Попова Ольга Іванівна
Доцент кафедри
Кандидат педагогічних наук
ORCID iD
Google Scholar
Researcher iD
Scopus iD
ResearchGate iD
Біографія
Ольга Іванівна Попова у 1985 році закінчила Полтавський державний педагогічний інститут ім. В. Г. Короленка за спеціальністю «Українська мова і література». Працювала вчителем української мови і літератури ЗЗСО № 3 м. Бердянська, з 1991 року – викладачка Бердянського державного педагогічного інституту (пізніше університету). У 1999 році закінчила аспірантуру при БДПІ.
У 2001 році захистила дисертацію «Формування стилістичної вправності мовлення майбутніх учителів початкових класів» (спеціальність 13.00.02 – теорія і методика навчання української мови) в спеціалізованій вченій раді Інституту педагогіки АПН України.
З 2019 року працює доценткою кафедри початкової освіти, заступником декана з навчально-методичної роботи факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв; виконує обов’язки вченого секретаря БДПУ. З 2019 року є експертом Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.
Сфери наукових інтересів: формування професійного мовлення майбутніх учителів початкової школи; підготовка студентів до вироблення мовно-мовленнєвих умінь молодших школярів.
Нагороди: Почесна грамота Міністерства освіти України (1996); Почесна грамота Запорізької обласної організації профспілки працівників освіти і науки України (2003); Почесна грамота Міністерства освіти і науки України Міністерства освіти і науки України (2005); Знак «Відмінник освіти України» (2009); Почесна грамота ЦК профспілки працівників освіти і науки України (2010); Нагрудний знак «За наукові та освітні досягнення» (2014); Почесна грамота Запорізької обласної ради (2016), Подякою Прем’єр-міністра України (2017).
Публікації
2015
- Попова О. І. Теоретичні засади формування професійного мовлення майбутніх учителів початкової школи. Дидактико-методична підготовка майбутніх фахівців початкової освіти: компетентнісний підхід [колективна монографія]. Бердянськ : Видавець Ткачук О В., 2015. – 456 с. / С. 133–182.
2016
- Попова О. І. Формування професійного мовлення майбутніх учителів початкової школи в процесі фахової підготовки. Актуальні проблеми формування особистості в навчально-виховному процесі освітніх закладів: кол. монографія / за ред. Попової О. І. Бердянськ: Видавець Ткачук О. В., 2016. С. 277–333.
- Попова О. І. Формування стилістичних умінь майбутніх учителів початкової школи під час вивчення синтаксису сучасної української літературної мови. Початкова школа. № 9 (543). С. 55–57.
- Основи академічного письма. Методичні рекомендації до самостійної роботи здобувачів вищої освіти / упоряд. Ольга Попова. URL: http://surl.li/afmlw
- Попова О. І. Формування культури педагогічного спілкування магістрів початкової освіти в процесі фахової підготовки. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки: зб. наук. праць. Вип. 2. Бердянськ : БДПУ, 2016. С. 177–181.
2017
- Попова О. І. Теоретичні засади підготовки майбутніх учителів початкової школи до формування комунікативної компетентності учнів. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки : зб. наук. пр. Вип.2. Бердянськ : БДПУ, 2017. С. 290–299.
2018
- Popova, O., Koval, L., Horetska, O., Serdiuk, N., Burnazova, V. (2018). Theoretical and Practical Aspects of Psychological and Pedagogical Support for Children and AdolescentsTemporarily Displaced fromtheTerritories of Permanent Residence. Journal of History Culture and Art Research, 7(2), 177-183. doi: http://dx.doi.org/10.7596/taksad.v7i2.1481 (Web of Science).
- Попова О. І., Попова Л. П. Формування в здобувачів початкової освіти орфографічної компетентності на уроках української мови. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки: зб. наук. праць. Вип. 3. Бердянськ : БДПУ, 2018. С. 95–105.
- Попова О. І., Коваль Л. В., Нестеренко М. М. Дидактико-методичні засади підготовки майбутніх учителів до моделювання сучасного уроку в початковій школі. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки: зб. наук. праць. Вип. 3. Бердянськ : БДПУ, 2018. С. 85–95.
2019
- Koval L., Popova O., Nikonenko Т. (2019). Рractice-oriented direction of professional preparation of masters of primary education in the context of Europe an integration processes. Vol 8, № 2: Journal of History Culture and Art Research 8(2). (Web of Science).
- Попова О.І., Попова Л.П. Роль пейзажу у формуванні літературознавчої компетентності молодших школярів : матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Наука ІІІ тисячоліття: пошуки, проблеми, перспективи розвитку» (25-26 квітня 2019 року). Бердянськ : БДПУ, 2019. С.190–192.
- Попова Л.П., Попова О.І. Застосування квест-технологій як засіб активізації пізнавальної діяльності молодших школярів. Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Підготовка майбутніх педагогів у контексті стандартизації початкової освіти». Бердянськ : БДПУ, 2019. С. 51–56.
- Попова Л.П., Попова О.І. (2019). Квест-технології як засіб активізації пізнавальної діяльності молодших школярів. Наукові записки БДПУ. Серія: Педагогічні науки. Вип.3. Бердянськ : БДПУ. С. 155-161.
- Viktoria Lipych, Olha Popova (2019). The specific of suffixation in the composite-suffixal way of creating nouns Monograph «Тhe role of science in society sustainable development». http://www.wydawnictwo.wst.pl/uploads/files
2020
- Попова Л., Попова О. Організаційно-методичні засади лінгводидактичної підготовки майбутніх учителів початкової школи в умовах підвищення якості освіти. Підвищення якості професійної підготовки майбутніх фахівців початкової освіти: колективна монографія / за заг. ред.: проф. Людмила Коваль, Алла Крамаренко. Мелітополь, 2020. С. 245-268 с.
- Коваль Л., Попова О., Нестеренко М. Трансформаційні зміни в професійній підготовці майбутніх педагогів у контексті впровадження ідей Концепції Нової української школи. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки: зб. наук. пр. Вип. 1. Бердянськ: БДПУ, 2020. С. 304–312.
- Попова О., Лесик А. Теоретичні засади підготовки майбутніх учителів початкової школи до формування толерантності в учнів. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки: зб. наук. пр. Вип.3. Бердянськ : БДПУ, 2020. С. 381–388.
2021
- Попова О., Попова Л. Лінгвістичні ігри як засіб формування комунікативної компетентності учнів в умовах Нової української школи : Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки: зб. наук. пр. Вип.1. Бердянськ : БДПУ, 2021. С. 144–153.
- Попова О. Формування професійного мовлення майбутніх учителів початкової школи на засадах компетентнісного підходу в умовах магістратури : матер. II Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. з міжнар. участю «Психолого-педагогічний супровід фахового зростання особистості в системі неперервної професійної освіти». Бердянськ, 2021. С.54-57.
2022
- Попова О., Лесик А. Формування толерантності майбутніх учителів початкової школи в процесі професійної підготовки. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки: зб. наук. пр. Вип.1. Бердянськ : БДПУ, 2022. С. 348–355.
- Попова О., Мокляк М., Сорока М., Бабченко В., Іващенко І. Інтернет технології в дистанційному навчанні під час пандемії. Interational Journal of Health Schitncen. 2022/6. С. 11–22. WoS.
- Попова О., Лесик А. Виховання толерантності здобувачів початкової освіти на уроках літературного читання. Importance of Soft Skills for Life and Scientific Success: Proceedings of the 1st International Scientific and Practical Internet Conference, March 1-2, 2022. FOP Marenichenko V.V., Dnipro, Ukraine, p.145-148.
- Коваль Л., Попова О. Педагогічні тренди фахової підготовки майбутніх учителів початкових класів : матеріали І міжвузівської науково-практичної інтернет-конференції «Пріоритети щодо змісту та структури сучасної освіти в умовах трансформаційних змін» 10 березня 2022 р. Ред.кол.: Олійник О. (відп.ред.) та ін. Покровськ : КЗ «ППФК, 2022. С. 5–11.
- Коваль Л., Попова О. Нові педагогічні виміри професійного розвитку викладачів і студентів факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв в умовах тимчасового переміщення під час воєнного стану Нові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики. 2022. С.9-14.
2023
- Попова О., Сапранкова К. (2023) Академічна культура як система цінностей та норм у закладах вищої освіти в умовах дистанційного навчання Proceedings of the12thInternational Scientific and Practical Conference, 170-173.
- Коваль Л., Попова О.(2023) [Євроінтеграційний вимір модернізації професійної підготовки майбутніх педагогів у науковій спадщині академіка Олександри Савченко] {Euro-integration dimension of modernization of professional training of future teachers in the scientific heritage of academician Oleksandra Savchenko}. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Педагогічні науки. №1. 11-20
- Попова О., Лесик А. (2023) Формування критичного мислення майбутніх учителів початкових класів в умовах невизначеності]. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Педагогічні науки. №2. С.400-406.
- Astremska, I., Slyvka, M., Koval, L., Popova, O., & Lesyk, А. (2023). DESENVOLVIMENTO DO CONCEITO DE GARANTIA DA QUALIDADE PEDAGÓGICA DE CONTEÚDOS EDUCATIVOS NUMA INSTITUIÇÃO DE ENSINO SUPERIOR. Synesis (ISSN 1984-6754), 15(3), 296–307. Recuperado de https://seer.ucp.br/seer/index.php/synesis/article/view/2626
- Попова О., Лесик А. (2023) Формування толерантності здобувачів початкової освіти в позаурочній діяльності. Modern teaching methods in pedagogy and philology, 298-323.