглого столу «Мистецька освіта: чи потрібна вона в майбутньому?», участь у якому взяли представники різних ЗВО, які готують хореографів: Людмила АНДРОЩУК (кандидатка педагогічних, наук, доцентка, завідувачка кафедри хореографії Київського університету імені Бориса Грінченка), Тетяна БЛАГОВА (докторка педагогічних наук, доцентка, завідувачка кафедри хореографії Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка); Павло БОСИЙ (професор сценографії Університету Раєрсона (Торонто, Онтаріо, Канада); Лілія КОЗИНКО (доцентка кафедри хореографії та танцювальних видів спорту Національного університету фізичного виховання і спорту України); Галина НІКОЛАЇ (професорка кафедри музичного мистецтва і хореографії ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського», доктор педагогічних наук); Олександр ПЛАХОТНЮК (доцент кафедри режисури та хореографії Львівського національного університету імені Івана Франка, кандидат мистецтвознавства,
доцент). Бердянський державний педагогічний університет представила доцентка Олена МАРТИНЕНКО. В обговоренні також брали участь молоді викладачки кафедри, які розкривали власний досвід викладацької діяльності: Наталя КРИВУНЬ («Впровадження в зміст фахової підготовки бакалаврів хореографії мультимедійних та проєктних технологій») і Юлія ПАВЛЕНКО («Актуальні питання розвитку social dance в українському танцювальному просторі»).
Викладачі та студенти також мали змогу стати учасниками майстер-класів з класичного, народно-сценічного та бального танців, які проходили в рамках конференції.
Наступного дня (28 квітня) відбулася студентська дискусійна платформа «Війна і танець» (онлайн), на якій з доповіддю «Прийоми підвищення мотивації студентів-хореографів до освітньої діяльності в умовах онлайн-навчання» виступила здобувачка другого рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Хореографія) Марія КУЧЕРУК. Аргументований, змістовний, емоційний виступ здобувачки, доповнений презентацією, був відзначений організаторами конференції. Окрім того, на конференції також виступила випускниця магістратури 2022 року Світлана ТАРАСЕВИЧ з доповіддю «Позашкільна хореографічна освіта: тенденції та перспективи розвитку», яка зараз працює керівником танцювального гуртка у КПНЗ «Центр позашкільної роботи 1» Дніпровської міської ради і продовжує займатися науковою діяльністю.
У цей же день відбувся концертний захід «Незламні», підготовлений студентами Київського університету імені Бориса Грінченка, який відвідала Юлія ТАРАНЕНКО і привітала всіх від імені Бердянського державного педагогічного університету.
Тримаємо стрій! Підтримуємо імідж Бердянського державного педагогічного університету!
Майстер-клас від артистів Національного заслуженого академічного ансамблю танцю України імені Павла Вірського
22 квітня 2023 року викладачі кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін Руслан ПАВЛЕНКО і Дмитро ІЛЬЇН мали нагоду бути присутніми на майстер-класі «Основи українського танцю та вправи для напрацювання найпопулярніших трюків танцю «Гопак», який був організований комунальною установою культури «Донецький навчально-методичний центр культури» в місті Київ. Майстер-клас проходив в форматах офлайн і онлайн.
Спікерами-практиками виступили КАРПЕНКО Максим, артист балету Національного заслуженого академічного ансамблю танцю України імені Павла Вірського, викладач народного ансамблю народного танцю «Барвінок» Борщагівської мистецької школи, заслужений артист України, та ЛІТВІНОВ Микита, артист балету Національного заслуженого академічного ансамблю танцю України імені Павла Вірського, заслужений артист України.
Географія учасників охопила викладачів-хореографів і керівників танцювальних колективів з Донецької, Тернопільської, Хмельницької, Київської, Запорізької, Житомирської, Івано-Франківської, Вінницької областей. Серед учасників на майстер-класі були як дорослі, так і діти, переселенці з Донецької області. Деякі з них, не маючи навіть відповідної форми, взуття, у джинсах та кросівках з великим бажанням узяли участь у майстер-класі.
Під час майстер-класу артисти акцентували увагу на теоретико-методичних засадах українського сценічного танцю, відповідали на питання присутніх, демонстрували професійну виконавську майстерність.
Щиро дякуємо «Культурному хабу Донеччини» за організацію та можливість долучитися до майстер-класу; його спікерам Максиму КАРПЕНКУ, Микиті ЛІТВІНОВУ за поглиблення знань з українського сценічного танцю.
Феномен культурної травми в українському та світовому хореографічному мистецтві
21 квітня 2023 року на базі Київського національного університету культури та мистецтв відбулася Міжнародна науково-практична конференція, яка порушила актуальні питання культурної травми в наукових дискурсах та практичній діяльності. Конференція об’єднала понад 250 учасників і 25 спікерів з різних закладів освіти України, які готують фахівців хореографічного профілю та закордонних представників хореографічної спільноти.
Бердянський державний педагогічний університет був представлений двома спікерами: доценткою кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін О.Мартиненко «Психологічна підтримка здобувачів позашкільної освіти в умовах хореографічного онлайн-навчання», а також доцентом кафедри Ю.Тараненко разом зі здобувачкою другого рівня вищої освіти М.Кучерук «Мотивація майбутніх фахівців хореографії до освітньої діяльності в умовах онлайн-навчання». Представники нашого ЗВО окреслили дуже важливі аспекти хореографічного онлайн-навчання, висвітлюючи позитивні результати власного досвіду педагогічної роботи.
Систематичні виступи на наукових конференціях викладачів кафедри ТМНМД допомагають підтримувати імідж спеціальності «Хореографія» БДПУ. Приємною була присутність на конференції випускників і студентів-хореографів, активність старшого викладача кафедри Р.Павленка. Велику дяку за роботу в складних умовах і пошук ефективних форм навчання хореографів в онлайн-форматі представникам нашого університету висловила заслужена працівниця культури України, доцентка кафедри хореографічного мистецтва КНУКіМ, шанована людина в колі хореографів Л. Цвєткова.
За матеріалами кафедри ТМНМД
Творчий тренінг «Танцюймо та співаймо, ВЕСНУ закликаймо» від кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін
12 квітня 2023 року в рамках культурно-мистецької толоки «Великдень єднає», яка організована Бердянським державним педагогічним університетом спільно з відділом освіти виконавчого комітету Бердянської міської ради й ЦДЮТ імені Є. Руднєвої, відбувся творчий тренінг «Танцюймо та співаймо, ВЕСНУ закликаймо!». Спікерами виступили викладачі кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін Юлія Тараненко, Руслан Павленко й Наталя Кривунь.
Зміст творчого тренінгу включав у себе висвітлення наступних тем:
1. Окреслення теми веснянок та гаївок з позиції великодніх традицій;
2. Вивчення великодньої веснянки з учасниками тренінгу;
3.Відеодемонстрація виконання веснянки перехожими на вулицях м. Запоріжжя та Києва;
4. Вивчення гаївки Західної України;
5. Показ сценічної форми вивченої гаївки.
Захід розпочав спікер Руслан Павленко доповіддю про різновиди гаївок та їх зміст. Особливу увагу було приділено великоднім гаївкам. Присутні мали змогу послухати архівні записи їх виконання.
Здобувачкою першого рівня вищої освіти спеціальності 024 Хореографія Христиною Омельченко в рамках однієї з тем ОК «Народознавство та хореографічний фольклор України» було розкрито поняття «кривий танець», його походження та зміст. Практичне втілення кривого танцю в українському соціумі продемонстрували викладачки кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін Юлія Тараненко й Наталя Кривунь. Напередодні Великодня Наталя Сергіївна в м. Запоріжжя, а Юлія Петрівна у м. Київ долучили зацікавлений контингент (викладачів, здобувачів БДПУ та усіх бажаючих) до водіння кривого танцю просто неба. Фінальним етапом знайомства з кривим танцем став його показ сценічної форми у виконанні народного ансамблю естрадного танцю «МарЛен», м. Бердянськ.
На заході була присутня спеціальна гостя творчого тренінгу – Гарасим Леся Орестівна, кандидатка філологічних наук, заступниця директора музею народної архітектури і побуту ім. Климентія Шептицького, м. Львів. Пані Леся розповіла присутнім про особливості та відмінності гаївок у західних регіонах України та презентувала створений працівниками музею збірник гаївок, який містить не тільки тексти і ноти творів, а й посилання на їх виконання самими музейниками.
Дякуємо всім, хто долучився до нашого творчого тренінгу!
Зберігаймо культурну спадщину України разом!
За матеріалами кафедри ТМНМД
Великодній дивограй від кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін
За ініціативи Бердянського державного педагогічного університету спільно відділом освіти виконавчого комітету Бердянської міської ради й ЦДЮТ імені Є. Руднєвої з 10 по 15 квітня проходить культурно-мистецька толока «ВЕЛИКДЕНЬ ЄДНАЄ».
Тож, кафедрою теорії та методики навчання мистецьких дисциплін у рамках толоки 11 квітня 2023 року відбувся культурно-освітній захід «Великодній дивограй», який зібрав більше 60 учасників.
Спікеркою виступила завідувачка кафедри доцентка Віра БУРНАЗОВА, яка наголосила, що народна творчість – це культура українського народу, його найбільше духовне багатство і ми – нащадки, маємо пам’ятати, вивчати, зберігати й примножувати справжній неоцінений український скарб! Пані Віра ознайомила присутніх з витоками і традиціями святкування Великодня в Україні, зробивши акцент на огляді весняної обрядовості (закликання весни). Учасники мали змогу прослухати заклички «Весно красно, агов», «Агов весна, агов красна», «Веснянка», «Великодня веснянка» та ін.
До уваги учасників було запропонована пісня-гра «Подоляночка», яку підготували у вокальному та інструментальному виконанні студенти (Поліна ОЧЕРЕТЕНКО, Марія ЄРЕМЕЙЧУК, Микола БАРБОЛІН), викладачі (Вікторія ГРИГОР’ЄВА, Світлана СЕРГІЄНКО, Віра БУРНАЗОВА, Галина ГАЙНЕТДІНОВА), випускники Бердянського державного педагогічного університету (Ігор ДЕНЕГА). Здобувачка 1 курсу другого магістерського рівня вищої освіти Карина ВЄНЄТУЛІС-ЗАБОЛОТНЯ продемонструвала методи, форми, прийоми (вокально-хорові, метро-ритмічні, музикування) розучування заклички «Вийди, вийди сонечко» з учнями початкової школи. Кожен з учасників заходу мав можливість долучитися до вивчення заклички.
Присутнім було продемонстровано анімаційний фільм «Мавка» режисера Олега МАЛАМУЖА за мотивами драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня», побудований на образах зі слов’янської міфології. Він є одним із сучасних внесків у культурну спадщину України і містить чарівність української автентики. Оригінальний саундтрек, що звучить у відео, – автентична веснянка у виконанні неймовірних та талановитих учасників українського музичного етногурту «ДахаБраха». Ця робота стала святковим гімном приходу весни.
Цікавим фактом заходу став перегляд любительської плівки, яка задокументувала сторінку історії – святкування Великодня 13 квітня 1969 року і розлуння на дніпрових кручах в Києві відроджених веснянок у виконанні хору «ГОМІН».
На прикладі гаївки «Вербовая дощечка» було проведено паралель між традиційним виконанням та сучасними здобутками сьогодення. Учасники заходу прослухали гаївку у виконанні всесвітньо відомого режисера Сергія ПАРАДЖАНОВА в архівному записі, у класичному виконанні хору в його фільмі «Тіні забутих предків», який став еталоном українського поетичного кіно і зібрав безліч світових нагород. У виконанні здобувачки 1 курсу другого магістерського рівня вищої освіти Ольги МАСЛЯНКИ учасники заходу прослухали інструментальну імпровізацію «Вербовая дощечка» на бандурі, дізнавшись ще й про походження суто українського національного музичного інструменту, його будову, відмінності.
Родзинкою «Великоднього дивограю» став музичний квест за великодніми мотивами, розроблений в рамках вивчення вибіркової освітньої компоненти «Квест-технології в мистецькій освіті» і проведений здобувачкою 3 курсу першого бакалаврського рівня вищої освіти Олександрою. Присутні в невимушеній атмосфері із зацікавленням узяли участь у грі: розгадували ребуси, анограми з зашифрованими назвами пісень, разом прикрашали онлайн писанку, отримували бонуси тощо. Наприкінці заходу зробили спільне фото, щоб відобразити позитивні емоції на згадку.
Культурно-освітній захід «Великодній дивограй» об’єднав багато учасників: викладачів, студентів, учнів ЗЗСО, випускників БДПУ та ін. І нині, надихнувшись відчайдушною боротьбою кожного українця за свободу, ми розуміємо, що маємо власну зброю – свою творчість, тож повинні просувати українську культуру всім світом попри всі намагання ворога заперечити нашу самоідентичність та незалежність! І закликаємо всіх:
Зберігайте українські традиції!
Плекайте українське!
Популяризуйте українське!
Примножуйте українське!
За матеріалами кафедри ТМНМД
Сьогодні ми вітаємо з Днем народження нашу колежанку Юлію Петрівну Тараненко
У цей день, Юліє Петрівно, передусім, прийміть слова вдячності за Вашу енергійність і оптимізм, плідні творчі ідеї, цілеспрямованість, унікальну працездатність, професійне ставлення і відданість роботі!
Щиро зичимо Вам міцного здоров’я, мирного неба над головою, добробуту і злагоди в родині, підтримки рідних і близьких! Здійснення амбітних планів, заповітних мрій і сподівань, реалізації сучасних креативних проєктів, невгамовної енергії до професійних звершень!
Творчого багатоліття та наснаги для нових наукових й освітніх ініціатив в мирній, незалежній, процвітаючій Україні!
Колектив кафедри ТМНМД
Урахування освітніх потреб сьогодення: формування цифрової грамотності керівника хореографічного колективу
Систематичне оновлення змістовної складової освітньої компоненти «Теорія та методика роботи з хореографічним колективом», яка входить до блоку дисциплін професійної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти ОПП «Хореографія» та ОПП «Середня освіта (Хореографія). Фітнес» відбувається не лише на основі пропозицій від стейкхолдерів та роботодавців, а й відносно актуальних доповідей науковців та практиків на наукових конференціях та практичних семінарах.
Останнім часом наголошується на посиленні уваги щодо формування цифрової грамотності керівника хореографічного колективу, що пояснюється умовами онлайн-навчання хореографії й актуальністю створення танцювальних проєктів для широкого перегляду в соціальних мережах.
Так, здобувачі 24 групи спеціальності 024 Хореографія під час вивчення тем «Вимоги до керівника хореографічного колективу», «Організація освітнього процесу в хореографічному колективі» виконували практичні завдання, які передбачали виявлення їх готовності до застосування знань, отриманих під час вивчення ОК «Сучасні інформаційні технології», матеріалів для самостійного опрацювання (відеозапис розробки брендінгу колективу https://youtu.be/M809NuiyNWc) та самоосвіти: моделювання та презентація проєкту власного майбутнього колективу в інстаграмі і розробка креативного макету буклету (оголошення) набору в нього учасників. Після кожного продемонстрованого здобувачами практичного завдання відбувалося обговорення, надавалися пропозиції щодо покращення результату і голосування за кращий проєкт.
Зауважимо, що студенти із зацікавленням поставилися до виконання запропонованих завдань і готові до застосовування цифрової компетентності в професійній діяльності.
Статтю підготувала
доцентка кафедри ТМНМД
Олена Мартиненко
Дослідницька складова
ОК «Народознавство та хореографічний фольклор України»
Здобувачі першого рівня вищої освіти 1 курсу спеціальності 024 Хореографія опановують дисципліну «Народознавство та хореографічний фольклор України». Дана ОК є обов’язковою та вирішує одне з актуальних освітніх завдань, а саме відродження танцювального фольклору України, формування національної свідомості, обґрунтування значення мистецтва як активного засобу впливу на патріотичне виховання майбутніх поколінь, розвиток та популяризація національної культури.
У рамках вивчення дисципліни майбутні хореографи провели дослідження українських ігор і танців весняного та літніх циклів. Студенти вже на першому курсу занурились у пошук, аналіз та синтез літературних джерел з фольклору України. На практичному занятті ними було презентовано свої дослідницькі проєкти. Так, Христина ОМЕЛЬЧЕНКО і Дар’я ХОРОЛЕЦЬ презентували дослідження великодньої гаївки «Кривий танець», розглянув напрацювання В. Гнатюка, О. Смоляка, О. Степового, І. Терешко, О. Фружинської та ін. Карина САВЧЕНКО та Анастасія ВНУКОВА розкрили особливості проведення свята Івана Купала, спираючись на літературні джерела (В. Палько, Ю. Климець, Н. Шпакович та ін.).
Отже, проєктна діяльність формує дослідницьку компетентність у майбутніх хореографів, допомагає формувати національну свідомість та захоплює колоритністю культури, що заохочує здобувачів першого рівня вищої освіти зберігати, цінувати та популяризувати хореографічний фольклор України.
За матеріалами викладачки дисципліни,
к.п.н, доцентки кафедри ТМНМД Юлії ТАРАНЕНКО
Street dance завітав до хореографів БДПУ
На кафедрі теорії та методики навчання мистецьких дисциплін факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв 31 березня 2023 року відбувся теоретично-практичний вебінар «Особливості структури фундаментальних складових вуличного стилю танцю» для здобувачів вищої освіти спеціальностей 024 Хореографія та 014 Середня освіта (Хореографія).
Даний захід проводився за ініціативи здобувачів другого рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Хореографія) у рамках асистентської практики.
Лектором вебінару став автор власної методики, лауреат і учасник багатьох майстер-класів від провідних виконавців, нині аспірант кафедри режисури та хореографія ЛНУ ім. І. Франка Віталій ДУБІНІН.
Студенти і викладачі мали змогу розглянути проблему структуризації вуличних стилів танцю (загалом, а також у системі вищої освіти зокрема), їх характеристики, структуру цього танцювального стилю, практично засвоїти особливості стилю Popping.
Методологічні і технічні аспекти папінгу виявилися настільки ж глибокими і цікавими, наскільки й незвичними. З цією задачею вміло та інтерактивно допомагав впоратися Віталій Дубінін, описуючи роботу кожного окремого м’яза.
Дистанційна освіта, з одного боку, звузила танцювальні можливості роботи хореографів, а з іншого, надала можливість розширити горизонти співпраці.
У процесі бесіди були обговорені теми доречності й актуальності музичного супроводу до тих чи інших вуличних стилів танцю. Лектор запропонував музичний матеріал і націлив студентів на правильний підбір супроводу до своїх сучасних постановок.
Викладачі і здобувачі вищої освіти спеціальності «Хореографія» висловлюють слова подяки Віталію Дубініну за проведений теоретично-практичний вебінар. Дякуємо за співпрацю!
Дякуємо Збройним силам України за можливість викладати та навчатися! Слава Україні! Героям слава!
За матеріалами кафедри ТМНМД
Конструктивні дискусії хореографів у рамках науково-практичної конференції
30 березня 2023 року відбулася Х Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні стратегії розвитку хореографічної освіти», організована Уманським державним педагогічним університетом імені Павла Тичини. Характерною особливістю доповідей було домінування тематики наукових досліджень і розробок, спрямованих на впровадження в освітній процес актуальних завдань фахової підготовки майбутніх хореографів, пов’язаних з подоланням наслідків повномасштабного російського вторгнення на територію України та відновлення культурної спадщини.
У рамках конференції виступили викладачі кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін: доцентка Юлія ТАРАНЕНКО з темою «Підготовка майбутніх фахівців хореографії в умовах зміненої реальності» й доцентка Олена МАРТИНЕНКО «Проблематика підготовки вчителя хореографії відповідно до проєкту Стандарту вищої освіти зі спеціальності 014 «Середня освіта».
Позитивними були відгуки колег інших закладів ЗВО щодо цікавих науково-методичних напрацювань викладачів БДПУ з фахової підготовки майбутніх хореографів. Приємним було відзначення високого рівня підготовки наших випускників зі створення українських народних танців. Про це в своїй доповіді зазначила пані Анастасія ГЮРКАН, художня керівниця ансамблю українського танцю «Квіти України» при Громадській організації «Українська спілка» (м. Анкара, Туреччина).
Завершилася конференція цікавим, змістовним виступом в.о. декана факультету мистецтв Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Інни ТЕРЕШКО, яка розкрила проблематику збереження традицій і часові зміни на прикладі Великодніх танків на терені Черкащини і побажала всім учасникам, щоб Великдень приніс нашій Україні перемогу і процвітання. Віримо!
За матеріалами кафедри ТМНМД
ЗУСТРІЧ СТЕЙКХОЛДЕРІВ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 014 СЕРЕДНЯ ОСВІТА (ХОРЕОГРАФІЯ)
24 березня в рамках обговорення проєкту Стандарту вищої освіти України першого (бакалаврського) рівня спеціальності 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями) відбулася робоча зустріч представників ЗВО України, які готують фахівців зі спеціальності 014 Середня освіта (Хореографія). Ініціатором й організатором зустрічі виступила гарантка ОПП «Середня освіта (Хореографія). Фітнес» Юлія ТАРАНЕНКО, доцентка кафедра теорії та методики навчання мистецьких дисциплін БДПУ. На обговоренні проєкту СТАНДАРТУ були присутні представники Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка в особі завідувачки кафедри хореографії, докторки педагогічних наук Тетяни БЛАГОВОЇ, Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини в особі декана факультету мистецтв, кандидатки педагогічних наук Інни ТЕРЕШКО та завідувачки кафедри хореографії та художньої культури, кандидатки педагогічних наук Ольги БИКОВОЇ. Також у заході взяли участь представники робочої групи підкомісії зі спеціальності 014 Середня освіта (Хореографія), які входять до складу розробників проєкту Стандарту вищої освіти України першого (бакалаврського) рівня спеціальності 014 Середня освіта: Олена РЕБРОВА, докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри музичного мистецтва і хореографії ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» та Людмила АНДРОЩУК, кандидатка педагогічних наук, доцентка, завідувачка кафедри хореографії та художньої культури Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.
Під час зустрічі розглядалися актуальні питання відсутності компетентностей і програмних результатів навчання зі спеціальності 014 Середня освіта (Хореографія). Адже виникає суперечність у тому, що ЗВО України здійснюють підготовку фахівців, які не мають можливості подальшого працевлаштування, а вчителі хореографії з багаторічним досвідом втрачають місце роботи.
Було закцентовано увагу на важливості й актуальності введення уроків хореографії в школі, які сприятимуть не лише гармонійному фізичному та духовному розвитку учнів, збільшенню їх рухової активності, підтримці та корекції їх психічного здоров’я, а й вирішенню завдань національно-патріотичного виховання через ознайомлення з культурної спадщиною українського народу.
Наприкінці зустрічі було винесено пропозиції щодо покрокових дій звернення стейкхолдерів ЗВО до Міністерства освіти і науки України з метою вдосконалення змісту проєкту Стандарту вищої освіти України першого (бакалаврського) рівня спеціальності 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями).
За матеріалами кафедри ТМНМД