Федорик Вікторія Володимирівна
Старша викладачка кафедри психології
ORCID iD
Google Scholar
Researcher iD
Scopus iD
ResearchGate iD
Біографія
Народилася 6 липня 1989 р. у с. Орли Покровського району Дніпропетровської області.
У 2010 році з відзнакою закінчила Бердянський державний педагогічний університет і отримала І рівень вищої освіти за напрямом підготовки «Педагогічна освіта» та здобула кваліфікацію практичного психолога.
У 2011 році отримала диплом спеціаліста з відзнакою та здобула кваліфікацію практичного психолога в закладах освіти, організатора початкової освіти, вчителя початкової школи.
Із лютого 2010 р. по серпень 2011 р. поєднувала навчання у БДПУ з роботою на посаді секретаря Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету.
У грудні 2010 року було призначено академічну стипендію Кабінету Міністрів України (розпорядження від 15 грудня 2010 р. № 2254-р).
В жовтні 2011 року вступила до аспірантури Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія.
В грудні цього ж року була переведена до аспірантури Бердянського державного педагогічного університету за тією ж спеціальністю, яку закінчила у 2014 році. Працює над кандидатською дисертацією «Мотивація самовиховання у молодших школярів» (науковий керівник – кандидат психологічних наук, доцент Олена Віталіївна Горецька).
У 2014 р. почала свій шлях з асистентки кафедри психології.
З 3 грудня 2019 р. по 9 липня 2020 р. проходила науково-педагогічне стажування «Інноваційні технології в освіті» (м. Катовіце, Республіка Польща).
З вересня 2022 р. працює на посаді старшої викладачки кафедри психології БДПУ.
У листопаді 2023 р. була призначена завідувачкою навчальної психолого-консультативної лабораторії Бердянського державного педагогічного університету.
Пройшла незалежне професійне навчання за напрямами:
- «Корекція психосоматичних проявів засобами арт-терапії» (2014 р.);
- «Ізотерапія та психоаналіз, елементи інтерпретації, діагностики, консультування» (2015 р.);
- «Правила та норми впровадження ізотерапії в роботі з клієнтом» (2015 р.);
- «Техніки фототерапії. Робота з власними фотодокументами клієнта. Фотоколаж та фотоасамбляж» (2015 р.);
- «Вступ до арт-терапії» (2016 р.);
- Сертифікація ведучого психологічної гри «Дорога змін» з використанням метафоричних асоціативних карт (2016 р.);
- «Цілісний науково-педагогічний процес у вищій школі» (2016 р.);
- «Ґудзики в роботі психолога» (2017 р.);
- «Використання метафоричних асоціативних карт в психологічному консультуванні та терапії. Базові техніки та вправи» (2018 р.).
- «МАК-експерт» (2019)
- «Сімейне консультування для починаючих» (2019)
- «МАК в коучингу» (2019)
- «МАК-експерт. Сім’я. Діти» (2019)
- «Role of science and education in sustainable development» (2020)
- «Science of the 3rdmillennium: searches, problems, of development» (2020)
- «Робота психолога в умовах глобальних змін» (2020)
- «Головні метрики сучасної науки. Scopus ta Web of Science» (2020)
- «Арт-терапія для себе та клієнтів» (2020)
- «Дитяче консультування від А до Я» (2020)
- «МАК-ЕКСПЕРТ. Ресурси і сили» (2020)
- «ПСИ-ЕКСПЕРТ. Арт-терапія з дітьми та дорослими» (2020)
- «Школа Толерантності з питань СОГІ» (2021)
- «ПСИ-ЕКСПЕРТ. Проживаючи кризу» (2021)
- «ПСИ-ЕКСПЕРТ. Проблеми сучасності» (2021)
- «ПСИ-ЕКСПЕРТ. Кризи та залежності» (2021)
- «Робота з ПТСР в умовах воєнного часу: від болю до відродження» (2022)
- «Арт-терапія у роботі з ПТСР у дітей» (2022)
- «Вистояти та перемогти» (2022)
- «Психологічна підготовка та дії цивільного населення у воєнних умовах» (2022)
- «Цифрові інструменти Google для освіти. Базовий рівень» (2023)
- «Цифрові інструменти Google для освіти. Середній рівень» (2023)
- «Пси-експерт. Випробування реальністю» (2023)
- «Пси-експерт. Діти та батьки» (2023)
- «PRO наукові послуги та комерціалізацію наукової діяльності: від ідеї до реалізації» (2023)
- «Робота з горем та втратою» (2023)
- «ПСИ-ЕКСПЕРТ. Антистрес» (2023)
Сфери наукових інтересів: мотивація до самовиховання дітей молодшого шкільного віку; арт-терапія в роботі з дітьми; особистісна ідентичність особистості; життєстійкість особистості та її підвищення в умовах кризи; формування професійної компетентності майбутніх психологів.
Наукові публікації:
2008
- Підготовка вчителя фізичної культури до формування культури здоров’я учнів / В.В. Чубенко // Зб. тез наук. доповідей студентів Бердянського державного педагогічного університету. – Бердянськ, 2008. – С. 188–190.
2009
- Формування гуманних якостей у молодших школярів як педагогічна проблема / В.В. Чубенко // Матер. Міжнар. наук.-практ. конф. [«Здобуття, проблеми та перспективи педагогічної науки та практики в умовах інноваційної перебудови української національної освіти»]. – Умань, 2009. – С. 89–91.
- Гуманізація освіти: педагогічний аспект толерантності / В.В. Чубенко // Матер. Всеукр. наук.-практ. конф. [«Толерантність міжособистісних відносин учнівської і студентської молоді»]. – Бердянськ, 2009. – С. 29–30.
- Розвиток творчого потенціалу молодших школярів у процесі навчально-виховної діяльності / В.В. Чубенко // Зб. тез наук. доповідей студентів Бердянського державного педагогічного університету. – Бердянськ, 2009. – С. 72–74.
- Особливості використання техніки бісероплетіння на уроках трудового навчання: технічної і художньої праці в початковій школі / В.В. Чубенко // Зб. тез наук. доповідей студентів Бердянського державного педагогічного університету. – Бердянськ, 2009. – С. 110–112.
2010
- Теоретико-методологічні проблеми когнітивної психології / В.В. Чубенко // Зб. тез наук. доповідей студентів Бердянського державного педагогічного університету. – Бердянськ, 2010. – С. 40–42.
- Формування творчої особистості молодшого школяра в педагогічній спадщині В. Сухомлинського / В.В. Чубенко // Зб. тез наук. доповідей студентів Бердянського державного педагогічного університету. – Бердянськ, 2010. – С. 106–108.
- Бісероплетіння в контексті національного виховання та культури / В.В. Чубенко // Зб. тез наук. доповідей студентів Бердянського державного педагогічного університету. – Бердянськ, 2010. – С. 109–111.
2012
- Специфіка процесу самовиховання у молодших школярів / В.В. Федорик // Матер. Міжвуз. психолого-педагогічних Демиденківських читань [«Актуальні проблеми збереження психологічного здоров’я підростаючого покоління»], (Бердянськ, 23-24 квітня 2012 р.). – Бердянськ : БДПУ, 2012. – С. 118–120.
- Влияние родителей на процесс самовоспитания младших школьников / В.В. Федорик // Матер. ІІІ Междунар. науч.-практ. конф. [«Психология и педагогика в системе гуманитарного знания»], (Москва, 26-27 июня 2012 г.). – М. : Спецкнига, 2012. – С. 162–165.
- Проблема мотивації самовиховання у вітчизняній та зарубіжній психологічній науці / В.В. Федорик // Матер. Міжнар. наук.-практ. конф. [«Теоретичні дослідження в психології та педагогіці»], (Одеса, 28 липня 2012 р.). – Одеса : Південна фундація педагогіки, 2012. – С. 47–50.
- Теоретичне обґрунтування процесу самовиховання у психологічних дослідженнях / В.В. Федорик // Зб. тез наук. робіт Міжнар. наук.-практ. конф. [«Розвиток науки психології та педагогіки у сучасних умовах»], (Львів, 4 серпня 2012 р.). – Львів : Львівська педагогічна спільнота, 2012. – С. 38–40.
- Молодший школяр як суб’єкт соціалізації / В.В. Федорик // Зб. тез наук. робіт Міжнар. наук.-практ. конф. [«Педагогіка та психологія: наука, освіта, інновації»], (Львів, 14-15 грудня 2012 р.). – Львів : Львівська педагогічна спільнота, 2012. – С. 36–38.
2013
- Федорик В.В. Роль вольових якостей у розвитку самовиховання молодших школярів / В.В. Федорик // Матер. Міжнар. наук.-практ. конф. [«Проблеми та перспективи педагогіки і психології у сучасному суспільстві»], (Київ, 26 січня 2013 р.). – К. : Київська наукова організація педагогіки та психології, 2013. – С. 122–124.
- Федорик В.В. Формування адекватної самооцінки як запорука психологічного здоров’я молодших школярів / В.В. Федорик // Матер. Всеукр. психолого-педагогічних Демиденківських читань [«Актуальні проблеми збереження психологічного здоров’я підростаючого покоління»], (Бердянськ, 23-24 квітня 2013 р.). – Бердянськ : БДПУ, 2013. – С. 49–51.
- Федорик В.В. Роль ідеалу у розвитку самовиховання молодших школярів / В.В. Федорик // Зб. наук. робіт міжнар. наук.-практ. конф. [«Тенденції розвитку педагогіки та психології в ХХІ столітті»], (Одеса, 6-7 грудня 2013 р.). – Одеса : Південна фундація педагогіки, 2013. – С. 28–30.
- Федорик В.В. Дослідження психологічних особливостей особистості, що впливають на самовиховання молодших школярів / В.В. Федорик // Актуальні проблеми психології : Зб. наук. праць Інституту психології імені Г.С. Костюка. – К., 2013. – Том. 11. – Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. – Вип. 7. – Частина 2. – Ніжин. : ПП Лисенко М.М., 2013. – С. 452–462.
- Федорик В.В. Розуміння дорослими значення самовиховання молодших школярів / В.В. Федорик // Актуальні проблеми психології : Зб. наук. праць Інституту психології імені Г.С. Костюка. – К., 2013. – Т. 11. – Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. – Вип. 8. – Ч. 2. – С. 450–460.
2014
- Федорик В.В. Роль саморегуляції у самовихованні молодшого школяра / В.В. Федорик // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Григорія Сковороди» : Тематичний випуск [«Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання»]. – К. : Генозис, 2014. – Додаток 4 до Вип. 31, Т. І (9). – С. 277–285.
- Федорик В.В. Целеустремленность в младшем школьном возрасте как одно из решающих условий успешного самовоспитания / В.В. Федорик // В мире научных открытий (Социально-гуманитарные науки). – Красноярск. : Научно-инновационный центр, 2014. – № 3.3.(51). – С. 1626–1633.
2015
- Федорик В.В. Проблема формування ціннісних орієнтацій молодших школярів в процесі самовиховання / В.В. Федорик // Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України / Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України. – Київ : КЦ ФОП Іванової М.А., 2015. – Том ІV. Психологія розвитку дошкільника. – Вип. 11. – С. 266–275.
2019
- Федорик В.В. Розвиток позитивних якостей дитини молодшого шкільного віку як важлива складова самовиховання. ІІІ Всеукр. науково-практична інтернет-конференція [«Підготовка майбутніх педагогів у контексті стандартизації початкової освіти»], (м. Бердянськ, 18 вересня 2019 р.). Бердянськ : БДПУ, 2019. С. 250–253.
- Федорик В.В. Розвиток самоповаги як детермінанта самовиховання молодших школярів. Зб. матер. Всеукр. науково-практичної інтернет-конференції з міжнародною участю [«Навчання, виховання та розвиток у контексті життєвих перспектив особистості»], (м. Бердянськ, 25 квітня 2019 р.). Бердянськ: БДПУ, 2019. С. 153–157.
2020
- Федорик В.В. Особливості ставлення молодших школярів до моральних норм поведінки: порівняльний аналіз. Наука ІІІ тисячоліття: пошуки, проблеми, перспективи розвитку : матеріали ІV Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (22-23 квітня 2020 р.). Бердянськ. 2020. С. 128–129.
- Fedoryk V. Formation of motivation for self-education of the child in the context of the problem of sustainable development. The role of science in society sustainable development : monograph. Katowice : Publishing House of Katowice School of Technology. 2020. Part 2, 2.4. P. 129–135.
2021
- Федорик В.В. Комунікативні та організаторські здібності як важлива складова професій типу «людина-людина». Наука ІІІ тисячоліття: пошуки, проблеми, перспективи розвитку : матеріали V Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (21-22 квітня 2021 року). Бердянськ. 2021. С. 122–125.
- Федорик В.В. Формування впевненості в собі у молодшому шкільному віці як запорука успішного саморозвитку. Трансформація життєвих перспектив особистості : колективна монографія / за заг. ред. Горецької О.В. Х. : Видавництво Іванченка І.С., 2021. Розділ І, 1.3. С. 49–64.
- Федорик В.В. Толерантність до невизначеності як чинник формування життєвої перспективи здобувачів освіти. Траєкторія розвитку життєвих перспектив особистості в умовах сучасного освітнього простору : матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (30 листопада 2021 року). Бердянськ. 2021. С. 158–161.
2022
- Федорик В.В., Черезова І.О. Психологічні аспекти формування професійного іміджу сучасного вчителя. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки : зб. наук. пр. Вип. 1. Бердянськ : БДПУ, 2022. С. 416–427.
- Федорик В.В. Рівень життєстійкості здобувачів вищої освіти в період війни. Нові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики : матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (15 листопада 2022 року). Бердянськ. 2022. С. 96–99.
- Федорик В.В. Роль емоційного інтелекту у професійній підготовці майбутніх вчителів Нової української школи. Нова українська школа: результати та перспективи : збірник матеріалів ІV Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (18 листопада 2022 року). Маріуполь : МДУ. 2022. С. 210–211.
- Федорик В.В. Саморегуляція поведінки здобувачів вищої освіти в умовах війни як важлива складова життєвої компетентності. Формування життєвої компетентності особистості в освітньому, психологічному, соціокультурному вимірах : матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (30 листопада 2022 року). Бердянськ. 2022. С. 75–78.
2023
- Viktoriia Fedoryk, Viktoriia Nadon, Karyna Fomenko, Nataliia Diomidova, Marat Kuznietsov, Mariia Tatiievska. Hubristic Motivation as a Self-Regulation Factor in Primary School in the Context of Neuropsychological Research. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience journal. Vol. 14. Issue 1. 2023. Р. 231–242.
- Fedoryk V., Shumilova I., Cherezova I., Horetska O., Serdiuk N. The procedure for the integral assessment of the university students’ competence: the possibilities and potential of experimental methods. Ad alta: journal of interdisciplinary research. Vol. 13. Issue 2. 2023. Р. 57–62.
- Федорик В.В., Гужанова Т.С., Кушнір Л.О., Ортікова Н.В., Кононенко О.І. Професійна компетентність як показник психологічної готовності студента до професійної діяльності. Перспективи та інновації науки. Серія : Психологія. К. №8(26). 2023. С. 418–429.
- Федорик В.В. Психологічне проєктування життєвої компетентності сучасної студентської молоді. Наукові перспективи. Серія : Психологія. К. №4(34). 2023. С. 568–577.
- Федорик В.В., Гоян І.М., Дворніченко Л.Л., Андросович К.А., Поплавська Є.В. Проблематика професійної свідомості у психології. Наукові перспективи. Серія : Психологія. К. №8(38). 2023. С. 631–643.
- Федорик В.В. Проблема хронічної втоми в учасників освітнього процесу ЗВО. Наука ІІІ тисячоліття: пошуки, проблеми, перспективи розвитку : матеріали VІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (20-21 квітня 2023 року). Бердянськ. : БДПУ. 2023. С. 243–245.
- Федорик В.В. Вплив особистісних особливостей здобувачів вищої освіти на здатність до ефективного подолання стресу. Нові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики : матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (15 листопада 2023 р.). Бердянськ. : БДПУ. 2023. С. 59–63.