Бердянський державний педагогічний університет

Приймальна ректора:

bdpu.zp@gmail.com
rector_bdpu@ukr.net
0612891206
+380960007749

Адреса:

Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Шмідта, 4 Тимчасово переміщений до: м. Запоріжжя, вул. Жуковського, 66

Барбашова Ірина Анатоліївна

професорка кафедри педагогіки

докторка педагогічних наук, професорка

Наукометрика

Google Scholar

XPjFwAAAAJ

Researcher iD

E-7209-2019

Scopus iD

ResearchGate iD

Iryna_Barbashova

Біографія

Ірина Анатоліївна Барбашова в 1997 р. захистила кандидатську дисертацію “Система дидактичних ігор та вправ як засіб формування зорових сенсорних умінь учнів 1–2 класів” (науковий керівник – О. Я. Савченко), у 2002 р. присвоєно звання доцента катедри педагогіки. З 2004 по 2008 рр. була деканом факультету підготовки вчителів початкових класів Бердянського державного педагогічного університету, з 2008 по 2009 рр. – директором Інституту педагогіки і психології Бердянського державного педагогічного університету, з 2009 по 2012 рр. навчалась у докторантурі Інституту Педагогіки НАПН. У 2018 захистила докторську дисертацію “Дидактична система сенсорного розвитку молодших школярів” (науковий консультант – О. Я. Савченко).

 

Сфера наукових інтересів: розробка психолого-дидактичних основ сенсорного розвитку молодших школярів.
Нагороджена знаком “Антон Макаренко”, Почесною грамотою Кабінету міністрів України.
Під керівництвом науковиці захищено кандидатську дисертацію “Розвиток сенсорного виховання учнів початкової школи в Україні у ХХ столітті” (В. В. Чорна, 2014 р.)

 

Авторка понад 100 наукових статей, навчальних посібників, монографій, головні з них:

  1. Барбашова І. А. Дидактична система сенсорного розвитку молодших школярів: теорія і практика : монографія. Мелітополь : Видавничий дім Мелітопольської міської друкарні, 2018. 499с.
  2. Барбашова І. А. Дидактична система сенсорного розвитку молодших школярів : автореф. дис. … д-ра пед. наук : 13.00.09. Київ, 2018. 38 с. URL: https://undip.org.ua/wp-content/uploads/2021/06/Avtoreferat_Barbashovoi-I.-A..pdf.
  3. Барбашова І. А. Дидактична система сенсорного розвитку молодших школярів : дис. д-ра пед. наук : 13.00.09. Київ, 2018. 711 с. URL: https://undip.org.ua/wp-content/uploads/2021/06/Dysertatsiia_Barbashovoi_I._A..pdf.
  4. Барбашова І. Сенсорний розвиток: формуємо еталонні уявлення про властивості звуків музики. Учитель початкової школи. 2019. № 4. С. 4–7. URL: https://dspace.bdpu.org.ua/handle/123456789/490.
  5. Барбашова І. Сенсорний розвиток: формуємо вміння досліджувати звуки музики. Учитель початкової школи. 2019. № 5. С. 26–29. URL: https://dspace.bdpu.org.ua/handle/123456789/491.
  6. Barbashova І. Mass pedagogical experience of sensory development of primary school students. Integration of traditional and innovation processes of development of modern science : collective monograph / edited by authors. 1st Riga : Baltija Publishing, 2020. Р. 57–78. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-021-6-4.
  7. Barbashova І. FORMATION OF ELEMENTARY SCHOOL CHILDREN’S VISUAL-SPATIAL PERCEPTION. Ad Alta: Journal of interdisciplinary research. V.11. Is. 1. Spec. Is. XV. P. 15–20. URL: http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/110115/papers/A_03.pdf. (Web of Science).
  8. Barbashova І. PSYCHOLINGUISTIC FOUNDATIONS FOR THE FORMATION OF PHONEMATIC SKILLS OF YOUNGER SCHOOLCHILDREN. Ad Alta: Journal of interdisciplinary research. V. 11. Is. 1. Spec. Is. XV. P. 21–25. URL: http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/110115/papers/A_04.pdf. (Web of Science).
  9. Барбашова І. А. Формування дотикового сприймання молодших школярів. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. Feb. IX(96). Is. 245. P. 7–12. p-ISSN 2308-5258, e-ISSN 2308-1996. URL: https://dspace.bdpu.org.ua/handle/123456789/484.
  10. Barbashova І. Formation of color perception of junior schoolchildren. Ad Alta: Journal of interdisciplinary research. V. 11. Is. 1. Spec. Is. XVII. P. 102–107. URL: http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/110117/papers/A_20.pdf. (Web of Science).
  11. Barbashova I. FORMATION OF MUSICAL PERCEPTION OF JUNIOR SCHOOLCHILDREN ON AN INTERMODAL BASIS. Ad Alta: Journal of interdisciplinary research. 2021.11. Is. 2. Spec. Is.XХ. P. 6–13. URL: http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/110220/papers/A_01.pdf. (Web of Science).
  12. Барбашова І. Характеристика педагогічного досвіду сенсорного розвитку здобувачів початкової освіти. Формування особистості в освітньому процесі : кол. моногр. / за ред. І. Барбашової, Л. Ярощук. Мелітополь : Видавничий дім Мелітопольської міської друкарні, 2022. С. 26–48.
  13. Барбашова І. Дидактика : навч. посіб. 3-тє вид. оновл. та випр. Мелітополь : Видавничий дім Мелітопольської міської друкарні, 2022. 237с. URL: https://dspace.bdpu.org.ua/handle/123456789/485.
  14. Барбашова І. Основи педагогіки : навч. посіб. 3-тє вид. оновл. та випр. Мелітополь : Видавничий дім Мелітопольської міської друкарні, 2022. 130с. URL: https://dspace.bdpu.org.ua/handle/123456789/489.
  15. Барбашова І. Основи едукології : навч. посіб. Мелітополь : Видавничий дім Мелітопольської міської друкарні, 2022. 170с. URL: https://dspace.bdpu.org.ua/handle/123456789/487.
  16. Барбашова І. А. Експериментальне формування зорових просторових сенсорних умінь здобувачів початкової освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. Запоріжжя : КПУ, 2022. № 80. Т. 1. С. 63–70. DOI: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2022.80.1.11.
  17. Барбашова І. А. Якість колірних сенсорних умінь здобувачів початкової освіти в умовах експериментального формування. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. Запоріжжя : КПУ, 2022. № 82. С. 83–90. DOI: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2022.82.14.
  18. Барбашова І. А. Динаміка якості музичних сенсорних умінь молодших учнів: результати формувального експерименту. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки : зб. наук. пр. Бердянськ : БДПУ, Вип. 1. С. 39–54. ISSN 2412-9208. DOI: https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-1-39-54.
  19. Барбашова І. А. Про навчання майбутніх учителів початкової школи основ едукології. Innovations and prospects of world science : Proceedings of XIIth International Scientific and Practical Conference. Perfect Publishing (Vancouver, Canada, 20–22.07.2022). Vancouver, 2022. P. 149–153. URL: https://sci-conf.com.ua/xii-mizhnarodna-naukovo-praktichna-konferentsiya-innovations-and-prospects-of-world-science-20-22-07-2022-vankuver-kanada-arhiv/.
  20. Барбашова І. А. Програмні вимоги щодо сенсорного розвитку здобувачів початкової освіти. Modern science: innovations and prospects : Proceedings of the 11th International scientific and practical conference. SSPG Publish. (Stockholm, Sweden, 24–26.07.2022). Stockholm, P. 106–112. URL: https://sci-conf.com.ua/wp-content/uploads/2022/07/MODERN-SCIENCE-INNOVATIONS-AND-PROSPECTS-24-26.07.22.pdf.
  21. Барбашова І. А. Фонематичні сенсорні вміння молодших школярів: результати експериментального формування. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. Запоріжжя : КПУ, 2022. № 83. С. 66–72. DOI: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2022.83.11.
  22. Барбашова І. А. Ознайомлення майбутніх учителів початкових класів з едукологією як наукою. Discussions for the improvement of science : Abstracts of II International Scientific and Practical Conference (Berlin, Germany, January 16–18, 2023). Berlin, 2023. P. 171–174. URL: https://eu-conf.com/wp-content/uploads/2023/01/Discussions-for-the-improvement-of-science.pdf.
  23. Кваліфікаційна магістерська робота: методичні рекомендації щодо виконання, оформлення, захисту / уклад. І. Барбашова. Одеса : Гельветика, 2023. 32 с. ISBN 978-617-554-112-8. URL: https://dspace.borg.ua/handle/123456789/508.
  24. Барбашова І. А. Організація засвоєння майбутніми вчителями початкових класів економічних механізмів розвитку сфери освіти. Implementation of modern scientific opinions in practice : Abstracts of ХI International Scientific and Practical Conference (Bilbao, Spain, March 20–22, 2023). Bilbao, 2023. P. 166–172. URL: https://eu-conf.com/wp-content/uploads/2023/03/IMPLEMENTATION-OF-MODERN-SCIENTIFIC-OPINIONS-IN-PRACTICE.pdf.
  25. Barbashova І., Bakhmat N., Marynchenko І., Ponomarova М., Holinska Т. NEUROTECHNOLOGIES AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN FORMING THE PROFESSIONAL CULTURE OF PEDAGOGICAL FIELD SPECIALISTS. Ad Alta: Journal of interdisciplinary research. V. 13. Is. 2. Spec. Is. XХXVIII. P. 74–81. URL: https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/130238/papers/A_12.pdf (Web of Science).
  26. Барбашова І. А. Про засвоєння майбутніми вчителями сутності суб’єкт-суб’єктної та міжпоколінної взаємодії в освіті. Questions regarding the problems of higher education : Abstracts of IXInternational Scientific and Practical Conference (Bordeaux, France. March 04–06, 2024). Bordeaux, 2024. P. 253–258. URL: https://eu-conf.com/wp-content/uploads/2024/03/QUESTIONS-REGARDING-THE-PROBLEMS-OF-HIGHER-EDUCATION.pdf.
  27. Vasylyzhyna, Barbashova I., Semashko T., Bespalova O., Myrna A. Educational-methodological complexes application within specific discipline in the process of teaching social work and physical rehabilitation at the university (on the example of multifunctional dual English course complex high note (in Ukrainian context). Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research. 2024. V. 14. Is. 1. Spec.Is. XL. P. 187–192. URL: https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/140140/papers/A_30.pdf (Web of Science).
  28. Барбашова І. А. Змістові аспекти ознайомлення майбутніх учителів з феноменом парадигмальності освіти. Quality management in education and industry: experience, problems and prospects : Abstracts of XIInternational Scientific and Practical Conference (Florence, Italy, March18–20, 2024). Florence, 2024. P. 202–207. URL: https://eu-conf.com/wp-content/uploads/2024/02/QUALITY-MANAGEMENT-IN-EDUCATION-AND-INDUSTRY-EXPERIENCE-PROBLEMS-AND-PROSPECTS.pdf.
  29. Барбашова І. А. Тимчасово переміщені заклади вищої освіти України в реаліях сьогодення. Education and science of today: intersectoral issues and development of sciences : Collection of scientific papers «ΛΌГOΣ» with Proceedings of the VI International Scientific and Practical Conference (Cambridge, United Kingdom, March 29, 2024). Cambridge ; Vinnytsia : C. Publishing House & UKRLOGOS LLC, 2024. P. 435–438. DOI: https://doi.org/10.36074/logos-29.03.2024.092
  30. Барбашова І. А. Напрями розвитку тимчасово переміщених закладів вищої освіти України по поверненні до звільнених міст. Social ways of training specialists in the social sphere and inclusive education : Abstracts of XIIIInternational Scientific and Practical Conference (Prague, Czech Republic, April 01–03, 2024). Prague, 2024. P. 241–243. URL: https://eu-conf.com/wp-content/uploads/2024/02/Social-ways-of-training-specialists-in-the-social-sphere-and-inclusive-education.pdf.
  31. Барбашова І. А., Бородін О. І. Змістовий та організаційно-методичний ресурси навчання молодших учнів з особливими потребами інтегрованого курсу «Я досліджую світ». The latest opportunities for learning, broadcasting and social development : Abstracts of XIVInternational Scientific and Practical Conference (Graz, Austria, April 08–10, 2024). Graz, Austria, P. 226–229. URL: https://eu-conf.com/wp-content/uploads/2024/04/THE-LATEST-OPPORTUNITIES-FOR-LEARNING-BROADCASTING-AND-SOCIAL-DEVELOPMENT.pdf.
  32. Kaplia O., Ribtsun Y., Barbashova I., Chobaniuk M., Ptashchenko O. Advancing Ukrainian education in times of military conflict. Multidisciplinary Science Journal. 2024. Vol. 6(10) : е2024211. DOI: https://doi.org/10.31893/multiscience.2024211 (Scopus).
  33. Ordatii N., Nykonenko O., Barbashova I., Klymenko I., Hrytsaniuk V. The influence of social media on psychological well-being: Examination and outlook. Multidisciplinary Science Journal. 2024. Vol. 6 : e2024ss DOI: https://doi.org/10.31893/multiscience.2024ss0721 (Scopus).
  34. Barbashova I., Hetmanenko L., Kukhniuk O., Vasylenko I., Snisar O. Innovative Educatoinal Technologies in University Settings. Archives des Sciences: Multidisciplinary Journal. Vol. 74, Is. 4. P. 153–159, Paper ID 2024420. DOI: https://doi.org/10.62227/as/74420 (Scopus).
  35. Marynchenko I., Gaivoronska T., Barbashova I., Shchurova V., Skachedub N. METHODOLOGICAL PRINCIPLES FOR ENSURING THE ASSESSMENT OF EDUCATIONAL ACHIEVEMENTS IN HIGHER EDUCATION UNDER THE CONDITIONS OF DISTANCE EDUCATION. Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research. V. 14. Is. 2. Spec. Is. XLIII. P.120–125. URL: https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/140243/papers/A_22.pdf (Web of Science).
  36. Барбашова І. А. Актуальність ознайомлення здобувачів вищої освіти з поняттям культурної ідентичності. Theoretical and empirical scientific research: concept and trends : Collection of scientific papers «ΛΌГOΣ» with Proceedings of the VII International Scientific and Practical Conference (Oxford, United Kingdom, August 16, 2024). Oxford ; Vinnytsia : P. C. Publishing House & UKRLOGOS Group LLC, 2024. P. 255–25 DOI: https://doi.org/10.36074/logos-16.08.2024.049.

 

 

 

 

 

Е-mаіl:  i.a.barbashova@gmail.com