Berdyansk State Pedagogical University

Rector's reception office:

bdpu.zp@gmail.com
rector_bdpu@ukr.net
0612891206
+380960007749

Address:

4, Schmidta St., Berdiansk, Zaporizhzhia  oblast Temporarily moved to: 55А, Zhukovs`ki St., Zaporizhzhia

Перелік дисциплін вільного вибору

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Освітній ступінь бакалавр

Для здобувачів 2 курсу перелік дисциплін широкого вибору з блоку загальних дисциплін

 

№ з/п Дисципліна Викладач Кафедра АНОТАЦІЇ ДИСЦИПЛІН Обмеження щодо семестру вивчення / рекомендації
1. Основи підприємництва та фінансова грамотність Сергій ОНИЩЕНКО Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Підприємництво як. особливий вид діяльності вимагає від суб’єктів цієї діяльності певного способу мислення, особливого стилю і типу господарської поведінки. Підприємництво як самостійна діяльність передбачає свобод і самостійність суб’єктів цієї діяльності в різних напрямках. Підприємництво як господарська діяльність передбачає організацію і управління господарським процесом незалежно від виду і сфери діяльності фірми або індивідуального підприємництва. Підприємницька діяльність здійснюється фізичними та юридичними особами. 3-4 семестри
2. Історія технологій Людмила ДАННІК Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Мета викладання навчальної дисципліни «Історія технологій» є  засвоєння історичного досвіду розвитку технологій (трудового навчання), формування вміння  аналізувати  генезис та трансформацію технологічної (трудової)  підготовки учнів.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Історія технологій» є:

1. Засвоєння концептуальних засад технологічної освіти учнів в Україні;

2. Ознайомлення зі змістом технологічної  підготовки учнів у закладах загальної середньої освіти.

3. Засвоєння   та аналіз  історико-педагогічного розвитку технологій  в Україні.

4. Засвоєння та аналіз зарубіжного досвіду  здійснення технологічної освіти учнівської молоді.

 

3-4 семестри
3. Наукова організація праці вчителя Олена КРИВИЛЬОВА Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Мета: ознайомити здобувачів вищої освіти з основними положеннями наукової організації праці вчителя; формувати вміння планувати та аналізувати педагогічну діяльність; сприяти розвитку організаторських здібностей та професійного педагогічного мислення.

Завдання:

– ознайомити студентів з основними положеннями наукової організації праці вчителя;

– сприяти нормалізації робочого місця та умов праці студентів;

– сформувати якості особистості студента, які необхідні для свідомої оптимізації власної техніки праці.

 

3-4 семестри
4. Історія професійної освіти Олена КРИВИЛЬОВА Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Мета та предмет курсу: розглянути основні етапи становлення та розвитку педагогічної думки та освіти України від найдавніших часів до сьогодення; політичні, економічні та соціальні передумови розвитку професійної (професійно-технічної) освіти; педагогічні надбання видатних вітчизняних мислителів – філософів, просвітителів, педагогів.

 

3-4 семестри
5. Педагогічна акмеологія Олена КРИВИЛЬОВА Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Мета: ознайомити здобувачів освіти з теоретичними основами педагогічної акмеології; сформувати педагогічне мислення, особистісні та професійні якості, уміння визначати та реалізовувати шляхи досягнення професійного та особистісного оптимуму.

Завдання:

– ознайомити: з акмеологічними законами, принципами та закономірностями, що застосовуються в педагогічній акмеології; з основними теоретичними і прикладними проблемами та розробками сучасної педагогічної акмеології; з акмеологічною спрямованістю підготовки фахівців енергетичного профілю; з акмеологічними технологіями;

– сформувати: систему знань щодо розвитку індивідуальних, особистісних та суб’єктивно-діяльнісних характеристик; уміння пізнавати себе як особистість; аналізувати причини досягнень та невдач; визначати шляхи самовдосконалення;

– зорієнтувати: на досягнення в майбутньому вершин професіоналізму; на творчу діяльність як засіб розвитку і самореалізації творчого потенціалу.

 

3-4 семестри
6. Менеджмент професійної освіти Світлана ХОМЕНКО Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Актуальність вивчення навчальної дисципліни пов’язано з суспільними змінами в державі, оскільки у її розбудові винятково важлива роль належить професійній освіті, високий рівень розвитку якої є важливим чинником успішного вирішення проблем державотворення в умовах глобалізації, євроінтеграції, національної самоідентифікації. У складних умовах сьогодення особливої актуальності набуває теоретичне осмислення складних процесів управління професійною освітою. Розбудовчі процеси, започатковані в професійній освіті, значно сповільнюються через відсутність узагальненої концепції розвитку системи, теоретико-методологічних основ управління нею з огляду на найновіші досягнення науки, зміну світоглядної парадигми. Звільнення від консервативних складових управління професійною освітою, які перешкоджають виходу з кризи, в межах системи професійної освіти зумовлює виникнення нових механізмів управління, які характеризуються підвищенням рівня самоорганізації й орієнтуються на майбутнє.

 

3-4 семестри

 


 

Для здобувачів 3-4 курсу перелік дисциплін широкого вибору

 

№ з/п Дисципліна Викладач Кафедра АНОТАЦІЇ ДИСЦИПЛІН Обмеження щодо семестру вивчення / рекомендації
1. Технологія виготовлення виробів з бісеру Маргарита ПОГРЕБНЯК Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Метою викладання навчальної дисципліни є формування у студентів  системних знань і практичних умінь з технології виготовлення виробів з бісеру та чітких уявлень про її використання, надати можливість студентам опанувати знаннями щодо виготовлення бісерних виробів як виду декоративно-ужиткового мистецтва, та особливостями їх реалізації, що надасть можливість успішно викладати даний курс у сучасній шкільній освіті, проводити факультативні роботи.

Основними завданнями вивчення дисципліни є поглиблення та розширення знань про історію бісерних виробів, національних традицій прикрас з бісеру, формування у студентів комплексу знань про технології виготовлення виробів з бісеру у сучасному світі.

 

5-8 семестри
2. Креативні стилі в дизайні Юлія БЄЛОВА-ОЛЕЙНИК Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Тренди в дизайні інтер’єрів змінюються, хоч і не зовсім стрімко, але все ж помітно. Щосезону одні стилі інтер’єру стають актуальнішими, а інші відходять. Навчальна дисципліна «Креативні стилі у дизайні» буде доцільна тим студентам, які хочуть поглибити свої знання з питань стилів у інтер’єрі та сформувати навички розробки креативних елементів інтер’єрів у різних стилях.

В зміст курсу входить вивчення таких стилів як:  Найпопулярніші стилі в дизайні інтер’єру в двадцятих роках 21 сторіччя: Максималізм, Мінімалізм, Скандинавський, Еко-стиль, Японський стиль. Всі стилі інтер’єру: Американський стиль, Арабський стиль, Ар-деко, Африканський стиль, Бароко, Готика, Гранж, Італійський стиль, Класичний, Колоніальний стиль, Конструктивізм, Лофт, Мексиканський стиль, Модерн, Неокласика, Прованс, Середземноморський, Фьюжн, Хай тек, Шале. Крім того здобувачі освіти зможуть навчитися розробляти ескізи та виготовляти інтер’єрні прикраси відповідно до стилю.

 

5-8 семестри
3. Ергономіка в структурі перетворювальної діяльності людини Людмила ДАННІК Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Метою викладання навчальної дисципліни є формування системних знань і практичних умінь у майбутніх вчителів технологій щодо вирішення питань організації й оптимізації трудової діяльності людини в системах. Предметом дисципліни є трудова діяльність людини в системах «людина-техніка-середовище».

Основними завданнями вивчення дисципліни є:

– сформувати і розвинути ергономічне мислення майбутнього вчителя технологій, що визначає якість його діяльності як практика;

– виробити вміння самостійного ергономічного аналізу специфіки предметного оточення та навколишнього середовища;

– проектувати ергодизайнерські системи за принципами безпеки, ефективності та комфортності життєдіяльності людини;

-вирішувати завдання узгодженості антропометричних, психічних, фізичних, психофізичних, санітарно-гігієнічних та соціально-психологічних вимог під час проектної діяльності;

– використовувати розрахунково-аналітичні оцінки на початкових стадіях проектування.

 

5-8 семестри
4. Етнодизайн Юлія БЄЛОВА-ОЛЕЙНИК Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Навчальна дисципліна має за основну мету дати глибокі знання здобувачам освіти в галузі збереження національних культурних традицій в створенні сучасного середовища людини. Студенти вивчають традиції і особливості розвитку матеріальної культури як основи організації проживання людини в різні епохи та в різних країнах, зокрема на теренах України. Суттєве місце займає засвоєння матеріалу на практиці, а саме – в лабораторних заняттях, де здобувач освіти має проявити творчі підходи до вирішення значних проблем організації естетичного середовища в сучасному міському просторі з урахуванням знань про національні традиції, ритуали, обряди, а також в умовах житлового інтер’єру як частини середовища перебування людини. В процесі роботи над деякими проектами акцентується увага здобувачам освіти на найбільш значимих та характерних традиційних прийомах оформлення різних типів простору. Освітлюючи нові напрямки та пошуки різних епох в розумінні створення житлової реальності художніми засобами, дисципліна «Етнодизайн» сприяє осмисленню студентами їх власного вибору та становленню студентів як фахівців, знаючих процеси, що відбуваються в галузі оформлення середовища, в якому перебуває людина, та здатних аналізувати нові тенденції в оформленні середовища в етнічному спрямуванні, розуміти, як відбуваються смакові зміни, що саме сприяє проявам нових тенденцій, яке місце займають в оформленні середовища національні і загальнокультурні традиції, як пов’язані між собою старе і нове в матеріальній культурі людства. Вивчення дисципліни «Етнодизайн» має практичне вираження в створенні кожним здобувачем освіти творчих робіт за обраною темою, в виконанні завдань на лабораторних заняттях та самостійному опрацюванню деяких завдань.

Для кращого засвоєння теоретичного матеріалу, зосередження уваги на окремих важливих питаннях теорії матеріальної культури рекомендується написання рефератів. Деякі питання (або теми) рекомендовані студентам для самостійного опрацювання.

 

5-8 семестри
5. Дизайн одягу Ольга КУРИЛО Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Навчальна дисципліна призначена для  формування професійних якостей майбутнього вчителя технологій,  методичного керування процесом художньо-естетичного  навчання на заняттях,  розвитку творчих здібностей, формування практичної готовності до виховання загальної трудової культури здобувача вищої освіти, вмінь професійно використовувати знання з теорії, історії, методики та практики дизайну сучасного одягу.

 

5-8 семестри
6. Професійна орієнтація та методика профорієнтаційної роботи Ольга КУРИЛО Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Навчальна дисципліна призначена для підготовки майбутніх учителів трудового навчання до проведення профорієнтаційної роботи у освітньому процесі закладів загальної середньої освіти. Завданнями вивчення дисципліни є зміст, принципи, форми і методи роботи з професійного самовизначення учнів.

 

5-8 семестри
7. Механотроніка Сергій ОНИЩЕНКО Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Зазначена навчальна дисципліна ознайомлює студентів з поняттями, принципами побудови і функціонування, конструкціями та основами теорії механотронних систем.

Вивчення дисципліни навчає використовувати методи створення механотронних модулів при конструюванні підйомно-транспортних, будівельних, дорожніх меліоративних машин.

 

5-8 семестри
8. Технологія ландшафтного дизайну Юлія БЄЛОВА-ОЛЕЙНИК Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Метою викладання дисципліни «Технологія ландшафтного дизайну» є формування практичних навичок з розробки та втілення  дизайн-проектів з ландшафтного дизайну, а саме альпійських гірок, квітників, парків та садів й огорож з рослин. Метою курсу є навчити майбутніх вчителів технологій підбирати рослини, визначати склад ґрунту, розробляти основні елементи садово-паркової культури. курс буде цікавим для тих, хто хоче розвинути свої знання у ландшафтному дизайні та набути практичних навичок у прикрашанні навколишнього середовища за допомогою поєднання рослин.

 

5-8 семестри
9. Педагогічний дизайн і комп’ютерна графіка Павло БУЯНОВ Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Педагогічний дизайн є засобом, що забезпечує активне включення студентів у навчально-виховний процес за рахунок добору й використання педагогами вищої школи сукупності інтерактивних форм, методів, прийомів та сучасних інформаційних засобів навчання, що дозволять гарантовано досягти запланованого результату, забезпечуючи зворотний зв’язок та вибір системи контролю та оцінювання у діалоговому режимі та оптимально враховуючи життєвий досвід та майбутній професійний розвиток студентів.

Уміння повною мірою використовувати можливості інформаційних технологій, які мають бути грамотно методично підкріплені, у професійній діяльності стає однією з найважливіших якостей сучасного фахівця.

Педагогічний дизайн є потужним засобом, що впливає на створення ефективного освітнього середовища, де на основі найбільш раціонального уявлення, взаємозв’язку і поєднання різних типів освітніх ресурсів, забезпечується психологічно комфортний розвиток суб’єкта освіти.

 

5-8 семестри
10. Теорія і практика дизайну Маргарита ПОГРЕБНЯК Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Метою викладання навчальної дисципліни  «Теорія та практика дизайну» є  забезпечення загальноосвітньої проектно-технологічної підготовки здобувачів вищої освіти, формування професійних якостей майбутнього вчителя технологій  до методичного керування процесом художньо-естетичного  навчання на заняттях.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Теорія та практика дизайну» є розвиток творчих здібностей, формування практичної готовності до проектно-технологічної діяльності, виховання загальної трудової культури здобувачів вищої освіти, вмінь професійно використовувати знання з теорії, історії, методики та практики дизайну.

 

5-8 семестри
11. Основи використання електричної енергії Микола ПЕЛАГЕЙЧЕНКО Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Метою викладання навчальної дисципліни є формування у студентів системи знань про електричну енергію та чітких уявлень про її використання, технологічні процеси та галузі впровадження в сучасному світі; надати можливість студентам опанувати знаннями щодо стану енергосистем, та особливостями їх реалізації, що надасть можливість успішно викладати даний курс у середньо освітніх навчальних закладах, проводити факультативні роботи.

Основними завданнями вивчення дисципліни є формування у студентів комплексу знань про загальні принципи електроенергії, процеси, що їй передують; визначення параметрів електроенергії.

 

5-8 семестри
12. Моделювання енергетичних об’єктів Павло БУЯНОВ Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Метою викладання навчальної дисципліни є формування у студентів знань з основ моделювання енергетичних об’єктів; теоретичних основ інтерактивної комп’ютерної графіки і практичного засвоєння методів і засобів синтезу, аналізу і обробки графічних зображень за допомогою обчислювальної техніки; умінь автоматизовано будувати і перетворювати моделі; умінь користуватися нормативними та довідковими матеріалами під час моделювання енергетичних об’єктів.

Основними завданнями вивчення дисципліни є  навчання  студентів виконувати моделі енергетичних об’єктів; навчання студентів добре розуміти та читати креслення, схеми, технологічну документацію;  навчання студентів способам автоматизованої побудови моделей та їх перетворенню; розвиток просторової уяви та логічного мислення у студентів тощо.

 

5-8 семестри
13. Теорія механізмів і машин Сергій ОНИЩЕНКО Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Теорія механізмів та машин містить багато наукових узагальнень, які допомагають майбутнім інженерам різних спеціальностей правильно розуміти ті явища, які вони спостерігають, і робити науково обґрунтовані висновки. Крім того, ця дисципліна є науковою базою багатьох галузей сучасної техніки. Вона є основою таких загальноосвітніх і спеціальних дисциплін, як опір матеріалів, теорія механізмів і машин,  гідравліка, деталі машин, динаміка машин та інші, що вивчаються у вузах. Знання теорії механізмів та машин потрібні студентам для успішного вивчення профілюючих предметів, а також для творчої  інженерної діяльності на промисловому виробництві після закінчення ЗВО.

 

5-8 семестри
14. Енергетичні установки Юлія БЄЛОВА-ОЛЕЙНИК Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Метою викладання навчальної дисципліни є надання майбутнім фахівцям основних положень енергетики, термодинамічних основ теплоенергетичних установок, процесів теплообміну та руху робочого тіла, паливно-енергетичних ресурсах, палива та його згорання, традиційних та альтернативних енергетичних установок.

Основними завданнями вивчення дисципліни є ознайомлення здобувачів освіти з основними поняттями про паливно-енергетичні ресурси, паливо та його згорання, традиційні та альтернативні енергетичні установки і технології виробництва електричної та теплової енергії, головні аспекти їх функціонування, взаємодії з довкіллям, а також перспективи подальшого розвитку.

 

5-8 семестри
15. Теплотехніка Сергій ОНИЩЕНКО Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Метою викладання навчальної дисципліни  є доведення до розуміння студентів поняття про теплові процеси, які становлять основу виробництва електроенергії на теплових станціях; виробництва металів та будівельних матеріалів; хімічних та харчових продуктів.

Основними завданнями вивчення дисципліни є ознайомлення майбутніх енергетиків з теоретичними основами теплотехніки, способами поширення теплоти та видами тепломасообміну, характеристикою паливних ресурсів, будовою та принципом дії теплових машин і установок.

 

5-8 семестри
16. Забезпечення безпеки виробничого обладнання Сергій ОНИЩЕНКО Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Метою вивчення курсу «Забезпечення безпеки виробничого обладнання» – в сьогоденні все більше уваги приділяється мінімізації небезпеки і шкідливих факторів, що впливають на оптимізацію праці і здоров’ю персоналу на робочому місці.

 

5-8 семестри
17. Енергетичний менеджмент Віталій ГУРЕНКО Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Метою викладання навчальної дисципліни «Енергетичний менеджмент» є надання майбутнім фахівцям знань про вивчення процесів управління раціональним використанням енергетичних ресурсів. Основними завданнями вивчення навчальної дисципліни «Енергетичний менеджмент» є формування розуміння концепцій, методології, підходів і критеріїв визначення, порівняння, обґрунтування управлінських рішень в галузі енерговикористання за умов обмеженості наявних ресурсів; ознайомлення з основами управління енергетичними потоками; вивчення технології фінансування проектів з енергозаощадження; розгляд сучасних теорій і практик використання енергетичних ресурсів.

 

5-8 семестри

 


 

Освітній ступінь бакалавр за скороченим терміном навчання

Для здобувачів за скороченим терміном навчання перелік дисциплін широкого вибору

 

№ з/п

Дисципліна

Викладач

Кафедра

АНОТАЦІЇ ДИСЦИПЛІН

 

Обмеження щодо семестру вивчення

 

1.

Технологія виготовлення виробів з бісеру

Маргарита ПОГРЕБНЯК

Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій

Метою викладання навчальної дисципліни є формування у студентів  системних знань і практичних умінь з технології виготовлення виробів з бісеру та чітких уявлень про її використання, надати можливість студентам опанувати знаннями щодо виготовлення бісерних виробів як виду декоративно-ужиткового мистецтва, та особливостями їх реалізації, що надасть можливість успішно викладати даний курс у сучасній шкільній освіті, проводити факультативні роботи.

Основними завданнями вивчення дисципліни є поглиблення та розширення знань про історію бісерних виробів, національних традицій прикрас з бісеру, формування у студентів комплексу знань про технології виготовлення виробів з бісеру у сучасному світі.

 

3-4 семестри

2.

Креативні стилі в дизайні

Юлія БЄЛОВА-ОЛЕЙНИК

Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій

Тренди в дизайні інтер’єрів змінюються, хоч і не зовсім стрімко, але все ж помітно. Щосезону одні стилі інтер’єру стають актуальнішими, а інші відходять. Навчальна дисципліна «Креативні стилі у дизайні» буде доцільна тим студентам, які хочуть поглибити свої знання з питань стилів у інтер’єрі та сформувати навички розробки креативних елементів інтер’єрів у різних стилях.

В зміст курсу входить вивчення таких стилів як:  Найпопулярніші стилі в дизайні інтер’єру в двадцятих роках 21 сторіччя: Максималізм, Мінімалізм, Скандинавський, Еко-стиль, Японський стиль. Всі стилі інтер’єру: Американський стиль, Арабський стиль, Ар-деко, Африканський стиль, Бароко, Готика, Гранж, Італійський стиль, Класичний, Колоніальний стиль, Конструктивізм, Лофт, Мексиканський стиль, Модерн, Неокласика, Прованс, Середземноморський, Фьюжн, Хай тек, Шале. Крім того здобувачі освіти зможуть навчитися розробляти ескізи та виготовляти інтер’єрні прикраси відповідно до стилю.

 

3-4 семестри

3.

Ергономіка в структурі перетворювальної діяльності людини

Людмила ДАННІК

Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій

Метою викладання навчальної дисципліни є формування системних знань і практичних умінь у майбутніх вчителів технологій щодо вирішення питань організації й оптимізації трудової діяльності людини в системах. Предметом дисципліни є трудова діяльність людини в системах «людина-техніка-середовище».

Основними завданнями вивчення дисципліни є:

– сформувати і розвинути ергономічне мислення майбутнього вчителя технологій, що визначає якість його діяльності як практика;

– виробити вміння самостійного ергономічного аналізу специфіки предметного оточення та навколишнього середовища;

– проектувати ергодизайнерські системи за принципами безпеки, ефективності та комфортності життєдіяльності людини;

-вирішувати завдання узгодженості антропометричних, психічних, фізичних, психофізичних, санітарно-гігієнічних та соціально-психологічних вимог під час проектної діяльності;

– використовувати розрахунково-аналітичні оцінки на початкових стадіях проектування.

 

3-4 семестри

4.

Етнодизайн

Юлія БЄЛОВА-ОЛЕЙНИК

Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій

Навчальна дисципліна має за основну мету дати глибокі знання здобувачам освіти в галузі збереження національних культурних традицій в створенні сучасного середовища людини. Студенти вивчають традиції і особливості розвитку матеріальної культури як основи організації проживання людини в різні епохи та в різних країнах, зокрема на теренах України. Суттєве місце займає засвоєння матеріалу на практиці, а саме – в лабораторних заняттях, де здобувач освіти має проявити творчі підходи до вирішення значних проблем організації естетичного середовища в сучасному міському просторі з урахуванням знань про національні традиції, ритуали, обряди, а також в умовах житлового інтер’єру як частини середовища перебування людини. В процесі роботи над деякими проектами акцентується увага здобувачам освіти на найбільш значимих та характерних традиційних прийомах оформлення різних типів простору. Освітлюючи нові напрямки та пошуки різних епох в розумінні створення житлової реальності художніми засобами, дисципліна «Етнодизайн» сприяє осмисленню студентами їх власного вибору та становленню студентів як фахівців, знаючих процеси, що відбуваються в галузі оформлення середовища, в якому перебуває людина, та здатних аналізувати нові тенденції в оформленні середовища в етнічному спрямуванні, розуміти, як відбуваються смакові зміни, що саме сприяє проявам нових тенденцій, яке місце займають в оформленні середовища національні і загальнокультурні традиції, як пов’язані між собою старе і нове в матеріальній культурі людства. Вивчення дисципліни «Етнодизайн» має практичне вираження в створенні кожним здобувачем освіти творчих робіт за обраною темою, в виконанні завдань на лабораторних заняттях та самостійному опрацюванню деяких завдань.

Для кращого засвоєння теоретичного матеріалу, зосередження уваги на окремих важливих питаннях теорії матеріальної культури рекомендується написання рефератів. Деякі питання (або теми) рекомендовані студентам для самостійного опрацювання.

 

3-4 семестри

5.

Дизайн одягу

Ольга КУРИЛО

Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій

Навчальна дисципліна призначена для  формування професійних якостей майбутнього вчителя технологій,  методичного керування процесом художньо-естетичного  навчання на заняттях,  розвитку творчих здібностей, формування практичної готовності до виховання загальної трудової культури здобувача вищої освіти, вмінь професійно використовувати знання з теорії, історії, методики та практики дизайну сучасного одягу.

 

3-4 семестри

6.

Професійна орієнтація та методика профорієнтаційної роботи

Ольга КУРИЛО

Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій

Навчальна дисципліна призначена для підготовки майбутніх учителів трудового навчання до проведення профорієнтаційної роботи у освітньому процесі закладів загальної середньої освіти. Завданнями вивчення дисципліни є зміст, принципи, форми і методи роботи з професійного самовизначення учнів.

3-4 семестри

7.

Механотроніка

Сергій ОНИЩЕНКО

Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій

Зазначена навчальна дисципліна ознайомлює студентів з поняттями, принципами побудови і функціонування, конструкціями та основами теорії механотронних систем.

Вивчення дисципліни навчає використовувати методи створення механотронних модулів при конструюванні підйомно-транспортних, будівельних, дорожніх меліоративних машин.

 

3-4 семестри

8.

Технологія ландшафтного дизайну

Юлія БЄЛОВА-ОЛЕЙНИК

Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій

Метою викладання дисципліни «Технологія ландшафтного дизайну» є формування практичних навичок з розробки та втілення  дизайн-проектів з ландшафтного дизайну, а саме альпійських гірок, квітників, парків та садів й огорож з рослин. Метою курсу є навчити майбутніх вчителів технологій підбирати рослини, визначати склад ґрунту, розробляти основні елементи садово-паркової культури. курс буде цікавим для тих, хто хоче розвинути свої знання у ландшафтному дизайні та набути практичних навичок у прикрашанні навколишнього середовища за допомогою поєднання рослин.

 

3-4 семестри

9.

Теорія і практика дизайну

Маргарита ПОГРЕБНЯК

Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій

Метою викладання навчальної дисципліни  «Теорія та практика дизайну» є  забезпечення загальноосвітньої проектно-технологічної підготовки здобувачів вищої освіти, формування професійних якостей майбутнього вчителя технологій  до методичного керування процесом художньо-естетичного  навчання на заняттях.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Теорія та практика дизайну» є розвиток творчих здібностей, формування практичної готовності до проектно-технологічної діяльності, виховання загальної трудової культури здобувачів вищої освіти, вмінь професійно використовувати знання з теорії, історії, методики та практики дизайну.

 

3-4 семестри

10.

Педагогічний дизайн і комп’ютерна графіка

Павло БУЯНОВ

Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій

Педагогічний дизайн є засобом, що забезпечує активне включення студентів у навчально-виховний процес за рахунок добору й використання педагогами вищої школи сукупності інтерактивних форм, методів, прийомів та сучасних інформаційних засобів навчання, що дозволять гарантовано досягти запланованого результату, забезпечуючи зворотний зв’язок та вибір системи контролю та оцінювання у діалоговому режимі та оптимально враховуючи життєвий досвід та майбутній професійний розвиток студентів.

Уміння повною мірою використовувати можливості інформаційних технологій, які мають бути грамотно методично підкріплені, у професійній діяльності стає однією з найважливіших якостей сучасного фахівця.

Педагогічний дизайн є потужним засобом, що впливає на створення ефективного освітнього середовища, де на основі найбільш раціонального уявлення, взаємозв’язку і поєднання різних типів освітніх ресурсів, забезпечується психологічно комфортний розвиток суб’єкта освіти.

 

3-4 семестри

 


 

Освітній ступінь магістр

Перелік дисциплін широкого вибору

 

№ з/п Дисципліна Викладач Кафедра

АНОТАЦІЇ ДИСЦИПЛІН

 

Обмеження щодо семестру вивчення, примітки

 

1. Основи освітніх вимірювань Олена КРИВИЛЬОВА Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Дисципліна спрямована на поглиблення знань магістрантів з питань освітніх вимірювань, специфіки та структури педагогічного експерименту, аналізу різних аспектів педагогічного експерименту, особливостей моніторингу якості освіти; формування умінь необхідних для складання програми експерименту, здійснення педагогічних вимірювань, розв’язування типових задач педагогічного дослідження.

 

3 семестр
2. Теорія та практика педагогічного експерименту Олена КРИВИЛЬОВА Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Дисципліна спрямована на поглиблення знань магістрантів з питань методологічних основ педагогічного експерименту та його ролі у науковому пізнанні світу; формування умінь впроваджувати однофакторні і багатофакторні експерименти, визначати основні джерела помилок та розрахувати їхній розподіл, проводити статистичний аналіз отриманих результатів

 

3 семестр
3. Технологічні машини Юлія БЄЛОВА-ОЛЕЙНИК Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Метою викладання навчальної дисципліни є формування у здобувачів освіти цілісного уявлення про машину як найважливішого речового елемента продуктивних сил, матеріальну основу сучасного механізованого та автоматизованого виробництва.

Основними завданнями вивчення дисципліни є ознайомлення майбутніх вчителів технологій з основними видами існуючих машин у вiдповiдностi до їх класифікації з технiко-технологiчними можливостями та конструктивними особливостями машин, поширених у провідних галузях сучасного виробництва.

 

3 семестр
4. Деталі машин Юлія БЄЛОВА-ОЛЕЙНИК Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Предметом вивчення навчальної дисципліни є теоретичні основи розрахунку, конструювання і надійної експлуатації вузлів і деталей машин загального призначення. Метою викладання навчальної дисципліни «Деталі машин» є розвиток у здобувача вищої освіти інженерного мислення з точки зору вивчення й удосконалення сучасних методів, правил та норм конструювання та розрахунку деталей і машин загального призначення. Завданням вивчення навчальної дисципліни «Деталі машин» є підготовка фахівців у різних галузях машинобудування, які здатні забезпечити самостійне розв’язування виробничих проблем раціонального використання технічних засобів, їх створення і вдосконалення відповідно до конкретних умов роботи.

 

3 семестр
5. Конструкторсько-технологічне забезпечення дизайну Павло БУЯНОВ Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Метою викладання навчальної дисципліни є набуття студентами знань щодо конструкторсько-технологічного забезпечення дизайну, набуття практичних навичок щодо використання професійного інструментарію.

 

3 семестр
6. Дизайн рекламних технологій Павло БУЯНОВ Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Метою викладання навчальної дисципліни є формування професійних компетентностей магістрантів з питань розкриття дизайну як напряму практичної естетики та дизайну рекламних технологій.

Основними завданнями вивчення  дисципліни є формування навичок ефективного дизайну; ознайомлення з принципами використання комп’ютерної графіки у дизайні; формування навичок коректного використання та візуалізації об’єктів і шрифтів у комп’ютерному дизайні.

 

3 семестр
7. Основи теорії різання Валентина ПЕРЕГУДОВА Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Мета викладання навчальної дисципліни «Основи теорії різання» –  спираючись на знання студентів з курсу «Обробка конструкційних матеріалів», отриманих на етапі підготовки за освітньо-кваліфікаційним рівнем «Бакалавр», удосконалити й поглибити їх технологічну підготовку з теорії різання та теорії металорізальних інструментів й верстатів.

Основні завдання вивчення дисципліни: – ознайомити студентів із структурою та  загальними принципами проектування технологічних процесів обробки матеріалів різанням;

– розглянути методи забезпечення точності і якості виготовлення деталей з акцентом на деформаційні аспекти в зоні різання;

– спираючись на аналітичний розрахунок теплових потоків та температур в зоні різання, розглянути теорію теплових процесів, що супроводжують різання матеріалів;

– ознайомлення з найбільш прогресивними методами обробки матеріалів за допомогою роботизованих верстатних комплексів, агрегатних верстатів, автоматичних металорізальних верстатів, верстатів з ЧПК.

 

3 семестр
8. Дизайн інтер’єру Юлія БЄЛОВА-ОЛЕЙНИК Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Метою викладання навчальної дисципліни є підготовка майбутніх вчителів технологій до розробки та виконання дизайн-проектів та викладання у загальноосвітній школі профілю дизайн.

Основними завданнями вивчення дисципліни є розвиток професійних вмінь та навичок створення дизайн-проектів інтер’єрів приміщень різного призначення, творчого мислення, фантазії, естетичного смаку, формування знань з кольорознавства, основ композиції та технологій дизайнерського мистецтва, а також набуття практичних вмінь та навичок із розробки та виконання дизайн-проектів житлових приміщень.

 

3 семестр
9. Техніки декоративно-ужиткового мистецтва Маргарита ПОГРЕБНЯК Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Метою викладання навчальної дисципліни є формування у студентів  системних знань і практичних умінь з техніки декоративно-ужиткового мистецтва та чітких уявлень про її використання, надати можливість студентам опанувати знаннями щодо  декоративно-ужиткового мистецтва, та особливостями їх реалізації, що надасть можливість успішно викладати даний курс у сучасній шкільній освіті, проводити факультативні роботи.

Основними завданнями вивчення дисципліни є поглиблення та розширення знань про історію національних традицій, непорушних моральних цінностей народу, формування у студентів комплексу знань про техніки декоративно-ужиткового мистецтва.

 

3 семестр
10. Практикум з декоративно-прикладної творчості Маргарита ПОГРЕБНЯК Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій Поняття декоративно-прикладна творчість та естетика тісно взаємопов’язані між собою. У центрі естетичної науки залишається прекрасне і творчість. Прекрасне – тому що воно суть естетичного, а творчість – тому що це не тільки особлива , а вища форма прояву прекрасного.

Курс «Практикум з декоративно-прикладної творчості» – забезпечення загальноосвітньої підготовки студентів, прямування їх на життєве професійне самовизначення.

Вивчення студентами кожної теми курсу «Практикум з декоративно-прикладної творчості» – це формування знань та умінь і навичок з декорування та художньої обробки виробів за допомогою ручних інструментів, розвиток творчих здібностей, креативного мислення, підготовка до здійснення виховання учнів засобами українського традиційного народного мистецтва.

 

3 семестр

 

Перелік minor-програм

№ з/п MINOR Кафедра

ЗМІСТ MINOR – програми

( ДИСЦИПЛІНИ / АНОТАЦІЯ )

Обмеження щодо спеціальності / рекомендації
1. Minor: Дизайн-проєктування у оформленні інтер’єрів приміщень різного типу Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій

1. Етнодизайн у інтер’єрі – 5 кр.

2. Використання стабілізованих рослин в оформленні приміщень – 5 кр.

3. Текстиль у дизайні інтер’єрів – 4 кр.

4. Фітодизайн – 5 кр

5. Основи дизайн-проєктування (з білінгварним викладанням) – 5 кр

Мета minor полягає у формуванні знань та вмінь  у магістрантів основ проєктування дизайнерських проєктів інтер’єрів приміщень будь-якого призначення (побутових, навчальних, громадських тощо) та їх естетичного оформлення з урахуванням сучасних міжнародних вимог (стильової, техніко-конструкторської, технологічної та білінгварної складових)

Головними завданнями майнеру є:

1. Формування практичних навичок з проєктування дизайн-розробок інтер’єрів  відповідно до стилю, технічних вимог та призначення приміщення.

2. Виконання ескізів та супруводжувальної документації,  обгрунтування прийнятих технічних рішень.

3. Формуваня спеціалізованої термінології у дизай-проєктуванні мовою міжнародного спілкування.

4. Формування навичок публічної презентації та захисту дизайн-проєктів.

 

3 семестр