|
Методологія та організація наукового дослідження : навч. посіб. / К. Щербакова, Н. Щербакова. – Мелітополь : Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2017. – 196 с.
У навчальному посібнику розглядаються проблеми, які є базовими у професійній підготовці майбутніх магістрів до організації і проведення наукового дослідження. Чільне місце посідає розгляд питань методології і методів наукового дослідження, їх застосування у педагогічній науці. Актуальним є практичні рекомендації щодо логіки наукового дослідження, змісту наукової діяльності.
Навчальний посібник рекомендовано студентам магістратури, аспірантам, викладачам вищих навчальних педагогічних закладів. Він також може використовуватись у системі підготовки та підвищення кваліфікації навчально-педагогічних кадрів. |
|
Барбашова І. А. Сенсорний розвиток молодшого школяра : навч. посіб. [для студ вищ. навч. закл.] / Ірина Анатоліївна Барбашова. – Бердянськ : Ткачук О. В., 2015. – 208 с.
У навчальному посібнику розкрито психолого-педагогічні основи організації сенсорного розвитку особистості в молодшому шкільному віці. Знання закономірностей формування чуттєвої сфери учнів має важливе значення для професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи. Посібник складається із чотирьох частин відповідно до кількості змістових модулів навчальної дисципліни. Кожний змістовий модуль містить характеристику навчальних цілей, перелік ключових понять, методичні рекомендації щодо опрацювання матеріалу модуля, систему оцінювання навчальних досягнень студентів, теоретичний матеріал до лекційних і практичних занять, питання для самоконтролю, зразки завдань до модульного контролю.
Для студентів вищих навчальних закладів напряму підготовки 6.010102 Початкова освіта. |
|
Толкачова А. С. Вступ до спеціальності : навч. посіб. [для студ вищ. навч. закл.] / Анжеліка Сергіївна Толкачова. – [2-ге вид., випр, доп.]. – Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2015. – 256 с.
Посібник структурований за кредитно-трансферною системою організації навчального процесу у ВНЗ. Містить методичне забезпечення з курсу «Вступ до спеціальності»: програму навчальної дисципліни; курс лекцій, зміст практичних занять; завдання для аудиторної роботи та домашніх практикумів; тематику рефератів та методичні рекомендації щодо їх написання; питання до самоконтролю; тестові завдання до кожного модуля; питання до заліку; літературу до курсу; термінологічний словник; іменний та предметний покажчики; додатки.
Для студентів вищих педагогічних навчальних закладів напряму підготовки 6.010102 Початкова освіта. |
|
Щербакова Н. Основи етикету та методика навчання школярів етикетним нормам : навч.-метод. комплекс / Надія Щербакова. – Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2015. – 182 с.
У навчальному посібнику представлено змістові модулі навчальної дисципліни „Основи етикету та методика навчання школярів етикетним нормам”. У структурі посібника розміщено програму, курс лекцій, завдання для самостійної та індивідуальної роботи, запитання для самоконтролю, зміст семінарсько-практичних занять, короткий термінологічний словник, додатки. У книзі розкрито теоретичні й методичні проблеми навчання школярів етикетним нормам. Значну увагу приділено специфіці організації. Наведено приклади тестових завдань, що створюють умови для об’єктивного контролю та самоконтролю знань.
Книга адресована педагогам-практикам, працівникам системи підвищення кваліфікації вчителі, студентам педагогічних навчальних закладів, усім тим, хто цікавиться проблемою етикетної поведінки людини. |
|
Толкачова А. С. Вступ до спеціальності : навч. посіб. Анжеліка Сергіївна Толкачова. – Бердянськ : БДПУ, 2014. – 195 с.
Посібник структурований за кредитно-трансферною системою організації навчального процесу у ВНЗ. Містить методичне забезпечення з курсу «Вступ до спеціальності»: програму навчальної дисципліни; плани лекцій, практичних занять; виокремлені ключові поняття; завдання для аудиторної роботи та домашніх практикумів; тематика рефератів та методичні рекомендації щодо їх написання; питання до самоконтролю; тестові завдання до кожного модуля; питання до заліку.
Стане в нагоді студентам вищих педагогічних навчальних закладів напряму підготовки 6.010102 Початкова освіта. |
|
Щербакова Н. М. Формування пізнавальної самостійності школярів / Надія Миколаївна Щербакова. – Х. : Вид. група «Основа», 2013. – 96 с. – (Бібліотека журналу «Управління школою» ; вип. 9 (129)).
Навчально-методичний посібник присвячено проблемі формування пізнавальної самостійності учнів. У ньому розглянуто сутність і структуру пізнавальної самостійності, вплив педагогічних умов на удосконалення навчального процесу в школі, в якому забезпечено розвиток пізнавальної самостійності учнів.
Рекомендовано керівникам ЗНЗ, учителям, викладачам, студентам педагогічних вищих навальних закладів, широкому загалу. |
|
Кафедри педагогіки і психології Бердянського державного педагогічного університету (1932 – 2012 рр.) : історія та сучасність (до 80-річчя Бердянського державного педагогічного університету) / [упор. О. В. Голуб]. – Бердянськ : БДПУ, 2012. – 354 с.
У виданні викладена історія створення та функціонування кафедр педагогіки і психології Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету: відомості про основні факти біографії професорсько-викладацького складу, основні напрямки і результати досліджень учених різних наукових шкіл, їхні досягнення у викладацькій діяльності (монографії, автореферати, підручники, статті та інші наукові доробки) (1932 – 2011 рр.).
Для науковців, викладачів, студентів, школярів, краєзнавців – усіх, хто цікавиться всіма аспектами історії України. |
|
Барбашова І. А. Загальні основи педагогіки : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / Ірина Анатоліївна Барбашова. – [2-ге вид., випр., доп.]. – Донецьк : ЛАНДОН-ХХІ, 2011. – 126 с.
У навчальному посібнику розкрито загальні основи педагогіки, знання яких має фундаментальне значення для подальшого вивчення всіх розділів педагогіки. Посібник складається з чотирьох частин відповідно до кількості змістових модулів навчальної дисципліни. Кожний змістовий модуль містить характеристику навчальних цілей, перелік опорних понять, методичні рекомендації щодо опрацювання матеріалу модуля, рейтингову систему оцінювання навчальних досягнень, зміст лекційних і практичних занять, питання до самоконтролю, зразки завдань до модульного контролю.
Для студентів вищих навчальних закладів напряму підготовки 6.010102 “Початкова освіта”. |
|
Барбашова І. А. Дидактика : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / Ірина Анатоліївна Барбашова. – [2-ге вид., випр., доп.]. – Донецьк : ЛАНДОН-ХХІ, 2011. – 228 с.
У навчальному посібнику розкрито важливі питання теорії освіти і навчання, які мають фундаментальне значення для професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи. Посібник складається з шістьох частин відповідно до кількості змістових модулів навчальної дисципліни. Кожний змістовий модуль містить характеристику навчальних цілей, перелік ключових понять, методичні рекомендації щодо опрацювання матеріалу модуля, рейтингову систему оцінювання навчальних досягнень, зміст лекційних і практичних занять, питання для самоконтролю, зразки завдань до модульного контролю.
Для студентів вищих навчальних закладів напряму підготовки 6.010102 “Початкова освіта”. |
|
Барбашова І. А. Загальні основи педагогіки : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / Ірина Анатоліївна Барбашова. – Бердянськ : Ткачук О. В., 2009. – 197 с.
У навчальному посібнику «Загальні основи педагогіки» розкрито загальні основи педагогіки, знання яких має фундаментальне значення для подальшого вивчення всіх розділів педагогіки. Посібник складається з чотирьох частин відповідно до кількості змістових модулів навчальної дисципліни.
У першому змістовому модулі розглядаються теоретико-методологічні засади педагогіки, її предмет, функції, завдання, категорії, методологія та методи дослідження.
Другий змістовий модуль охоплює характеристику узагальненого виховного ідеалу й конкретно-історичної мети національного виховання, аналіз змісту та завдань основних напрямів виховної роботи, сутність процесу розвитку та формування особистості, роль спадковості, середовища, виховання, діяльності в розвитку і формуванні особистості.
У третьому змістовому модулі з’ясовано психолого-педагогічні критерії визначення основних періодів психічного розвитку особистості, вікові та індивідуальні особливості розвитку особистості.
Четвертий змістовий модуль розкриває характеристику цілісного педагогічного процесу, структуру державної системи освіти, принципи та завдання діяльності закладів освіти.
Кожний змістовий модуль містить характеристику навчальних цілей, перелік опорних понять, методичні рекомендації щодо опрацювання матеріалу модуля, рейтингову систему оцінювання навчальних досягнень, зміст лекційних і практичних занять, питання до самоконтролю, зразки завдань до модульного контролю. |
|
Барбашова І. А. Дидактика : навч. посіб. [для студ. вищ. пед. навч. закл.] / Ірина Анатоліївна Барбашова. – Бердянськ : Ткачук О. В., 2009. – 232 с.
У навчальному посібнику «Дидактика» розкрито важливі питання теорії освіти і навчання, які мають фундаментальне значення для професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи. Посібник складається з шістьох частин відповідно до кількості змістових модулів навчальної дисципліни.
У першому змістовому модулі розглядаються предмет, функції, завдання, категорії, міждисциплінарні зв’язки дидактики, компоненти змісту освіти, сучасні вимоги до його відбору та нормативні документи, у яких він відображений.
Другий змістовий модуль охоплює характеристику процесу навчання через аналіз суб’єкт-суб’єктної взаємодії викладання й учіння, розкриття сутності законів, закономірностей, принципів і правил навчання.
У третьому змістовому модулі з’ясовано сутність, функції, структуру та класифікації методів навчання, види та особливості застосування в процесі навчання дидактичних засобів.
Четвертий змістовий модуль розкриває різноманітність систем і організаційних форм навчання, характеристику уроку як основного елемента класно-урочної системи навчання, види навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроці, специфіку позаурочних форм навчання.
П’ятий змістовий модуль спирається на аналіз процедури моніторингу якості навчання та опис його складових – перевірки, оцінювання та обліку успішності навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Шостий змістовий модуль присвячений виявленню теоретичних засад провідних технологій навчання.
Кожний змістовий модуль містить характеристику навчальних цілей, перелік ключових понять, методичні рекомендації щодо опрацювання матеріалу модуля, рейтингову систему оцінювання навчальних досягнень, зміст лекційних і практичних занять, питання для самоконтролю, зразки завдань до модульного контролю. |
|
Лісіна Л. О. Технології навчання вчителів у післядипломній освіті. – Запоріжжя : Диво, 2007. – 198 с.
Посібник знайомить з андрагогічним підходом у післядипломній педагогічній освіті. У ньому розкриваються дидактичні можливості й особливості організації технологій навчання вчителів, дається коротка характеристика технологій, які спрямовані в першу чергу на перебудову свідомості фахівця, орієнтацію його на нові цінності, розвиток професійно важливих якостей і здібностей, професійне самозбереження фахівця.
Посібник рекомендовано вчителям, керівникам загальноосвітніх навчальних закладів, керівникам методичних об’єднань, методистам РВО, працівникам системи післядипломної педагогічної освіти. |
|
Лісіна Л. Науково-дослідницька діяльність учителя. – Запоріжжя : Диво, 2007. – 200 с.
Дослідницький підхід лежить у самій основі педагогічної професії, навчіть якщо вчитель будує свою діяльність руслі загальноприйнятої, традиційної методики, не виходячи за її межі, не ставлячи перед собою ніяких інноваційних завдань, він, щоб добиватися певних успіхів, повинен постійно здійснювати ті чи інші дослідницькі дії.
Оскільки наукова праця не може бути якою-небудь спеціальною – юнацькою, студентською, вчительською й т.п., на будь-яку роботу, якщо вона претендує називатися «науковою», поширюються всі загальні вимоги, у тому числі вимоги наукової етики, новизни, обґрунтованості висновків, методичної адекватності, відтворюваності результатів і т.д. Мета даного посібника – допомогти вчителю оформити результати власного педагогічного дослідження, керівнику школи – підготувати вчителя-дослідника.
Посібник рекомендовано керівникам загальноосвітніх навчальних закладів, методистам РВО, працівникам системи післядипломної педагогічної освіти, вчителям (в першу чергу учасникам професійних конкурсів: «Вчитель року», Конкурс інновацій» та ін.; керівникам учнівських дослідницьких проектів МАН). |