Berdyansk State Pedagogical University

Rector's reception office:

bdpu.zp@gmail.com
rector_bdpu@ukr.net
0612891206
+380960007749

Address:

4, Schmidta St., Berdiansk, Zaporizhzhia  oblast Temporarily moved to: 55А, Zhukovs`ki St., Zaporizhzhia

Новини

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Своє серце щодня віддавав дітям (до дня народження Василя Сухомлинського)


 

Бердянськ – це Україна, і так буде завжди!


 

НАУКОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ЗАСІБ УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ

 

Здобувачі бакалаврського та магістерського рівнів вищої освіти факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв (в.о. декана − кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри педагогіки Анжеліка ЛЕСИК) взяли участь в обговоренні перспективного розвитку сучасної освіти в рамках VII Всеукраїнської науково-практичної конференції «Традиційні та інноваційні підходи розвитку сучасної системи освіти» та презентували свої наукові дослідження:

 

  • Педагогічні умови формування морально-етичних цінностей здобувачів початкової освіти (Марія Галушкова)
  • Формування емоційного інтелекту молодших школярів засобами арттерапії під час освітнього процесу (Катерина Сапранкова)
  • Управління ЗЗСО в умовах реформування системи освіти (Марина Кононенко)
  • Нормативно-правовий аспект управління освітнім процесом в початковій школі (Катерина Поліщук)
  • Використання інформаційних технологій у початковій школі (Олексій Дерека)
  • Формування критичного мислення у молодших школярів (Віталій Могукало)
  • Формування морально-етичних цінностей здобувачів початкової освіти на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ» (Наталія Чмельова)

 

Пишаємось кожним із вас. Бажаємо творчого та професійного натхнення, нехай наука, супроводжуючи вас пліч-о-пліч протягом усього життя, відкриває нові горизонти.

 

 

За матеріалами кафедри педагогіки

 


 

Розвиток сучасної освіти: тенденції та виклики

 

Протягом 16-17 травня 2024 року викладачі кафедри педагогіки факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв (в.о. декана - кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри педагогіки Анжеліка Лесик) взяли участь у роботі VII Всеукраїнської науково-практичної конференції «Традиційні та інноваційні підходи розвитку сучасної освіти в Україні» на базі Комунального закладу «Одеський педагогічний фаховий коледж». На секційних засіданнях викладачі мали змогу обговорити проблеми сучасної освіти та шляхи їх вирішення, навчально-методичне забезпечення підготовки майбутніх вчителів в умовах реформування освітньої галузі, формування професійної компетентності майбутніх педагогів, модернізацію інноваційних методик і технологій у закладах освіти, шляхи реалізації виховних завдань формування особистості, актуальні питання сучасної науки й освіти: студентський вимір.

 

Щиро вдячні організаторам за можливість брати участь у такому потужному заході, бажаємо подальших професійних здобутків.

 

 

За матеріалами кафедри педагогіки


Символіка сили: Година підтримки

 

13 травня на  факультеті психолого-педагогічної освіти та мистецтв (в. о. декана ФППОМ БДПУ – кандидатка педагогічних наук, доцентка Анжеліка ЛЕСИК) Бердянського державного педагогічного університету успішно стартував фестиваль науки. Так, здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти групи с26ПО спеціальності 013 Початкова освіта провели   конкурс педагогічної майстерності «Символіка сили: година підтримки» (освітня компонента «Організація та режисура виховних заходів», викладач – доцент Олександр ГОЛІК). Цей захід засвідчив готовність майбутніх педагогів до моделювання та проведення різноманітних виховних заходів у початковій школі.

Процес реалізації творчого задуму здобувачів вищої освіти передбачав декламування ними віршів під музичний супровід, демонстрацію аудіовізуальних матеріалів, які відтворювали національний колорит України та її символіку. Учасники конкурсу з особливою теплотою говорили про надзвичайну мужність захисників нашої держави, а також хвилиною мовчання вшанували всіх, хто віддав своє життя за її незалежність і територіальну цілісність.

Варто зазначити, що сценарій, акторська та режисерська майстерність конкурсу є результатом плідної співпраці викладача й здобувачів вищої освіти на всіх етапах підготовки. Завдяки креативному баченню та ідейній наповненості конкурс педагогічної майстерності «Символіка сили: година підтримки» став не лише важливим складником духовного розвитку й патріотичного виховання майбутніх педагогів, але й дозволив узагальнити теоретичний матеріал і поділитися власним практичним досвідом, оскільки переважна більшість учасників   працює на посадах учителів початкових класів.

Безумовно, такі заходи – сучасні й своєчасні, адже вчителі мають щоденно формувати в  школярів почуття патріотизму, національної свідомості; любові до рідної мови та   рідної землі, свого народу; бажання працювати задля держави, готовність її захищати. Як свідчать відгуки учасників конкурсу, вони усвідомлюють свою роль у цьому процесі й здатні здійснювати педагогічний вплив на становлення в здобувачів початкової освіти системи моральних і соціокультурних цінностей.

 

 

За матеріалами здобувачів вищої освіти с26ПО групи

факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв

 


 

Давньогрецька міфологія – ключ до розуміння зарубіжної літератури

 

13 травня в рамках Днів науки у Бердянському державному педагогічному університеті студенти 3АМЛ групи спеціальності 014 Середня освіта факультету філології та соціальних комунікацій презентували фрагмент театралізованого уроку для учнів закладів загальної середньої освіти на тему: «Давньогрецька міфологія» з метою опанування навичками побудови і розробки елементів освітнього процесу.

Захід було організовано в контексті вивчення навчальної дисципліни «Педагогічна майстерність» (викладач – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки Олександр ГОЛІК) в режимі онлайн.

Давньогрецька міфологія й досі впливає на сучасну літературу, мистецтво, психологію, кінематограф, філософію та навіть політику. Міфи є важливим елементом світової спадщини і часто використовуються для розуміння моральних дилем і конфліктів, що залишаються актуальними й досі. Учням закладів загальної середньої освіти вивчення давньогрецької міфології допоможе розвинути творче та критичне мислення, надихатиме їх на створення власних витворів мистецтва.

Сценарій, план, тема та організація фрагменту уроку є результатом співпраці студентів на всіх етапах підготовки заходу, а набуті у процесі навички й досвід розвинуть педагогічні вміння здобувачів вищої освіти і неодмінно знадобляться їм у подальшій професійній діяльності.

 

 

Мілана ГОЛОВАНЬ,

здобувачка вищої освіти 3АМЛ групи

факультету філології та соціальних комунікацій

 


 

Навчальна практика у 21 ПО групі ФППОМ

 

З 15.04.2024 по 27.04.2024 студенти 21 ПО групи спеціальності 013 Початкова освіта факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету проходили навчальну практику в різних закладах загальної середньої освіти І ступеня. Керівники практики, викладачі кафедри педагогіки: професор Ірина БАРБАШОВА та доцент Олександр ГОЛІК.

Метою практики було закріплення та поглиблення теоретичних знань, отриманих студентами в процесі вивчення педагогічних, психологічних і фахових дисциплін, формування професійних компетентностей майбутніх учителів початкової школи та здатностей налагодження партнерської взаємодії з різними суб’єктами в освітньому середовищі Нової української школи.

За період проходження практики здобувачі вищої освіти опанували сучасні знання, зокрема, інноваційні методичні підходи, сучасні системи, методики, технології навчання, розвитку й виховання учнів початкової школи, технології пошуку, оброблення, аналізу, систематизації й узагальнення інформації. Ознайомилися з чинним нормативним забезпеченням початкової освіти. Застосовували на практиці комунікативні знання, навички, уміння, стратегії та тактики комунікативної поведінки задля успішного здійснення педагогічної  діяльності з молодшими школярами, батьками, учителями.

У період проходження практики студенти використовували теоретичні психолого-педагогічні знання в розв’язанні навчальних, розвивальних і виховних завдань. Спостерігали та аналізували освітній процес у початковій школі, робили висновки.

Отже, навчальна практика студентів 21 ПО групи спеціальності 013 Початкова освіта дала можливість закріпити та поглибити теоретичні знання, опанувати сучасні методичні підходи та технології навчання, розвитку й виховання учнів початкової школи, а також сформувати професійні компетентності в майбутніх учителів початкової школи.

Практиканти успішно виконали поставлені перед ними завдання, продемонстрували необхідні знання, уміння та навички, що дозволить їм розпочати трудову діяльність у закладах загальної середньої освіти І ступеня.

 

 

Здобувачі вищої освіти 21 ПО групи

факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв

 


 

Від актуальності знань до практичних навичок

 

Кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри педагогіки Анжеліка Лесик пройшла науково-педагогічне стажування «Інновації в освіті. Інноваційні технології викладання фахових дисциплін» (грудень-квітень), метою якого було підвищення кваліфікації, оновлення теоретичних і практичних знань у зв’язку з необхідністю оволодіння сучасними методами розв’язання професійних завдань.
Навчальне навантаження стажування становило 180 годин (очно-дистанційна форма навчання: аудиторна та позааудиторна, в тому числі дистанційна, робота).
Анжеліка Сергіївна взяла участь у роботі 6-ої Міжнародної науково-практичної конференції «Цифрова економіка та цифрове суспільство» (9-10 квітня 2024 р.), науково-методичному семінарі «Викладання фахових дисциплін в університетах країн Європейського Союзу» (11 квітня 2024 р., Академія прикладних наук – Вища школа управління і адміністрації в Ополє, Польща).
Щиро вдячні зарубіжним колегам за можливість ознайомитися з досвідом організації наукової діяльності, підготовки навчально-методичного забезпечення освітнього процесу.

 

 

За матеріалами кафедри педагогіки

 


 

Учитель учителів Костянтин Ушинський


 

І етап Всеукраїнської студентської олімпіади з педагогіки


 

МАЙСТЕР-КЛАС З РИТОРИКИ ЗДОБУВАЧІВ ГУМАНІТАРНО-ЕКОНОМІЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ

 

21 листопада в рамках Тижня педагогіки у Бердянському державному педагогічному університеті здобувачами вищої освіти гуманітарно-економічного факультету групи 2СІ спеціальності 014 Середня освіта (Історія), було проведено майстер-клас з риторики в межах вивчення дисципліни «Риторика».

У ході вивчення дисципліни здобувачі вищої освіти ознайомились з теорією риторики, виконували творчі завдання, готувалися до майстер-класу та опрацювали велику кількість літературних творів: «Диво» Павла Загребельного, «Мальви» Романа Іваничука, «Чорна рада» Пантелеймона Куліша, «Марія» Уласа Самчука, «Захар Беркут» Івана Франка. Свій вибір зупинили на романі Пантелеймона Куліша «Чорна рада», у якому висвітлюється певний період історії нашої держави. В ньому зображено зібрання козацької Ради в Ніжині в 1663 році в добу Руїни, коли один за одним змінювалися гетьмани, які вели боротьбу і за свою владу, і за національну свободу, а сам народ, Україна загалом були розділені на Лівобережну та Правобережну частину України. «Чорна Рада» є твором актуальним і сьогодні, особливо в контексті вибору шляху розвитку України. Головна ідея роману − це утвердження думки про необхідність національної злагоди між українцями.

Під час майстер-класу була представлена літературна композиція за мотивами роману Пантелеймона Куліша «Чорна рада». Здобувачі вищої освіти продемонстрували свої риторичні здібності, вміння працювати в команді та відчувати темпоритм один одного, інтонаційно забарвлювати текст, розповідати натхненно і переконливо, контролювати власний голос, дикцію, поставу, жестикулювання та міміку, які допоможуть у подальшому покращенні педагогічної техніки та будуть використані в майбутній професійній діяльності.

 

 

здобувачі вищої освіти групи 2СІ

гуманітарно-економічного факультету

 


 

ОНЛАЙН ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНА ЕКСКУРСІЯ ДО МУЗЕЮ ІСТОРІЇ ЗАПОРІЗЬКОГО КОЗАЦТВА НА ХОРТИЦІ «ШЛЯХАМИ КОЗАЦЬКОГО ВИХОВАННЯ»

 

Сьогодні навіть найменші українці знають, що козаки – захисники Вітчизни, що боронять віру, гідність та звичаї кожного, хто живе на нашій рідній землі та свято її любить. Наразі ці мужні та сміливі люди разом з іншими захисниками і захисницями, Збройними Силами України протистоять ворожій навалі, кожним своїм кроком наближаючи нас до Свята Перемоги, Справедливості та Миру.

 

В рамках Тижня педагогіки 17 листопада, викладачі кафедри педагогіки провели традиційні онлайн історико-педагогічні екскурсії до Музею історії запорізького козацтва на Хортиці «Шляхами козацького виховання» для студентів факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв, під час яких здобувачі вищої освіти отримали можливість не тільки ознайомитися з історією славетного козацтва, а й дізнатися про освітню систему, що існувала в Запорізькій Січі та мала потужний потенціал щодо навчання і виховання молодого покоління справжніх патріотів своєї країни.

 

Для тих, хто цікавиться історією нашої Вітчизни, пропонуємо перейти за поданими нижче посиланнями.

https://youtu.be/OVFNKLR0U_c,

https://youtu.be/WDmG9t9ND6g .

 

 

За матеріалами кафедри педагогіки

 


«ЯКЩО ХОЧЕШ ДОБРЕ ЖИТИ – НАПОЛЕГЛИВО ТРУДИСЬ…»

 

16 листопада в рамках Тижня педагогіки у Бердянському державному педагогічному університеті здобувачами вищої освіти 31ПО групи спеціальності 013 Початкова освіта Факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв було проведено майстер-клас з риторики в межах вивчення дисципліни «Риторика».

У ході вивчення дисципліни здобувачі вищої освіти ознайомились з теорією риторики, виконували творчі завдання, дізнались більше про видатних діячів: поетів, прозаїків та драматургів. Найбільше зацікавлення викликала Наталя Львівна Забіла – українська поетеса.

Як майбутніх вчителів початкової школи нашу увагу привернув її вагомий внесок в дитячу літературу, велика популярність саме у юних читачів, хоча письменниця видавала твори не тільки для дитячої аудиторії, в неї також є збірки поезій для дорослих.

Вибір твору для літературної композиції був складним, але все ж таки припав на жанр, відомий усім дітям. Наталя Забіла, як одна з найвідоміших дитячих письменниць, також не могла оминути казку. Адже її найбільше люблять і зовсім маленькі, і старшенькі, і навіть ті, що вже читають повісті та романи. Всі казки, які написала Наталя Забіла, важко навіть перелічити. Вони вводять читача в світ веселих пригод. Крім цього, головним завданням при виборі твору також була його мета, те, чого він може навчити дітей. Працьовитість, кмітливість, вміння відстоювати своє – це все є у віршованій казці «Корінці та вершки». Бо якщо хочеш добре жити – наполегливо трудись і не надійся на легку наживу.

Під час майстер-класу була представлена літературна композиція за мотивами казки Наталі Забіли «Корінці та вершки». Здобувачі вищої освіти змогли продемонструвати свої організаторські здібності, вміння працювати в команді та відчувати темпоритм, інтонаційно забарвлювати текст, говорити натхненно і переконливо, аналізувати та оцінювати мовленнєву ситуацію, контролювати власний душевний стан, голос, дикцію, поставу, жестикулювання та міміку.

У процесі вивчення дисципліни «Риторика» та підготовки до майстер-класу студенти-педагоги набули професійних навичок, розробили візуальний супровід тексту за допомогою штучного інтелекту, вдосконалили майстерність публічного виступу та риторичні здібності, які допоможуть у подальшому покращенні педагогічної техніки та будуть використані в майбутній професійній діяльності.

 

 

Вікторія ПРИСТІНКА

здобувачка вищої освіти 31ПО групи

Факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв

 


 

РОДИНА − ЦЕ ОСНОВА ТА СЕРЦЕ БАТЬКІВЩИНИ

 

14 листопада в рамках Тижня педагогіки студенти 21ПО групи спеціальності 013 Початкова освіта Факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету провели виховний захід «Моя родина, моя сім’я, моя Держава – Україна» з метою дослідження історії та цінностей сім’ї, які є фундаментальними в житті кожної людини.

Подію було організовано в межах опанування здобувачами вищої освіти навчальної дисципліни «Організація та режисура виховних заходів», метою якої є формування готовності майбутніх педагогів до постановки та проведення різноманітних виховних заходів у початковій школі.

Сценарій, образи, акторська та режисерська майстерність є результатом плідної співпраці студентів на всіх етапах підготовки заходу. Але особливу цінність становить теоретичний і практичний досвід, який знадобиться у подальшій професійній діяльності. Здобувачі вищої освіти зрозуміли, який величезний вплив на формування системи моральних і соціокультурних цінностей учнів початкових класів вони здатні здійснювати. Творча робота стала доказом того, що майбутні педагоги готові віддавати себе професії та сприяти вихованню майбутніх громадян нашої країни.

 

 

здобувачі вищої освіти 21ПО групи

Факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв

 


«Сексуальне виховання та вплив гендерних стереотипів на інтимне життя партнерів»

 

Відбулася неймовірно пізнавальна і цікава гостьова лекція психолога Tatohub.Бердянськ Артема Полуляхова «Сексуальне виховання та вплив гендерних стереотипів на інтимне життя партнерів» для студентів 41 групи спеціальності «Початкова освіта» і 32 групи «Практична психологія» факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв. Ця тема вивчається в рамках дисциплін «Гендерна педагогіка» і «Гендерна психологія». Студентка 41 ПО групи Марина Руденко поділилася своїми враженнями: «Завдяки нашим викладачам мали чудову можливість відвідати лекцію-тренінг "Сексуальне виховання та вплив гендерних стереотипів на інтимне життя партнерів", спікером якого був Артем Сергійович. Ми, студенти, відкрили для себе багато корисної інформації та отримали незабутній досвід. Тепер систематизували свої знання про сексуальне виховання і впевнені, що зможемо правильно спілкуватися з молодшими школярами. Одним із важливих аспектів цього тренінгу є лаконічна та цікава подача інформації. Спікер вдало розкрив тему, роблячи її доступною для всіх учасників. Особливо вражаючим було створення атмосфери відкритості, де кожен з учасників міг ставити питання і отримувати вичерпні відповіді. Такий підхід дозволяє краще розібратися в складних темах і отримати чіткі, інформативні відповіді. Завдяки Артему Сергійовичу та його лекції, ми змогли вдосконалити своє розуміння, підходи до сексуального виховання та подолання гендерних стереотипів».

Сердечно дякуємо Артемові Сергійовичу за щирість і бажання ділитися своїми знаннями з майбутніми вчителями, батьками; за діалог і час, теплу і дружню атмосферу, талант дуже просто розповідати про складні речі.

 

 

За матеріалами кафедр психології та педагогіки БДПУ

 


 

Новини кафедра педагогіки: Частина І