Бердянський державний педагогічний університет

Приймальна ректора:

bdpu.zp@gmail.com
rector_bdpu@ukr.net
0612891206
+380960007749

Адреса:

Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Шмідта, 4 Тимчасово переміщений до: м. Запоріжжя, вул. Жуковського, 55А

Олімпіади

Креативні й талановиті…

 

Саме до такого висновку дійшли члени журі І етапу Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Музичне мистецтво», який проводився 10 березня 2023 року кафедрою теорії та методики навчання мистецьких дисциплін дистанційно на платформі ZOOM.

 

Мета олімпіади – виявлення рівня теоретичних знань і методичної компетентності учасників, їх виконавських та професійних навичок. Узяти участь в олімпіаді виявили бажання 8 здобувачів 3, 4 курсу освітнього рівня «бакалавр» і 1 курсу ОС «магістр».

 

Оцінювало два тури І етапу Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Музичне мистецтво» поважне журі: голова – зав.кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін к. пед. наук, доцентка Віра Бурназова; члени журі: зав. відділу освіти Бердянської міської ради Тетяна Фурманова, к. пед. наук, доцентка кафедри Анетта Омельченко, к. пед. наук, доцентка Вікторія Григор’єва, к. пед. наук, доцентка Світлана Сергієнко, концертмейстерка Вікторія Бакум, учитель музичного мистецтва Криворізького ліцею № 35 «Імпульс» Криворізької міської ради, випускник ОПП Середня освіта (музичне мистецтво та художня культура) Роман Мельков.

 

Два тури (теоретичний і практичний) мали на меті виявити рівень теоретичних знань з теорії та методики навчання мистецтв у закладах загальної середньої освіти та визначити рівень виконавської та методичної компетентностей відповідно до спеціальності. У І турі конкурсанти давали відповіді на 20 тестових завдань з курсу «Теорія та методика навчання мистецтв у ЗЗСО». Серед здобувачів найкраще проявили себе в І турі Марія Єремейчук, Олександра Ш., Карина Вєнєтуліс-Заболотня. У ІІ турі здобувачі презентували фрагмент уроку з мистецтва, а саме вокально-хорову роботу (Наталія Жук), слухання музики (Катерина Саматова, Ілля Рєзнік, Яна Пономаренко), цифрові технології (Олександра Ш.), поєднування різних видів роботи (Людмила Шепель, Марія Єремейчук). Усі виступи й презентації були яскравими, доступними для розуміння, з прикладами особистого показу на музичному інструменті.

 

За сумою балів двох турів І місце в І етапі Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Музичне мистецтво» посіла здобувачка 4 курсу першого рівня вищої освіти Марія Єремейчук, ІІ місце – Олександра Ш., ІІІ місце – Карина Вєнєтуліс-Заболотня. Усі члени журі подякували учасникам олімпіади за високий рівень підготовки, професійної майстерності й висловили теплі слова побажання подальших творчих досягнень у професійній діяльності.

 

К.пед.н, доцентка кафедри ТМНМД
Анетта Омельченко

 


 

Всеукраїнська студентська олімпіада з хореографії – новий досвід на шляху до професіоналізму

 

3 березня на кафедрі теорії та методики навчання мистецьких дисциплін відбувся завершальний етап Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Хореографія».
Тиждень тому здобувачі освіти пройшли випробування першого туру олімпіади, де продемонстрували теоретичні знання та практичні навички з дисциплін хореографічного циклу і мали час на підготовку до презентації своєї роботи в наступних турах. За програмою проведення олімпіади другий її тур спрямований на демонстрацію рівня виконавської майстерності, уміння будувати композицію та здійснювати постановку танцю. У цьому році перед конкурсантами постало завдання щодо вираження розуміння художньо-творчого втілення української теми в хореографії.
Виконання хореографічних композицій, присвячених культурним традиціям українського народу та актуальним проблемам сучасності стало не лише професійним, а й доволі зворушливим дійством. Із задоволенням спостерігали члени журі (викладачі кафедри, майбутні роботодавці – керівники освітньої галузі) та присутні за втіленням у танці українських традицій, з великою тугою переживали сучасні випробування українців, з гідністю та вірою розділяли патріотичний заклик виконавців. Так, Кучерук Марія презентувала хореографічну композицію під назвою «Мова серця», Піліпішина Катерина – хореографічну композицію «Незламні», Паустовський Владислав – хореографічну композицію під назвою «Журавлі», Синєок Вікторія презентувала на розсуд журі хореографічну композицію «Україна», Бичкова Вікторія – сольну композицію «Човен», Козубенко Марина створила хореографічний нарис «Відродження», Савченко Карина – сольний етюд «За лісами горами», український народно-сценічний танець «Суджений-ряджений» презентувала Марфіян Ксенія.
Третій тур олімпіади передбачав створення танцювальної комбінації та вивчення її з виконавцями і мав методично-практичний аспект. Метою означеного завдання було виявлення рівня методичної компетентності та організаторських здібностей конкурсантів; оцінювалися також креативність мислення, уміння імпровізувати, працювати в команді, керувати часом. Особливим був підхід до визначення музичної основи для складання комбінацій: конкурсанти спеціальності 014 Середня освіта (Хореографія) мали змогу добирати музику самостійно, для роботи учасників спеціальності 024 Хореографія музичний матеріал було визначено шляхом жеребкування. Не зважаючи на складність завдання, роботу в онлайн-форматі, невелику кількість часу для творчості, більшість учасників олімпіади показало високі результати. Виконавці створених комбінацій, серед яких були навіть викладачі-члени журі, демонстрували танцювальну лексику точно і натхненно.
За підсумками трьох турів визначилися переможці І етапу Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Хореографія»: 1 номінація – базовий рівень фахових хореографічних компетентностей (здобувачі освіти спеціальності «Хореографія» 1-3 років навчання) – І місце Паустовський Владислав, ІІ місце Савченко Карина. 2 номінація – базовий рівень фахових хореографічних компетентностей (здобувачі освіти спеціальності «Середня освіта (Хореографія)» 1-3 років навчання) – І місце Піліпішина Катерина, ІІ місце Синєок Вікторія. 3 номінація – вищій рівень фахових хореографічних компетентностей (здобувачі освіти 4 року навчання І рівня вищої освіти (бакалаврат) і 1 року навчання І рівня вищої освіти (магістратура): І місце Марфіян Ксенія, ІІ місце Кучерук Марія, ІІІ місце Козубенко Марина.
Щиро вітаємо переможців та учасників олімпіади! Цінуємо їх сміливість, невтомність, вправність та розуміння того, що участь у Всеукраїнській студентській олімпіаді з хореографії – новий досвід на шляху до професіоналізму.

 

 

За матеріалами кафедри ТМНМД

 


 

ОЛІМПІАДА З ХОРЕОГРАФІЇ:здобувачі освіти, викладачі, стейкхолдери

 

24 лютого на кафедрі теорії та методики навчання мистецьких дисциплін відбувся І тур І етапу Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Хореографія», метою якого є виявлення рівня теоретичних знань і методичної компетентності учасників, їх ситуаційної обізнаності та комунікативних навичок.
В Олімпіаді взяли участь 10 студентів різних курсів та освітніх програм, які за програмою були розподілені за трьома номінаціями. Оцінювало учасників журі, до складу якого ввійшли роботодавці (директор Центру дитячої та юнацької творчості міста Бердянська Олег БАЛАБАН, завідувачка відділом освіти Бердянської міської ради Тетяна ФУРМАНОВА) та викладачі кафедри (Юлія ТАРАНЕНКО, Руслан ПАВЛЕНКО, Наталя КРИВУНЬ, Юлія ПАВЛЕНКО, Дмитро ІЛ’ЇН). Головою журі виступила доцентка кафедри, фахівець-практик, заслужена працівниця культури України Олена МАРТИНЕНКО.
Завдання І туру Олімпіади передбачало відповіді на тестові питання на платформі MOODLE (до 20 хвилин) та виконання педагогічно-методичного завдання (10 хвилин підготовка, 5 хвилин презентація рішення). Тести і завдання надавалися відповідно до спеціальності та рівня вищої освіти. Програма та методичне забезпечення Олімпіади представлені на платформі MOODLE.
На початку проведення Олімпіади здобувачам вищої освіти було повідомлено про правила її проведення та правила безпеки, вимоги до оцінювання та оголошення результатів.
Дружня атмосфера спілкування сприяла отриманню позитивних результатів щодо теоретичної та методичної компетентності майбутніх фахівців, окреслила питання, над якими потрібно працювати викладацькому складу кафедри щодо оновлення змісту ОПП та методів навчання, допомогла студентам продемонструвати рівень професійної підготовки й отримати оцінку компетентного журі.
Олегом БАЛАБАНОМ було висунуто пропозицію щодо обов’язкової участі кожного студента в Олімпіаді задля перевірки його готовності до професійної діяльності в умовах проведення форми навчального змагання.
Наступного тижня відбудеться ІІ та ІІІ тури Олімпіади з хореографії, які дозволять визначити виконавську та балетмейстерську компетентності, перевірити методичну обізнаність в роботі з виконавцями та організаторські здібності майбутнього хореографа.

 

  

 

 

За матеріалами кафедри ТМНМД

 


 

Відбувся І етап Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Хореографія»

 

26 лютого 2021 року на базі кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін Бердянського державного педагогічного університету  проходив І-й етап Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Хореографія».

Метою олімпіади було підвищення якості підготовки кваліфікованих фахівців, пошук обдарованої студентської молоді, стимулювання їх творчої праці, системне вдосконалення освітнього процесу, активізація навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти, створення умов для їхнього творчого зростання в галузі хореографії, стимулювання майбутніх учителів хореографії, керівників хореографічних колективів до набуття професійної компетентності у хореографічно-виконавській, композиційно-постановній, художньо-педагогічній діяльності щодо творчого втілення національних та світових культурних традицій і цінностей у хореографічне мистецтво.

В Олімпіаді взяли участь здобувачі І рівня вищої освіти денної форми навчання в кількості 7 осіб.

Олімпіада включала два тури.

 

Перший – «Хореографічно-виконавський: «Художня картина світу засобами хореографії» (соло, мала форма до 4-х осіб), який передбачав виявлення рівня хореографічно-виконавської майстерності, комунікативної компетентності, художнього світогляду та образного мислення конкурсантів. Другий – «Композиційно-педагогічний: «Українська тема в хореографії: сучасна інтерпретація (мистецький проєкт)» і був спрямований на виявлення: креативність мислення, сформованість методичної компетентності часників; здатність до організації роботи колективу; вміння працювати в команді, керувати часом; здійснювати композиційно-постановну майстерність; здатність до художньо-творчого втілення української теми в хореографії.

Хвилювання конкурсантів не пригнічувало, а надавало легкості та точності рухам! Творчі доробки примусили глядачів пригадати українські музично-хореографічні традиції; замислитися над сутністю життя під риму Ліни Костенко та чуттєві рухи; відчути пагубність впливу сторонніх негативних сил на життя та волю людини.

Ми спостерігали занурення у світ ворожіння та містики, присвяту героїзму захисників незалежності України, обробку фольклорних ігрових українських танців тощо. Заключним завданням традиційно була імпровізація, яка показала настрій, відчуття, сприйняття конкурсантами дійсного світу, а, головне, показала, яка талановита і креативна у нас молодь!

Оцінювали учасників олімпіади компетентне та незалежне журі. Голова журі – завідувачка кафедри, доцентка, кандидатка пед. наук, заслужена працівниця культури України Олена МАРТИНЕНКО. Члени журі: консультант комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Бердянської міської ради Світлана КЛЄВЦОВА, членкиня студради ФППОМ Анастасія ПЕТРЕНКО, к. пед. наук, ст. викладачка Юлія ТАРАНЕНКО , ст. викладачка Тетяна ФУРМАНОВА, викладач Руслан ПАВЛЕНКО . Такий склад журі дозволив забезпечити об’єктивну оцінку теоретичних знань та хореографічних вмінь майбутніх хореографів.

 

За результатами Олімпіади, місця були розподілені наступним чином:

1 місце: МАРФІЯН Ксенія. 2 місце: САМОЙЛОВА Софія, НАЗАРОВА Анастасія, САУЛЕНКО Катерина. 3 місце: ДЕРКАЧ  Тетяна, КОЗУБЕНКО Марина, ШЕВЧЕНКО Владислав.

Наші дорогі здобувачі, Ви зробили важливий крок до професійної майстерності. Ми горді тим, що в Бердянському державному педагогічному університеті навчається талановита, креативна, патріотична, амбітна молодь! Вітаємо всіх учасників олімпіади!

 

 

За матеріалами кафедри теорії та

методики навчання мистецьких дисциплін

 


 

Відбувся І етап Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Музичне мистецтво»

 

24 лютого 2021 року на базі кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін БДПУ було проведено І етап Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Музичне мистецтво», у якому взяли участь  здобувачі IV курсу денної та заочної форм навчання. Організаційну частину проведення першого туру взяла на себе доцентка кафедри Анетта ОМЕЛЬЧЕНКО, яка очолила журі олімпіади. До складу журі ввійшли доценти Світлана СЕРГІЄНКО, Юрій СМАКОВСЬКИЙ, а також голова методичного об’єднання вчителів музичного мистецтва м. Бердянська, учителька-методистка вищої категорії Олена ДОМАСКІНА.

Перший етап Олімпіади включав два типи завдань: виконання тестових завдань і показ практичних навичок проведення двох фрагментів уроку музичного мистецтва (слухання музики та вокально-хорова робота). Переможцями І етапу Всеукраїнської студентської олімпіади стали здобувачки вищої освіти 4 курсу Наталія ЖУК, Ольга ЛЕВША, Інна НАЗАРЕНКО, ІІ місце посіли Надія ШАТРАВКА, Вероніка ЗУЄВА, ІІІ – Кристина ГОНЧАРОВА, Олена КОНЮХОВА, Ілля РЄЗНІК, Ірина КИСЕЛЬОВА.

Щиро вітаємо переможців олімпіади та бажаємо їм подальших успіхів!

 

 

голова журі, доцентка

Анетта ОМЕЛЬЧЕНКО