Бердянський державний педагогічний університет

Приймальна ректора:

bdpu.zp@gmail.com
rector_bdpu@ukr.net
0612891206
+380960007749

Адреса:

Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Шмідта, 4 Тимчасово переміщений до: м. Запоріжжя, вул. Жуковського, 55А

Видавнича діяльність

Танцювальна скарбничка Запорізького краю▼

 

Танцювальна скарбничка Запорізького краю

Навчально-методичний посібник з відеоматеріалами

О. Мартиненко, Р. Павленко, О. Смолка. Танцювальна скарбничка Запорізького краю: навч.-метод. посіб. з відеоматеріалами / за заг. ред. О. Мартиненко. Бердянськ. 2022. 163 с.

Рецензенти:

Могілевська Вікторія – доцентка кафедри теорії та методики виховання Комунального закладу «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради, кандидатка соціологічних наук, доцентка.

Андрощук Людмила – кандидатка педагогічних наук, доцентка, завідувачка кафедри хореографії Київського університету імені Бориса Грінченка

Плахотнюк Олександр – доцент, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри режисури та хореографії Львівського національного університету імені Івана Франка

Анотація: Навчально-методичний посібник розкриває актуальність упровадження регіонального компонента в зміст освітнього процесу ЗЗСО, ЗПО та клубних установ. У змісті посібника представлено життєвий і творчий шлях відомого балетмейстера, методиста-хореографа, збирача танцювального фольклору Запорізького регіону Захара Сизоненка. Надано зразки запису хороводів і побутових танців за матеріалами книги В.Чміля «Танці Запорізького краю в обробці З.Сизоненка» (2011), музичний супровід до танців (нотний матеріал), зразки костюмів Запорізького краю, приклади тематично-пізнавальних занять з української хореографії для дітей молодшого шкільного віку й навчальна програми з хореографії з висвітленням регіонального компонента.

На допомогу хореографам-практикам пропонуються відеозразки представлених у посібнику танців, розібраних і записаних здобувачами вищої освіти спеціальності «Хореографія» Бердянського державного педагогічного університету.
Навчальний посібник призначено для науково-педагогічних працівників і здобувачів вищої освіти хореографічного напрямку, керівників хореографічних колективів і гуртків, учителів хореографії ЗЗСО, а також усіх зацікавлених проблемами народного танцювального мистецтва.

Рекомендовано до друку вченою радою факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету (протокол No 8 від 29 червня 2022 року)

Сучасний танець. Зошит▼

 

Сучасний танець. Зошит

Сучасний танець. Зошит для дітей 8-11 років

Тараненко Ю., Мафіян К., Назарова А.,   Піліпішина К., Самойлова С. Сучасний танець. Зошит для дітей 8-11 років / за заг. редакцією Тараненко Ю.  БДПУ, 2022. Ч.1. 59 с.

Рецензенти:

Андрощук Людмила – кандидатка педагогічних наук, доцентка, завідувачка кафедри хореографії Київського університету імені Бориса Грінченка;

Олена Мартиненко – кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін Бердянського державного педагогічного університету, керівниця гуртка-методист ЗПО, Заслужена працівниця культури України;

Тетяна Фурманова – начальниця відділу освіти виконавчого комітету Бердянської міської ради, старша викладачка кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін.

Надія Учкіна – керівниця хореографічної групи «Народного художнього колективу» Театр-студія «Музична казка» Позашкільного навчального закладу «ЦЕВ Хортицького району» Запорізької міської ради, Відмінниця освіти України, керівниця гуртка-методист.

Анотація: Зошит із сучасного танцю охоплює теоретичний та творчий матеріал з сучасного танцю. Цікаві інтерактивні завдання з перевірки знань  в тому числі і джаз-модерн танцю.

Зміст рецензованого зошиту подано з певним алгоритмом: теорія сучасного танцю з використанням яскравих ілюстрацій, схем, таблиць та обов’язкові завдання з перевірки знань до кожної теми. Окрім теоретичного матеріалу включено інтерактивні творчі вправи для проведення дозвілля (розмальовки антістрес, ребуси та ін.). Це своєрідний «happybook» танцівника, щоденник, творчий блокнот та креативний помічник з вивчення теорії сучасного (джаз-модерн) танцю.

Методика роботи з хореографічним колективом▼

 

Методика роботи з хореографічним колективом: теорія і практика

Підручник

Методика роботи з хореографічним колективом: теорія і практика: підручник для здобувачів першого рівня вищої освіти спеціальностей  024 Хореографія, 014 Середня освіти (Хореографія). Мелітополь: Видавничий будинок Мелітопольської міської ради, 2020. 390 с.

Рецензенти:

Гуренко Ольга – докторка педагогічних наук, професорка кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти, перша проректорка Бердянського державного педагогічного університету.

Андрощук Людмила – кандидатка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри хореографії та художньої культури Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.

Плахотнюк Олександр – кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри режисури та хореографії Львівського національного університету імені Івана Франка.

Анотація: Підручник побудовано на нових концептуальних засадах в Україні з акцентом на практико-орієнтоване навчання. Його зміст розкриває основні завдання та напрями роботи керівника хореографічного колективу відповідно до освітніх потреб та вимого часу. Матеріал поєднує традиційні  і нові підходи до навчання хореографії в системі позашкільної освіти, містить розробки конспектів занять та іншу допоміжну інформацію, корисну в роботі хореографа.

Підручник-практикум побудований на принципах стабільності і мобільності та виконує освітню, розвивальну, виховну і дослідницьку функції. Матеріал призначений для здобувачів вищої освіти хореографічного профілю мистецького та педагогічного напрямів (галузь знань: 02 Культура і мистецтва, 01 Освіта/Педагогіка), викладачів закладів освіти, практиків (учителів хореографії, керівників дитячих хореографічних колективів), аспірантів.

 

Засоби діагностики програмних результатів навчання здобувачів І рівня вищої освіти за освітньо-професійною програмою «Хореографія. Фітнес»▼

 

Засоби діагностики програмних результатів навчання здобувачів І рівня вищої освіти за освітньо-професійною програмою «Хореографія. Фітнес»

Засоби діагностики

Засоби діагностики програмних результатів навчання здобувачів І рівня вищої освіти за освітньо-професійною програмою «Хореографія. Фітнес» / За редакцією О.В. Мартиненко. Мелітополь: Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2020. 220 с.

Рецензенти:

Коваль Людмила – докторка педагогічних наук, професорка, декан факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету.

Андрощук Людмила – кандидатка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри хореографії та художньої культури Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.

Анотація: Засоби діагностики програмних результатів навчання здобувачів І рівня вищої освіти за освітньо-професійною програмою «Хореографія. Фітнес» включають тестові завдання закритої та відкритої форм з фахових дисциплін, що складені за вимогами кредитно-трансферної системи навчання.

 

Розвиток творчого потенціалу майбутніх фахівців мистецьких дисциплін як фактор їх професійної самореалізації▼

 

Розвиток творчого потенціалу майбутніх фахівців мистецьких дисциплін як фактор їх професійної самореалізації

Колективна монографія

Розвиток творчого потенціалу майбутніх фахівців мистецьких дисциплін як фактор їх професійної самореалізації : колективна монографія / Мартиненко О. В. та ін. ; за ред. А. І. Омельченко. Мелітополь: Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2019. – 361 с.

Рецензенти:

Щолокова Ольга – докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри педагогіки мистецтв та фортепіанного виконавства факультету мистецтв імені А.Авдієвського Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова;

Федій Ольга – докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри початкової освіти, природничих і математичних дисциплін та методик їх викладання психолого-педагогічного факультету Полтавського державного педагогічного університету імені В.Г. Короленка;

Коваль Людмила – докторка педагогічних наук, професорка, декан факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету.

Анотація: У монографії висвітлено результати наукових досліджень колективу науковців державного педагогічного університету та споріднених кафедр інших університетів, здійснених за широким колом актуальних питань педагогічної та мистецької освіти. Рекомендовано для викладачів і здобувачів мистецьких спеціальностей закладів вищої освіти і культури, слухачів інститутів післядипломної освіти, аспірантів, докторантів, учителів закладів загальної середньої освіти та позашкільних закладів освіти; усіх, кого цікавлять проблеми мистецької освіти.

 

Наукова робота студентів спеціальності «Хореографія»▼

 

Наукова робота студентів спеціальності «Хореографія»

Навчально-методичні рекомендації

Мартиненко О.В. Наукова робота студентів спеціальності «Хореографія» : навч.-метод. рекомендації / Олена Мартиненко. – Бердянськ : БДПУ, 2018. – 204 с.

Рецензенти:

Андрощук Л. М. – кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри хореографії та художньої культури Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини;

Савчин Л.  М. – кандидат історичних наук, доцент, професор, завідувач кафедри хореографії Рівненського державного гуманітарного університету

Анотація: Навчально-методичні рекомендації висвітлюють особливості організації та керівництва науковою роботою студентів спеціальності «Хореографія» БДПУ.

Видання містить детальну характеристику форм науково-дослідної роботи студентів у ВНЗ; навчально-методичні рекомендації для написання та захисту наукових робіт, які виконують студенти протягом навчання: курсової роботи з дисципліни «ТМ роботи з дитячим хореографічним колективом», випускної кваліфікаційної роботи з дисципліни «Мистецтво балетмейстера», магістерської роботи. Матеріал призначено для викладачів та студентів спеціальності «Хореографія».

 

Теорія і методика хореографії у питаннях і відповідях▼

 

Теорія і методика хореографії у питаннях і відповідях

Навчальний посібник

Теорія і методика хореографії у питаннях і відповідях : навчальний посібник для студентів спеціальності Хореографія / колектив авторів за заг. ред. О.В. Мартиненко : О.В. Мартиненко, Т.І. Сердюк, Т.І. Фурманова, Р.В. Павленко, Ю.П Тараненко – Мелітополь : ПП Скребейко П.В., 2018. – 344 с.

Рецензенти:

Андрощук Людмила – кандидатка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри хореографії та художньої культури Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.

Савчин Л.М. – кандидат історичних наук, доцент, професор, завідувач кафедри хореографії Рівненського державного гуманітарного університету.

Медвідь Т.А. – кандидат мистецтвознавства, доцент, завідувач кафедри хореографії Київського університету ім. Б. Грінченко.

Анотація: У навчальному посібнику вкладені основні питання з курсів «ТМ класичного танцю», «ТМ народно-сценічного танцю», «ТМ історико-побутового танцю», «ТМ сучасного танцю», «Історія хореографічного мистецтва», «Мистецтво балетмейстера», «ТМ роботи з дитячим хореографічним колективом». Вклад матеріалу у вигляді запитань і відповідей дозволить випускникам якісно підготуватися до підсумкової атестації.

Навчальний посібник призначено для викладачів і студентів навчальних закладів педагогіко-хореографічного напряму, керівників хореографічних колективів, а також усіх зацікавлених проблемами танцювального мистецтва.

 

Мистецько-педагогічний феномен підготовки майбутніх учителів хореографії▼

 

Мистецько-педагогічний феномен підготовки майбутніх учителів хореографії

Монографія

Коваль Л. В., Тараненко Ю.П. Мистецько-педагогічний феномен підготовки майбутніх учителів хореографії [Монографія]. – Мелітополь : Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2018.  249 с.

Рецензенти:

Крамаренко Алла – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри початкової освіти факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету

Федій Ольга доктор педагогічних наук, професор Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка

Андрощук Людмила кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри хореографії та художньої культури Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Анотація: У монографії викладено історико-педагогічні основи хореографічної освіти як мистецько-педагогічного феномену; з’ясовано теоретико-методичні засади підготовки майбутніх учителів хореографії до розвитку художньо-творчих здібностей молодших школярів; уточнено термінологічний апарат цього процесу.

Розкрито суть і структуру готовності майбутніх учителів хореографії до розвитку художньо-творчих здібностей молодших школярів.

Представлено авторську модель підготовки майбутніх учителів хореографії до розвитку художньо-творчих здібностей молодших школярів.

Обґрунтовано поетапність підготовки майбутніх учителів хореографії до розвитку художньо-творчих здібностей молодших школярів у системі педагогічних ЗВО.

Монографія призначена для науковців, викладачів, студентів закладів вищої освіти педагогічного й мистецького спрямування, керівників дитячих танцювальних колективів, педагогів-хореографів.

 

Теорія і методика народно-сценічного танцю▼

 

Теорія і методика народно-сценічного танцю

Навчально-методичний посібник

Павленко Р.В. Теорія і методика народно-сценічного танцю [Навчально-методичний посібник для студентів першого курсу напряму підготовки 6.020202 Хореографія] / Руслан Валентинович Павленко. – Бердянськ, 2017. – 148 с.

Рецензенти:

Годовський В.М. – Заслужений діяч мистецтв України, відмінник освіти України, кандидат педагогічних наук, професор, завідувач кафедри хореографії Рівненського державного гуманітарного університету.

О.В. Мартиненко – Заслужений працівник культури України, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри хореографії Бердянського державного педагогічного університету.

Т.І. Сердюк – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри хореографії Бердянського державного педагогічного університету.

Анотація: Процес формування висококваліфікованих керівників дитячих хореографічних колективів передбачає глибоке знання спеціальних дисциплін, серед яки ходне з провідних місць належить народно-сценічному танцю.

У навчально-методичному посібнику викладено теоретичні засади народно-сценічного танцю, розкрито характерні особливості російського та білоруського хореографічного мистецтва, надані методичні рекомендації щодо виконання вправ на середині залу та етюдних форм на занятті з народно-сценічного танцю для студентів перших курсів вищих педагогічних навчальних закладів.

 

Розвиток художньо-творчих здібностей молодших школярів у процесі хореографічної діяльності▼

 

Розвиток художньо-творчих здібностей молодших школярів у процесі хореографічної діяльності

Навчально-методичний посібник

Тараненко Ю.П. Розвиток художньо-творчих здібностей молодших школярів у процесі хореографічної діяльності : [навчально-методичний посібник]. – Мелітополь : ПП Скребейко П.В., 2017. – 84 с.

Рецензенти:

Коваль Л.В. – доктор педагогічних наук, професор, директор факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв.

Мартиненко Ю.П. – кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри хореографії Бердянського державного педагогічного університету.

Андрощук Л.М. – кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри хореографії та художньої культури Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.

Анотація: У навчально-методичному посібнику розкривається навчально-виховний аспект хореографічної діяльності як засобу художньо-творчого розвитку дітей, розглядаються індивідуально-вікові та психофізіологічні особливості дітей молодшого шкільного віку, поняття та структура художньо-творчих здібностей дітей та методика їх розвитку в процесі хореографічної діяльності, Навчально-методичний посібник призначено для вчителів хореографії, педагогів-хореографів, викладачів та студентів вищих навчальних закладів педагогіко-хореографічного напряму.

 

Теорія і методика роботи з хореографічним колективом для студентів спеціальності 024 Хореографія▼

 

Теорія і методика роботи з хореографічним колективом для студентів спеціальності 024 Хореографія

Навчальний посібник

Мартиненко О.В. Теорія і методика роботи з хореографічним колективом: навчальний посібник для студентів спеціальності 024 Хореографія / Олена Володимирівна Мартиненко. – Бердянськ : Видавець Ткачук О.В., 2016. – 392 с.

Рецензенти:

Коваль Л.В. – доктор педагогічних наук, професор, директор Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету.

Глазкова І.Я. – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри іноземих мов і методики викладання Бердянського державного педагогічного університету.

Савчин Л.М. – к. іст. наук, доцент, професор кафедри хореографії Рівненського державного гуманітарного університету.

Анотація: У посібнику розривається зміст курсу «Теорія і методика роботи з хореографічним колективом», який входить до нормативної частини циклу професійної підготовки студентів спеціальності 024 Хореографія.

Зміст посібника містить навчальну програму з дисципліни, лекційний матеріал, плани практичних занять, тематику самостійної роботи з детальними методичними рекомендаціями щодо їх виконання та критеріями оцінювання. Автор під час викладу матеріалу спирається на багаторічний досвід роботи керівником хореографічного колективу і рекомендує навчальний матеріал, який пройшов неодноразову апробацію на практиці.

Навчальний посібник призначено для викладачів і студентів навчальних закладів в яких викладається дисципліна «ТМ роботи з хореографічним колективом», керівників хореографічних колективів, а також усіх зацікавлених проблемами танцювального мистецтва.

 

Музичне оформлення уроку класичного танцю▼

 

Музичне оформлення уроку класичного танцю ІІ частина
Навчально-методичний посібник
Ємельянова О.Ю. Музичне оформлення уроку класичного танцю : [навч.-метод. посібник для роботи зі студентами третього-четвертого курсів напряму підготовки 6.020202 Хореографія*] / Олена Юріївна Ємельянова, – Бердянськ: Видавець БДПУ, 2016. – 85 с.
Рецензенти:
Мартиненко О.В. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри хореографії.
Омельченко А.І. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного виховання.
Анотація: У посібнику пропонуються нотні зразки музичних творів, словники хореографічних та музичних термінів, які можуть використовувати в своїй практичній діяльності концертмейстери, педагоги-початківці, а також студенти-хореографи для самостійної роботи.
Автори розкривають вимоги до музичного супроводу вправ екзерсису класичного танцю біля палки та на середині зали. Надані музичні приклади можуть служити зразками для підбору інших творів, відповідних до учбового практичного хореографічного матеріалу.

 

Педагогические условия формирования педагогических умений детей 5▼

 

Педагогические условия формирования педагогических умений       детей 5-6 летнего возраста в дошкольных учреждениях

Монография

Мартыненко Е.В. Педагогические условия формирования педагогических умений детей 5-6 летнего возраста в дошкольных учреждениях :[монография] / Елена Владимировна Мартыненко. – Германия: Lambert Academic Publishing, 2015. – 213 с.

Анотація: У монографії розкриваються теоретичні та методичні аспекти формування педагогічних умінь дітей старшого дошкільного віку в умовах роботи дитячого садка.  Автором дається характеристика танцю як основи хореографічної діяльності, висвітлюються історико-педагогічні та сучасні підходи до організації дитячої танцювальної діяльності, передумови формування хореографічних умінь у дітей.

В монографії визначено методики та критерії визначення готовності дошкільнят до хореографічної діяльності та розкрито методику формування танцювальних вмінь та навичок.

 

Діяльність кафедри хореографії Інституту психолого▼

 

Діяльність кафедри хореографії Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв (2014-2015 навчальний рік)

Видання

Діяльність кафедри хореографії Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв БДПУ (2014-2015 навчальний рік) / [Відп. О.В. Мартиненко]. – Бердянськ : Видавець Ткачук О.В., 2015, – 128 с.

Анотація:

Видання присвячено звіту кафедри хореографії Інституту психолого-педагогічної освіта та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету про виконану роботу за 2014-2015 навчальний рік. Відображено основні аспекти діяльності викладачів з навчально-методичної, наукової, виховної, міжнародної, профорінтаційної та суспільної діяльності.

 

Збірник навчальних програм професійно▼

 

Збірник навчальних програм професійно-орієнтованих дисциплін напряму підготовки 6.020202 Хореографія*

Збірник програм

Збірник навчальних програм професійно-орієнтованих дисциплін напряму підготовки 6.020202 Хореографія* / за заг. ред. О.В. Мартиненко. – Бердянськ : Видавець Ткачук О.В., 2015. – 308 с.

Рецензенти:

Коваль Л.В. – доктор педагогічних наук, професор, Заслужений працівник освіти, директор інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету.

Козаренко О.В. – доктор мистецтвознавства, професор, декан факультету культури і мистецтв Львівського національного університету ім. І.Франка.

Хендрик О.Ю. – кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри сучасної хореографії факультету хореографічного мистецтва Харківської державної академії культури.

Анотація: Збірник включає навчальні програми професійно-орієнтованих дисциплін напряму підготовки 6.020202 Хореографія*. Усі програми складено згідно з галузевими стандартами вищої освіти за кредитно-трансферною системою. Програма кожної дисципліни містить вступну частину, мету і завдання навчальної дисципліни, її інформаційний обсяг, рекомендовану літературу, форму підсумкового контролю успішності та засоби діагностики навчання.

 

Засоби діагностики навчальних досягнень студентів напряму підготовки 6▼

 

Засоби діагностики навчальних досягнень студентів напряму підготовки 6.020202 Хореографія*

Засоби діагностики

Засоби діагностики навчальних досягнень студентів напряму підготовки 6.020202 Хореографія / За редакцією О.В. Мартиненко. – Бердянськ: Видавець Ткачук О.В., 2015. – 288 с.

Рецензенти:

Коваль Л.В. – доктор педагогічних наук, професор, директор Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету.

Козаренко О.В. – доктор мистецтвознавства, професор, Заслужений діяч мистецтв України, завідувач кафедрою філософії мистецтв факультету культури і мистецтв Львівського національного університету ім. І. Франка.

Анотація: Засоби діагностики навчальних досягнень студентів включають тестові завдання закритої та відкритої форм з фахових дисциплін хореографічного циклу, що складені згідно з Галузевими державними стандартами вищої педагогічної освіти та за вимогами кредитно-трансферної системи навчання. В зміст збірки включено програми двох державних екзаменів: комплексного кваліфікаційного випробування з фаху та державного випробування «Теорія і методика викладання хореографічних дисциплін»

 

Розвиток художньо-естетичного світогляду майбутніх учителів хореографії на основі інтегративного підходу▼

 

Розвиток художньо-естетичного світогляду майбутніх учителів хореографії на основі інтегративного підходу

Колективна монографія

Розвиток художньо-естетичного світогляду майбутніх учителів хореографії на основі інтегративного підходу : колективна монографія / за заг. ред. О.В. Мартиненко. – Бердянськ : Видавець Ткачук О.В., 2015. – 256 с.

Рецензенти:

Коваль Л.В. – доктор педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти, Заслужений працівник освіти, директор Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв.

Шевнюк О.Л. – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри образотворчого мистецтва НПУ імені М.П. Драгоманова.

Козаренко О.В. – доктор мистецтвознавства, професор, Заслужений діяч мистецтв України, завідувач кафедри філософії мистецтв факультету культури і мистецтв Львівського національного університету імені І. Франка.

Анотація: У монографії висвітлюються традиційні та нові підходи до вирішення актуальних проблем підготовки майбутнього вчителя хореографії, виховання та розвитку особистості в сучасному освітньому просторі, що забезпечує збагачення інноваційного потенціалу вищої педагогічної освіти України. Матеріал розрахований на науковців у галузі хореографічної педагогіки та мистецтва, викладачів та студентів вищої школи, працівників системи освіти та культури.

 

Теорія та методика народно-сценічного танцю▼

 

Теорія та методика народно-сценічного танцю

Навчально-методичний посібник

Павленко Р.В. Теорія та методика народно-сценічного танцю : навч.-метод. посібник для студентів першого курсу напрямку підготовки 6.020202 Хореографія. Ч.1. Вправи біля опори / Руслан Валентинович Павленко. – Бердянськ, 2015. – 109 с.

Рецензенти:

Годовський В. М. – Заслужений діяч мистецтв України, відмінник освіти України, кандидат педагогічних наук, професор, завідувач кафедри хореографії Рівненського державного гуманітарного університету. О. В. Мартиненко О.В. – кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри хореографії Бердянського державного педагогічного університету; Т. І. Сердюк Т.І. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри хореографії Бердянського державного педагогічного університету;

Анотація: Процес формування висококваліфікованих керівників дитячих хореографічних колективів передбачає глибоке знання спеціальних дисциплін, серед яких одне з провідних місць належить народно-сценічному танцю. У навчально-методичному посібнику викладено теоретичні засади методики народно-сценічного танцю та надані методичні рекомендації щодо виконання вправ біля опори на занятті народно-сценічного танцю для студентів перших курсів вищих педагогічних навчальних закладів.

 

Танець «модерн» ХХ ст. : витоки, стильова типологія, панорама історичної ходи, еволюція▼

 

Танець «модерн» ХХ ст. : витоки, стильова типологія, панорама історичної ходи, еволюція

Монографія

Погребняк М. М. Танець «модерн» XX ст. : витоки, стильова типологія, панорама історичної ходи, еволюція : монографія / Марина Погребняк. –  Полтава: ПНПУ імені. В. Г. Короленка, 2015. – 312 с. : іл.. – Бібліогр. : С. 264–286

Рецензенти:

Р.Т. Шмагало – доктор мистецтвознавства, професор, декан факультету історії і теорії мистецтва Львівської національної академії мистецтв.

Г.Д. Миленька – кандидат мистецтвознавства, професор, проректор з наукової роботи Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені І.К. Карпенка-Карого.

Г.М. Полянська – кандидат мистецтвознавства, доцент, доцент кафедри культурології Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка.

Анотація: У монографії на основі широкого комплексу літературних джерел та мистецької практики вперше у вітчизняному мистецтвознавстві надається цілісна картина функціонування танцю «модерн» у хореографічній культурі XX ст. З’ясовані культурно-історичні передумови виникнення стилю «модерн» та його екстраполяції у мистецтво хореографії. Виявлено, що символізм є однією з найважливіших передумов і, як філософсько-світоглядна концепція, знаходить своє вираження у практиці танцю «модерн».

Науково сформульовані критерії віднесення хореографічних творів до стилю «модерн» та визначається поняття «школа танцю «модерн». Відстежується еволюція танцю «модерн» протягом XX ст., естетико-теоретичні ідеї реформаторів сценічного руху та провідних представників світового танцю «модерн». Визначаються особливості розвитку стилю «модерн» у хореографії в дореволюційний і радянській Росії, а також естетико-теоретичні засади постмодерної хореографії. Відтворюються шляхи поширення традиції світового танцю «модерн». Для науковців, фахівців у галузі мистецтвознавства, історії та теорії культури, аспірантів, усіх, хто цікавиться проблемами сучасної хореографії.

 

Наскрізна програма практики для студентів напряму підготовки 6▼

 

Наскрізна програма практики для студентів напряму підготовки 6.020202 Хореографія*, спеціальностей 7.02020201, 8.02020201 Хореографія* (за видами)

Наскрізна програма практики

Наскрізна програма практики для студентів напряму підготовки 6.020202 Хореографія*, спеціальностей 7.02020201, 8.02020201 Хореографія* (за видами) / за заг. ред. О.В. Мартиненко. – Бердянськ : Видавець Ткачук О.В., 2014. – 252 с.

Рецензенти:

Коваль Л.В. – доктор педагогічних наук, професор, директор Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв БДПУ.

Козаренко О.В. – доктор мистецтвознавства, професор, декан факультету культури і мистецтв Львівського національного університету ім І. Франка.

Савчін Л.М. – кандидат історичних наук, професор кафедри хореографії Рівненського державного гуманітарного університету.

Анотація: Збірка включає програми практик для студентів напряму підготовки 6.020202 Хореографія*, спеціальностей 7.02020201, 8.02020201 Хореографія* (за видами). Програми складено згідно з навчальними панами спеціальності, освітньо-кваліфікаційними характеристиками та освітньо-професійними програмами підготовки фахівців з урахуванням основних принципів, окреслених у законі України «Про вищу освіту», Положенні про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України (наказ № 161 МОН України від 02 червня 1993 р.).

Програма кожної практики містить вступ, мету і завдання практики, її інформаційний обсяг та зміст, вимоги до звіту про практику, форму підведення підсумків практики, літературу.

 

Теорія та методика роботи з дитячим хореографічним колективом▼

   

Теорія і методика роботи з дитячим хореографічним колективом (дошкільний вік)

Навчальний посібник

Мартиненко О.В. Теорія та методика роботи з дитячим хореографічним колективом (дошкільний вік) : навчальни посібник для студентів напряму підготовки 6.020202 Хореографія* / Олена Володимирівна Мартиненко. – Бердянськ : Видавець БДПУ, 2014. – 301 с.

Рецензенти:

Коваль Л.В. – доктор педагогічних наук, професор, директор Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету.

Зайцева Л.І. – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дошкільної освіти Бердянського державного педагогічного університету.

Годовський В.М. – професор, кандидат педагогічних наук, Заслужений діяч мистецтв України, зав. кафедрою хореографії Рівненського державного гуманітарного університету.

Анотація: Навчальний посібник висвітлює частину нормативної дисципліни «Теорія і методика роботи з дитячим хореографічним колективом», яка розкриває специфіку хореографічної роботи з дітьми дошкільного віку. У посібнику автор розглядає психофізіологічні особливості розвитку дітей дошкільного віку, завдання, зміст та показники компетентностей (знання, уміння, базові якості) хореографічного навчання, методику організації та проведення хореографічних занять, вимоги до танцювального репертуару, надає зразки конспектів різних видів хореографічних занять, репертуарні плани, опис танців, фотоматеріали.

Посібник призначено для викладачів та студентів спеціальності «Хореографія», керівників дитячих хореографічних колективів, хореографів та музичних керівників дошкільних установ.

 

Теорія і методика історико▼

 

Теорія і методика історико-побутового танцю

Навчально-методичний посібник

Сердюк Т.І. Теорія та методика історико-побутового танцю: [навчально-методичний посібник для студентів напряму підготовки 6.020202 Хореографія*] / Тетяна Іванівна Сердюк. – Бердянськ : Видавець Ткачук О.В., 2014. – 192 с.

Рецензенти:

Коваль Л.В. – доктор педагогічних наук, професор кафедри початкової освіти, директор Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету.

Бузова О.Д. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри мистецьких дисциплін та методик їх навчання Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету.

Мартиненко О.В. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри мистецьких дисциплін та методик їх навчання Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету.

Анотація: У навчально-методичному посібнику розкриваються провідні теми курсу «Теорія і методика історико-побутового танцю», який входить до нормативної частини циклу професійної підготовки студентів спеціальності Хореографія.

Автор посібника характеризує танцювальну культуру різних епох, розкриває найважливіші відомості про особливості стилю та манери виконання історико-побутових танців ХІІІ-ХІХ століть, вплив костюму на характер і техніку виконання старовинних танців. У посібнику подано описи дванадцяти танцювальних композицій різних епох з методикою виконання рухів, а також нотний матеріал для їх супроводу. Навчальний матеріал викладений у хронологічний послідовності, гармонійно доповнюється ілюстраціями.

Посібник призначено для викладачів і студентів навчальних закладів художньо-педагогічного напрямку, балетмейстерів і керівників хореографічних колективів, а також усіх зацікавлених проблемами хореографічного мистецтва.

 

Музичне оформлення уроку класичного танцю▼

 

Музичне оформлення уроку класичного танцю
Навчально-методичний посібник
Ємельянова О.Ю., Федорченко І.В.
Музичне оформлення уроку класичного танцю : [навч.-метод. посібник для роботи зі студентами першого-другого курсів напряму підготовки 6.020202 Хореографія*] / Олена Юріївна Ємельянова, Ірина Володимирівна Федорченко. – Бердянськ: Видавець БДПУ, 2014. – 73 с.
Рецензенти:
Мартиненко О.В. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри мистецьких дисциплін та методик їх навчання.
Омельченко А.І. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри мистецьких дисциплін та методик їх навчання.
Анотація: У посібнику пропонуються нотні зразки музичних творів, словник хореографічних та музичних термінів, які можуть використовувати в своїй практичній діяльності концертмейстери, педагоги-початківці, а також студенти хореографи для самостійної роботи.
Автори розкривають вимоги до музичного супроводу вправ екзерсису класичного танцю біля палки та на середині зали. Надані музичні приклади можуть служити зразками для підбору інших творів, відповідних до учбового практичного хореографічного матеріалу.

 

Хороводи▼

 

Хороводи

Навчально-методичний посібник

Мартиненко О.В. Хороводи : [навч.-метод. посіб. з дисципліни «Мистецтво балетмейстера» для студентів напряму підготовки 6.020202 Хореографія*] / Олена Володимирівна Мартиненко. – Бердянськ : Видавець Ткачук О.В., 2013. – 116 с.

Рецензенти:

Коваль Л.В. – доктор педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти, директор Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету.

Савчин Л.М. – кандидат історичних наук, професор кафедри хореографії Рівненського державного гуманітарного університету.

Сердюк Т.І. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри мистецьких дисциплін та методик їх навчання Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету.

Анотація: У посібнику розвивається одна з провідних тем курсу «Мистецтво балетмейстера», який входить до нормативної частини циклу професійної підготовки студентів напряму підготовки 6.020202 Хореографія*.

Автор розкриває історію виникнення та розвитку хороводу, як жанру народної творчості, на основі аналізу літератури визначає різні підходи до класифікації хороводів, розкриває їх тематику та зміст, надає характеристику танцювальній символіки хороводів, особливості музичного супроводу, наводить зразки постановок хороводів (дитячих, природознавчого циклу, побутових хороводів, орнаментальних та хороводів на трудову тематику).

Навчальний посібник призначено для викладачів та студентів навчальних закладів педагогіко-хореографічного напрямку, керівників хореографічних колективів та гуртків, а також усіх зацікавлених проблемами народного танцювального мистецтва.

 

Діяльність відділення хореографії кафедри мисьецьких дисциплін та методики їх навчання Інституту психолого▼

 

Діяльність відділення хореографії кафедри мистецьких дисциплін та методики їх навчання Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв БДПУ (2012-2013 навчальний рік)

Видання

Діяльність відділення хореографії кафедри мистецьких дисциплін та методики їх навчання Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв БДПУ (2012-2013 навчальний рік) / [Відп. ред. О.В. Мартиненко, Н.С. Авєтіс’янц]. – Бердянськ : Видавець Ткачук О.В., 2013. – 136 с.

Анотація: Видання присвячено звіту відділення хореографії кафедри мистецьких дисциплін та методик їх навчання Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету про виконану роботу за 2012-2013 навчальний рік. Відображено основні аспекти діяльності викладачів з навчально-методичної, наукової, виховної, міжнародної, профорієнтаційної та суспільної діяльності.

 

Теорія та методика роботи з дитячим хореографічним колективом▼

 

Теорія та методика роботи з дитячим хореографічним колективом

Навчальний посібник

Мартиненко О.В. Теорія та методика роботи з дитячим хореографічним колективом : навчальний посібник / Олена Володимирівна Мартиненко. – Донецьк : ЛАНДОН-ХХІ, 2012. – 232 с.

Рецензенти:

Коваль Л.В. – доктор педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти, директор Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв.

Левченко М.Г. – кандидат педагогічних наук, професор, заслужений працівник культури України, декан факультету культури і мистецтв Херсонського державного гуманітарного університету.

Савчин Л.М. – кандидат історичних наук, професор кафедри хореографії Рівненського державного гуманітарного університету.

Анотація: У посібнику розриваються провідні теми курсу “Теорія та методика роботи з дитячим хореографічним колективом”, який входить до нормативної частини циклу професійної підготовки студентів спеціальності 6.020202 Хореографія. Автор визначає соціальні та художні функції дитячого хореографічного колективу, моделі хореографічного навчання, вимоги до керівника колективу, розглядає методичні аспекти роботи з дітьми молодшого шкільного віку, пропонує приклади навчальної програми колективу початкового рівня, конспекти різних видів хореографічних занять, зміст репертуарного плану, ескізи костюмів. Під час викладу матеріалу спирається на багаторічний досвід хореографічної роботи з дітьми і рекомендує навчально-методичний матеріал, який пройшов неодноразову апробацію на практиці.

Навчальний посібник призначено для викладачів та студентів навчальних закладів педагогіко-хореографічного напрямку, керівників дитячих хореографічних колективів та гуртків, а також усіх зацікавлених проблемами танцювального мистецтва.

 

Художньо▼

 

Художньо-естетична школа майбутніх учителів хореографії: формування досвіду

Монографія

Сердюк Т.І. Художньо-естетична школа майбутніх учителів хореографії: формування досвіду : монографія / Т. І. Сердюк ; Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України ; Бердянський державний педагогічний університет. – Донецьк : ЛАНДОН-ХХІ, 2011. – 273 с.

Рецензенти:

Коваль Л.В. – доктор педагогічних наук, професор, директор інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтва Бердянського державного педагогічного університету.

Савчин Л.М. – кандидат історичних наук, професор кафедри хореографії Рівненського державного гуманітарного університету.

Щолокова О.П. – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри фортепіанного виконавства та художньої культури НПУ імені М.П. Драгоманова.

Анотація: У монографії викладено теоретичні та методичні основи підготовки майбутніх учителів хореографії. Концептуально обґрунтовано художньо-естетичне підґрунтя формування досвіду творчої особистості в умовах сучасного соціуму. Розкрито архітектоніку складових сутнісно-змістової структури художньо-естетичної основи особистості. Представлено специфіку професійної підготовки учителя хореографії, визначено передумови його самореалізації та становлення в умовах освітнього простору.

Для учителів, науковців, викладачів педагогічних і мистецьких освітніх навчальних закладів різного типу, а також зацікавлених проблемами художньо-естетичного спрямування у хореографічній сфері.

 

Методика хореографічної роботиз дітьми старшого дошкільного віку ▼

 

Методика хореографічної роботи з дітьми старшого дошкільного віку

Навчальний посібник

Мартиненко О.В. Методика хореографічної роботи з дітьми старшого дошкільного віку: Навчальний посібник. – Донецьк: ТОВ «Юго-Восток, Лтд», 2009. – 156 с.

Рецензенти:

Вільчковський Е.С. – доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент АПН України;

Богініч О.Л. – доцент кафедри дошкільної педагогіки Національного педагогічного університету ім. М.П.Драгоманова;

Кот Н.А. – доцент кафедри дошкільної освіти Бердянського державного педагогічного університету.

Анотація: У посібнику розкривається навчально-виховний аспект хореографічного мистецтва та доцільність його використання в системі дошкільної освіти, розглядаються психофізіологічні особливості розвитку дітей 5-6 років і їх урахування в хореографічній діяльності, види, структура, методика організації й проведення хореографічних занять в умовах дошкільного закладу, надається орієнтовний зміст хореографічної роботи з дітьми 5-6 років, вимоги до дитячого репертуару, зразки хореографічних занять.

Призначено для педагогів-хореографів дошкільної та позашкільної освіти, музичних керівників та вихователів дошкільних закладів, викладачів та студентів вузів дошкільного та педагогіко-хореографічного напряму.