Бердянський державний педагогічний університет

Приймальна ректора:

bdpu.zp@gmail.com
rector_bdpu@ukr.net
0612891206
+380960007749

Адреса:

Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Шмідта, 4 Тимчасово переміщений до: м. Запоріжжя, вул. Жуковського, 55А

Діяльність 2021-2022 н.р.

План роботи Ради роботодавців Бердянського державного педагогічного університету кафедри прикладної психології та логопедії спеціальності 016 «Спеціальна освіта» на 2021-2022 навчальний рік

 

  1.  Залучення членів Ради роботодавців до проведення спільних наукових досліджень.
  2. Проведення інформаційно-профорієнтаційних заходів.
  3. Вивчення та прогнозування потреб ринку праці у фахівцях спеціальності 016 «Спеціальна освіта».
  4. Участь у розробці програм курсів підвищення кваліфікації для фахівців спеціальності 016 «Спеціальна освіта».
  5. Регулярне проведення анкетування членів Ради роботодавців, щодо удосконалення професійних вимог до фахівців спеціальності 016 «Спеціальна освіта».
  6. Участь у обговоренні освітньо-професійних програм зі спеціальності 016 «Спеціальна освіта».
  7. Залучення членів Ради роботодавців до формулювання тематики курсових та магістерських робіт для здобуваців вищої освіти спеціальності 016 «Спеціальна освіта»
  8. Залучення здобувачів вищої освіти до виробничої і дослідницької діяльності установ і закладів освіти − партнерів Університету.
  9. Участь членів Ради роботодавців та педагогів закладів освіти у читанні лекцій, проведенні практичних занять.
  10. Проведення спільних конференцій, вебінарів тощо для здобувачів вищої освіти, педагогів закладів освіти.
  11. Залучення роботодавців до практично зорієнтованої підготовки фахівців спеціальності (екскурсії в заклади освіти, професійні практичні ситуації – кейси для аудиторних занять).

 

Узагальнення пропозицій та відгуків роботодавців та практиків щодо освітньо-професійної програми «Логопедія. Спеціальна психологія»

 

з/п

Відгуки Пропозиції Відомості про автора відгуку/пропозиції
1.

Достатньо змістовна освітньо-професійна програма

Додати до змісту ОПП ОК «Нейропсихологія»  

Солдатова Антоніна Володимирівна,
вчитель-логопед КГ № 98

 

2. Добре Додати практики по логопедії.
Збільшити кількість кредитів на ОК «Логопедія»
 

Лісіцина Оксана Олексіївна,
вчитель-логопед
Денне відділення догляду дітей з інвалідністю

 

3.

Якісна освітньо-професійна програма

 

 

Додати до змісту ОПП ОК «Нейропсихологія», «Нейрологопедія».
Більше практичних занять, прикладів, практичного застосування матеріалів, практики реальної з фахівцями, не теорії, а практики

 

Гречка Єлизавета Миколаївна,
логопед, дефектолог
КЗШ І-ІІІ ступеня 7 з поглибленим вивченням біології
4. ОПП складена якісно

Вражає різноманітність освітніх компонентів.
Дуже зацікавили освітні компоненти з організації грантово-проєктної діяльності та ІКТ, наразі їх актуальність лише збільшується.

 

Кашкарьова Анна Валентинівна,
асистент вихователя, вчитель-дефектолог
Заклад дошкільної освіти 29 “Золотий півник” Мелітопольської міської ради Запорізької області

 

5. Змістовна освітньо-професійна програма  

Об’ єднати «Історію України» та «Історію української культури», збільшити кредити на всі «Методики роботи з дітьми з порушеннями».
Звернути увагу на особливості діяльності асистента вчителя, вихователя ЗЗСО та ЗДО з інклюзивним навчанням, іх співпраця з педагогами.

 

Лисенко Людмила Миколаївна,
директор КУ ІРЦ Мар’інськоі МВЦА

 

6. Освітньо-професійна програма складена на високому рівні  

Доповнити ОК практичними роботами. Додати більше годин по роботі з дітьми з ЛРВ та з дітьми з розладами аутистичного спектра, оскільки наразі це актуально.
Додати тему «Логопедичний зондовий масаж».

 

Кайко Інна Сергіївна,
директор КЗДО КТ 102 КМР
7. Якісна ОПП розроблена відповідно Стандарту вищої освіти  

Навчання через тренінги, мастер класи фахівців- практиків.
Вимога індивідуалізації навчання, адаптації його до пізнавальних потреб та інтересів тих, хто навчається.

 

Білоусова Вікторія Олександрівна,
вчитель ритміки та логоритміки
Спеціальна школа
8.  

Освітньо-професійну програму складено логічно. Включає всі види аудиторної та самостійної роботи студентів, практики і час, що відводиться на контроль якості засвоєння студентами освітньо- професійної програми. Має комплексний та цільовий підхід для підготовки кваліфікованого спеціаліста, який володіє фаховими компетентностями, необхідними для подальшої професійної діяльності за даною спеціальністю.

 

Збільшити кредити з дисципліни «Іноземна мова».
Додати до змісту ОПП ОК «Гейміфікація в інклюзивному навчанні в закладах освіти».

Барболіна Ганна Леонідівна,
вихователь ЗДО
9.  

Ґрунтовна освітня програма, що носить практичне спрямування

 

Висвітлювати тему «Як боротись з професійним вигоранням».

Ткаченко Рано Абдрахманівна,
вчитель-логопед НРЦ-9 м. Дніпро

 

Узагальнення пропозицій та відгуків роботодавців та практиків щодо освітньо-професійної програми «Спеціальна освіта» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти

 

 

№ з/п Відгуки Пропозиції Відомості про автора відгуку/пропозиції
1.

Достатньо змістовна освітньо-професійна програма

Додати до змісту більше практики.  

Омельченко Тетяна Вікторівна, завідувачка Комунального дошкільного навчального закладу загального розвитку (ясла-садок) № 34 «Оленка» Бердянської міської ради Запорізької області

 

2. Актуальним є поєднання спеціальності “Логопедія” зі спеціальністю “Спеціальна психологія”. Підвищенню якості навчання сприятиме збільшення практичних занять в закладі вищої освіти.  

Глінська Лілія Іванівна, директорка Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Приморської міської ради Запорізької області.

 

3.

ОПП складена якісно

 

 

Додаткові сертифікації.
Дитяча психологія та раннє втручання.
Сертифікації для можливості використання у роботі: педагогічної системи Монтессорі; методики зондового логопедичного масажу;
Тестові методики для дослідження: рівня розвитку інтелектуальних здібностей особи; аутистичних проявів. Використання у роботі альтернативних засобів комунікації в роботі з дітьми, які мають складні порушення розвитку.
Планування індивідуального освітнього маршруту для осіб з порушеннями зору/слуху. Модифікація та адаптація освітньої програми для осіб з ООП. Використання у роботі альтернативних засобів комунікації в роботі з дітьми, які мають складні порушення розвитку. Планування індивідуального освітнього маршруту для осіб з порушеннями зору/слуху. Модифікація та адаптація освітньої програми для осіб з ООП.

 

Малуєва Тетяна Владиславівна, директорка Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Бердянської міської ради Запорізької області.
4. Освітньо-професійна програма складена на високому рівні

Підвищенню якості навчання сприятиме активна співпраця

 

Андрущенко Олена Олександрівна, директорка Комунальної організації (установа, заклад) «Інклюзивно-ресурсний центр» Енергодарської міської ради Запорізької області

 

5. ОПП передбачено ґрунтовне вивчення методик роботи з дітьми, які мають різні порушення психофізичного розвитку  

Підвищенню якості навчання сприятиме підготовка фахівців, які здатні розв’язувати складні задачі і практичні проблеми спеціальної освіти з метою корекції і компенсації порушень психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами різних вікових груп.
Сучасні універсальні та спеціалізовані інформаційні системи та програмні продукти, зокрема електронні, спеціальна апаратура та інструменти, необхідні у процесі надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг особам з особливими освітніми потребами.

 

Колодіна Тетяна Василівна, директорка Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Мелітопольської міської ради Запорізької області

 

6. Ґрунтовна освітня програма, що носить практичне спрямування  

Поглиблене вивчення питань психології

 

 

Краус Олена Геннадіївна, директорка Маріупольської спеціальної школи № 21 Донецької обласної ради

 

7. ОПП включає все необхідне відповідно до стандарту  

Більше практичних занять

 

 

Кривунь Оксана Василівна, директорка Бердянської гімназії № 3 «Сузір’я» Бердянської міської ради Запорізької області.

 

 

Заходи та події

 

22.10.2021 – гостьова лекція Тетяни Малуєвої, директорки комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Бердянської міської ради для здобувачів вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта.

 

20.10.2021 – лекційне заняття з залученням Оксани Шабаліної, вчителя-логопеда “Інклюзивно-ресурсного центру” Бердянської міської ради, у межах освітньої компоненти “Організація та планування роботи фахівців спеціальної та інклюзивної освіти” для здобувачів вищої освіти 2 курсу спеціальності 016 Спеціальна освіта.
Детальніше: https://us.bdpu.org.ua/plidno-pratsiuiemo-zarady-spilnoi-mety.html

 

30.10.2021 – онлайн-івент для здобувачів першого (бакалаврського) вищої освіти, що організовувався та проводився здобувачкою другого (магістерського) рівня вищої освіти Дубовенко Ганною («ППЛ (порадник практикуючого логопеда) Весела логопедія вдома: креативний онлайн майстер-клас»)
Детальніше: https://us.bdpu.org.ua/smachno-korysni-vykhidni-vid-studdesantu-s016.html

 

31.10.2021 – онлайн-івенти для здобувачів першого (бакалаврського) вищої освіти, що організовувалися та проводилися здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти Баганець Валерією («ППЛ. Робота вчителя-логопеда: зворотній бік світла та темряви»), Улітіною Крістіною («ППЛ: з ЧОГО почати, коли вперше йдеш на практику/влаштовуєшся на роботу за спеціальністю?»), Богдановою Мирославою («ППЛ. Робота вчителя-дефектолога: зворотній бік світла та темряви»).
Детальніше: https://us.bdpu.org.ua/smachno-korysni-vykhidni-vid-studdesantu-s016.html

 

12.11.2021 – засідання Ради роботодавців Бердянського державного педагогічного університету кафедри прикладної психології та логопедії спеціальності 016 «Спеціальна освіта».
Детальніше: https://us.bdpu.org.ua/zasidannia-rady-robotodavtsiv-spetsial-nosti-016-spetsial-na-osvita-2.html

 

13.11.2021 – науковий семінар-практикум «Науково-практичні засади професійної діяльності спеціальних педагогів та психологів» (модуль 1).
Детальніше: https://us.bdpu.org.ua/uchast-u-seminari-praktykumi-naperedodni-profesiynoho-sviata.html

 

17.11.2022-19.11.2022 – майстер-клас Ганни Лопатіної, Євгенії Линдіної та  Дар’ї Мурсалової (консультанта (учителя-дефектолога) на секції «Нормотипові діти дошкільного і молодшого шкільного віку в інклюзивному освітньому середовищі: особливості розвитку і психолого-педагогічний супровід» V Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Інклюзивна освіта як індивідуальна траєкторія особистісного зростання дитини з особливими освітніми потребами» (V школа технологій інклюзивної освіти), що проходила на базі Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського у рамках проєкту програми Erasmus + JeanMonnetModule 620252-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE.
Детальніше: https://us.bdpu.org.ua/nashi-spikery-ta-veduchi-mayster-klasu-bil-she-tysiachi-osib.html

 

30.11.2021 – гостьова лекція докторки педагогічних наук, професорки кафедри логопедії та логопсихології НПУ імені М. П. Драгоманова Світлани Коноплястої в межах освітньої компоненти «Інноваційні технології в логопедії» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Спеціальна освіта».
Детальніше: https://us.bdpu.org.ua/host-ova-lektsiia-dlia-lohopediv-innovatsiyno-pro-informatyvne.html

 

27.01.2022 – доповідь Олени Старинської «Емоційний та соціальний інтелект як складові навичок soft skills» на науково-практичному семінарі для психологів ЗДО та ЗСО, який був організований Комунальною установою «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Бердянської міської ради.

 

17.02.2022 – онлайн-івент «ППЛ. «Логопедичні заняття онлайн. Чи це можливо?» для здобувачів вищої освіти з Анічхіною Вікторією, практиком, онлайн логопедом, випускницею спеціальності 016 Спеціальна освіта.
Детальніше: https://us.bdpu.org.ua/zustrich-z-praktykamy-chas-z-korystiu.html

 

19.02.2022 – науковий семінар-практикум «Науково-практичні засади професійної діяльності спеціальних педагогів та психологів» (модуль 2).
Детальніше: https://us.bdpu.org.ua/dilymosia-dosvidom.html

 

10.05.2022 – лекційне заняття з залученням Дар’ї Мурсалової, вчителя-логопеда КО «Інклюзивно-ресурсний центр» Енергодарської міської ради Запорізької області для здобувачів 3 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Логопедія. Спеціальна психологія» .