Бердянський державний педагогічний університет

Приймальна ректора:

bdpu.zp@gmail.com
rector_bdpu@ukr.net
0612891206
+380960007749

Адреса:

Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Шмідта, 4 Тимчасово переміщений до: м. Запоріжжя, вул. Жуковського, 55А

Наші спеціальності

На факультеті дошкільної, спеціальної та соціальної освіти здійснюється підготовка фахівців за 3 спеціальностями, по 9 освітнім програмам.

 

Освітній ступінь: бакалавр

012 Дошкільна освіта▼

Освітня програма: Дошкільна освіта та практична психологія

Форма навчання: денна, заочна

Переваги освітньої програми:

  • програма орієнтована на підготовку фахівця за актуальною спеціальністю, на яку існує і прогнозується на майбутнє збереження великого попиту. Вона поєднана з додатковою спеціальністю – практичною психологією, не менш актуальною і популярною, що розширює перспективи подальшого працевлаштування.
  • навчання є практико-орієнтованим, спрямованим на підготовку фахівців, здатних розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі освіти або у процесі навчання, що передбачає застосування компетентностей щодо навчання та виховання дітей дошкільного віку, надання їм психологічної допомоги.
  • навчання передбачає залучення професіоналів-практиків, експертів галузі, представників з числа потенційних роботодавців до аудиторних занять, проведення спільних заходів.
  • широкі можливості для професійного та особистісного зростання й самовдосконалення, розвитку соціальних навичок (soft skills) шляхом участі у системі студентського самоврядування, університетських та всеукраїнських конкурсах студентських наукових робіт та олімпіадах.

Посади, які може займати фахівець: фахівець із кваліфікацією бакалавра дошкільної освіти може займати первинні посади вихователя дітей раннього та дошкільного віку, практичного психолога закладів дошкільної освіти.

Освітня програма: Дошкільна освіта та логопедія

Форма навчання: денна, заочна

Переваги освітньої програми:

  • програма орієнтована на підготовку фахівця за актуальною спеціальністю, на яку існує і прогнозується на майбутнє збереження великого попиту. Вона поєднана з додатковою спеціальністю – логопедією, не менш актуальною і популярною, що розширює перспективи подальшого працевлаштування.
  • навчання є практико-орієнтованим, спрямованим на підготовку фахівців, здатних розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі освіти або у процесі навчання, що передбачає застосування компетентностей щодо навчання та виховання дітей дошкільного віку, надання їм психологічної допомоги.
  • навчання передбачає залучення професіоналів-практиків, експертів галузі, представників з числа потенційних роботодавців до аудиторних занять, проведення спільних заходів.
  • широкі можливості для професійного та особистісного зростання й самовдосконалення, розвитку соціальних навичок (soft skills) шляхом участі у системі студентського самоврядування, університетських та всеукраїнських конкурсах студентських наукових робіт та олімпіадах.

Посади, які може займати фахівець: фахівець із кваліфікацією бакалавра дошкільної освіти може займати первинні посади вихователя дітей раннього та дошкільного віку; вихователя логопедичних та інклюзивних груп.

012 Дошкільна освіта (скорочений термін навчання)▼

Освітня програма: Дошкільна освіта та практична психологія

Форма навчання: денна, заочна

Переваги освітньої програми:

  • програма орієнтована на підготовку фахівця за актуальною спеціальністю, на яку існує і прогнозується на майбутнє збереження великого попиту. Вона поєднана з додатковою спеціальністю – практичною психологією, не менш актуальною і популярною, що розширює можливості працевлаштування випускника. Дає можливість випускникам педагогічних коледжів здобути за скороченою програмою освітній ступінь «бакалавр».
  • навчання є практико-орієнтованим, спрямованим на підготовку фахівців, здатних розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі освіти або у процесі навчання, що передбачає застосування компетентностей щодо навчання та виховання дітей дошкільного віку, надання їм психологічної допомоги.
  • навчання передбачає залучення професіоналів-практиків, експертів галузі, представників з числа потенційних роботодавців до аудиторних занять, проведення спільних заходів.
  • широкі можливості для професійного та особистісного зростання й самовдосконалення, розвитку соціальних навичок (soft skills) шляхом участі у системі студентського самоврядування, університетських та всеукраїнських конкурсах студентських наукових робіт та олімпіадах.

Посади, які може займати фахівець: фахівець із кваліфікацією бакалавра дошкільної освіти може займати первинні посади вихователя закладу дошкільної освіти (ясел-садка); практичний психолог закладів дошкільної освіти.

012 Дошкільна освіта (скорочений термін навчання)▼

Освітня програма: Дошкільна освіта та логопедія

Форма навчання: денна, заочна

Переваги освітньої програми:

  • програма орієнтована на підготовку фахівця за актуальною спеціальністю, на яку існує і прогнозується на майбутнє збереження великого попиту. Вона поєднана з додатковою спеціальністю – логопедією, не менш актуальною і популярною, що розширює можливості працевлаштування випускника. Дає можливість випускникам педагогічних коледжів здобути за скороченою програмою освітній ступінь «бакалавр».
  • навчання є практико-орієнтованим, спрямованим на підготовку фахівців, здатних розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі освіти або у процесі навчання, що передбачає застосування компетентностей щодо навчання та виховання дітей дошкільного віку, надання їм психологічної допомоги.
  • навчання передбачає залучення професіоналів-практиків, експертів галузі, представників з числа потенційних роботодавців до аудиторних занять, проведення спільних заходів.
  • широкі можливості для професійного та особистісного зростання й самовдосконалення, розвитку соціальних навичок (soft skills) шляхом участі у системі студентського самоврядування, університетських та всеукраїнських конкурсах студентських наукових робіт та олімпіадах.

Посади, які може займати фахівець: фахівець із кваліфікацією бакалавра дошкільної освіти може займати первинні посади вихователя закладу дошкільної освіти (ясел-садка); вихователь логопедичних та інклюзивних груп.

016.01 Спеціальна освіта (логопедія)▼

Освітня програма: Логопедія. Спеціальна психологія.

Форма навчання: денна, заочна.

Переваги освітньої-професійної програми:

  • актуальна, сучасна та практико-орієнтована міждисциплінарна програма, що забезпечує підготовку затребуваного фахівця, збільшує можливості для подальшого працевлаштування, забезпечує широкий діапазон діяльності з особами різного віку в системі загальної, спеціальної та інклюзивної освіти;
  • навчання спрямоване на підготовку конкурентоздатного фахівця, здатного до надання високопрофесійних пcихолого-педагогічних, логопедичних, діагностичних, консультативних та корекцiйно-розвиткових поcлуг, реалізації психолого-педагогічного супроводу осіб із особливими освітніми потребами та розв’язання актуальних проблем сучасної логопедії та спеціальної психології в умовах воєнного стану; фахівці, які є затребуваними в Україні та багатьох країнах світу;
  • навчання передбачає організацію та проведення спільних заходів із професіоналами-практиками, експертами галузі, представниками з числа потенційних роботодавців та визнає результати навчання, здобуті шляхом неформальної освіти;
  • відкриває широкі можливості для професійного та особистісного зростання й самовдосконалення, розвитку м’яких навичок шляхом участі у міжнародних та національних студентських обмінах/стажуваннях (академічній мобільності), наукової та грантово-проєктної діяльності, роботи в навчально-логопедичній лабораторії, участі в системі студентського самоврядування, волонтерському русі, університетських та міських заходах, фестивалях, тренінгах тощо;
  • можливість навчання на бюджеті та фінансова підтримка талановитих та завзятих здобувачів вищої освіти;
  • якісна реалізація дистанційного навчання на освітньо-професійній програмі з використанням сучасних та зручних технічних та комп’ютерних засобів.

Посади, які може займати фахівець: вчитель-дефектолог, вчитель-логопед закладів дошкільної та загальної середньої освіти, інклюзивно-ресурсних та навчально-реабілітаційних центрів, центрів розвитку дитини, медичних закладів;
фахівець (консультант) інклюзивно-ресурсного центру;
асистент вчителя-дефектолога, асистент вчителя-логопеда,
спеціальний (практичний) психолог закладів дошкільної та загальної середньої освіти, інклюзивно-ресурсних та навчально-реабілітаційних центрів.

231 Соціальна робота▼

Освітня програма: Соціальна робота та соціальна педагогіка

Форма навчання: денна

Переваги освітньої програми:

  • програма орієнтована на підготовку фахівця за актуальною спеціальністю, на яку існує і прогнозується на майбутнє збереження великого попиту. Вона поєднана з додатковою спеціальністю – соціальною педагогікою – не менш актуальною і популярною, що розширює можливості подальшого працевлаштування в державних та неурядових організаціях, закладах освіти різних типів, діяльність яких спрямована на створення сприятливих умов для соціального становлення особистості.
  • навчання є практико-орієнтованим, спрямованим на підготовку майбутніх фахівців до надання соціальної допомоги та соціально-педагогічної підтримки соціально незахищеним категоріям населення, попередження виникнення складних життєвих обставин та девіантної поведінки серед дітей та молоді.
  • навчання передбачає залучення професіоналів-практиків, експертів галузі, представників з числа потенційних роботодавців до аудиторних занять, проведення спільних заходів.
  • широкі можливості для професійного та особистісного зростання й самовдосконалення, розвитку соціальних навичок (soft skills) шляхом участі у студентських обмінах/стажуваннях, у тому числі закордонних, науковій та грантово-проєктній діяльності, дієвій системі студентського самоврядування, волонтерському русі, університетських та міських соціальних акціях, фестивалях, тренінгах, форум-театрах тощо.

Посади, які може займати фахівець: фахівець різних державних соціальних установ та спеціалізованих служб (центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг), центрів професійної реабілітації осіб з інвалідністю, соціальних центрів матері та дитини, соціальних гуртожитків для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування тощо), громадських та благодійних організацій; соціальний працівник; методист з професійної реабілітації; фахівець із соціальної роботи, із соціальної допомоги вдома, аналізу ринку праці, з вирішення конфліктів (побутова сфера), з інтерв’ювання; інструктор з трудової адаптації; консультант з питань здорового способу життя; педагог соціальний в закладах освіти; організатор позакласної та позашкільної виховної роботи, дозвілля дітей й молоді.

Освітня програма: Соціальна робота та практична психологія

Форма навчання: заочна

Переваги освітньої програми:

  • програма орієнтована на підготовку фахівця за актуальною спеціальністю, на яку існує і прогнозується на майбутнє збереження великого попиту. Вона поєднана з додатковою спеціальністю – практичною психологією – не менш актуальною і популярною, що розширює перспективи подальшого працевлаштування в державних та неурядових організаціях, закладах освіти різних типів, діяльність яких спрямована на створення сприятливих умов для соціального становлення особистості.
  • навчання є практико-орієнтованим, спрямованим на підготовку майбутніх фахівців до надання соціальної допомоги та психологічної підтримки соціально незахищеним категоріям населення, попередження виникнення складних життєвих обставин.
  • навчання передбачає залучення професіоналів-практиків, експертів галузі, представників з числа потенційних роботодавців до аудиторних занять, проведення спільних заходів.
  • широкі можливості для професійного та особистісного зростання й самовдосконалення, розвитку соціальних навичок (soft skills) шляхом участі у студентських обмінах/стажуваннях, у тому числі закордонних, науковій та грантово-проєктній діяльності, дієвій системі студентського самоврядування, волонтерському русі, університетських та міських соціальних акціях, фестивалях, тренінгах, форум-театрах тощо.

Посади, які може займати фахівець: фахівець різних державних соціальних установ (центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг), центрів професійної реабілітації осіб з інвалідністю, соціальних центрів матері та дитини, соціальних гуртожитків для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування тощо), громадських та благодійних організацій; соціальний працівник; методист з професійної реабілітації; фахівець із соціальної роботи, із соціальної допомоги вдома, аналізу ринку праці, з вирішення конфліктів (побутова сфера), з інтерв’ювання; інструктор з трудової адаптації; консультант з питань здорового способу життя; практичний психолог в закладах освіти.

Освітній ступінь: магістр

012 Дошкільна освіта▼

Освітня програма: Дошкільна освіта

Форма навчання: денна, заочна

Переваги освітньої програми:

  • програма орієнтована на підготовку фахівця за актуальною спеціальністю, на яку існує і прогнозується на майбутнє збереження великого попиту. Вона поєднана з додатковими спеціальностями – практичною психологією, логопедією, не менш актуальними і популярними, що розширює можливості працевлаштування випускника. Дає можливість випускникам педагогічних коледжів здобути за скороченою програмою освітній ступінь «бакалавр».
  • навчання є практико-орієнтованим, спрямованим на підготовку фахівців, здатних розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в галузі дошкільної освіти, зокрема з організації та управління адміністративно – господарською, методичною, освітньою роботою в закладах дошкільної освіти різного типу.
  • навчання передбачає залучення професіоналів-практиків, експертів галузі, представників з числа потенційних роботодавців до аудиторних занять, проведення спільних заходів.
  • широкі можливості для професійного та особистісного зростання й самовдосконалення, розвитку соціальних навичок (soft skills) шляхом участі у системі студентського самоврядування, університетських та всеукраїнських конкурсах студентських наукових робіт та олімпіадах.

Посади, які може займати фахівець: фахівець із кваліфікацією магістра дошкільної освіти може займати первинні посади: керівник (директор) закладу дошкільної освіти, вихователь-методист, інспектор з дошкільного виховання.

016.01 Спеціальна освіта (логопедія)▼

Освітня програма: Спеціальна освіта

Форма навчання: денна, заочна.

Переваги освітньої програми:

  • програма орієнтована на підготовку фахівця за актуальною спеціальністю, на яку існує і прогнозується на майбутнє збереження великого попиту та забезпечення широкого діапазону діяльності в системі спеціальної та інклюзивної освіти з акцентом на регіональному аспекті та врахування наслідків воєнного стану для населення;
  • навчання є практико-орієнтованим, спрямованим на підготовку майбутніх фахівців здатних розв’язувати складні завдання у полісуб’єктному партнерстві, синергійних, мультидисциплінарних контекстах спеціальної та інклюзивної освіти, надавати компетентні діагностичні, психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові та інші послуги особам з особливими освітніми потребами різного віку з використанням інноваційних технологій,організовувати напрями діяльності логопедичного пункту щодо питань диференційної діагностики та надання логопедичних послуг;
  • спрямованість на практичну підготовку здобувачів вищої освіти до вирішення прикладних завдань спеціальної освіти та визнання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної освіти;
  • навчання передбачає залучення професіоналів-практиків, експертів галузі, представників з числа потенційних роботодавців до аудиторних занять, проведення спільних заходів;
  • широкі можливості для професійного та особистісного зростання й самовдосконалення, розвитку соціальних навичок (soft skills) шляхом участі у закордонних та національних студентських обмінах/стажуваннях (академічній мобільності), науковій та грантово-проєктній діяльності, роботі в навчально-логопедичній лабораторії, системі студентського самоврядування, волонтерському русі, університетських та міських заходах, фестивалях, тренінгах тощо;
  • можливість навчання на бюджеті та фінансова підтримка талановитих та завзятих здобувачів вищої освіти;
  • якісна реалізація дистанційного навчання на освітньо-професійній програмі з використанням сучасних та зручних технічних та комп’ютерних засобів.

Посади, які може займати фахівець: вчитель-логопед, керівник логопедичних пунктів системи освіти, державних і приватних реабілітаційних, навчально-реабілітаційних, центрах розвитку дитини; фахівець (консультант) інклюзивно-ресурсного центру.

231 Соціальна робота▼

Освітня програма: Соціальна педагогіка

Форма навчання: денна

Переваги освітньої програми:

  • програма має прикладну орієнтацію та спрямована на підготовку конкурентноздатних фахівців з високим рівнем професійної компетентності, здатних розв’язувати складні спеціалізовані задачі й проблеми у соціальній сфері, впроваджувати інновації у практику соціальної роботи та соціально-педагогічної діяльності;
  • навчання побудовано на дослідницькій основі, спрямоване на наукову, практичну соціальну роботу і соціально-педагогічну діяльність у закладах та соціальних установах, управлінську діяльність у соціальній сфері;
  • залучення фахівців-практиків, експертів галузі, представників з числа потенційних роботодавців до аудиторних занять, проведення спільних заходів;
  • широкі можливості працевлаштування в установах державного та громадського сектору системи соціального захисту населення, у тому числі на керівних посадах;
  • наявність додаткових сучасних сертифікатних програм, що допоможуть розширити перелік професійних компетентностей майбутнього фахівця та підвищити його цінність на ринку праці серед потенційних роботодавців, – «Соціальна медіація», «Управління соціальними закладами», «Соціальна інклюзія».

Посади, які може займати фахівець: керівні посади в установах і закладах системи соціального захисту населення, у тому числі: територіальних центрах соціального обслуговування (надання соціальних послуг); центрах професійної реабілітації осіб з інвалідністю; реабілітації дітей з інвалідністю; соціальної адаптації осіб, звільнених з місць позбавлення волі; закладах для бездомних громадян, інтернатних установах для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю; центрах соціально-психологічної допомоги; соціальних гуртожитках для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; соціальних центрах матері та дитини; центрах соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з інвалідністю; центрах для ВІЛ-інфікованих дітей та молоді, ресоціалізації наркозалежної молоді, інших профільних соціальних установах, зокрема:

  • директором базового центру зайнятості, закладу (установи) надання соціальних послуг, реабілітаційної установи (центру) для осіб з інвалідністю;
  • головним профконсультантом, інженером з профадаптації, аналітиком у сфері професійної зайнятості, профконсультантом, інспектором праці (правовий), інструктором з праці;
  • завідувачем відділення (соціальні послуги);
  • вихователем-методистом;
  • педагогом соціальним.

 

Освітня програма: Поствоєнна соціально-психологічна реабілітація

Форма навчання: заочна

Переваги освітньої програми:

  • програма має прикладну орієнтацію та спрямована на підготовку фахівців у сфері соціальної роботи та психології з фокусом на знання, уміння та практичні навички у сфері соціально-психологічної реабілітації різних категорій осіб, соціальних груп і громад, які постраждали від війни, шляхом впровадження інноваційних соціально-психологічних реабілітаційних технологій для регіональної відбудови, економічного зростання та сталого розвитку держави;
  • навчання побудовано на міждисциплінарній основі з імплементацією кращих світових і вітчизняних практик соціально-психологічної реабілітації різних категорій осіб, соціальних груп і громад, які постраждали від війни;
  • підготовка фахівців здійснюється на принципах інноваційності практичної та управлінської діяльності в організаціях соціальної інфраструктури;
  • залучення до освітнього процесу фахівців-практиків, експертів з питань поствоєнної соціально-психологічної реабілітації;
  • широкі можливості працевлаштування в установах державного та громадського сектору, які надають соціально-психологічні послуги різним категоріям населення у стані ризику, планують та здійснюють заходи, що спрямовані на забезпечення соціально-психологічної реабілітації людей, груп та громад, постраждалих від війни;
  • наявність додаткових сучасних сертифікатних програм, що допоможуть розширити перелік професійних компетентностей майбутнього фахівця та підвищити його цінність на ринку праці серед потенційних роботодівців – «Соціальна медіація», «Управління соціальними закладами», «Соціальна інклюзія».

Посади, які може займати фахівець: Участь у роботі команди професіоналів різного профілю державних та громадських організацій, які надають соціально-психологічні послуги різним категоріям населення у стані ризику, планують та здійснюють заходи, що спрямовані на забезпечення соціально-психологічної реабілітації людей, груп та громад, постраждалих від війни.

  • директор / головний спеціаліст соціально-психологічного центру, реабілітаційної установи (центру) для осіб з інвалідністю, центру соціально-психологічної допомоги, центру соціально-психологічної реабілітації дітей, центру соціальних служб для сім’ї, дітей і молоді;
  • інспектор із професійної адаптації, методист з професійної реабілітації; фахівець із соціальної роботи, психолог у державних органах управління, органах місцевого та регіонального самоврядування (відділах праці, соціальної політики, соціального захисту, соціального забезпечення та ін.);
  • практичний психолог системи освіти, охорони здоров’я (лікувально-реабілітаційні заклади, заклади санаторно-курортного лікування), військових формувань Міністерства оборони України та Міністерства внутрішніх справ України.;