Бердянський державний педагогічний університет

Приймальна ректора:

bdpu.zp@gmail.com
rector_bdpu@ukr.net
0612891206
+380960007749

Адреса:

Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Шмідта, 4 Тимчасово переміщений до: м. Запоріжжя, вул. Жуковського, 66

Нестеренко Марина Миколаївна

Доцентка кафедри початкової освіти

Кандидатка педагогічних наук

Наукометрика

Google Scholar

uMWG_kUAAAAJ

Researcher iD

E-4601-2019

Scopus iD

ResearchGate iD

Marina_Nesterenko

Біографія

 

Народилася 17 жовтня 1988 р. у м. Бердянськ.

Повну загальну середню освіту здобула в СЗШ №11 м. Бердянська протягом 1995-2005 років.

З 2005 по 2011 навчалася в Бердянському державному педагогічному університеті за спеціальністю «Початкове навчання» та здобула кваліфікацію вчителя початкової школи, організатора початкового навчання, практичного психолога, викладача педагогіки і методики початкової освіти.

З 2008 по 2009 рік працювала секретарем-друкаркою факультету початкової освіти та практичної психології.

З 2013 по 2015 – старшим лаборантом кафедри початкової освіти.

У 2015-2019 роках навчалася в аспірантурі Бердянського державного педагогічного університету за спеціальністю 13.00.04 Теорія і методика професійної освіти (без відриву від виробництва). У 2019 році захистила кандидатську дисертацію на тему «Підготовка майбутніх учителів до моделювання уроку в умовах варіативності початкової освіти» (керівник – доктор педагогічних наук, професор Людмила Вікторівна Коваль).

З 2018 по 2023 – працювала старшим викладачем кафедри початкової освіти БДПУ.

З квітня 2023 року – доцентка кафедри початкової освіти.

З 2024 року – заступниця декана з наукової роботи факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв БДПУ.

Нагороджена грамотою Бердянського державного педагогічного університету за сумлінне виконання своїх професійних обов`язків та з нагоди святкування 50-річчя факультету початкової освіти та практичної психології (2008 р.); грамотою Бердянського державного педагогічного університету за активну участь у підготовці та проведенні ІІ етапу Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Початкова освіта» (2009 р.); почесною грамотою Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації за високий професіоналізм, вагомий особистий внесок у розвиток вітчизняної освіти та з нагоди Дня працівників освіти (2014 р.); Подякою Міністерства освіти та науки України за багаторічну сумлінну працю, вагомий особистий внесок у підготовку високваліфікованих спеціалістів та плідну науково-педагогічну діяльність (2020); нагрудним знаком БДПУ (2021); грамотою Міністерства освіти та науки України (2023).

 

2016

  1. Нестеренко М. М. Креативний підхід у професійній підготовці майбутніх учителів початкової школи. Педагогічні ідеї Софії Русової у контексті сучасної освіти : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., присвяченої 160-річчю від дня народження С. Ф. Русової. Чернігів: Десна Поліграф, 2016. С. 108–110.
  2. Нестеренко М. М Проблема розвитку теорії уроку в контексті професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи: історичний аспект. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки : зб. наук. пр. Вип. 2. Бердянськ : БДПУ, 2016. С. 150-157.
  3. Нестеренко М. М. Аксіологічний підхід у професійній підготовці майбутніх учителів початкової школи до моделювання сучасного уроку в початковій школі. Наукова дискусія: питання педагогіки та психології: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., 2-3 грудня 2016 р. Київ : ГО «Київська наукова організація педагогіки та психології», 2016. С. 100–103.
  4. Нестеренко М. М. Компетентнісний підхід у професійній підготовці майбутніх учителів початкової школи до моделювання сучасного уроку в початковій школі. Становлення і розвиток педагогіки: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., 23-24 грудня 2016 р. Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2016. С. 96–98.

 

2017

  1. Нестеренко М. М. Професійна підготовка майбутніх учителів до моделювання уроку в початковій школі: сутність і структура. Молодь і ринок : науково-педагогічний журнал. Дрогобич : Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка. 2017. № 6. С. 152-156.
  2. Нестеренко М. М. Сутність педагогічного мислення майбутнього вчителя в структурі його професійної підготовки до моделювання уроку в початковій школі. Наука ІІІ тисячоліття: пошуки, проблеми, перспективи розвитку: матеріали І Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. 20-21 квітня 2017 р.). Бердянськ : Бердянський державний педагогічний університет, 2017. С. 123-125.
  3. Нестеренко М. М. Сутність поняття «моделювання уроку» в контексті професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи. Глобальні виклики педагогічної освіти в університетському просторі: матеріали ІІІ Міжнар. конгресу, 18-21 травня 2017 р. Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2017. С. 96–98.
  4. Нестеренко М. М. Феномен готовності майбутніх учителів початкової школи до моделювання уроку в системі їх професійної підготовки. Підготовка майбутніх педагогів у контексті стандартизації початкової освіти: матеріали Всеукр. наук.-практ. онлайн-конф., 14 вересня 2017р. Бердянськ: Бердянський державний педагогічний університет, 2017. С. 101-103.

 

2018

  1. Нестеренко М. М Професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи до моделювання уроків: досвід освітніх систем зарубіжних країн. Теорія і практика освіти в сучасному світі: матеріали ІV Міжнар. наук.-практ. конф., 30-31 березня 2018 р. Херсон: Видавництво «Молодий вчений», 2018. С. 62-66.
  2. Нестеренко М. М. Варіативність початкової освіти як наукова проблема. Літні наукові підсумки 2018 року: тези доповідей VІІІ Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 19 червня 2018 р. Дніпро : НБК, 2018. С. 43-49.
  3. Коваль Л.В., Попова О.І., Нестеренко М.М. Дидактико-методичні засади підготовки майбутніх учителів до моделювання сучасного уроку в початковій школі. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки: зб. наук. пр. Вип. 3. Бердянськ: БДПУ, 2018. С. 85–94.
  4. Нестеренко М. М. Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів до моделювання уроку в контексті варіативності початкової освіти. Гірська школа українських Карпат: наукове фахове видання з педагогічних наук. № 19. Івано-Франківськ: ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», 2018. С. 148–151.

 

2019

  1. Нестеренко М. М. Моделювальна компетентність як орієнтир і результат підготовки майбутніх учителів до моделювання уроку в умовах варіативності початкової освіти. Педагогічні науки: зб. наук. пр. Випуск LXXXVІ. Херсон: ХДУ, 2019. С. 465–469.
  2.  Нестеренко М. Актуальність функціонування початкової освіти в умовах варіативності. Особистісно-професійний розвиток учителя Нової української школи: світові освітні практики, український контекст: тези доповідей ІІ Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. уч., 6-8 червня 2019 р. Мелітополь: ФОП Однорог Т.В., 2019. 315 с.
  3. Коваль Л.В., Нестеренко М.М. Стратегії ефективної підготовки майбутніх учителів початкових класів до моделювання уроку в Новій українській школі. Наступність у навчанні математики в умовах реформи загальної середньої освіти: реалії та перспективи: тези доповідей Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. уч., 20-21 вересня 2019 р. Харків: Вид-во “Ранок”, 2019. 204 с.

 

2020

  1. Коваль Л., Нестеренко М. Теоретичні та практичні засади формування проектувально-моделювальної компетентності як показника якості професійної підготовки майбутніх учителів до моделювання уроку в умовах варіативності початкової освіти. Підвищення якості професійної підготовки майбутніх фахівців початкової школи: колективна монографія/за заг.ред. Л. Коваль, А. Крамаренко. Мелітополь: Видавничий будинок Мелітопільська міська друкарня, 2020. 368 с. С. 303–363.
  2. Нестеренко М.М. Теоретичні засади професійної підготовки майбутніх учителів до моделювання уроку в умовах реформування початкової освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр. Запоріжжя: КПУ, 2020. Вип. 69. 196 с. Т. 3. С. 59–64.
  3. Коваль Л., Попова О., Нестеренко М. Трансформаційні зміни в професійній підготовці майбутніх педагогів у контексті впровадження ідей Концепції Нової української школи. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки: зб. наук. пр. Вип. 1. Бердянськ: БДПУ, 2020. С. 304–312
  4. Професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи до реалізації інформатичної освітньої галузі в умовах варіативності сучасних підручників. Підготовка майбутніх педагогів у контексті стандартизації початкової освіти : матеріали IV Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції (14 вересня 2020 року). Бердянськ, 2019.  С.64-66.
  5. Nesterenko Maryna. Implementation of scientific approaches to effective professional training of future informatics teachers in primary school under distance educational process. Education in the post-coronavirus world: the place of information and innovative technologies: monograph/Edited by Aleksander Ostenda, Oksana Dzhus. Monograph 41. Poland: Publishing House of Katowice School of Technology, 2020. 392 p. PP. 65–71.
  6. Нестеренко М., Сенченко Я., Гавриленко Д. Педагогічна практика в умовах змішаного навчання як складник процесу професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до моделювання уроку. Психолого-педагогічний супровід фахового зростання особистості в системі неперервної професійної освіти: мат. Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. (26–27 листопада 2020 р.). Бердянськ: БДПУ, 2020. 358 с. С. 188–190.

 

2021

  1. Нестеренко М. Цифрова грамотність вчителя початкової школи: структура та сфери вияву. Підготовка майбутніх педагогів у контексті впровадження Концепції Нової української школи: матер. V Всеукраїнської науково-практичної конференції (16 вересня 2021 р.) /за ред. проф. Л.Коваль, А.Крамаренко, доц. О. Попової та ін. Мелітополь: Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2021. 220 с. С. 69–72.
  2. Нестеренко М., Кравченко Д. Використання онлайн-сервісу learningapps під час ознайомлення здобувачів початкової освіти з інформологічними поняттями. Підготовка майбутніх педагогів у контексті впровадження Концепції Нової української школи: матер. V Всеукраїнської науково-практичної конференції (16 вересня 2021 р.) /за ред. проф. Л.Коваль, А.Крамаренко, доц. О. Попової та ін. Мелітополь: Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2021. 220 с. С. 140–142.
  3. Нестеренко М., Фатьянова Т. Розвиток логічного мислення здобувачів початкової освіти на уроках інформатики в новій українській школі. Підготовка майбутніх педагогів у контексті впровадження Концепції Нової української школи: матер. V Всеукраїнської науково-практичної конференції (16 вересня 2021 р.) /за ред. проф. Л.Коваль, А.Крамаренко, доц. О. Попової та ін. Мелітополь: Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2021. 220 с. С. 143–145.
  4. Нестеренко М. Система квазіпрофесійних завдань у процесі професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до моделювання та проведення уроків інформатики. Актуальні питання гуманітарних наук. 2021. Вип. 2. Том 2. С. 190-195.
  5. Нестеренко М. Підготовка майбутніх учителів початкової школи до організації дистанційного навчання в умовах сучасного освітнього ландшафту. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки: зб. наук. пр. Вип. 3. Бердянськ: БДПУ, 2021. С. 98–105.

 

2022

  1. Нестеренко М. Віртуальні екскурсії як засіб інтеграції змісту освітніх галузей початкової школи. Пріоритети щодо змісту та структури сучасної освіти в умовах трансформаційних змін: матер. І міжвузівської науково-практичної інтернет-конференції (10 березня 2022 р.)/ Ред.кол.: Олійник О. (відп.ред.) та ін. Покровськ: КЗ «ППФК», 2022. 151 с. С. 58-63.
  2. Нестеренко М., Фатьянова Т. Феномен кіберсоціалізації дітей у сучасному інформаційному суспільстві. Розвиток особистості молодшого школяра: сучасні реалії та перспективи: матер. науково-практичної інтернет-конференції молодих науковців та студентів. Випуск 7. Бердянськ, Вінниця, Донецьк, Дрогобич, Житомир, Запоріжжя, Івано-Франківськ, Ізмаїл, Кам’янець-Подільський, Київ, Кропивницький, Луцьк, Львів, Мукачево, Ніжин, Одеса, Ужгород, Умань, Херсон, Чернівці, Чернігів, 2022. 276 с.
  3. Нестеренко М., Забіяка В. Перспективи розвитку SMART-освіти в школах україни: зб. тез наук. допов. здобувачів Бердянського державного педагогічного університету на Днях науки 10 листопада 2022 р. Том 1. Суспільні науки. Бердянськ: БДПУ, 2022. 482 с. С. 139-141 https://drive.google.com/file/d/1nYGMOLMGtlJg83s3YnCjNo2-sDzqGOoP/view?usp=share_link

 

2023

  1. Нестеренко М. Актуальні тенденції професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до моделювання уроків. Інноваційна педагогіка. 2023. Вип. 55. Т. 3. 192 с. С. 94-99. http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2023/55/part_3/19.pdf
  2. Alıeksıeıeva, H. , Petukhova, L. , Nesterenko, M. , Petryk, K. & Bernátová, R. (2023). QUASI-PROFESSIONAL EDUCATIONAL ENVIRONMENT IN THE PROFESSIONAL TRAINING OF FUTURE TEACHERS. Turkish Online Journal of Distance Education, 24 (2) , 19-31. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tojde/issue/76597/1078800
  3. Нестеренко М. Мова ворожнечі та кібербулінг: як попередити молодших школярів про небезпеку. Acta paedagogica volynienses. 2023. № 1. С. 81–88. Https://doi.org/10.32782/apv/2023.1.12
  4. Петрик К.Ю., Нестеренко М.М. Мотивація як фактор успіху молодих учених у науковій діяльності. Наука ІІІ тисячоліття: пошуки, проблеми, перспективи розвитку: матеріали VІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (20–21 квітня 2023 року): збірник тез. Бердянськ: БДПУ, 2023. С. 187–190.
  5. Нестеренко М., Печеневська Д. Застосування LEGO-технологій на уроках математики в початковій школі. Інновації в початковій освіті: проблеми, перспективи, відповіді на виклики сьогодення: матер. VІ Міжнародної науково-практичної конференції (15-16 червня 2023 р.). Полтава: ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2023. 206 с. С. 97–101.
  6. Нестеренко М., Удовенко А. Використання електронних освітніх ресурсів на уроках математики в початковій школі. Інновації в початковій освіті: проблеми, перспективи, відповіді на виклики сьогодення: матер. VІ Міжнародної науково-практичної конференції (15-16 червня 2023 р.). Полтава: ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2023. 206 с. С. 127–130.

 

2024

  1. Нurenko O., Suchikova Y., Kravchenko N., Nesterenko M., Petryk K. (2024). Employment of young people with disabilities: the potential of social partnership of universities, municipalities and the labor market of Ukraine. Work, vol. Pre-press, no. Pre-press, pp. 1-17. https://content.iospress.com/articles/work/wor230351
  2. Нестеренко М. М., Мицик Г. М., Петрик К. Ю. STEM-освіта в Україні: виклики та можливості. Актуальні питання гуманітарних наук. 2024. Вип. 72. Т. 2. С. 335–342.
  3. Нестеренко М., Маджарова С. Творчість як ключовий елемент особистісного розвитку здобувачів початкової освіти. Наука ІІІ тисячоліття: пошуки, проблеми, перспективи розвитку: матеріали VІI Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (24- 25 квітня 2024 року): збірник тез. Запоріжжя: БДПУ, 2024. 430 с. С. 210–212.
  4. Нестеренко М., Маджарова С. Організація проєктної діяльності на уроках «Я досліджую світ» для стимулювання творчого розвитку здобувачів початкової освіти. Реалії та пріоритети розвитку науки та освіти: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (Чернігів, 7 березня 2024 р). Research Europe, 2024. 138 с. С. 11–13.