Історія
Історія кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти
Кафедра соціальної педагогіки була створена в 2003 році у зв’язку з відкриттям у Бердянському державному педагогічному університеті спеціальності «Соціальна педагогіка». У подальшому була впроваджена підготовка соціальних педагогів з додатковою спеціальністю «Практична психологія» (з 2007 р.) і додатковими спеціалізаціями: «Дошкільне виховання», «Організатор культурно-дозвіллєвої діяльності» (2003-2009 рр.), «Соціально-правовий захист неповнолітніх» (з 2011 р.), «Управління соціальними закладами» (з 2017 р.)
У 2016 році у зв’язку зі змінами до Класифікатора професій ДК 003:2010 і скасуванням «соціальної педагогіки» з професійних назв робіт, кафедра соціальної педагогіки перейменована на кафедру соціальної роботи та інклюзивної освіти.
За 15 років існування спеціальностей «соціальна робота» і «соціальна педагогіка» у керівному і викладацькому складі відбулися суттєві зміни. У період з 2003 по 2018 роки кафедру очолювали:
Володимир Пилипович Котляр
- 2004-2015 роки
Ольга Іванівна Гуренко
- 20015 –2016 роки
Катерина Володимирівна Петровська
- 2016 роки
Однак, основним завданням завжди було забезпечення високого рівня науково-педагогічної підготовки викладачів кафедри. За цей період було підготовлено 6 кандидатів наук, дисертаційні дослідження яких присвячені актуальним проблемам соціальної педагогіки, соціальної роботи та професійної освіти.
Сьогодні на кафедрі соціальної роботи та інклюзивної освіти працює 7 викладачів: доктор педагогічних наук, професор Ольга Гуренко, кандидати педагогічних наук, доценти: Наталя Захарова, Сергій Улюкаєв, Катерина Петровська, Анастасія. Тургенєва, Анастасія Попова, асистент Наталя Мацейко.
Науково-дослідні теми кафедри
- 2010 – 2013 рр. – «Системний підхід до професійного й особистісного становлення майбутнього соціального педагога в умовах вищого навчального закладу»;
- 2014 – 2017 рр. – «Професійна підготовка фахівців соціальної сфери в контексті засад компетентнісно-зорієнтованої парадигми»;
- 2018 – 2022 рр. – «Соціально-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти».
- 2023 – 2027 р.р. – «Професійна підготовка фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти в умовах євроінтеграційних процесів на засадах компетентнісно зорієнтованої парадигми»