27 травня 2022 року відбулася конференція по захисту курсових робіт здобувачів другого та третього курсів І рівня вищої освіти спеціальності 024 Хореографія, які навчаються за програмою академічної мобільності у Львівському національному університеті імені Івана Франка. На початку конференції викладачами обох закладів вищої освіти було оговорено процедуру захисту курсових робіт та критерії їх оцінювання.
Студентоцентрований підхід до навчання дав можливість вибору дати захисту (24.05–31.05.2022 року о 16.00 за Київським часом), що було відображено в графіку проведення конференцій, завчасно наданому студентам і викладачам.
Здобувачі 2 курсу захищали курсові роботи мистецтвознавчого характеру в рамках вивчення дисципліни «Мистецтво балетмейстера». Студенти 3 курсу захищали курсові роботи педагогічного напряму з ОК «Теорія та методика роботи з хореографічним колективом». На захисті були присутні керівники курсових робіт, консультати з обох закладів вищої освіти та студенти.
Процедура захисту передбачала доповідь студента (10–15 хвилин), відповіді на питання від комісії та інших присутніх (викладачів та студентів), виступ керівника курсової роботи, заключне слово студента для остаточних висновків за результатами дискусії, уточнення чи підтвердження своєї позиції тощо.
Результати захисту курсової роботи обговорювалися на закритому засіданні комісії (студенти чекали в залі очікування), рішення ухвалювалося відкритим голосуванням більшістю голосів усіх членів комісії. Критерії оцінки були визначені кафедрою режесури та хореографії Львівського національного університету імені Івана Франка і включали: поточну успішність, тобто як працював студент з науковим керівником, підсумкову оцінку (готовий текст курсової роботи), захист роботи, апробацію результатів дослідження (виступи на наукових конференціях та наявність наукових піблікацій).
Комісія відзначила достатній рівень готовності майбутніх фахівців до проведення самостійного наукового дослідження. Особливо було відзначено роботу Ксенії МАРФІЯН на тему «Підготовка майбутніх хореографів до роботи з дітьми: методичний аспект навчання обертів» (керівник – доцент Олександр Плахотнюк, консультант – доцент Олена Мартиненко), яка не лише блискуче захистила роботу з використанням презентації, а й протягом року зробила три публікації та чотири виступи на наукових конференціях, у тому числі й за темою курсової роботи.
Досвід академічної мобільності допоміг об’єктивно оцінити рівень професійної підготовки майбутніх бакалаврів хореографії в Бердянському державногому педагогічному університеті. Викладачі кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін пишаються тим, що в складних умовах, в умовах воєнного часу наші студенти демонструють високі результати навчання і розуміють, що їх професійна підготовка є важливим педагогічним фронтом перемогти Україні!
У рамках програм внутрішньої академічної мобільності здобувачі вищої освіти спеціальностей хореографічного профілю отримують знання в ЗВО України. Так, до навчання за освітньою програмою 024 Хореографія першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Львівського національного університету імені Івана Франка (Наказ №1417 від 21 квітня 2022 року) долучено майже тридцять здобувачів освіти з Бердянського державного педагогічного університету: 17 першокурсників, 7 студентів 2 курсу, 3 студенти 3 курсу та 2 з четвертого курсу. З відновленням освітнього процесу в Бердянському державному педагогічному університеті до навчання в ЗВО повернулися 4 студенти. У Південноукраїнському національному педагогічному університеті імені К. Д. Ушинського (Наказ № 148 від 15 квітня 2022 року) за освітньою програмою 014 Середня освіта (Хореографія) навчаються 2 студенти першого (бакалаврського) рівня та 3 студенти другого (магістерського) рівня вищої освіти.
28 квітня 2022 року було проведено спільне засідання кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін Бердянського державного педагогічного університету з кафедрою режисури та хореографії Львівського національного університету імені Івана Франка. Під час робочої зустрічі розглядалися питання: подальше налагодження та покращення комунікації між викладачами обох ЗВО; обговорення освітніх програм спеціальності 024 Хореографія у наших освітніх закладах; урахування особливостей освітніх компонентів цих програм; знаходження шляхів подолання розбіжностей в освітніх програмах з мінімізацією негативних факторів переходу на навчання в інший заклад; форми контролю та методи оцінювання здобувачів; пошук максимально зручних шляхів адаптації студентів в освітньому просторі ЛНУ імені Івана Франка; сприяння комфортному перебуванню у студентському середовищі дружнього університету; вивчення можливих проблем побутового характеру та ін. По закінченню спілкування викладачів до наради були запрошені студенти Бердянського державного педагогічного університету, які навчаються за програмою академічної мобільності. Вони мали можливість отримати відповіді на питання та висловили свої побажання.
У підсумку учасники засідання досягли домовленості щодо важливості дотримання Стандарту вищої освіти 024 «Хореографія» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти; необхідності проведення постійних консультацій між викладачами кафедр щодо обсягу, змісту і характеру навчального матеріалу, що був попередньо пройдений у довоєнний час в наших університетах; визначено шлях оперативного реагування на проблеми.
11 травня 2022 року відбулося обговорення ОПП Середня освіта (Хореографія) для здобувачів першого і другого рівнів вищої освіти, за якими в рамках академічної мобільності навчаються хореографи БДПУ у Південноукраїнському національному педагогічному університеті імені К.Д. Ушинського. Були окреслені ключові моменти щодо підготовки сучасних вчителів хореографії, визначені пріоритетні теми, оговорені назви освітніх компонентів блоку професійної підготовки та зміст практик. У рамках академічної мобільності доцентом ОЛЕНОЮ Мартиненко були прочитані дві гостьові лекції.
Викладачі та студенті Бердянського державного педагогічного університету висловлюють глибоку вдячність Львівському національному університетові імені Івана Франка та Південноукраїнському національному педагогічному університеті імені К.Д. Ушинського за надану можливість продовжити навчання здобувачів вищої освіти у такий важкий для всіх воєнний час та отримати досвід підготовки майбутніх фахівців інших ЗВО за спорідненими ОПП.
13 листопада 2020 року на платформі ZOOM відбувся круглий стіл науково-педагогічного складу кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін та здобувачів вищої освіти денної та заочної форми навчання освітньо-професійних програм «Хореографія» та «Середня освіта (Хореографія). Фітнес» . Головною темою зібрання стало обговорення питання отримання результатів навчання в інших закладах освіти під час академічної мобільності, а також навчання, викладання та наукових досліджень, пов’язаних з інтернаціоналізацією діяльності ЗВО. Про те, яким чином здобувачі вищої освіти можуть навчатися, стажуватися чи проводити наукову діяльність в іншому закладі вищої освіти на території України чи поза її межами, доповідала викладачка кафедри Ольга СМОЛКА .
Під час онлайн зустрічі учасниками круглого столу було розглянуто шляхи реалізації академічної мобільності для здобувачів вищої освіти. Внутрішня мобільність можлива до втілення за рахунок зв’язків з іншими ЗВО, навчання студентів за обміном у межах країни. Задля реалізації зовнішньої міжнародної мобільності існує кілька програм, до яких долучено і Бердянський державний педагогічний університет . Серед них Erasmus+, Tempus 4, Horizont 2020. Географія країн-партнерів програм налічує більше 400 різних закладів освіти з усього світу.
Детальніше про реєстрацію, умови обміну, отримання гранту на навчання чи проєкт здобувачі вищої освіти мають можливість ознайомитися за посиланнями: