Старокожко Ольга Миколаївна
доцентка кафедри педагогіки
кандидатка педагогічних наук, доцентка
ORCID iD
Google Scholar
Researcher iD
Scopus iD
ResearchGate iD
Біографія
Народилась 14 лютого 1980 року у смт. Андріївка Запорізької області.
У 2002 році закінчила Бердянський державний педагогічний інститут ім. П. Д. Осипенко за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання» та здобула кваліфікацію вчителя трудового навчання, основ підприємництва, креслення і безпеки життєдіяльності.
У 2003 році закінчила Бердянський державний педагогічний університет за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання» та здобула кваліфікацію магістра педагогічної освіти. Викладача технічних дисциплін.
У Бердянському державному педагогічному університеті працює з 2002 року.
У 2007 році закінчила аспірантуру Бердянського державного педагогічного університету за напрямом 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти.
У 2012 році захистила кандидатську дисертацію з теми: «Формування готовності майбутніх учителів до удосконалення професійного рівня в умовах безперервної освіти».
У 2018 році закінчила докторантуру Бердянського державного педагогічного університету за спеціальністю 015 – професійна освіта (за спеціалізаціями). Тема дисертації: «Становлення і розвиток поліпарадигмального підходу до управління освітою в Україні (друга половина ХХ ст. – початок ХХІ ст.)».
З 2017 року доцентка кафедри менеджменту та адміністрування гуманітарно-економічного факультету.
З вересня 2024 року доцентка кафедри педагогіки факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету.
Нагороджена:
- Почесною грамотою Управління освіти і науки Запорізької облдержадміністрації за багаторічну сумлінну працю, досягнення у професійній діяльності та з нагоди ювілейної дати від дня народження (Наказ обл. УОН від 01.02.2010 р. № 58);
- Почесною грамотою Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької облдержадміністрації за багаторічну сумлінну працю, особистий внесок у підготовку висококваліфікованих спеціалістів, плідну науково-педагогічну діяльність, упровадження сучасних методів навчання і виховання молоді, підвищення кваліфікації та перепідготовку спеціалістів, видання наукової та навчально-методичної літератури та з нагоди Днів науки (Наказ Департаменту від 10.04.2013 р. №371);
- Подякою Міністерства освіти і науки України за багаторічну сумлінну працю, вагомий особистий внесок у підготовку висококваліфікованих спеціалістів (Наказ МОН №302-н від 08.07.16 р.);
- Грамотою Міністерства освіти і науки України за багаторічну сумлінну працю та особистий внесок у підготовку висококваліфікованих спеціалістів та плідну науково-педагогічну діяльність (2020 р.).
Напрям наукових досліджень: «Становлення та розвиток поліпарадигмального підходу до управління освітою України (друга половина ХХ – початок ХХІ століття)».
Дисципліни, що викладає: «Педагогічні теорії та парадигми освітніх систем», «Моделювання професійної діяльності фахівця в галузі освіти», «Управління безпековим станом закладу освіти», «Кар’єра та соціальний ліфт випускника університету», «Трансверсальні виміри проблем та викликів освіти», «Кейс технології у навчальному процесі сучасного закладу освіти», «Безпекові стратегії вищої освіти», «Явище мобінгу і булінгу в системі освіти»,
Монографії, навчальні посібники
- Довідник здобувача другого (магістерського) рівня вищої освіти : наукове видання / В. Крижко, В. Курило, О. Боднар, Г. Луценко, О. Козлова. Запоріжжя : ТОВ Видавництво «Просвіта», 2024. 912 с. (С. 82-86, 130-135).
- Ґенеза провідництва в освіті : колективна монографія / Старокожко О. М. та ін.; за ред. проф. І. Богданова. Київ : Освіта України, 2020. 478 с. (С. 228-256).
- Технологічний підхід до формування готовності майбутніх учителів до удосконалення професійного рівня : монографія / Старокожко Ольга та ін.; за ред. проф. В. В. Крижко. Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2015. 264 с.
- Вища освіта та Європейський освітній простір : навчальний посібник / В. Крижко, М. Елькін, О. Старокожко, К. Тільчарова, О. Грицайова. Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2015. 448 с. (С. 274-376. Тема 8, 9, 10).
- Управління освітою: рефлексивний підхід : колективна монографія / В. В. Крижко, С. Немченко, О. Голік, І. Шумілова. Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2016. 608 с. (Розділ 1,3,4,5,8).
- Управління освітою: рефлексивний підхід : колективна монографія / В. В. Крижко, С. Немченко, О. Голік, О. Старокожко, М. Елькін, І. Шумілова, К. Тельчарова, П. Кошелєв; за заг. ред. проф. В. В. Крижка. Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2016. 419 с.
Статті в наукових фахових вітчизняних та іноземних виданнях
- Кравець Андрій, Старокожко Ольга. Ідентичність сучасного директора нової української школи в умовах воєнного стану. Проблеми культурної ідентичності в ситуації сучасного діалогу культур: матеріали XVІ Міжнародної наукової конференції (м. Острог, 22-23 червня 2023 року) / відп. за вип. О. Шершньова, К. Якуніна. Острог : Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2023. 142 с. (С. 78-88).
- Vientseva N., Starokozhko O. Gender differentiation in the management of general secondary education institutions. Pedagogy. Bulgarian Journal оf Educational Research аnd Practice. Sofia : Az-buki National Publishing House, 2022. Vol. 94. № 7. Р. 886-895.
- Dziubenko Iryna, Semenog Olena, Lokshyna Olena, Dzhurylo Alina, Hlushko Oksana, Starokozhko OIga. Pedagogical Innovations: Problems, Tendencies of Development of Modern Education. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security. VOL. 21 No. 9, September 2021, р. 173-178 (Scopus)
- Старокожко О. М. Preparation of educational managers for a guidance mission in a polyparadygmal environment. Innovative Approaches to Ensuring the Quality of Education, Scientific Research and Technological Processes : Monograph 43 // Publishing House of University of Technology. Katowice, 2021. С. 978-984.
- Скурська М., Старостенко К., Смоліна І., Старокожко О. Моделювання складових професійної підготовки здобувачів освіти інженерно-педагогічного профілю. Virtus: Scientific Jurnal / Editor-in-Chief M.A. Zhurba. September #56, 2021. 113 р. (P. 61-68).
- Старокожко О. М., Кравець А. С. Організація дистанційного навчання в закладі за типом «гімназія» під час воєнного стану. Інноваційні практики наукової освіти : матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції. Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2022. 1154 с. (С. 546-553).
- Старокожко О. М. Пошук нової управлінської парадигми в сучасному освітньому просторі. Сучасні виклики і актуальні проблеми науки, освіти та виробництва: міжгалузеві диспути : матеріали XV міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Київ, 29 квітня 2021 року). Київ, 2021. 426 с.
- Starokozhko O. N., Kryzhko V. V., Zhygyr V. I. The transversal character of polyparadigmal educational space. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 2020. № 3. Р. 191-197 https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-3/191 (Scopus)
- Старокожко О. М. Траєкторія провідницької парадигми в освітньому просторі України. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки : зб. наук. пр. Бердянськ : БДПУ. 2019. Вип. 1. 406 с. (С. 100-109).
- Старокожко О. М. Дескриптивний континуум структури аксіологічної парадигми управління освітою. Педагогічна освіта: теорія і практика : Збірник наукових праць. Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України за ред. Лабунець В.М. Кам’янець-Подільський, 2018. Вип. 24 (1-2018). Ч. 1. 360 с. (С. 265-271).
- Nemchenko Sergiy, Оlga Starokogko. The mechanism of using the principle of polyparadigmality in the reflexive management of an educational institution. American Journal of Education. No 4 (2), (August). Volume 124. The University of Chicago press, 2018. Pages 700-941. (P. 925-931).
- Старокожко О. М. Траекторія компетентнісної парадигми в освітньому просторі України. Вісник Черкаського університету. 2017. № 11. С. 114-121.
- Старокожко О. М. Родові взаємозвʼязки концептів «парадигма» та «дослідницький підхід». Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Педагогічні наук: зб. наук. пр. Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2016. Вип. 1. 352 с. (С. 237-244).
- Starokogko Olga. The idea of space and paradigm of education. Virtus: Scientific Jurnal. Editor-in-Chief M.A. Zhurba. April #6, 2016. 268 p. (P. 162-166).
- Starokogko Olga. Continuum of manadgement paradigms. Virtus: Scientific Journal. Editor-in-Chif M.A. Zhurba. December #10, 2016. (P. 126-131).
- Старокожко О., Фінченко Є. Стратегії менеджменту Z – покоління. Virtus: Scientific Journal. Editor-inChief M.A. Zhurba. December #49, 2020. 261 p. (Р. 190-195).
- Starokogko Olga. Sinergetik paradigm in the educational space of Ukraine. Virtus: Scientific Journal. Editor-inChief M.A. Zhurba. October #17, 2017. 274 p.
Матеріали науково-практичних конференцій
- VМіжнародна літня наукова online-школа «Адаптивні процеси в освіті» (5-6 липня 2024, Київ, Харків − Україна, Spokane, Tampa − USA).
Тема доповіді: «Поліпарадигмальність освітнього ландшафту України».
- І Всеукраїнські педагогічні читання пам’яті Є. М. Хрикова «Контексти творчості Євгена Миколайовича Хрикова: актуальні проблеми освітнього та публічного менеджменту» (3 квітня 2024 року м. Полтава).
Тема доповіді: «Ідея парадигмального полілогу у підготовці менеджерів освіти».
- ІІІМіжнародний науковий форум «Адаптивні процеси в освіті» (7 лютого 2024 року Київ − Харків).
Тема доповіді: «Адаптивне управління в умовах поліпарадигмального освітнього середовища».
- Всеукраїнська наукова онлайн-конференція «Провідництво і нова Просвіта – місія освіти ХХІ століття» (8 листопада 2023 року).
Тема доповіді: «Просвітницька функція провідницької парадигми управління розвитком освіти».
- ІІ Міжнародний науковий форум «Адаптивні процеси в освіті» (7-8 лютого 2023 року м. Харків).
Тема доповіді: «Адаптивне управління закладом освіти у поліпарадигмальному середовищі».
- XV Міжнародна науково-практична інтернет-конференція (29 квітня 2021 року, м. Київ).
Тема доповіді: «Пошук нової управлінської парадигми в сучасному освітньому просторі».
- Всеукраїнська науково-практична конференція «Сучасна управлінська думка: нові підходи та парадигми» (7 липня 2020 року, м. Бердянськ).
Тема доповіді: «Синергетичний ефект провідницької парадигми в освіті».
- І Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «Актуальні проблеми педагогічної освіти: новації, досвід та перспективи» (10 квітня 2020 року, м. Запоріжжя).
Тема доповіді: «Трансверсальний характер управління поліпарадигмальним освітнім простором».
- ХV Міжнародна науково-практична конференція «Формування професійної майстерності майбутніх фахівців в умовах освітньо-виховного середовища вищого навчального закладу» (17-18 листопада 2016 року, м. Житомир).
Тема доповіді: «Континуум управлінської парадигми».
- ІХ Міжнародна науково-практична конференція «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології» (21-23 жовтня 2015 року, Київ-Камʼянець-Подільський).
- VІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології» (2-4 листопада 2014 року, м. Кіровоград).
- Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «Технології формування педагогічного професіоналізму майбутніх учителів» (27-28 лютого 2014 року, м. Мелітополь).