Бердянський державний педагогічний університет

Приймальна ректора:

bdpu.zp@gmail.com
rector_bdpu@ukr.net
0612891206
+380960007749

Адреса:

Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Шмідта, 4 Тимчасово переміщений до: м. Запоріжжя, вул. Жуковського, 66

Новини

Психологія в контексті сучасної освіти в Україні


 

Захист курсових робіт здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта


 

Участь у потужному науковому форумі


 

Фестивальні родзинки факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв


 

Цифрові навички для освіти з Google


 

Сучасна наука – натхнення для майбутніх учителів початкової школи


 

Практичний підхід до навчання: виробнича педагогічна практика в початковій школі


 

Освітнє лідерство як фактор успіху у формуванні майбутніх поколінь: аналіз моделей та імплементація стратегій


 

«Академічна доброчесність в європейському освітньому і науковому просторах багатовимірна імерсивна модель»


 

Більше, ніж ідеї: реалізація творчих ініціатив молодих учених ФППОМ


 

Академічна доброчесність: виклики та перспективи


 

Субота не вихідний, а день для професійного саморозвитку


 

Людина-мотиватор освітніх змін: Оксана Рома в гостях у спільноти ФППОМ


 

Прогресильне викладання: інтенсив від острівців


 

Мистецтво, терапія та творчість


 

Неформальна освіта майбутніх учителів початкової школи в рамках вивчення навчальної дисципліни «Технології дистанційного навчання в ПШ»


 

Неймовірно цікаві зустрічі, які надихають і мотивують


 

Слово Кобзаря надихає сучасну молодь


 

Пишаємося нашими переможцями


 

Шляхи подальшої співпраці із the LEGO Foundation


 

Стійкі освітяни готові до змін


 

Відчиняємо двері класу: зустріч здобувачів вищої освіти з учителькою-практиком


 

Герої Небесної Сотні – відвага, свобода, гідність


 

Старт у науці: лайфхаки для успішного написання академічних текстів


 

Персональний розвиток викладача – ключ до успіху


 

Відверта розмова про головне

 

25 січня 2024 р. викладачі факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету, зокрема кафедри початкової освіти: кандидатки педагогічних наук, доцентки Ольга ПОПОВА, Марина НЕСТЕРЕНКО, Крістіна ПЕТРИК, старша викладачка Тетяна МУХІНА; кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри педагогіки Анжеліка ЛЕСИК; кандидатка педагогічних наук, доцентка, завідувачка кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін Віра БУРНАЗОВА мали можливість приєднатися до онлайн зустрічі з заступником міністра освіти і науки України з питань вищої освіти Михайлом Винницьким, яку організували ГО “Прогресильні”.

 

Під час заходу були розглянуті актуальні питання для освітян:

  • Що приховується за модернізацією мережі ЗВО?
  • Яке підґрунтя стоїть за рішеннями про об'єднання навчальних закладів?
  • Як ці зміни вплинуть на студентів та викладачів?
  • Чи позитивно вплине укрупнення закладів на якість освіти?
  • Яким буде новий підхід до фінансування освіти?

Дякуємо за надану інформацію, адже саме така форма спілкування дозволяє більш глибоко та предметно розглядати важливі питання, створює умови для дискусій, налагодження діалогу.

 

 


 

Європейський досвід вищої школи: освіта без меж


Мова у професійному вимірі майбутніх учителів початкової школи: комунікативно-культурний аспект

 

Освітня компонента «Методика навчання української мови в початковій школі» є одним із ключових елементів професійної підготовки майбутніх учителів ОПП Початкова освіта (викладачка – кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри початкової освіти Крістіна Петрик).

Вивчення української мови в контексті майбутнього фахового становлення здобувачів вищої освіти вимагає розвитку їх високорозвинених комунікативних навичок. Майбутні вчителі початкової школи виступають моделями мовленнєвої поведінки, і їхня здатність ефективно та культурно спілкуватися має важливе значення для побудови відносин із учнями, батьками та колегами.

Розуміння інтегрованої взаємодії мовно-літературного змісту на уроках в початковій школі визначає важливість мовної та мовленнєвої компетентностей, якими повинні володіти майбутні вчителі. Також вони повинні мати здатність виявляти та пропонувати новаторські рішення для розвитку і виховання учнів, використовуючи мовно-літературні інновації, що виникають у зв’язку з імплементацією сучасних технологій. Поглиблене вивчення цієї теми дозволить майбутнім учителям початкової школи визначити оптимальні стратегії використання цифрових технологій та інтерактивних засобів у вивченні української мови.

Окрім того, знання та практичні навички, здобуті протягом вивчення курсу, зорієнтовувалися на формування в майбутніх учителів умінь працювати в міжкультурному середовищі, розуміння культурних аспектів мови та усвідомлення національної ідентичності.

Відтак, розвиток мовно-літературних компетенцій майбутніх учителів початкової школи вирішує важливі завдання щодо формування висококваліфікованого педагогічного працівника та забезпечує якісний розвиток мовної та літературної освіти в освітньому середовищі.

 

За матеріалами кафедри початкової освіти

 


 

Цифрова трансформація вченого: перспективи та виклики у вищій освіті


ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ & ТРАНСФОРМАЦІЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ 🚀🎓 🌐

 

Викладачки кафедри початкової освіти кандидатки педагогічних наук, доцентки Марина Нестеренко та Крістіна Петрик і старші викладачки Ольга Качерова та Тетяна Мухіна (дійсні членкині ГО «Прогресильні») протягом листопада мали можливість долучитися до серії заходів з підвищення кваліфікації «Штучний інтелект та майбутнє освіти» від Експертний комітет з питань розвитку штучного інтелекту при Міністерстві цифрової трансформації України (дорадчий орган при Міністерстві цифрової трансформації України. Комітет був створений 21.12.2019 (Наказ №28) та ГО «Прогресильні».  Основною метою цих івентів було об’єднання викладачів, студентів, науковців і офіційних осіб задля відкритого спілкування, професійного зростання та відстоювання особистих прав. Прогресильні знаходяться в авангарді сприяння міцним зв’язкам і покращенню мережевої комунікації серед освітян, які сприймають зміни та прагнуть упроваджувати інноваційні підходи у сфері освіти.

Зустріч розпочалася з привітання від організаторів: Валерії Іонан (заступниці Міністра цифрової трансформації України з питань євроінтеграції) та Дмитра Завгороднього (заступника Міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації).

 

Далі стартувало інтенсивне навчання. Захід за заходом учасники отримували нові знання та корисну інформацію з можливістю попрактикуватися від професіоналів своєї справи:

 

  • відкрита лекція «Штучний інтелект: становлення» (спікер: Олексій Молчановський – Chief Innovation Officer Українського католицького університету, голова Експертного комітету з питань розвитку штучного інтелекту при Міністерстві цифрової трансформації України);
  • публічна дискусія «Трансформація освіти в еру штучного інтелекту» (спікери Діана Хрущова – проджект-менеджер напрямку «Штучний інтелект», Міністерство цифрової трансформації України; Наталя Шаховська – д.т.н., професорка, завідувачка кафедри систем штучного інтелекту Національного університету «Львівська політехніка» Денис Гриньов – к.т.н., керівник освітніх програм EPAM Україна, віце-президент з освітніх питань IT Ukraine Association); модератор: Дмитро Чумаченко – к.т.н., доцент, Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «ХАІ», координатор робочої групи «ШІ + Освіта і наука» Експертного комітету з питань розвитку штучного інтелекту при Міністерстві цифрової трансформації України;
  • відкрита лекція «Штучний інтелект в EdTech галузі: Preply case study» (спікер: Дмитро Волошин – Co-founder & CTO Preply);
  • відкрита лекція «Чи можуть комп`ютери думати? Як працює штучний інтелект» (спікер: Дмитро Фішман –D., Assistant Professor of Artificial Intelligence at the University of Tartu, лектор Українського католицького університету, Chief Science Officer and Founder at BetterMedicine);
  • відкрита лекція «Генеративний штучний інтелект для освіти» (спікер: Олександр Краковецький – Ph.D, CEO DevRain);
  • відкрита лекція «Штучний інтелект для провадження досліджень» (спікер: Андрій Удовиченко – workflow designer Bot&Partners);
  • відкрита лекція «Розробка освітньої програми за допомогою генеративного штучного інтелекту» (спікер: Олександр Романко – Ph.D., Директор з кількісних досліджень фінансових ризиків в SS&C Technologies Canada, професор за сумісництвом в University of Toronto, American University Kyiv, Ukrainian Catholic University);
  • відкрита лекція «Розробка курсу за допомогою генеративного штучного інтелекту» (спікер: Олександр Романко – Ph.D., Директор з кількісних досліджень фінансових ризиків в SS&C Technologies Canada, професор за сумісництвом в University of Toronto, American University Kyiv, Ukrainian Catholic University);
  • відкриті лекції «Штучний інтелект для супроводу освітнього процесу» та «Генеративний штучний інтелект для створення візуального освітнього контенту» (спікер: Олексій Ігнатенко – д.ф.-м.н., професор кафедри комп’ютерних наук та інформаційних технологій Українського католицького університету);
  • відкрита лекція «Етика штучного інтелекту» (спікер: Микита Лук’янець – Founder, CTO @ HelloBiome, Founder, Researcher @ Open Ethics Initiative);
  • відкрита лекція «Генеративний штучний інтелект та академічна доброчесність» (спікер: Артем Артюхов – Міжнародний інженер-педагог (ING. PAED. IGIP), керівник Групи сприяння академічній доброчесності Сумського державного університету, член Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти).

 

Висловлюємо щиру вдячність організаторам за надану можливість для підвищення компетентності у сфері штучного інтелекту, за практичні поради та ознайомлення з корисними інструментами, здатними суттєво полегшити життя науковців.

 

Сертифікати підвищення кваліфікації обсягом 1 кредит ЄКТС / 30 годин стали підтвердженням відмінних результатів контрольного тестування. Здобуті знання та навички викладачі кафедри початкової освіти обов’язково впроваджуватимуть в освітній процес на факультеті психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету.

 

#ШтучнийІнтелект #Освіта #ТрансформаціяОсвіти #Прогресильні #БДПУ #ФППОМ 🤖📚🚀👩‍🏫👨‍🏫

 

 

За матеріалами кафедри початкової освіти

 


 

ГЛИБОКИЙ ПОГЛЯД НА ОСВІТНІ ТРАНСФОРМАЦІЇ: РЕТРОСПЕКТИВА ФОРУМУ «НАВИЧКИ МАЙБУТНЬОГО. УКРАЇНА» 🔗📚

 

Молоді викладачки кафедри початкової освіти кандидатка педагогічних наук, доцентка Крістіна Петрик та старша викладачка Тетяна Мухіна взяли активну участь у роботі форуму «Навички майбутнього. Україна», який проводився на базі Національного університету «Запорізька політехніка» за підтримки Національного агентства кваліфікацій під егідою Європейського року навичок.

 

📚 Перший день форуму був присвячений темі «Співпраця освіти та ринку праці в сучасних умовах», другий же день – темі «Навички та компетентності майбутнього – передумови для розроблення новітніх освітніх програм». Під час дводенної роботи форуму викладачки здобули цінні знання, які охоплюють ключові аспекти Національної системи кваліфікацій, включаючи її структуру, принципи та процедури; отримали відомості щодо розроблення та впровадження професійних стандартів, а також зрозуміли особливості організації роботи кваліфікаційних центрів. Окрім того, було розглянуто й проаналізовано сучасні підходи до формування освітніх програм з урахуванням тенденцій розвитку ринку праці, зокрема, в контексті затребуваних умінь і навичок, а також очікування та вимоги стейкхолдерів щодо освітніх ініціатив. Ці знання стали важливими для розвитку й упровадження ефективних освітніх стратегій.

 

🎓 По закінченню навчання викладачки успішно пройшли підсумкове тестування та отримали сертифікати за програмою форуму «Навички майбутнього. Україна» обсягом 0,5 кредиту ЄКТС. Так, успішне навчання за результатами роботи форуму стало міцним фундаментом для подальшої професійної діяльності.

 

Дякуємо за організацію цього заходу і можливість отримати та поглибити знання! 🤝

 

#НавичкиМайбутнього #Україна #Освіта #Наука #ЗП #Політехніка #Форум #ДистанційнеНавчання

 

 

За матеріалами кафедри початкової освіти

 


 

ЛІДЕРСТВО В ПОЧАТКОВІЙ ОСВІТІ: ПІДСУМКИ ЗВІТНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ З ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ

 

На факультеті психолого-педагогічної освіти та мистецтв викладачами кафедри початкової освіти було організовано звітну конференцію з виробничої практики для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 2 (скорочений термін навчання), 3 та 4 курсів спеціальності 013 Початкова освіта.

Майбутні вчителі початкової школи поділилися своїми здобутками, враженнями та практичними наробками. За час проходження практики в закладах загальної середньої освіти вони отримали дуже важливий досвід і вдосконалили вміння працювати з молодшими школярами як у дистанційному, так і змішаному форматі, знаходити індивідуальний підхід до кожного учня, розробляти цікаві інтерактивні вправи, використовувати нові форми та методи навчання, а також упроваджувати цифрові технології. Корисним бонусом виявилася можливість відпрацювати свої комунікативні навички й уміння взаємодіяти з батьками та колегами, що також впливає на якість надання освітніх послуг.

Результативний підсумок, зазначений самими здобувачами, – саме виробнича практика змотивувала та націлила їх на подальшу професійну діяльність. Такі висновки є чудовим результатом і гарним показником важливості взаємозв’язку теоретичного та практичного складників у підготовці майбутніх учителів початкової школи.

Із упевненістю стверджуємо, що наші випускники будуть ефективними та компетентними фахівцями, які працюватимуть на імідж рідного факультету та Бердянського державного педагогічного університету.

 

 

За матеріалами кафедри початкової освіти

 


 

ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ПРОФЕСІЙНУ ПІДГОТОВКУ ВИКЛАДАЧІВ: ШЛЯХ ДО НОВИХ ГОРИЗОНТІВ У ВИЩІЙ ОСВІТІ 🚀👩🏫

 

Викладачки кафедри початкової освіти факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету кандидатка педагогічних наук, доцентка Крістіна Петрик та старша викладачка Тетяна Мухіна взяли участь у тренінговій програмі «АІнтелектуальні студії» від РМУ при Міністерстві освіти і науки України, яка мала на меті ознайомити молодих учених із можливостями та ризиками прикладного використання інструментів штучного інтелекту (АІ) у професійній і науковій діяльності.

Викладачки мали можливість засвоїти базові інструменти АІ для роботи з текстами та даними; попрактикуватись у підготовці презентаційних матеріалів і контенту, створенні власного бренду науковця в цифровому просторі. 💻📊✔️

На фінальному етапі навчання учасниці отримали сертифікати обсягом 20 годин / 0,7 кредиту ЄКТС, які стали підтвердженням здобутих знань і практичних навичок. АI – це не просто тренд, це виклик часу й необхідність, а використання штучного інтелекту в освітньому процесі ЗВО – сьогоденна реальність. 🎓🌟

Висловлюємо щиру вдячність організаторам і тренерам за цінні знання, професійний супровід та можливість отримати новий досвід!

 

#АІнтелектуальніСтудії #РадаМолодихУчених #ШтучнийІнтелект #Наука #Освіта #БДПУ #ІнноваціїВОсвіті #БрендНауковця

 

 

За матеріалами кафедри початкової освіти

 


 

Підсумки проведення Всеукраїнської науково-практичної конференції «Нові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики»

 

15 листопада 2023 року в Бердянському державному педагогічному університеті було проведено Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Нові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики». Організатор цього наукового заходу – кафедра початкової освіти факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв.

До участі в конференції були залучені науково-педагогічні працівники з різних куточків України,  учителі-практики та здобувачі вищої освіти. Загалом участь у науковому івенті взяли 244 учасники. Співорганізаторами заходу виступили Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Інститут педагогіки НАПН України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Херсонський державний університет, Чернігівський державний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка, Комунальний заклад «Покровський педагогічний коледж».

Робота конференції проходила за п'ятьма секціями, на яких обговорювалися питання щодо: трансформаційних змін у підготовці майбутніх педагогів під час тимчасового переміщення; підготовки майбутніх фахівців з початкової освіти у коледжах в умовах воєнного стану; психологічної стійкістості учасників освітнього процесу в період війни; розвитку особистості молодшого школяра в умовах зміненої реальності; життєвотворчого  потенціалу сучасної мистецької освіти.

Кожен учасник конференції отримав сертифікат із зазначенням годин та кредитів ECTS.

За результатами проведення конференції планується видання збірника матеріалів доповідей, який буде доступним в електронному вигляді.

Ми вдячні усім, хто долучився до обговорення актуальних освітніх проблем! Дякуємо нашим Захисникам, які своїм щоденним героїзмом уможливлюють проведення наукових заходів!

 

Посилання на програму

https://drive.google.com/file/d/1BMedw1B5jt77e3yvjTWf9pwnLQVTSGLm/view?usp=sharing

та сертифікати https://drive.google.com/file/d/1p2rsrOcdKKBH4DkORAd3A4Ko-lBRPnaM/view?usp=sharing

 

 

За матеріалами кафедри початкової освіти

 


 

Як зробити свій професійний старт успішним

 

17 жовтня 2023 року для здобувачів вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта було організовано першу зустріч із серії воркшопів «Кар’єрне зростання сучасних педагогів в умовах зміненої реальності» з Юліаною Довгопол – учителькою 3-В класу Козинського ліцею Обухівського району Київської області.

Модераторками заходу були докторка педагогічних наук, професорка, декан факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Людмила Коваль і кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри початкової освіти Марина Нестеренко. Студенти ознайомилися із професійною біографією пані Юліани в соціальних мережах, особистим блогом в Instagram під назвою «teacher_topschool», в якому наша гостя демонструє шкільне життя за дверима класу. На своїй сторінці пані Юліана об’єднала спільноту в кількості 9 тисяч підписників, переважно вчителів, що цікавляться сучасними методичними прийомами та професійними лайфхаками, якими блогерка щедро ділиться в легкій і невимушеній формі. Кожен підписник може знайти відповідь і підтримку стосовно складної професійної ситуації.

Зустріч проходила у форматі інтерв'ю, що давало можливість залучити здобувачів денної та заочної форм навчання (57 учасників зум-конференції), які мали змогу не тільки послухати гостю, а й поставити їй різноманітні запитання.

Щиро дякуємо Юліані Довгопол за цікаву душевну бесіду та корисні поради щодо того, як уникати труднощів у професійній діяльності й отримувати задоволення від роботи з дітьми.

 

 


«Курсова/магістерська робота: від творчого задуму до реалізації»

 

Значним випробуванням для будь-якого студента є виконання курсового проєкту. Здобувачі вищої освіти ОП «Початкова освіта» - не виключення. Тривога справедливо викликана тим, що для написання курсової роботи необхідно акумулювати та задіяти значну кількість навичок: аналіз і опрацювання наукових текстів, їх пошук, розробка методики проведення формувального експерименту,  взаємодія з усіма учасниками експерименту, формулювання висновків і багато іншого… Додавши до цього переліку важливість чіткого таймінгу й усвідомлення близької крайдати можна зрозуміти, що майбутні вчителі початкової школи потребують підтримки та пояснень від своїх наукових керівників.

Щоб полегшити цей процес, доцентки кафедри початкової освіти Марина НЕСТЕРЕНКО та Крістіна ПЕТРИК провели зі здобувачами груп 31ПО та 41ПО корисний майстер-клас «Курсова/магістерська робота: від творчого задуму до реалізації».

Учасникам зустрічі було детально презентовано структуру курсового проєкту, вимоги до його оформлення, запропоновано ідеї та лайфхаки щодо формулювання теми й організації роботи. Окремо було надано цінну інформацію щодо оптимізації пошуку авторитетних наукових джерел.

Отже, чекаємо у грудні успішних захистів!

 

 


НАВЧАННЯ ОБ’ЄДНУЄ

 

Чи ставили ви собі запитання про те, чим визначається кар’єрний успіх сьогодні? Це лише технічні навички чи щось більше? Виявляється, що такі якості як ефективна комунікація, лідерство та емоційний інтелект є справжньою валютою на ринку праці сьогодні.

 

Можливо, ви чули про soft skills, але не задумувалися, що вони потрібні кожному. Це вміння, які визначають нашу здатність ефективно взаємодіяти з іншими людьми, вирішувати конфлікти, працювати в команді та керувати власними емоціями та стресом. Саме ці навички є одними із ключових для досягнення успіху у професійній сфері.

 

Про те, яку роль мають названі вміння  для кар’єри вченого, як їх можна розвивати, де черпати інформацію для мотивації й натхнення у власній професійній діяльності, мали можливість ознайомитися молоді викладачки кафедри початкової освіти факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв (декан – докторка педагогічних наук, професорка Людмила Коваль) Бердянського державного педагогічного університету кандидатки педагогічних наук, доцентки Марина Нестеренко та Крістіна Петрик, а також старша викладачка Тетяна Мухіна,  долучившись до I серії тренінгів «Soft skills для кар’єри вченого» за сприяння Команди Офісу підтримки  вченого у партнерстві з Міністерством освіти і науки України, Ради молодих учених при Міністерстві освіти і науки України.

 

Головною метою серії тренінгів «Soft skills для кар’єри вченого» було формування компетентностей індивідуально-особистісного та професійного самовдосконалення особистості вченого на шляху до ефективного виконання досліджень і сприяння кар’єрного росту.

 

Тренінги І серії були передбачали ряд напрямків, як-от: робота з ефективними інструментами формування та розвиток soft skills, що сприятимуть побудові успішної наукової кар’єри; ознайомлення з методами формування й удосконалення навичок критичного та інноваційного мислення, управління інтелектуальним навантаженням, тайм-менеджменту, засобами та інструментами в роботі з інформацією у процесі навчання та викладання, а також під час управління власним розвитком та діяльністю, реалізації поставлених цілей; розкриття ключових аспектів успішної міжкультурної та міжособистісної комунікації, розвитку лідерських якостей, що сприятимуть ефективній співпраці та взаємодії; детальний аналіз ітерації емоційного інтелекту особистості, у тому числі розвиток стресостійкості, гнучкості, здатності до адаптації; дотримання принципів академічної доброчесності та їх роль у формуванні іміджу вченого.

 

Після завершення серії тренінгів усі учасники, які успішно виконали передбачувані завдання, отримали сертифікати (2 кредити ЄКТС / 60 годин).

 

 

За матеріалами кафедри початкової освіти

 


НАВЧАННЯ ОБ’ЄДНУЄ

 

У рамках І Серії тренінгів “Soft skills для кар'єри вченого” молоді викладачки кафедри початкової освіти факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету кандидатки педагогічних наук, доцентки Марина Нестеренко та Крістіна Петрик, а також старша викладачка Тетяна Мухіна за підтримки декана – докторки педагогічних наук, професорки Людмила Коваль разом зі здобувачами першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта провели серію вересневих онлайн-заходів «Як ти? Адаптація до онлайн-навчання», «Публічний виступ: техніки емоційної саморегуляції», «Soft skills: ключ до успіху професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи».

Мета цих заходів полягала в тому, щоб прокачати в майбутніх педагогів навички комунікації, лідерства, креативності, розв’язання конфліктів, емпатії, стресостійкості, прийняття рішень тощо, допомогти їм адаптуватися до онлайн-навчання; підвищити емоційну грамотність і навички самокерування в освітньому середовищі ЗВО; зміцнити спільноту здобувачів вищої освіти та підтримку один одного; ознайомити з експрес-техніками емоційної саморегуляції та контролю над емоціями під час підготовки і безпосередньо публічного виступу, адже контроль над емоціями – важливий складник успішності сучасної людини.

У процесі роботи викладачі кафедри початкової освіти та здобувачі вищої освіти розробили модель сучасного вчителя початкової школи і виділили основні ознаки, які будуть йому притаманні,  розглянули основні стратегії та підходи щодо успішної адаптації під час онлайн-навчання, зокрема такі: створення комфортного робочого середовища; розробка графіку навчання; використання онлайн-інструментів для навчання; взаємодія з викладачами й однокурсниками; організація самостійного навчання; управління стресом і мотивація; підтримка та співпраця з однокурсниками; підтримка фізичного і психічного здоров'я, здійснення регулярної фізичної активності та відпочинку, розробка стратегій для підтримки психічного здоров’я, включаючи відповідні ресурси і професійну допомогу. Підтримка один одного під час онлайн-навчання є важливою, оскільки віддалене навчання може бути викликом для багатьох студентів. До того ж викладачки пропонували різні лайфхаки, які можна використовувати, щоб створити позитивне середовище, як-от: взаємна підтримка учасників групи; спільні навчальні ресурси; підтримка від викладачів; взаємна моральна підтримка; відкрита комунікація, адже саме комунікація, ефективне співробітництво та навички управління часом можуть визначати, наскільки особистість ефективно працює та досягає своїх цілей.

Під час проведення заходів усі учасники долучалися до  групової дискусії, з’ясовували, які навички потрібно розвивати, щоб мати успіх на шляху професійного становлення як майбутнього вчителя початкової школи,  ділилися корисним порадами, що допомагають подолати труднощі онлайн-навчання, адаптуватися до онлайн-навчання, ділилися лайфхаками, якими користуються для того, щоб отримати контроль над емоціями перед важливою подією, що викликає хвилювання, рефлексували.

Отже, Soft Skills – це ключовий фактор успіху як у професійному, так і в особистому житті майбутнього вчителя початкової школи. Вони впливають на нашу освітню і наукову діяльність, стосунки та наше самопочуття. Вони роблять нас кращими лідерами, більш впевненими в собі та спроможними досягти найвищих вершин. Усі ми можемо бути успішними, якщо надаємо м’яким навичкам той самий статус і важливість, на які вони заслуговують.

 

 

За матеріалами кафедри початкової освіти

 


 

 


 

Освітній старт майбутніх учителів початкової школи


 

Якісна підготовка здобувачів вищої освіти – ключ до щасливого майбутнього


 

Вітаємо з ювілеєм!


 

Вивчаємо досвід європеїзації вищої освіти в Україні


Звітуємося про наукову діяльність: обрії та перспективи

 

15 травня 2023 року стартував щорічний Фестиваль наук, який не тільки об’єднує різні покоління дослідників України, а й дозволяє представити результати власних надбань і зацікавити науковими пошуками майбутніх фахівців.
Не залишилися осторонь цієї події і викладачі кафедри початкової освіти БДПУ. Так, минулого тижня відбулося засідання секції, що проводилося у форматі круглого столу під назвою «Вивчаємо наукову спадщину академіка О.Я. Савченко». Учасників зустрічі привітали декан ФППОМ, докторка педагогічних наук, професорка Людмила КОВАЛЬ і завідувачка кафедри, кандидатка педагогічних наук, доцентка Лада ЧЕМОНІНА, які відзначили високий науковий рейтинг кафедри, констатували потужність наукового доробку кожного викладача, окреслили коло нагальних наукових проблем і анонсували заходи Фестивалю наук-2023.
За ініціативи декана ФППОМ докторки педагогічних наук, професорки Людмили КОВАЛЬ, стрижневою подією названого вище заходу стала відеоподорож «Стежками рідного краю академіка Олександри Савченко». Провідні ідеї Олександри Яківни сьогодні активно досліджуються співробітниками кафедри початкової освіти й упроваджуються ними у практику підготовки нового покоління учителів початкової школи, що дозволяє забезпечити унікальність освітньо-професійної програми 013 Початкова освіта другого (магістерського) рівня вищої освіти в Бердянському державному педагогічному університеті. Саме тому під час засідання викладачі названого вище підрозділу БДПУ не тільки ознайомилися з результатами наукової діяльності за звітний період, а й отримали змогу після перегляду відео поділитися методичними та практичними доробками, висвітлюючи шляхи імплементації наукових позицій видатної вченої у процес викладання дисциплін циклу професійної підготовки, обговорити проблеми Нової української школи.
Детальніше з результатами наукової діяльності кафедри можна ознайомитися на https://bdpu.org.ua/faculties/fppom/structure-fppom/kaf-poch-osvity/novyny-2/, Університетському слові https://us.bdpu.org.ua/ та сторінках кафедри в соцмережах https://www.facebook.com/profile.php?id=100057589833259.

 

Посилання на презентацію https://drive.google.com/.../10JYTNq0wi.../view

 

 

За матеріалами кафедри початкової освіти

 


«Студент – студенту»: наукові лайфхаки від здобувачів вищої освіти

 

Однією з цікавих і очікуваних подій Фестивалю науки є, зазвичай, підбиття підсумків студентської наукової діяльності. Цього року здобувачі вищої освіти зі спеціальності 013 Початкова освіта ділилися своїми здобутками 16 травня під час роботи секції «Студент – студенту». Зі словами привітання до майбутніх фахівців у галузі початкової освіти звернулися декан факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв, докторка педагогічних, професорка Людмила КОВАЛЬ і завідувачка кафедри початкової освіти, кандидатка педагогічних наук, доцентка Лада ЧЕМОНІНА, які відзначили важливість наукової діяльності студентів задля розвитку нашої держави й ознайомили присутніх із заходами, що мають відбутися на цьому тижні.
У роботі секції взяли участь 28 бакалаврів і магістрів спеціальності 013 Початкова освіта. Спікери-активісти поділилися із присутніми «родзинками» власних досліджень. Так, Ангеліна РУБЦОВА («Офлайн-воркшопи у Карпатах: можливості для здобувачів вищої освіти від ЄС». Керівник: канд.пед.наук, ст.викл. Крістіна ПЕТРИК ) розповіла про цікавий досвід навчання у зимових Карпатах. Катерина САПРАНКОВА («Інформаційна гігієна». Керівник: канд.пед.наук, доц. Лада ЧЕМОНІНА) поділилася із присутніми інформацією про те, як знаходити правдиву інформацію та уникати фейків, а також запропонувала виконати декілька практичних завдань. Валерія ДРОЗДОВА («Нестандартні уроки з образотворчого мистецтва в початковій школі». Керівник: ст. викл. Ольга КАЧЕРОВА) запропонувала цікаві методичні підходи щодо організації освітнього процесу на уроках мистецтва. Марина РУДЕНКО («Арт-терапевтична практика «Сила Імені». Керівник: ст. викл. Ольга КАЧЕРОВА) ознайомила присутніх із новими підходами до створення благополучного освітнього середовища для учнів і вчителів та провела майстер-клас з арт-терапії. У виконанні практичних завдань, пропонованих спікерками, брали участь як молоді науковці, так і викладачі кафедри початкової освіти. Такий практикозорієнтований підхід до проведення засідання наукової секції майбутніх учителів початкової школи забезпечує формування в них фахових і ключових компетентностей, що дозволить їм стати агентами змін і справжніми фасилітаторами.
За результатами відкритого студентського голосування доповіді Ангеліни РУБЦОВОЇ, Катерини САПРАНКОВОЇ, Валерії ДРОЗДОВОЇ та Марини РУДЕНКО визнано найкращими, а учасниць нагороджено почесними грамотами.
Сподіваємося, що наступного року наші студенти поповнять скриньку наукових знахідок молодих учених спеціальності 013 Початкова освіта цікавими та неординарними знахідками.

 

 

За матеріалами кафедри початкової освіти

 


 

Щиро вітаємо докторку педагогічних наук, професорку кафедри початкової освіти, декана факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету Людмилу Коваль з нагородженням медаллю «Григорій Сковорода» Національної Академії педагогічних наук України за багаторічне лідерство в науковій діяльності та відданість рідному університету. Бажаємо натхнення для творчих успіхів та життєвих перемог під мирним небом України!

 

 


Неформальна підготовка до майбутньої професійної діяльності в початковій школі

 

У сучасному світі вчителеві важливо бути впевненим користувачем цифрових технологій. Із цією метою старша викладачка кафедри початкової освіти Марина Нестеренко долучила студентів 21ПО групи до неформальної освіти. Протягом квітня здобувачі опановували спеціальний онлайн-курс «Цифрові навички для вчителів» від порталу Дія. Цифрова освіта за модулями «Google-календар та онлайн-розсилки», «Зберігання файлів у хмарних сховищах», «Створення онлайн-презентацій», «Інтерактивні уроки з YouTube», «Тестування та перевірка завдань», «Організація навчання та спілкування», «Вдосконалення роботи в групах».
У такий спосіб здобувачі розвинули свої навички ефективної організації заходів у початковій школі, збереження та створення файлів у хмарі, автоматичного оцінювання завдань учнів і організації групової роботи за допомогою безкоштовних онлайн-інструментів.
Зручна та цікава форма подання матеріалу, безкоштовна участь, доступ до курсу у зручний час – усі ці фактори сприяли тому, що переважна більшість студентів групи швидко опанувала 0,1 кредит ЄКТС додаткових занять. Отримані в рамках неформальної освіти знання студентів ураховано як частину академічних досягнень із дисципліни «Методика навчання інформатичної освітньої галузі в початковій школі».

 

 

За матеріалами кафедри початкової освіти


Розвиток особистого бренду науковця в освітньому просторі педагогічного університету як виклик часу

 

З 19.02.2023 по 30.03.2023 р. кандидатки педагогічних наук, старші викладачки кафедри початкової освіти Марина Нестеренко та Крістіна Петрик (завідувачка – кандидатка педагогічних наук, доцентка Лада Чемоніна, деканеса – докторка педагогічних наук, професорка Людмила Коваль,) продовжили навчання в межах роботи ІІІ Зимової школи (офлайн) за Програмою підвищення кваліфікації «Бренд науковця та цифровізація освіти» (організатори – Всеукраїнська громадська організація «Інноваційний університет» та Рада молодих учених при МОН України).
Спочатку молоді викладачки мали можливість долучилися до ІІ етапу (заочно-дистанційного), який передбачав виконання індивідуальних завдань за місцем основної роботи, консультації з менторами. Далі їх чекав ІІІ етап (дистанційний), під час реалізації якого у форматі Національний круглий стіл «Виклики повоєнної України: адаптація структур і людей» дослідники з усієї України презентували власні напрацювання в контексті досліджуваної теми, інновації та досвід, практичні кейси та багато практико-орієнтованого матеріалу.
По закінченню роботи ІІІ Зимової школи та успішного виконання всіх поставлених завдань її учасники отримали сертифікати (загальний обсяг 240 год. / 8 кредитів ЄКТС).

 

 

 

 

За матеріалами кафедри початкової освіти

 


 

Інклюзія в НУШ: практичні орієнтири

 

НУШ ставить перед собою завдання: сформувати особистість із толерантним ставленням до людей з особливими потребами, здатну успішно інтегруватися в соціумі. Такі орієнтири стали ключовими під час вебінару «Випереджаючи майбутнє, або інклюзія 4.0: навички роботи вчителя з дітьми з ООП. Цифровий контент», спікером якого був Сергій Зайцев. Вебінар відбувся 10 березня 2023р.
Ключовими були представлені такі позиції: цифрова трансформація інклюзивної освіти в межах інклюзії 4.0; сучасний контент та інноваційні технології при роботі з дітьми з ООП: Trello, Canva, віртуальна та доповнена реальність, штучний інтелект; підтримка педагогічної спільноти на уроці.
Проблеми впровадження інклюзії є змістом проєкту під керівництвом першої проректорки, професорки Ольги Гуренко.
Під час викладання навчальної дисципліни «Інклюзивна освіта» (41 гр., викладачка – професорка Алла Крамаренко) питання інклюзії розглядалося в практичній площині, із орієнтиром на формування життєвих компетентностей здобувачів початкової школи. Проте представлений вебінар сприяв отриманню додаткової інформації щодо сучасного контенту та інноваційних технологій при роботі з дітьми з ООП. Здобувачки (бакалаврського рівня) вищої освіти вдало пройшли тестування та отримали сертифікати.

 

 

За матеріалами кафедри початкової освіти

 


 

Діяльнісний підхід як середовище для формування наскрізних умінь під час проєктної діяльності з курсу «Я досліджую світ»

 

НУШ ставить перед собою завдання: сформувати особистість із розвиненими ключовими компетентностями та наскрізними вміннями, успішно інтегровану в соціум, здатну до проєктної діяльності. Такі орієнтири стали ключовими під час вебінару «Реалізація діяльнісного підхіду до навчання за допомогою інтерактивних конспектів», спікеркою якого була Дар'я Демчук-Маригіна - заступниця директора з навчальної роботи Спеціалізованої школи I-III ступенів №207, м. Київ. Вебінар відбувся 9 березня 2023р.
Ключовими були представлені такі позиції: особливості та переваги використання інтерактивних конспектів в початковій школі; можливості впровадження діяльнісного підходу в навчанні за допомогою та створення й ведення інтеративних конспектів; практики реалізації діяльнісного підходу на уроці.
Проблеми впровадження діяльнісного підходу є змістом проєкту під керівництвом першої проректорки, професорки Ольги Гуренко.
Так, діяльнісний підхід впроваджується на різних предметах, а саме під час викладання курсу «Я досліджую світ».
Під час викладання навчальної дисципліни «Ноосферна освіта майбутніх учителів початкової школи» (с26 гр., викладачка – професорка Алла Крамаренко), питання діяльнісного підходу розглядалося в практичній площині, із орієнтиром на формування життєвих компетентностей здобувачів початкової школи. Проте представлений вебінар сприяв отриманню додаткової інформації у викладанні курсу «Я досліджую світ». Здобувачки (бакалаврського рівня) вищої освіти, вдало пройшли тестування та отримали сертифікати.

 

 

За матеріалами кафедри початкової освіти

 


 

Навчання під час відвідування доброчесних ефірів

 

Актуальність здобуття нових компетентностей щодо викладання ОК «Основи академічного письма» зростає, оскільки з’являються нові аспекти, які потребують деталізації. У зв’язку з цим доцентка кафедри початкової освіти Ольга Попова впродовж листопада 2022 р. – січня 2023 р. прослухала онлайн курс «Академічна доброчесність в європейському освітньому і науковому просторах: багатовимірна імерсивна модель» та успішно склала фінальне творче завдання (5 кредитів ЄКТС, 150 годин). Здобуті нові знання й уміння викладачка матиме можливість упроваджувати в освітній процес підготовки здобувачів вищої освіти спеціальностей факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв. Підсумкові завдання складалися з кількох блоків, які не стільки передбачали перевірку знань, а були спрямовані на розкриття власних думок та творчості. Саме такі онлайн курси дозволяють викладачам провести глибокий аналіз феномену академічної доброчесності та запропонувати інструменти її промоції задля покращення якості освітнього процесу і наукових досліджень.

 

За матеріалами кафедри початкової освіти

 


 

Тарас Григорович Шевченко: його твори – найбільший скарб України, його слова – відомі у всьому світі

 

9 березня вся Україна вшановує пам’ять великого митця, який став символом національної культури та духовності українського народу.

Творчість Тараса Шевченка є скарбницею української літератури та мистецтва. У його творах можна знайти почуття національної гідності, глибоку людяність та безмежну любов до рідної землі. Він був одним із перших українських митців, які стали займатися розвитком національної культури та відродженням української мови.

Творчість поета стала надбанням усього світу. Тарас Шевченко був і залишається одним із найвизначніших митців світової культури. Його твори перекладені на понад 100 мов світу. Його ім’я стало символом боротьби за свободу та незалежність українського народу!

Здобувачі вищої освіти першого (бакалаврського) рівня (ОПП Початкова освіта) підготували творчий відеопроєкт «Творчість Тараса Шевченка» (керівниця – старша викладачка Ольга Качерова), створили власні ілюстрації до творів великого Кобзаря.

 

Посилання на відео ролик: https://drive.google.com/file/d/1EqoFNdv-f9rnAGWwjAUUA0y1CF9JKYAV/view?usp=sharing

 

 


 

ІІІ Зимова школа : долучайся до науки – формуй свій Бренд

 

За ініціативою Ради Молодих Учених факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв БДПУ кандидатки педагогічних наук, старші викладачки кафедри початкової освіти Марина НЕСТЕРЕНКО та Крістіна ПЕТРИК (декан факультету – докторка педагогічних наук, професорка Людмила КОВАЛЬ) з 17 по 19 лютого 2023 року долучилися до роботи ІІІ Зимової школи (офлайн!) за програмою підвищення кваліфікації «Бренд науковця та цифровізація освіти» (загальний обсяг 240 год. / 8 кредитів ЄКТС) в смт. Ворохта Івано-Франківської області. Члени Всеукраїнської громадської організації «Інноваційний університет» разом з колегами від Ради молодих учених при МОН України започаткували проведення практичних, корисних та інформаційно наповнених івентів.

 

Упродовж трьох днів науковці з усієї України обмінювались найкращими творчими ідеями та навчалися за такими модулями: І. «Сучасні тенденції та перспективи розвитку кар’єри науковця», ІІ. «Успішна кар’єра науковця», ІІІ. «Цифровізація освіти», ІV. «Управління постконфліктними територіями». Провідними спікерами заходів були: Тарас ФІНІКОВ –  кандидат історичних наук, президент МБФ «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики», професор Варшавського університету, заступник міністра освіти і науки України (2009–2010 рр.). Григорій МОЗОЛЕВИЧ – керівник експертної групи з питань інтеграції до Європейського дослідницького простору МОН України; Олександр ХИМЕНКО – керівник секретаріату Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти; Олеся ВАЩУК – докторка юридичних наук, професорка кафедри криміналістики Національного університету «Одеська юридична академія», голова громадської організації «Міжнародний фонд розвитку» та громадської організації «Інноваційний університет», голова Ради молодих учених при МОН України; Анна ЯЦИШИН – докторка педагогічних наук, провідна наукова співробітниця Державної установи «Інститут геохімії навколишнього середовища НАН України», Інституту цифровізації освіти НАПН України; Теодозія ЯЦИШИН – докторка технічних наук, професорка кафедри технологій захисту навколишнього середовища Івано-Франківського національного університету нафти і газу; старша наукова співробітниця Державної установи «Інститут геохімії навколишнього середовища НАН України»; Анастасія СІМАХОВА – докторка економічних наук, професорка кафедри бізнес-аналітики та цифрової економіки Національного авіаційного університету, перша заступниця Голови РМУ при МОН, заступниця Голови Правління ВГО «Інноваційний університет», заступниця Голови Офісу підтримки вченого; Ірина ГУБЕЛАДЗЕ – докторка психологічних наук, завідувачка лабораторії психології мас і спільнот Інституту соціальної та політичної психології НАПН України; Сергій КАСЯН – кандидат економічних наук, доцент, завідувач кафедри маркетингу Національного технічного університету «Дніпровська політехніка», дійсний член громадської організації «Українська асоціація маркетингу» та інші.

 

Інтенсиви проводилися у формі панельних дискусій, проблемних лекцій, інтерактивних практичних занять, круглих столів з обговорення кращих практик та обміну досвідом, тренінгів, групових та індивідуальні консультацій, а також передбачалася самостійна робота кожного учасника.

 

Метою програми підвищення кваліфікації було надання знань про те, як формувати та просувати власний бренд у цифровому освітньому просторі. Для її досягнення передбачалося вирішення наступних завдань: розкрити ключові аспекти іміджу вченого у цифровому суспільстві; актуалізувати тему власного бренду серед наукової спільноти; висвітлити успішні підходи до розвитку іміджу вченого; ознайомити з інструментами відкритої науки як засобу для популяризації наукових здобутків та ін.

 

Програма підвищення кваліфікації спрямовувалася на розвиток особистісних компетентностей в напрямку популяризації власного бренду; вдосконалення існуючих та набуття нових навичок комунікації та самопрезентації; ознайомлення з успішними практиками дистанційного навчання та цифровізації освіти; розуміння особливостей управління постконфліктними територіями.

 

Неформальне спілкування та обмін досвідом під час заходів ІІІ Зимової школи надали можливість науковцям оволодіти знаннями та набути практичних навичок з актуального для України наукового напряму – «Бренд науковця та цифровізація освіти».

 

   

  

 

 

 

 

За матеріалами кафедри початкової освіти

 


 

Офлайн-воркшопи у зимових Карпатах: можливості для здобувачів вищої освіти від ЄС

 

З 13 по 16 лютого 2023 року здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 31аПО групи спеціальності 013 Початкова освіта факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Ангеліна Рубцова (декан – докторка педагогічних наук, професорка Людмила Коваль, куратор – кандидатка педагогічних наук,  старша викладачка Крістіна Петрик) взяла участь в серії офлайн-воркшопів проєкту «Молоді Амбасадор(к)и Розмаїття», де мала честь представляти наш Бердянський державний педагогічний університет.

 

В рамках реалізації проєкту Молодіжна організація «СТАН» у партнерстві з альянсом за права, рівність та міжнародну солідарність «ActionAid» провела івент для молоді з метою посилення соціальної згуртованості для створення мирного суспільства, мінімізації ймовірності конфліктів, що виникають між різними групами, а також прискорення процесу інтеграції молодих людей з числа ВПО.

 

Під час воркшопів учасники мали можливість розкрити для себе щось нове, а головне – дізнатися, як розробляти та втілювати власні ініціативи на користь суспільства, щоб якнайшвидше відбудувати України.

 

Ангеліна Рубцова поділилася враженнями: «Цікаві ідеї та різноманітність напрямків захопили мене вже з першої секунди. Там мене чекало багато всього: чотири насичені дні з досвідченими тренерами та фасилітаторами; навчальні модулі про права людини, толерантність, інклюзію, міжкультурний діалог, екологічний та молодіжний активізм; можливість розробити власні ініціативи та отримати фінансування для їх реалізації; навчальні візити для вивчення практик інтеграції ВПО та просування демократії та прав людини; нові знайомства, кіновечори, неповторна атмосфера Хати-майстерні та мальовнича природа карпатського села Бабин Івано-Франківська області».

 

«Я дуже рада, що, не дивлячись ні на що, молодь нашої країни продовжує розвиватись та працювати на благо рідної держави!»

 

По завершенню кожен здобувач отримав завдання: розробити власний проєкт й попрацювати над ним, щоб отримати грант на його фінансування.

 

 

 

 

За матеріалами кафедри початкової освіти