Бердянський державний педагогічний університет

Приймальна ректора:

bdpu.zp@gmail.com
rector_bdpu@ukr.net
0612891206

Адреса:

Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Шмідта, 4 Тимчасово переміщений до: м. Запоріжжя, вул. Жуковського, 66

Хореографія

 

 


Звітна конференція з практики (34 Х) 2023 Клубні установи

 

 


 

 

 


 

Звіт з виробничої практики 3 курс ОПП Хореографія

 

 


 

Захист виробничої практики
здобувачів вищої освіти денної форми навчання спеціальності “Хореографія”

 

 


 

Звіт з виробничої практики
здобувачів І рівня вищої освіти 3 курс спеціальності 024 Хореографія 2023

 

 


 

Звіт з виробничої практики
здобувачів вищої освіти 3 курсу спеціальності 024 Хореографія

 

 


 

 


ВИРОБНИЧА ПРАКТИКА – ВАЖЛИВА СКЛАДОВА НА ШЛЯХУ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ХОРЕОГРАФІВ

 

В умовах релокації Бердянський державний педагогічний університет продовжує здійснювати якісну професійну підготовку майбутніх фахівців, важливою складовою якої є виробнича практика здобувачів вищої освіти. Під час заліково-екзаменаційної сесії відбулися звітні конференції з практичної підготовки здобувачів І і ІІ рівнів вищої освіти на спеціальностях 024 Хореографія та 014 Середня освіта (Хореографія). Важливим аспектом у цьому півріччі було те, що студенти-хореографи могли пройти виробничу практику онлайн, офлайн та в змішаному форматі. Можливість здобувачів вищої освіти обирати формат і базу проходження практики в залежності від місця свого перебування відповідає принципу студентоцентризму в освітньому процесі. Завдяки громадській організації «Асоціація випускників-хореографів Бердянського державного педагогічного університету» (голова – к.п.н. Юлія ТАРАНЕНКО) здобувачі вищої освіти отримали доступ до баз практик у
різних куточках України. За освітньо-професійною програмою «Хореографія» здобувачі І рівня вищої освіти 3 і 4 курсів спеціальності 024 Хореографія у цьому півріччі пройшли виробничі практики у клубних установах культури державної або комунальної форми власності. Так, здобувачі 4 курсу розвивали виконавські вміння та навички у Львівській національній філармонії ім. Мирослава Скорика в ТАНЦТЕАТРІ «Життя» під керівництвом викладача кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін, артиста театру Дмитра ІЛЬЇНА. Усі мали можливість попрацювати із заслуженими артистами під керівництвом народної артистки України Ірини МАЗУР та відчути себе в ролі артиста балету. У клубних установах культури державної або комунальної форми власності здобувачі І рівня вищої освіти 3 курсу спеціальності 024 Хореографія впроваджували елементи українського народного танцю (регіональний аспект) не тільки в ансамблі народного танцю, а й сучасного, що ускладнювало завдання, але надавало задоволення й захоплення по закінченні його виконання, прищеплювало любов до національної культури. Також у рамках виробничої практики здобувачі мали провести експериментальне дослідження з проблематики курсової роботи. На захисті виробничої практики майбутні хореографи подякували за можливість проходження в різних форматах та обрання баз практики, постійну підтримку та консультативну допомогу з боку керівника практики – доц. кафедри ТМНМД Юлії ТАРАНЕНКО, а також визначили деякі труднощі.

 

Наголосили на проблеми практичної підготовки в прифронтових зонах, особливо м. Запоріжжя – об’єднання або закриття клубних установ, скорочення діячів культури, закриття танцювальних колективів та мінімальна кількість ансамблів народного танцю. За ОПП «Середня освіта (Хореографія). Фітнес» здобувачі І рівня вищої освіти 3 та 4 курсів спеціальності 014 Середня освіта (Хореографія) у цьому півріччі пройшли виробничі практики в онлайн-форматі в закладах загальної середньої освіти, розвивальних центрах, волонтерських штабах. Майбутні вчителі хореографії 3 курсу розробили та впровадили руханки для здобувачів початкової школи та надали цікавий відеоконтент для уроків. Студенти-хореографи 4 курсу спробували себе в ролі асистента вчителя в онлайн-форматі та працювали з дітьми із особливими освітніми потребами. Окрім цього, важливим компонентом практичної підготовки стала волонтерська діяльність, було проведені заходи для дітей ВПО, а також благодійні концерти на підтримку ЗСУ. Здобувачі І рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Хореографія) наголосили, що основними труднощами в виробничій практиці є те, що в Україні працює дуже мало закладів загальної середньої освіти, де впроваджено в освітній процес уроки хореографії. Здобувачі ІІ рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Хореографія) звітувалися про проходження переддипломної практики, у процесі якої кожен втілював практичну частину кваліфікаційної роботи (творчого проєкту). Висвітлили теми взаємодії батьків і дітей, патріотичного виховання, мрії та життєвого балансу, прав дитини тощо засобами хореографічного мистецтва. Працювали з експериментальною хореографією
завдяки настановам доцентки кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін Олени МАРТИНЕНКО.

 

Не дивлячись на умови військового стану, тривоги та обставини життя, здобувачі та викладачі вищої освіти із захопленням та натхненням працюють з дітьми та постійно розвиваються.

 

Дякуємо Збройним силам України за захист!

 

 

За матеріалами кафедри ТМНМД

 


 


 

ПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА БАКАЛАВРІВ ХОРЕОГРАФІЇ: ЗУСТРІЧ З РОБОТОДАВЦЕМ

 

Освітній процес у ІІ семестрі здобувачі вищої освіти 24 групи спеціальності «Хореографія» розпочали з проходження безвідривної навчальної практики в закладах позашкільної освіти, яка за пропозицією науково-педагогічного складу кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін і роботодавців була включена в зміст оновленої ОПП «Хореографія».
Базою для проходження практики став Центр дитячо-юнацької творчості імені Є. Руднєвої відділу освіти виконавчого комітету Бердянської міської ради Запорізької області, у якому за сумісництвом працюють викладачі кафедри Олена МАРТИНЕНКО, Юлія ТАРАНЕНКО, Руслан ПАВЛЕНКО та Наталя КРИВУНЬ. Безвідривна практика сприяє кореляції знань здобувачів освіти з ОК «Теорія та методика роботи з хореографічним колективом» і знань, отриманих під час практичної підготовки.
У перший тиждень практики здобувачі освіти зустрілися з директором ЦДЮТ Олегом БАЛАБАНОМ. Під час спілкування роботодавцем було окреслено вимоги до керівника танцювального гуртка, розкрито специфіку роботи закладу позашкільної освіти в умовах онлайн- навчання та вимоги до документації. Особливий акцент було зроблено на законодавчі документи, які мають знати майбутні фахівці: Конституція України, Закон України про освіту, Закон України про позашкільну освіту, Постанова Кабінету Міністрів України № 433 «Про затвердження переліку типів позашкільних навчальних закладів і Положення про позашкільний навчальний заклад» тощо.
У процесі дискусії студенти-практиканти проявили активність і ставили багато запитань, зокрема про особливості проходження освітнього процесу в дистанційній формі, труднощі, з якими стикаються керівники гуртків під час онлайн-навчання, проведення заходів задля підтримки психологічного здоров’я дітей і завдання психолога ЦДЮТ.
Упровадження безвідривної навчальної практики на ОПП «Хореографія» сприяє співпраці здобувачів освіти, викладачів та стейкхолдерів. Поступовість отримання знань під час вивчення ОК циклу професійної підготовки та можливість спостерігати за впровадженням теоретичних аспектів на практиці, сприяє більш свідомому засвоєнню майбутніми фахівцями навчального матеріалу, можливості отримати відповіді на питання, які виникли під час спостереження за роботою хореографів зі здобувачами позашкільної освіти від викладачів, які є фахівцями-практиками, формує свідоме відношення до професії керівника колективу, розуміння освітніх потреб і вимог від роботодавців.
Бакалаври хореографії вчаться працювати по-новому відповідно до умов роботи закладів позашкільної освіти і набувають професійного досвіду.

 

 

 

Керівник безвідривної навчальної практики
викладачка кафедри ТМНМД
Наталя КРИВУНЬ

 


 

Гостьова лекція-пресконференція: зв’язок теорії і практики

 

Одним із позитивних і результативних моментів дистанційного навчання є можливість запросити для участі в аудиторних заняттях практиків. Так, 18 лютого для здобувачів освіти другого курсу спеціальності 024 Хореографія в рамках вивчення освітньої компоненти «Теорія і методика роботи з хореографічним колективом» було проведено лекцію на тему «Організація освітнього процесу в хореографічному колективі», яка була проведена у формі пресконференції із запрошенням роботодавців та хореографів-практиків.

Викладач дисципліни Олена Мартиненко залучила до дискусії чотирьох спікерів: роботодавця, члена робочої програми, директора Центру дитячої та юнацької творчості Олега Балабана; роботодавця, художнього керівника муніципального театру танцю м. Запоріжжя, заслужену працівницю культури України Ларису Нєвєрову; керівника зразкового ансамблю сучасного танцю Модерн Данс «Стиль» м. Запоріжжя, випускницю БДПУ Любов Щербину; керівника хореографічної студії сучасного танцю «Ю-ДЕНС» КПНЗ м. Дніпро Центру позашкільної освіти № 1, здобувачку ІІ курсу вищої освіти спеціальності «Середня освіта (Хореографія) БДПУ Світлану Тарасевич.

До початку пари здобувачі вищої освіти мали змогу ознайомитися зі змістом лекції на освітній платформі БДПУ MOODLE задля розуміння основних моментів організації освітнього процесу в хореографічному колективі. У процесі дискусії майбутні фахівці дізналися про основні вимоги, які висувають роботодавці до керівників хореографічних колективів та виконавців (О.Балабан, Л. Нєвєрова), ознайомилися зі специфікою організації роботи в колективах державної форми власності (театр танцю – Л. Нєвєрова, позашкільна установа – С. Тарасевич) та приватних хореографічних школах (Л. Щербина), дізналися про важливі якості керівника хореографічного колективу, його посадові інструкції тощо.

Студенти продемонстрували декілька власно розроблених проєктів своїх майбутніх колективів, зроблених за допомогою електронних проєкції та презентації і мали можливість отримати оцінку їх реальності та успішності від хореографів-практиків.

Спілкування між спікерами та студентами пройшло у жвавій, невимушеній обстановці. Головний посилом від спікерів було розуміння значущості професії хореографа, за яким стоїть майбутнє дитини, любов до педагогічної та творчої діяльності, розуміння ким ти бачиш себе по закінченню ЗВО і які тобі потрібні знання для того, щоб ти був успішним в своїй справі.

На разі, планується запрошення методистів позашкільних установ для розкриття теми планування роботи керівника хореографічного колективу та особливостей роботи над створенням навчальних програм, а також психолога щодо окреслення особливостей психічного та фізичного розвитку здобувачів позашкільної освіти різного віку з метою їх урахування керівником колективу в освітньому процесі.

 

 

 

Олена Мартиненко,

завідувачка кафедри теорії та

методики навчання мистецьких дисциплін

 


 

ПІДСУМКИ ПРОВЕДЕННЯ ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ ЗДОБУВАЧІВ 4 КУРСУ ПЕРШОГО РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 024 ХОРЕОГРАФІЯ

 

Виробнича практика для здобувачів І рівня вищої освіти IV курсу денної форми навчання спеціальності 024 Хореографія здійснювалася у хореографічних колективах у VII семестрі згідно навчального плану.

Метою виконавської практики передбачались закріплення та поглиблення виконавських навичок, отриманих здобувачами вищої освіти в процесі вивчення дисциплін професійного циклу, перевірка сформованості професійних компетенцій ОПП Хореографія.

У зв’язку  з умовами воєнного стану в країні виконавська практика здійснювалася дистанційно в синхронному та асинхронному режимі. Виконавську практику в проходили на базі ТанцТеатру «Життя» Львівської Національної Філармонії.

Усі студенти показали високий рівень дисципліни та мотивації і вчасно приступили до практики та із відповідальністю віднеслися до виконання завдань. Під час проходження практики, студентами було виконано ряд завдань з аналізу репертуару колективу та на виявлення рівня виконавської майстерності.

У зв’язку із  проходженням практики у форматі онлайн завдання виконувались дистанційно і були зафіксовані на відео. У підсумку студенти виконали поставлені задачі та показали достатньо високий рівень підготовки.

Підсумком проходження стала звітна конференція відкритого характеру.

Загалом студенти охоче працювали і з зацікавленістю віднеслись до практики виконавського типу. Усі погодились, що такий досвід є дуже цінним і допомагає здобувачам у становленні в якості майбутнього професійного артиста.

 

 

 Керівник виконавської практики

викладач кафедри ТМНМД

Дмитро ІЛЬЇН

 


 

ПРАКТИКА В УМОВАХ ВОЄННОГО ЧАСУ!

 

Практична підготовка студентів-хореографів Бердянського державного педагогічного університету дуже важлива. Дякуємо керівниці Народного ансамблю естрадно-спортивного танцю «Лабіринт» м.Запоріжжя
Марії ТАРАН (випускниці спеціальності. «Хореографія») та керівниці народного ансамблю естрадного танцю «МарЛен» Олені МАРТИНЕНКО за можливість проходження виробничої практики здобувачам І рівня вищої освіти спеціальності 024 Хореографія дистанційно та очно.

 

 

 

 

За матеріалами кафедри теорії та методики
навчання мистецьких дисциплін

 


 

ПІДСУМКИ ПРОВЕДЕННЯ ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ ЗДОБУВАЧІВ 3 КУРСУ ПЕРШОГО РІВНЯ ВИЩОЇ

СПЕЦІАЛЬНОСТІ 024 ХОРЕОГРАФІЯ

 

Виробнича практика є частиною освітньо-професійної програми «Хореографія» підготовки здобувачів І рівня вищої освіти,  проводилася відповідно до навчального плану в 5 семестрі у клубних установах культури державної або комунальної форми власності.

Упродовж двох тижнів (з 19 вересня 2022 року по 2 жовтня 2022 року – заочна форма, з 14 листопада 2022 року по 27 листопада 2022 року – денна форма навчання) здобувачі І рівня вищої освіти Бердянського державного педагогічного університету спеціальності 024 Хореографія здійснювали педагогічну, балетмейстерську та організаторську діяльності на базі клубних установ у дистанційному форматі шляхом синхронного та асинхронного залучення.

Базою практики здобувачів освіти денної форми навчання став Комунальний заклад «Палац культури «Заводський»» місто Запоріжжя, заочної форми – заклади за місцем тимчасового перебування студентів. В умовах воєнного стану в країні виробнича практика здійснювалася дистанційно в синхронному та асинхронному режимі.

Мету виробничої практики студентами-хореографами досягнуто повністю, а саме: сформовано у них  цілісне уявлення про особливості роботи клубних установ культури державної або комунальної форми власності, закріплено та поглиблено теоретичні знання і практичні уміння, отриманих студентами в процесі вивчення дисциплін хореографічного циклу, сформовано навички роботи педагога та балетмейстера ансамблю народного танцю.

Майже всі здобувачі вищої освіти своєчасно приступили до практики і відповідально ставилися до виконання завдань.

Необхідно зазначити, що більшість студентів-практикантів по завершенні проведення всіх видів робіт продемонстрували підсумкові результати навчання, визначені в програмі з виробничої практики та в освітньо-професійній програмі «Хореографія».

Відповідно до отриманих характеристик, майбутні фахівці показали високий рівень володіння термінологією хореографічного мистецтва, його понятійно категоріальним апаратом, вміння аналізувати і оцінювати результати педагогічної, асистентсько-балетмейстерської, виконавської, організаційної діяльності, вільне спілкування державною мовою усно і письмово з професійних та ділових питань, відшуковували необхідну інформацію, критично аналізували і творчо переосмислювали її та застосовували в процесі виробничої діяльності. Також здобувачі І рівня вищої освіти впроваджували регіональний аспект – ставили танці Запорізького краю,  розуміючи хореографію як засіб ствердження національної самосвідомості та ідентичності, проявили комунікативні навички, вміння підтримувати креативну і позитивну атмосферу в колективі, знаходили оптимальні  підходи до формування та розвитку творчої особистості.

За весь час практики спостерігалася плідна співпраці керівника від бази практики та керівника від установи, що в деякій мірі сприяло точному виконанню студентами завдань практичного характеру.

У звітній документації з виробничої практики здобувачі І рівня вищої освіти аналізували свою діяльність, зазначали над чим треба ще працювати, визначали вдалі проєкти та шляхи саморозвитку й самовдосконалення.

Підсумки виробничої практики в клубних установах  були підведені на звітній конференції з присутністю дирекції Комунального закладу «Палац культури «Заводський»», керівника практика від установи та від БДПУ, викладачів спеціальності 024 Хореографіїя та гарантки ОПП «Хореографія» Олени МАРТИНЕНКО, які позитивно оцінили фахову підготовку майбутніх хореографів, відмітили рівень професійних компетентностей, вміння керувати часом, високий рівень навичок soft skills студентів та ін.

 

Керівник виробничої практики

доцентка кафедри ТМНМД

Юлія ТАРАНЕНКО

 


 

РЕЗУЛЬТАТАМИ ЯКІСНОГО НАВЧАННЯ Є ПОЗИТИВНА ОЦІНКА РОБОТОДАВЦІВ

 

Упродовж І півріччя здобувачі першого рівня вищої освіти, які навчаються за освітньо-професійними програмами на спеціальностях 024 Хореографія та 014 Середня освіта  (Хореографія), проходили навчальну і виробничу практики, зміст яких періодично удосконалюється відповідно до пропозицій стейкхолдерів.

Першими розпочали перевірку професійної готовності здобувачі освіти 4 курсу спеціальності 024 Хореографія, які проходили виробничу практику (18.10.2021р.-14.11.2021р.) на базі ЦДЮТ в народному ансамблі естрадного танцю «МарЛен». Студенти проводили залікові форми роботи (заняття класичного, народно-сценічного та сучасного танцю, виховний захід) та в інших колективах клубного типу (за бажанням), де опановували досвід роботи керівника колективу, проводили інтегроване заняття, співпрацювали з художнім відділом і розробляли пролог до одного з концертних заходів. Обов’язковою умовою практики було проведення залікових занять в присутності директора ЦДЮТ Олега БАЛАБАНА (за його рекомендаціями). За карантинних умов студенти опановували специфіку хореографічної роботи в офлайн режимі (за умови вакцинації) та онлайн.

Перейняли естафету проходження практики здобувачі першого рівня вищої освіти 3 курсу спеціальності 024 Хореографія, які проходили виробничу практику упродовж 2 тижнів (15.11.2021р. – 27.11.2021р.) у клубних установах культури державної або комунальної форми власності. Зміст практики за пропозиціями роботодавців Миколи ШОСТАКА та Олександра СЕМЕНЕНКА передбачав педагогічну і балетмейстерську діяльність в ансамблях народного танцю. Студенти-хореографи виконували всі завдання виробничої практики на базі міського палацу культури ім. Т. Шевченка Відділу культури Бердянської міської ради в Запорізькій області в народних ансамблях народного танцю «Вербиченька» та «Азовські козачата». Практиканти проводили фрагменти занять із народно-сценічного танцю, створювали балетмейстерські постановки з урахуванням регіонального аспекту, а саме танці Запорізького краю,  працювали з художнім керівником клубної установи з розробки та презентації прологу до найближчого свята, займалися науковою діяльністю (проведення експериментальної частини курсової роботи).

Здобувачі першого рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Хореографія) денної форми навчання проходили виробничу практику в ЗЗСО, а саме в Бердянській гімназії № 1 «Надія» на основі укладеного договору про співпрацю з БДПУ. Виробнича практика проходила в дистанційному режимі в зв’язку з карантинними умовами в регіоні та ініціативою директорки Бердянської гімназії, стейкхолдерки ОПП «Середня Освіта (Хореографія). Фітнес» Валентини СЕРГІЕНКО. Під час освітнього процесу здобувачі мали змогу спостерігати за роботою учителя хореографії, проводити фрагменти практико-орієнтованих завдань, спілкуватися з представниками гімназії за допомогою онлайн-платформи ZOOM.

У зв’язку з дистанційними умовами проходження виробничої практики директоркою гімназії була акцентована увага на виконанні здобувачами практико-орієнтованих завдань, які б у подальшому мали практичну значущість для вчителя хореографії та учнів гімназії. Тому всі практичні завдання, які виконали здобувачі згідно змісту виробничої практики, були зафіксовані на відеоносії та надані вчителю хореографії Бердянської гімназії № 1 «Надія».

Звітні конференції пройшли в присутності роботодавців, які позитивно оцінили фахову підготовку майбутніх хореографів і вчителів хореографії, відмітили високий рівень сформованості професійних компетентностей, навичок soft skills та інформаційної грамотності, уміння керувати часом, надали рекомендацій для подальшої співпраці.

 

 

За матеріалами кафедри теорії та

методики навчання мистецьких дисциплін

 


 

Результати проходження виробничої практики у фітнес-центрах здобувачами  вищої освіти ОПП «Середня освіта (Хореографія). Фітнес»

Виробнича практика у фітнес-центрах є складовою частиною освітнього процесу, одним із основних етапів практичної підготовки здобувачів вищої освіти за освітньо-професійною програмою Середня освіта (Хореографія). Фітнес. ЇЇ мета полягає у формуванні вмінь застосовувати сучасні фітнес технології, стійкого інтересу до майбутнього фаху, ознайомленні зі специфікою і змістом  роботи у сфері фітнесу.

Тож, з 25 січня по 6 лютого 2021 року здобувачі вищої освіти 4 курсу (406СОХ група) спеціальності 014 Середня освіта (Хореографія) проходили  виробничу практику, базою для якої стали фітнес-центри. Перед проходженням практики була проведена настановна конференція, під час якої студенти ознайомилися зі змістом програми виробничої практики та обов’язковими завданнями, отримали зразки звітної документації.

Згідно з програмою практики здобувачі відвідували навчально-тренувальні заняття, аналізували їх зміст, а також оволодівали методами і прийомами проведення занять з використанням танцювальних технік. Особливу увагу майбутні вчителі хореографії приділяли самостійній роботі, а саме  вивченню навчально-методичної і науково-популярної літератури щодо сучасних фітнес технологій, складанню  комплексів загальнорозвивальних вправ для проведення підготовчих частин навчально-тренувальних занять з одного із видів фітнесу, підвищенню рівня фізичної підготовленості засобами фітнесу.

За результатами проходження виробничої практики у фітнес-центрах майбутні фахівці оволоділи навичками інтегрувати хореографію та фітнес; застосовувати традиційні та інноваційні форми проведення занять, методи, засоби і технології навчання.

https://youtu.be/lyjCRTdOrss

https://youtu.be/hN7KOW7fhIE

 

 

 

За матеріалами кафедри теорії та методики фізичного виховання

 


Майбутні хореографи впевнено крокують у професійне життя

 

Цікавою та результативною видалася в цьому році виробнича практика в закладах освіти для випускників ОПП Середня освіта (Хореографія). Фітнес. Не зважаючи на карантинні умови, майбутні хореографи мали змогу перевірити сформовані під час навчання загальні та професійні компетентності.

Перша частина практики проходила в закладі позашкільної освіти і мала на меті перевірку готовності до керівництва хореографічним колективом (гуртком). Базою для проходження практики було визначено народний ансамбль естрадного танцю «МарЛен», який є науково-творчою лабораторією кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін  і в якому працюють викладачі за сумісництвом.

Практиканти активно залучались до освітнього процесу: проводили залікові заняття (за програмою практики), брали участь у постановочному процесі, підготували і провели колективний виховний захід національно-патріотичного спрямування «Пазл єдності», працювали над формувальним етапом експериментальної частини курсової роботи. Заслуговує на увагу, що майбутні фахівці намагалися застосовувати педагогічні та мистецькі інновації: проведення фрагментів занять англійською мовою, упровадження вправ танцювальної терапії, використання перформативних форм тощо.

Друга частина практики проходила в закладах загальної середньої освіти міста Бердянська і передбачала перевірку готовності здобувачів освіти до виконання функціональних обов’язків вчителя хореографії. Практиканти були розподілені за трьома закладами загальної освіти: гімназія №1, спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 16, Бердянська загальноосвітня школа І-ІІ ступеня №11. Зміст практики включав ознайомлення з особливістю проведення уроків хореографії, уроків фізичного виховання і роботою організатора, а також самостійне проведення студентами різних форм роботи за цими напрямками.

Практиканти провели уроки хореографії (гімназія №1 за розкладом), уроки фізичної культури з елементами хореографії, уроки фізичної культури з елементами фітнесу, розробили та презентували «руханки», творчі проєкти, челенжи, флешмоби, виховні заходи національно-патріотичного спрямування. Для вчителів фізичної культури ЗОШ №11 практиканти П. Валієва та Я. Кацаненко провели майстер-клас з побудови «руханок».

Відповідно до отриманих характеристик майбутні фахівці показали високий рівень теоретичних знань та хореографічної підготовки, відповідальне ставлення до педагогічної діяльності, професійних обов’язків, знаходили спільну мову з адміністрацією та працівникам закладів освіти, батьками та учнями, проявляли активність, креативність мислення, вміли зацікавити хореографією та фітнесом дітей різного віку.

Підсумки виробничої практики в закладах освіти були підведені на звітній конференції. Окрім здобувачів освіти та керівників практики від ЗВО, на конференції були присутні: директор ЦДЮТ Олег Балабан, заступник директора ЗОШ №11 Олена Шостак та педагоги-хореографи ансамблю «МарЛен» (Юлія Ярошенко, Руслан Павленко  , Наталя Кривунь  ). Під час бесіди вони підкреслили високий рівень фахової підготовки майбутніх спеціалістів, їх активність, ініціативність, наявність сформованості в них важливих якостей: уміння працювати в команді, керувати часом, генерувати творчі ідеї, знаходити спільну мову та інтереси з дітьми.

Під час конференції практиканти продемонстрували відеозвіти з обох баз практики:

Під час звітної конференції практикантам була запропонована анкета щодо самоаналізу їх практичної підготовки стосовно ПРН за ОПП Середня освіта (Хореографія). Фітнес. Результати анкетування були публічно розглянуті викладачами та роботодавцями на конференції та розміщені на сторінці кафедри на офіційному сайті БДПУ .

Науково-педагогічні працівники кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін задоволені результатами фахової підготовки здобувачів вищої освіти за ОПП Середня освіта (Хореографія). Фітнес і сподіваються, що випускники будуть конкурентоспроможними на ринку праці, адже більшість з них вже працюють за фахом, а роботодавці будуть зацікавлені включенням уроку хореографії до змісту освітнього  процесу ЗЗСО міста Бердянськ.

 

 

 За матеріалами кафедри

 


 

Дистанційний конкурс у рамках практики студентів-хореографів

 

У рамках виробничої практики в хореографічному колективі у здобувачів І рівня вищої освіти спеціальностей 014 середня освіта (Хореографія), «024 Хореографія» є завдання із проведення виховного заходу. За традицією практика в народному ансамблі естрадного танцю «МарЛен» Центру дитячо-юнацької творчості м. Бердянська передбачає організацію та проведення конкурсу хореографічної майстерності «Зірочка МарЛен». У цьому році цей конкурс проводиться дистанційно. Студенти підготували конкурс у форматі сімейного випуску.

Конкурс хореографічної майстерності «Зірочка МарЛен» (сімейний випуск) стартував 24 травня 2020 року. Журі конкурсу: ст. викладачі кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін –  Тетяна ФУРМАНОВА та Олена ЄМЕЛЬЯНОВА, відмінник освіти  – Наталя ЛИСЕНКО, директор ЦДЮТ – Олег БАЛАБАН, доктор педагогічних наук, професор, декан факультету психолого-педагогічних наук – Людмила КОВАЛЬ.

Усі конкурсні номери можна побачити на You Tube каналі ст. викладача кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін, к.п.н. Юлії ТАРАНЕНКО.

За переглядами буде встановлено приз глядацьких симпатій.

https://www.youtube.com/watch?v=w8H3nEI9Agk

 

 

За матеріалами та світлинами кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін

 


 

Виробнича практика здобувачів І рівня вищої освіти спеціальності «Хореографія» в дистанційному режимі

 

Центр дитячо-юнацької творчості ім. Є. Руднєвої як і усі заклади освіти в умовах карантину перейшов на дистанційне навчання. Тож, коли прийшов час виходити на практику здобувачам І рівню вищої освіти спеціальності «Хореографія» з’ясувалося, що перешкод для цього немає.

Базою практики є Народний ансамбль естрадного танцю «МарЛен», у якому є авторська програма навчання, розрахована на 10 років. Колектив працює за трьома рівнями навчання (початковий, основний, вищий), за різними напрямками хореографії (класичний танець, народно-сценічний танець, сучасний танець). Ансамбль «МарЛен» проводить різні форми роботи онлайн та офлайн, бере участь у дистанційних конкурсах та ніколи не стоїть на місці!

Проходити практику за допомогою програми ZOOM виявилося звичною справою, тому що викладачі кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін також її використовують.

Студенти-практиканти з перших днів зрозуміли, як треба працювати, як взаємодіяти з дітьми та приступили до виконання завдань із практики. Вони пояснюють хореографічний матеріал, розкриваючи методику виконання певних рухів та вправ, переглядають та виправляють помилки дітей. Здобувачі І рівня вищої освіти стали співавторами багатьох проектів разом із педагогами ансамблю  – викладачами кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін.