Бердянський державний педагогічний університет

Приймальна ректора:

bdpu.zp@gmail.com
rector_bdpu@ukr.net
0612891206
+380960007749

Адреса:

Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Шмідта, 4 Тимчасово переміщений до: м. Запоріжжя, вул. Жуковського, 55А

Старокожко Ольга Миколаївна

доцентка кафедри педагогіки

кандидатка педагогічних наук, доцентка

Наукометрика

Google Scholar

DaCPQTAAAAAJ

Researcher iD

E-7703-2019

Scopus iD

0000

ResearchGate iD

Біографія

Народилась 14 лютого 1980 року у смт. Андріївка Запорізької області.

У 2002 році закінчила Бердянський державний педагогічний інститут ім. П. Д. Осипенко за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання» та здобула кваліфікацію вчителя трудового навчання, основ підприємництва, креслення і безпеки життєдіяльності.

У 2003 році закінчила Бердянський державний педагогічний університет за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання» та здобула кваліфікацію магістра педагогічної освіти. Викладача технічних дисциплін.

У Бердянському державному педагогічному університеті працює з 2002 року.

У 2007 році закінчила аспірантуру Бердянського державного педагогічного університету за напрямом 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти.

У 2012 році захистила кандидатську дисертацію з теми: «Формування готовності майбутніх учителів до удосконалення професійного рівня в умовах безперервної освіти».

У 2018 році закінчила докторантуру Бердянського державного педагогічного університету за спеціальністю 015 – професійна освіта (за спеціалізаціями). Тема дисертації: «Становлення і розвиток поліпарадигмального підходу до управління освітою в Україні (друга половина ХХ ст. – початок ХХІ ст.)».

З 2017 року доцентка кафедри менеджменту та адміністрування гуманітарно-економічного факультету.

З вересня 2024 року доцентка кафедри педагогіки факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету.

 

Нагороджена:

  1. Почесною грамотою Управління освіти і науки Запорізької облдержадміністрації за багаторічну сумлінну працю, досягнення у професійній діяльності та з нагоди ювілейної дати від дня народження (Наказ обл. УОН від 01.02.2010 р. № 58);
  2. Почесною грамотою Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької облдержадміністрації за багаторічну сумлінну працю, особистий внесок у підготовку висококваліфікованих спеціалістів, плідну науково-педагогічну діяльність, упровадження сучасних методів навчання і виховання молоді, підвищення кваліфікації та перепідготовку спеціалістів, видання наукової та навчально-методичної літератури та з нагоди Днів науки (Наказ Департаменту від 10.04.2013 р. №371);
  3. Подякою Міністерства освіти і науки України за багаторічну сумлінну працю, вагомий особистий внесок у підготовку висококваліфікованих спеціалістів (Наказ МОН №302-н від 08.07.16 р.);
  4. Грамотою Міністерства освіти і науки України за багаторічну сумлінну працю та особистий внесок у підготовку висококваліфікованих спеціалістів та плідну науково-педагогічну діяльність (2020 р.).

 

Напрям наукових досліджень: «Становлення та розвиток поліпарадигмального підходу до управління освітою України (друга половина ХХ – початок ХХІ століття)».

 

Дисципліни, що викладає: «Педагогічні теорії та парадигми освітніх систем», «Моделювання професійної діяльності фахівця в галузі освіти», «Управління безпековим станом закладу освіти», «Кар’єра та соціальний ліфт випускника університету», «Трансверсальні виміри проблем та викликів освіти», «Кейс технології у навчальному процесі сучасного закладу освіти», «Безпекові стратегії вищої освіти», «Явище мобінгу і булінгу в системі освіти»,

 

Монографії, навчальні посібники

  1. Довідник здобувача другого (магістерського) рівня вищої освіти : наукове видання / В. Крижко, В. Курило, О. Боднар, Г. Луценко, О. Козлова. Запоріжжя : ТОВ Видавництво «Просвіта», 2024. 912 с. (С. 82-86, 130-135).
  2. Ґенеза провідництва в освіті : колективна монографія / Старокожко О. М. та ін.; за ред. проф. І. Богданова. Київ : Освіта України, 2020. 478 с. (С. 228-256).
  3. Технологічний підхід до формування готовності майбутніх учителів до удосконалення професійного рівня : монографія / Старокожко Ольга та ін.; за ред. проф. В. В. Крижко. Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2015. 264 с.
  4. Вища освіта та Європейський освітній простір : навчальний посібник / В. Крижко, М. Елькін, О. Старокожко, К. Тільчарова, О. Грицайова. Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2015. 448 с. (С. 274-376. Тема 8, 9, 10).
  5. Управління освітою: рефлексивний підхід : колективна монографія / В. В. Крижко, С. Немченко, О. Голік, І. Шумілова. Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2016. 608 с. (Розділ 1,3,4,5,8).
  6. Управління освітою: рефлексивний підхід : колективна монографія / В. В. Крижко, С. Немченко, О. Голік, О. Старокожко, М. Елькін, І. Шумілова, К. Тельчарова, П. Кошелєв; за заг. ред. проф. В. В. Крижка. Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2016. 419 с.

 

Статті в наукових фахових вітчизняних та іноземних виданнях

  1. Кравець Андрій, Старокожко Ольга. Ідентичність сучасного директора нової української школи в умовах воєнного стану. Проблеми культурної ідентичності в ситуації сучасного діалогу культур: матеріали XVІ Міжнародної наукової конференції (м. Острог, 22-23 червня 2023 року) / відп. за вип. О. Шершньова, К. Якуніна. Острог : Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2023. 142 с. (С. 78-88).
  2. Vientseva N., Starokozhko O. Gender differentiation in the management of general secondary education institutions. Pedagogy. Bulgarian Journal оf Educational Research аnd Practice. Sofia : Az-buki National Publishing House, 2022. Vol. 94. № 7. Р. 886-895.
  3. Dziubenko Iryna, Semenog Olena, Lokshyna Olena, Dzhurylo Alina, Hlushko Oksana, Starokozhko OIga. Pedagogical Innovations: Problems, Tendencies of Development of Modern Education. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security. VOL. 21 No. 9, September 2021, р. 173-178 (Scopus)
  4. Старокожко О. М. Preparation of educational managers for a guidance mission in a polyparadygmal environment. Innovative Approaches to Ensuring the Quality of Education, Scientific Research and Technological Processes : Monograph 43 // Publishing House of University of Technology. Katowice, 2021. С. 978-984.
  5. Скурська М., Старостенко К., Смоліна І., Старокожко О. Моделювання складових професійної підготовки здобувачів освіти інженерно-педагогічного профілю. Virtus: Scientific Jurnal / Editor-in-Chief M.A. Zhurba. September #56, 2021. 113 р. (P. 61-68).
  6. Старокожко О. М., Кравець А. С. Організація дистанційного навчання в закладі за типом «гімназія» під час воєнного стану. Інноваційні практики наукової освіти : матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції. Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2022. 1154 с. (С. 546-553).
  7. Старокожко О. М. Пошук нової управлінської парадигми в сучасному освітньому просторі. Сучасні виклики і актуальні проблеми науки, освіти та виробництва: міжгалузеві диспути : матеріали XV міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Київ, 29 квітня 2021 року). Київ, 2021. 426 с.
  8. Starokozhko O.  N., Kryzhko V. V., Zhygyr V.  I. The transversal character of polyparadigmal educational space. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 2020. № 3. Р. 191-197 https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-3/191 (Scopus)
  9. Старокожко О. М. Траєкторія провідницької парадигми в освітньому просторі України. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки : зб. наук. пр. Бердянськ : БДПУ. 2019. Вип. 1. 406 с. (С. 100-109).
  10. Старокожко О. М. Дескриптивний континуум структури аксіологічної парадигми управління освітою. Педагогічна освіта: теорія і практика : Збірник наукових праць. Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України за ред. Лабунець В.М. Кам’янець-Подільський, 2018. Вип. 24 (1-2018). Ч. 1. 360 с. (С. 265-271).
  11. Nemchenko Sergiy, Оlga Starokogko. The mechanism of using the principle of polyparadigmality in the reflexive management of an educational institution. American Journal of Education. No 4 (2), (August). Volume 124. The University of Chicago press, 2018. Pages 700-941. (P. 925-931).
  12. Старокожко О. М. Траекторія компетентнісної парадигми в освітньому просторі України. Вісник Черкаського університету. 2017. № 11. С. 114-121.
  13. Старокожко О. М. Родові взаємозвʼязки концептів «парадигма» та «дослідницький підхід». Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Педагогічні наук: зб. наук. пр. Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2016. Вип. 1. 352 с. (С. 237-244).
  14. Starokogko Olga. The idea of space and paradigm of education. Virtus: Scientific Jurnal. Editor-in-Chief M.A. Zhurba. April #6, 2016. 268 p. (P. 162-166).
  15. Starokogko Olga. Continuum of manadgement paradigms. Virtus: Scientific Journal. Editor-in-Chif M.A. Zhurba. December #10, 2016. (P. 126-131).
  16. Старокожко О., Фінченко Є. Стратегії менеджменту Z – покоління. Virtus: Scientific Journal. Editor-inChief M.A. Zhurba. December #49, 2020. 261 p. (Р. 190-195).
  17. Starokogko Olga. Sinergetik paradigm in the educational space of Ukraine. Virtus: Scientific Journal. Editor-inChief M.A. Zhurba. October #17, 2017. 274 p.

 

Матеріали науково-практичних конференцій

  1. VМіжнародна літня наукова online-школа «Адаптивні процеси в освіті» (5-6 липня 2024, Київ, Харків − Україна, Spokane, Tampa − USA).

Тема доповіді: «Поліпарадигмальність освітнього ландшафту України».

  1. І Всеукраїнські педагогічні читання пам’яті Є. М. Хрикова «Контексти творчості Євгена Миколайовича Хрикова: актуальні проблеми освітнього та публічного менеджменту» (3 квітня 2024 року м. Полтава).

Тема доповіді: «Ідея парадигмального полілогу у підготовці менеджерів освіти».

  1. ІІІМіжнародний науковий форум «Адаптивні процеси в освіті» (7 лютого 2024 року Київ − Харків).

Тема доповіді: «Адаптивне управління в умовах поліпарадигмального освітнього середовища».

  1. Всеукраїнська наукова онлайн-конференція «Провідництво і нова Просвіта – місія освіти ХХІ століття» (8 листопада 2023 року).

Тема доповіді: «Просвітницька функція провідницької парадигми управління розвитком освіти».

  1. ІІ Міжнародний науковий форум «Адаптивні процеси в освіті» (7-8 лютого 2023 року м. Харків).

Тема доповіді: «Адаптивне управління закладом освіти у поліпарадигмальному середовищі».

  1. XV Міжнародна науково-практична інтернет-конференція (29 квітня 2021 року, м. Київ).

Тема доповіді: «Пошук нової управлінської парадигми в сучасному освітньому просторі».

  1. Всеукраїнська науково-практична конференція «Сучасна управлінська думка: нові підходи та парадигми» (7 липня 2020 року, м. Бердянськ).

Тема доповіді: «Синергетичний ефект провідницької парадигми в освіті».

  1. І Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «Актуальні проблеми педагогічної освіти: новації, досвід та перспективи» (10 квітня 2020 року, м. Запоріжжя).

Тема доповіді: «Трансверсальний характер управління поліпарадигмальним освітнім простором».

  1. ХV Міжнародна науково-практична конференція «Формування професійної майстерності майбутніх фахівців в умовах освітньо-виховного середовища вищого навчального закладу» (17-18 листопада 2016 року, м. Житомир).

Тема доповіді: «Континуум управлінської парадигми».

  1. ІХ Міжнародна науково-практична конференція «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології» (21-23 жовтня 2015 року, Київ-Камʼянець-Подільський).
  2. VІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології» (2-4 листопада 2014 року, м. Кіровоград).
  3. Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «Технології формування педагогічного професіоналізму майбутніх учителів» (27-28 лютого 2014 року, м. Мелітополь).