
Кочерга Євгенія Володимирівна
Доцентка кафедри психології
Кандидатка педагогічних наук
Біографія
Народилася 22.11.1982 р. у м. Олександрія Кіровоградської області
У 2008 р. з відзнакою закінчила Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Хімія».
У 2010 р. з відзнакою закінчила Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара за спеціальністю «Педагогіка вищої школи».
У 2021 р. з відзнакою закінчила Бердянський державний педагогічний університет за спеціальністю «013 Початкова освіта».
У 2020 р. закінчила аспірантуру Інституту вищої освіти Національної академії педагогічних наук України за спеціальністю «Теорія і методика професійної освіти».
У 2021 р. успішно захистила кандидатську дисертацію (Інститут вищої освіти НАПН України, м. Київ), отримавши науковий ступінь кандидата педагогічних наук.
З 2013 по 2015 р. працювала викладачем хімії та безпеки життєдіяльності Дніпропетровського педагогічного коледжу Дніпропетровського національного університету імені Олеся Гончара
З 2016 по 2018 р. працювала методистом Навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Дніпропетровської області
З 2018 по 2020 р. працювала методистом лабораторії природничо-математичних дисциплін комунального закладу вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради»
З 2020 по 2021 р. працювала старшим викладачем кафедри природничо-математичної освіти комунального закладу вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради»
З 2021 по 2023 р. працювала доцент кафедри загальної та спеціальної педагогіки комунального закладу вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради»
З 2023 по 2024 р. працювала психологом в благодійній організації «Позитивні жінки».
З 2023 р. навчається на курсі «Теорія і практика арттерапії: розмаїття підходів (Всеукраїнська громадська організація «Артетрапевтична асоціація»)
З 2024 р. працює доцентом кафедри психології Бердянського державного педагогічного університету
Сфера наукових інтересів: арттерапія, психологія емоцій, здоров’я учасників освітнього процесу, педагогіка і методика навчання
Наукові публікації:
2011
- Деркач Т., Язикова Є. Особливості кольоросприйняття в навчанні хімії Біологія і хімія в школі: Науково-методичний журнал. 2011. № 2. С. 36-
2013
- Язикова Є. В. Використання закономірностей кольоросприйняття при вивченні хімії. Актуальні проблеми соціально-гуманітарних наук: Матеріали II Всеукраїнської наукової конференції (29-30 листопада 2013 р., м. Дніпропетровськ). Частина II. Наук. ред. О.Ю. Висоцький. Дніпропетровськ: Роял Принт, 2013. С. 228–229.
2014
- Язикова Є. В. Духовний розвиток особистості в культурі постмодерну / Є.В. Язикова. Нове та традиційне у дослідженнях сучасних представників суспільних наук: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (7-8 лютого 2014 р., м. Київ). 2014. С. 79–81.
- Язикова Є. В. Використання інтелект-карт при викладанні дисципліни «Хімія» у педагогічному коледжі. XІІ Всеукраїнська конференція молодих вчених та студентів з актуальних питань сучасної хімії: матеріали конференції (19-21 травня 2014 р., м. Дніпропетровськ). 2014. С. 101.
- Язикова Є. В. Формування професійних компетентностей майбутніх учителів початкових класів засобами інтелект-карт Проблеми підготовки майбутніх учителів початкової школи в умовах гуманізації вищої освіти: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (26 лютого 2014 р., м. Хмельницький). 2014. С. 155–157.
- Язикова Є. В. Аспекти формування особистості в сучасних умовах. Філософія комунікації: інтелектуальні системи та інформаційні технології в освіті: Збірник тез до Всеукраїнської науково-практичної конференції (20 березня 2014 р., Дніпропетровськ). 2014. С. 67–69.
- Кочерга Є. В. Самоосвіта викладача як елемент формування освіти для сталого розвитку Природнича освіта і наука для сталого розвитку України: проблеми і перспективи: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (1-3 жовтня 2014 р., м. Глухів). Суми : Видавництво «Ярославна», 2014. С. 208–210.
- Кочерга Є. В. Ментальні карти як інструмент здоров’язберігаючого напрямку освітнього процесу. Проблеми формування здорового способу життя у молоді: Збірник матеріалів VII Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих учених та студентів з міжнародною участю. Одеса, 2014. С. 19–20.
- Кочерга Є. В. Ментальні карти як метод підвищення ефективності засвоєння знань з охорони праці. Безпека праці: освіта, наука, практика: збірник матеріалів всеукраїнської науково-практичної конференції. Харків: ФОП Бровін О.В., 2014. С. 55–57.
- Кочерга Е.В. Интеллектуальная компетентность руководителя. Съвременни проблеми на региональното развитие: Събрани статии. Т. 1. Академично издателство на Аграрния университет Пловдив, България, 2014. С. 224–227.
- Кочерга Є. В. Можливості використання здоров’язбережувальних технологій при викладанні дисциплін природничого циклу. Компетентнісно орієнтований підхід до освіти: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (04 грудня 2014 р., м. Харків). Харків: ФОП Шейніна О.В., 2014. С. 109–111.
- Кочерга Є. В. Інтелект-карти як технологія викладання хімії у педагогічному коледжі. Інноваційний інформаційний простір в освітній і науковій діяльності: проблеми становлення, особливості організації, ефективність та перспективи розвитку: Тези Міжнародної науково-практичної конференція (19-21 листопада 2014 р. м. Кошіце). С. 143–146.
- Кочерга Е. В. Здоровьезберегающие компетентности педагога как ценность информационного общества. Purposes, tasks and values of education in modern conditions: materials of the international scientific conference on October 13–14, 2014. Prague: Vědecko vydavatelské centrum «Sociosféra-CZ». С. 108–110.
2015
- Кочерга Є. В., Вільцанюк О. П. Культура здоров’я як елемент загальної культури особистості. Вітчизняна наука на зламі епох: проблеми та перспективи розвитку: Матеріали ХІ Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конфереції: Зб. наук. праць. Переяслав-Хмельницький, 2015. Вип. 11. С. 289‒292.
- Кочерга Є.В. Формування здоров’язберігаючої компетентності майбутніх учителів. Вісник післядипломної освіти: зб. наук. пр. / Ун-т менедж. Освіти НАПН України; редкол.: О.Л. Ануфрієва [та ін.]. Вип. 13 (26) / голов. ред. В.В. Олійник. Київ : АТОПОЛ, 2015. С. 86–88.
- Кочерга Є. В. Педагогічний такт як елемент професійної та здоров’язберігаючої компетентності педагога. Актуальні проблеми університетської та професійної післядипломної освіти в кризових умовах: Збірник тез Всеукраїнської Інтернет-конференції. Київ, 2015. С. 54–55.
- Кочерга Є. В. Коваль Ю. В. Технологія позитивного мислення як основа здоров’язбереження. Валеологія: сучасний стан, напрямки та перспективи розвитку: Тези доповідей ХIІI міжнародної науково-практичної конференції (9-11 квітня 2015 р., м. Харків): ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2015. С. 123–126.
- Кочерга Є. В. Коваль Ю. В. Можливості використання зошитів з друкованою основою при викладанні дисциплін природничого циклу. Тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації: Матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції: Зб. наук. праць. Переяслав-Хмельницький, 2015. Вип. 3. С. 177–179.
- Кочерга Є. В. Проблема збереження здоров’я педагогічних працівників. Zbiór raportów naukowych. „Pedagogika. Nauka wczoraj, dziś, jutro„ (30.05.2015 – 31.05.2015). Warszawa: Wydawca: Sp. z o.o. «Diamond trading tour», 2015. С. 62–63.
2016
- Кочерга Є. В. Дослідження проблеми формування здоров’язбережувальної компетентності майбутнього вчителя у вітчизняній педагогічній науці. Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. Серія: Валеологія: сучасність і майбутнє. Вип. 20. Харків: Вид-во ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2016. С. 101–104.
- Кочерга Є. В. Критерії та показники сформованості здоров’язбережувальної компетентності майбутнього вчителя хімії. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки. Частина IІ. 2016. № 6 (303). С. 47–52.
- Кочерга Є. В. Визначення структури здоров’язбережувальної компетентності майбутніх вчителів хімії. Вісник післядипломної освіти: зб. наук. пр. / НАПН України, Ун-т менедж. освіти; голов. ред. В.В. Олійник; редкол.: О.Л. Ануфрієва [та ін.]. Київ: АТОПОЛ ГРУП, 2016. Вип. 2 (31). С. 52–61.
- Кочерга Є. В. Педагог-лідер у сфері здоров’язбережувальної освіти. International Scientific Journal of Universities and Leadership. 2016. № 3. URL: http://elite-journal.org/zmist-2/rozdil-2-rozvitok-liderstva-dlya-osviti-2/
- Кочерга Є. В. Відповідальне та усвідомлене батьківство як передумова здоров’я та безпеки дітей. Безпека життєдіяльності. 2016. № 12. С. 24–25.
- Кочерга Є. В. Студентам про здоров’я та безпеку. Безпека Придніпров’я. Листопад-грудень 2016. С. 11.
2017
- Кочерга Є. Духовне здоров’я особистості як цінність в умовах європейської інтеграції. Державотворення і помісність Церкви: історичні процеси та сучасні умови: матеріали міжнародної науково-практичної конференції (18.05.2017 р. м. Луцьк). Луцьк : Волинська православна богословська академія Української Православної Церкви Київського Патріархату, 2017. С. 113–118.
- Кочерга Є. В., Скиба Ю. А. Інтелект-карти як ефективний метод візуалізації навчальної інформації. Інформаційні технології в культурі, мистецтві, освіті, науці, економіці та бізнесі: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. / М-во освіти і науки України; М-во культури України; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. Київ: Видавничий центр КНУКіМ, 2017. Ч.2. С. 171–173.
- Кочерга Є. В. Психосоматичні причини хвороб та способи збереження та зміцнення здоров’я. Хімія та сучасні технології: Сьомий том збірника тез доповідей VІІІ Міжнародної науково-технічної конференції студентів, аспірантів та молодих вчених. Дніпро, 2017. С. 113–114.
- Кочерга Є. В. Ментальні карти як ефективний інноваційний метод навчання з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності. Вісник Науково-методичного центру навчальних закладів сфери цивільного захисту № 26. Харків: НУЦЗУ, 2017. С. 36–39.
2018
- Історія православної педагогіки та педагогічна майстерність: навчальний посібник / Ігумен Філарет (Солошенко), А. В. Проць, Є. В. Кочерга та ін.; за ред. Т. В. Тесленко; Дніпровська духовна семінарія. Харків : Мачулін, 2018. 476 с.
- Кочерга Є. В. Дослідження рівнів сформованості здоров’язбережувальної компетентності майбутніх вчителів хімії. Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. Серія: Валеологія: сучасність і майбутнє. Харків: Вид-во ХНУ ім. В.Н. Каразіна, Вип. 23. 2018. С. 72–76.
- Кочерга Є. В. Здоров’язбережувальна компетентність як основа реалізації наскрізної змістової лінії «Здоров’я і безпека» у шкільному курсі хімії. Валеологія: сучасний стан, напрямки та перспективи розвитку : матеріали ХVI Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 18–19 квіт. 2018 р.) Харків, 2018. С. 20–22.
- Кочерга Є. В. Ціннісно-мотиваційний компонент здоров’язбережувальної компетентності вчителя. Наука ІІІ тисячоліття : пошуки, проблеми, перспективи розвитку : матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (м. Бердянськ, 25-26 квіт. 2018 р.). Бердянськ, 2018. Ч. 1. С. 188–190.
- Кочерга Є. В. Духовне здоров’я та національна ідентичність особистості. Духовно-історичні засади розвитку української нації: Матеріали п’ятої науково-практичної конференції з міжнародною участю. Хмельницький, 15-16 листопада 2017 р. [ред. кол. : В.Є. Берека (гол.) та ін.]. Хмельницький : ПП Символ, 2018. С. 214–
2019
- Кочерга Є. В. Ритмічне коло єднання – унікальні практичні інструменти роботи по згуртуванню освітніх спільнот. Матеріали Міжнародної конференції «Європейські цінності та розвиток соціальної згуртованості в освіті» (12 грудня 2019 р., м. Київ). Київ: НПУ ім. М.П. Драгоманова. 2019. С. 66‒68.
- Кочерга Є. Ресурси для професійного розвитку педагогів: здоров’язбережувальні аспекти. Післядипломна освіта Дніпропетровщини: історія та виклики сьогодення: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (17 грудня 2019 року, м. Дніпро) / за ред. Сиченка В.В., Романенко К.М. Дніпро: КВНЗ «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради», 2019. С. 174–177.
- Кочерга Є. STEAM: інтеграція природничих наук та мистецтва у контексті здоров’язбереження. Проблеми розвитку професійних компетентностей вчителів природничо-математичного напрямку : збірник тез доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції (12 грудня 2019 року, м. Дніпро). – Дніпро : КЗВО «ДАНО» ДОР», 2020. С. 128-130.
2020
- Кочерга Є. В., Скиба Ю. А. Реалізація педагогічних умов розвитку здоров’язбережувальної компетентності вчителів хімії в закладах післядипломної освіти. Вісник післядипломної освіти. Серія «Педагогічні науки». 2020. Випуск 11(40). С. 170–182. URL: https://doi.org/10.32405/2218‐7650
- Кочерга Є. В., Кірман В. К. Визначення ефективності педагогічних умов розвитку здоров’язбережувальної компетентності вчителів хімії. Інноваційна педагогіка. 2020. Вип. 22. Т. 1. С. 154‒159.
- Кочерга Є. В. Поняття та структура здоров’язбережувальної компетентності вчителя хімії. Вісник Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського. 2020. Вип. 2(121). С. 45‒51.
- Кочерга Є., Лук’янченко С., Шапошніков С., Кандибур Р., Хлистік А. Ритмічне коло єднання – унікальні практичні інструменти роботи в згуртуванні освітніх спільнот. Вища освіта України. 2020. № 2. С. 52‒58.
- Кочерга Є. В. Теорія множинного інтелекту як основа особистісно орієнтованого навчання. Актуальні питання соціально-гуманітарної середньої та вищої освіти: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (21 квітня 2020 року, м. Дніпро) / ред. колегія: В.В. Сиченко, І.М. Безена, О.К. Степаненко, Danijela Trškan. Дніпро-Любляна: КЗВО «ДАНО»ДОР», Україна ‒ University of Ljubljana, Slovenia, 2020. С. 97‒100.
- Кочерга Є. В. Практичні аспекти розвитку професійних компетентностей вчителів природничо-математичного та технологічного напрямків. Проблеми розвитку професійних компетентностей вчителів природничо-математичного напрямку : збірник тез доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції (23 грудня 2020 року, м. Дніпро). Дніпро : КЗВО «ДАНО» ДОР», 2021. С. 43‒45.
- Кочерга Є. В. З досвіду реалізації проєкту «Митці згоди: творчі методи трансформації конфліктів». Нива знань. Науково-методичний альманах. 2020. № 2. URL: http://www.dano.dp.ua/attachments/article/233/%D0%9D%D0%B8%D0%B2%D0%B0%20%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D1%8C%20-%202-2020.pdf
- Кочерга Є. В. Особистісний компонент здоров’язбережувальної компетентності вчителя хімії. The scientific heritage. Budapest, 2020. № 45. Р. 30‒32.
- Кочерга Є. В. Розвиток здоров’язбережувальної компетентності вчителів хімії. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. 2020. VIII (93). Issue 229. P. 14‒17.
2021
- Кочерга Є. В. Розвиток здоров’язбережувальної компетентності вчителів хімії в заклад післядипломної освіти : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 Теорія і методика професійної освіти. Київ, 2021. 321 с. URL: https://ihed.org.ua/wp-content/uploads/2021/03/Kocherha_E_05-04-2021_disertac.pdf
- Кочерга Є. В. Розвиток здоров’язбережувальної компетентності вчителів хімії в заклад післядипломної освіти : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 Теорія і методика професійної освіти. Київ, 2021. 21 с. URL: https://ihed.org.ua/wp-content/uploads/2021/03/Kocherha_E_05-04-2021_avtoref.pdf
- Скиба Ю. А., Кочерга Є. В. Моделювання розвитку здоров’язбережувальної та емоційно-етичної компетентностей вчителів у післядипломній освіти. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. 2021. № 3 (47). С. 103‒112.
- Кочерга Є. В., Романець О. А., Скиба Ю. А. Визначення педагогічних умов розвитку здоров’язбережувальної компетентності вчителів хімії. Актуальні питання природничо-математичної освіти. 1(17). С.130‒135.
- Кочерга Є. В. Засоби арт-педагогіки та арт-терапії як основа профілактики емоційного вигорання. Психологія кризових станів: наука і практика / Збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 4-6 листопада 2021 року) / за ред. С. Д. Максименка, В. В. Турбан. – Київ, Інститут психології імені Г. С. Костяка НАПН України, 2021. С. 82‒84.
- Кочерга Є. В., Скиба Ю. А. Ресурсний підхід як основа розвитку здоров’язбережувальної компетентності вчителя. Гуманітарно-педагогічна освіта: здобутки, проблеми, перспективи. Матеріали II Всеукраїнської науково-практичної конференції (з міжнародною участю) (18 листопада 2021 р. / 14 кіслєва 5782 року). Дніпро: Акцент ПП. 2021. С. 130‒133.
2022
- Тоточенко Т. В., Фесенко О. С., Кочерга Є. В., Чеберячко С. І. Здоров’я і безпека як наскрізна лінія: впровадження в освітній процес : Навч.-метод. посібник. Дніпро : Обласов В.А., 2022. 120 с.
- Кочерга Є. В., Мотуз Т. В. Роль і місце навчальної дисципліни «Вирішення конфліктів арт-методами» в системі підготовки майбутніх вчителів початкових класів. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи» № 86. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. Випуск 86. Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. С. 123-127
- Кочерга Є. В., Мотуз Т. В., Ватковська М. Г. Дослідження готовності вчителів до роботи в інклюзивній освіті та шляхи формування їх інклюзивної компетентності. Науковий вісник Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка. Серія: Педагогічні науки / за заг. ред. В. Є. Бенери. Кременець : ВЦ КОГПА ім. Тараса Шевченка, 2022. Вип. 14. Науковий вісник Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка. Серія: Педагогічні науки / за заг. ред. В. Є. Бенери. Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип. 15. С. 23-33.
- Чаус Г. Г., Кочерга Є. В., Романець О. А. Удосконалення інформаційно-цифрової компетентності вчителів природничої освітньої галузі як основа якісного дистанційного навчання учнів. Науковий журнал Хортицької національної академії. 2022. № 7. С. 37–46.
- Чорна Ю., Чаус Г., Романець О., Кочерга Є. STEM-освіта як основа розвитку наукової творчості особистості. Наука і молодь – 2022: пріоритетні напрями глобалізаційних змін: матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених (м. Київ, 17 травня 2022 р.). Київ : Навчально-науковий інститут менеджменту та психології ДЗВО «Університет менеджменту освіти», 2022. С. 309‒312.
- Галушка А. В., Кочерга Є. В. Навчання учнів початкових класів іноземній мові через ігрову діяльність. Інформаційні технології – 2022: зб. тез ІХ Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих науковців, 19 трав. 2022 р., м. Київ / Київ. ун-т ім. Б. Грінченка; Відповід. за вип.: М.М. Астаф’єва, Д.М. Бодненко, О.М. Глушак, Г.А. Кучаковська, О.С. Литвин, В.В. Прошкін, С.М. Шевченко. Київ. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2022. С. 22–24.
- Кочерга Є. В., Гапіч Н. В. Розвиток soft skills вчителів як складової їх професійної компетентності. Академічна культура дослідника в освітньому просторі: європейський та національний досвід: збірник матеріалів V Міжнародної науково-практичної конференції, (м. Суми, 12–13 травня 2022 року) / МОН України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; за ред. О. М. Семеног. Суми : Видавництво СумДПУ імені А. Макаренка, 2022. С. 86–88.
- Кочерга Є. В., Петренко О. О., Абраменко О. С. Підготовка вчителів до використання інтерактивного навчання та мультимедійних технологій в освітньому процесі. Mолодий вчений модерну – фундамент розвитку освіти, науки та бізнесу в Україні: Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції (22 червня 2022 року, м. Дніпро). Дніпро : КЗВО «ДАНО» ДОР». С. 168–171.
- Кочерга Є. В., Скиба Ю. А., Яковенко О. О., Крисан Д. В. Навчання майбутніх вчителів використовувати арт-методи для роботи з конфліктами. Сучасна освіта: методологія, теорія, практика. V Всеукраїнська науково-практична конференція (з міжнародною участю) (31 травня 2022 року / 1 сівана 5782 року). Дніпро: Акцент ПП. 2022. С. 69–71.
- Кочерга Є., Кисельова К. Використання ігрової діяльність для розвитку дітей з інтелектуальним порушенням помірного ступеню. Освіта і наука в умовах інноваційного розвитку суспільства: збірник тез доповідей Першої Всеукраїнської науково-практичної конференції. Дніпро : Дніпровська академія неперервної освіти. 2022. С. 294–297.
- Кочерга Є., Несуща І. Визначення педагогічних умов використання елементів арт-терапії при роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Освіта і наука в умовах інноваційного розвитку суспільства: збірник тез доповідей Першої Всеукраїнської науково-практичної конференції. Дніпро : Дніпровська академія неперервної освіти. 2022. С. 297–299.
- Кочерга Є., Спільник Я. Педагогічний потенціал арт-терапії у роботі з молодшими школярами з особливими освітніми потребами. Освіта і наука в умовах інноваційного розвитку суспільства: збірник тез доповідей Першої Всеукраїнської науково-практичної конференції. Дніпро : Дніпровська академія неперервної освіти. 2022. С. 299–301.
2023
- Кірман В., Кочерга Є., Романець О., Чаус Г. Дослідження рівня предметної компетентності вчителів інтегрованих курсів природничої освітньої галузі. Вісник післядипломної освіти. Серія «Педагогічні науки». 2023. Випуск 24(53) С. 73–87. http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/visnyk_PO/24_53_2023/pedagogy/Bulletin_24_53_Pedagogika_Kirman_Kocherha_Romanets_Chaus.pdf
- Кочерга Є. Використання арт-терапії для пропедевтики прокрастинації серед студентів як основа покращення навчальної діяльності. Соціально-гуманітарні виміри правової держави: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (14.04.2023 р., м. Дніпро). С. 116–118. http://er.dduvs.edu.ua/bitstream/123456789/12368/1/6.pdf
- Кочерга Є. В., Чаус Г. Г., Романець О. А. Цифровізація освіти та удосконалення інформаційно-цифрової компетентності вчителів. Стратегічні напрямки розвитку науки: фактори впливу та взаємодії : Матеріали конференцій МЦНД (07.04. 2023 р., м. Рівне). С. 155–157.