Бердянський державний педагогічний університет

Приймальна ректора:

bdpu.zp@gmail.com
rector_bdpu@ukr.net

Адреса:

Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Шмідта, 4 Тимчасово переміщений до: м. Запоріжжя, вул. Жуковського, 66

Новини

Центр досконалості викладання в українському Північному Приазов’ї

 

Наш університет – команда однодумців, залюблених у професію, з особливим кліматом та корпоративним духом, яка працює для модернізації педагогічної освіти. Невід’ємною складовою цього процесу є прагнення до досконалості у викладанні та навчанні. Саме тому наш університет попри виклики постійно на хвилі трендів у галузі вищої освіти задля утвердження БДПУ як центру досконалості викладання в українському Північному Приазов’ї
16 грудня відбулася заключна зустріч у межах другого етапу Програми вдосконалення викладання у вищій освіті, який проводили фахівці Інституту вищої освіти НАПН України на чолі зі Світланою Калашніковою. Протягом січня-лютого 2022 року команда нашого університету (Ольга Гуренко, Ірина Школа, Наталя Цибуляк) активно працювала над баченням, цінностями, ключовими завданнями, механізмами та індикаторами досконалості викладання в Бердянському державному педагогічному університеті. Повномасштабна війна внесла свої корективи, але не завадила фіналізувати цей процес та представити свої напрацювання, отримати зворотній зв’язок та намітити подальші кроки.
Вдячні за цінний досвід взаємодії з колегами у межах Програми вдосконалення викладання у вищій освіті. У співдії та підтримці один одного отримаємо освітянській фронт разом!
Все буде Україна!

 

 


 

БДПУ – це спільнота однодумців, які навчають і навчаються разом

 

Бердянський державний педагогічний університет – це спільнота однодумців, які навчають і навчаються разом, незважаючи на труднощі. Повномасштабна війна, тимчасове переміщення нашого університету не стали перешкодою для сприяння професійному розвитку викладачів, проте внесли певні корективи в терміни реалізації програми підвищення кваліфікації «Ars Docendi». Разом ми змогли відновити наші зустрічі наприкінці липня та реалізувати ще 4 модулі програми: «Професійні ролі сучасного викладача ЗВО», «Педагогічна майстерність викладача», «Лідерство в освіті» та «Сучасні інтерактивні методи викладання».

 

Цінними є теплі відгуки наших колег:

  • Надзвичайно цікаве і корисне навчання. Є намір і натхнення використовувати набуті знання в роботі. Щиро дякую організаторам, тренерам і колегам!
  • Прекрасно, коли можна спілкуватися, дізнаючись багато нового. Для мене наші зібрання – не тільки набування знань, але й мистецтво розуміти одне одного. Справді, ми – одна велика команда! Дякую!
  • Таке натхнення з`явилося після продуктивної роботи з колегами-однодумцями! З нетерпінням чекаю наступних цікавих модулів з актуальними темами.
  • Надзвичайно цікаве і корисне навчання. Є намір і натхнення використовувати набуті знання в роботі. Щиро дякую організаторам, тренерам і колегам!

Щиро вдячні кожному учаснику наших модулів і зичимо невпинного руху вперед, наснаги та натхнення у викладанні!
Глибоко вдячні за плідну співпрацю нашим спікерам-тренерам (Ольга Гуренко, Яна Сичікова, Ганна Алексєєва, Наталія Кравченко, Олександр Голік, Катерина Петровська, Ольга Фролова, Олена Колпакчи, Ірина Школа, Богдана Салюк) за готовність ділитися власним досвідом, а також створення теплої атмосфери для обговорення сучасних викликів вищої освіти.
Висловлюємо подяку керівництву університету – ректору та першій проректорці – за підтримку та сприяння у реалізації модулів програми підвищення кваліфікації «Ars Docendi».
Переконані, що партнерська взаємодія та спілкування з колегами є поштовхом до подальшого втілення змін та розбудову культури якості вищої освіти.

 

 


 

СЕРПНЕВІ МОДУЛІ ПРОГРАМИ «ARS DOCENDI»

 

Центр викладацької майстерності ARS DOCENDI поновлює навчання за модулями програми та запрошує долучитися усіх бажаючих до низки цікавих модулів.
✔️ Модуль «Сучасні інтерактивні методи навчання у вищій школі»
«Мозковий штурм». Сторітеллінг. Скрайбінг як метод аудіовізуалізаці. Кейс-метод. Метод проєктів. «Перевернутий клас». Ігрові методи навчання.
Модуль має експериментальний характер, апробується вперше у такому форматі взаємодії:
🔹 2 серпня учасники отримують робочий зошит, що містить міні-лекції та перелік необхідних для виконання завдань, самостійно опрацьовують матеріал в асинхронному режимі у зручний час.
🔸 5 серпня з 13.00 до 14.00 – перша зустріч з модераторами, під час якої відбувається обговорення складних моментів, а також учасникам надаються рекомендації для подальшої роботи.
🔹 10 серпня з 13.00 до 15.00 – друга зустріч з модераторами, під час якої відбувається обговорення складних моментів, а також учасникам надаються рекомендації для подальшої роботи.
🔸 12 серпня з 13.00 до 15.00 – заключна зустріч з модераторами, під час якої розглядаються ігрові методи навчання, підводяться підсумки роботи.
Тренери-модератори: Богдана САЛЮК, Ірина ШКОЛА.

📌Реєстрація на модуль «Сучасні інтерактивні методи навчання у вищій школі» за посиланням: https://docs.google.com/forms/d/1_PxdqA1FEoSWKGSGyC6cFpNzYKyylQcBMSSDZzeTTug/edit

 

✔️ Модуль «ПРОФЕСІЙНІ Ролі СУЧАСНОГО Викладача»
Студентоцентрований підхід у викладанні та навчанні. Ролі викладача: наставник, фасилітатор, коуч. Партнерство зі студентами. Технологія фасилітації в освіті. Коучингові технології в освіті. Тренінговий формат в освіті. Групова динаміка. Особливості роботи з групою на різних стадіях групової динаміки.

Зустрічі:
🔹01 серпня з 10.00 до 12.00 – перша зустріч.
🔸02 серпня з 10.00 до 12.00 – друга зустріч.
🔹03 серпня з 10.00 до 12.00 – заключна зустріч.

Тренери-фасилітатори: Олена КОЛПАКЧИ, Ольга ФРОЛОВА, Наталя ЦИБУЛЯК.

📌Реєстрація на модуль «Професійні ролі сучасного викладача» за посиланням: https://docs.google.com/forms/d/1HlS5j2FaqOY7VqLxXacVlciJC3Ajqo5EpzNRROBJlHE/edit

 

✔️ Модуль «Педагогічна майстерність викладача вищої школи»
Педагогічна техніка: робота з голосом, рухами, емоційним станом. Акторська майстерність. Професійний бренд викладача. Позиціонування у соціальних мережах.

Зустрічі:
🔹04 серпня з 10.00 до 11.00 – перша зустріч.
🔸05 серпня з 10.00 до 11.00 – друга зустріч.
🔹08 серпня з 10.00 до 12.00 – третя зустріч.
🔸10 серпня з 10.00 до 12.00 – заключна зустріч.

Тренери-фасилітатори: Олександр Голік, Катерина Петровська.

📌Реєстрація на модуль «Педагогічна майстерність викладача вищої школи» за посиланням: https://docs.google.com/forms/d/16aRhV9jC1Tsw_a6sxE1x4WSlRHKd9XLzUkZXt9dku9s/edit

 

✔️ Модуль «Лідерство в освіті»
Психологічні основи феномену лідерства. Траєкторія розвитку лідерського потенціалу. Партнерська взаємодія. Різні способи комунікації з різними цільовими аудиторіями. Готовність до реалізації нововведень у викладацькій діяльності. Профілактика професійного вигорання викладача.

Зустрічі:
🔹09 серпня з 10.00 до 12.00 – перша зустріч.
🔸11 серпня з 10.00 до 12.00 – друга зустріч.
🔹12 серпня з 10.00 до 12.00 – заключна зустріч.

Тренери-фасилітатори: Катерина Петровська, Ольга ФРОЛОВА, Наталя ЦИБУЛЯК.

📌Реєстрація на модуль «Лідерство в освіті» за посиланням: https://docs.google.com/forms/d/18P5erm8QxUwTEWBPgWrapQAmxcrgPcaLm_xDuk6vbZw/edit

Підписуйтеся на Telegram-канал Центру викладацької майстерності ARS DOCENDI https://t.me/ars_docendi. Плануємо розміщувати актуальну інформацію не тільки про заходи нашого Центру, а інші цікаві можливості для неформальної та інформальної освіти поза межами нашого університету.

 


 

Січневі модулі програми «Ars Docendi»

 

Відданість викладанню та навчанню є невід’ємною складовою місії та стратегії нашого університету, тому важливим ресурсом професійного розвитку є обмін кращими практиками щодо вдосконалення викладання серед колег. Одним із таких майданчиків для обговорення сучасних тенденцій у вищій освіті є програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників «Ars Docendi», у рамках якої протягом січня – травня заплановано проведення восьми модулів.

Так, у січні на базі Центру викладацької майстерності ARS DOCENDI було реалізовано два модулі: «Наукометрія. Перші кроки» та «Дизайн навчального курсу».

Модуль «Наукометрія. Перші кроки» наразі є лідером щодо кількості зареєстрованих учасників, адже одним із пріоритетів нашого університету є поєднання науки та викладання. У рамках цього модулю цілеспрямовано та наполегливо працювали на розвитком і вдосконаленням наступних умінь і навичок:

  • визначення оптимальних шляхів оприлюднення результатів дослідницьких/творчих проєктів та забезпечення авторських прав;
  • створення та підтримки власного профілю науковця;
  • застосування різних інструментів підвищення наукометричних
  • показників і наукової спроможності викладача як науковця;
  • побудови власної публікаційної стратегії;
  • пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
  • особистісного та професійного розвитку.

Надихаючими на продовження роботи в напрямі посилення наукової діяльності викладача є відгуки учасників цього модулю. Деякими з них хочеться поділитися:

  • «Дуже рада, що записалась на цей модуль: ґрунтовні лекції від проректора з наукової роботи та домашні завдання на закріплення теоретичного матеріалу – дозволили з легкістю оновити свій науковий профіль, покращити всі сторінки та запланувати багато наукових дій!»
  • «Високий рівень проведення зустрічей спікерами, цікаві та якісні презентації та особливо методичні матеріали-інструкції з відповідних тем навчального модулю.»
  • «Професійно, доступно, дружно! Участь у модулі надихнула мене до самовдосконалення своїх наукових доробків.»
  • «Я задоволений від модуля, усе було актуально, науково, змістовно та доступно. Дякуємо організаторам за цікавий модуль!»

Модуль «Дизайн навчального курсу» передбачав обмін кращими практиками щодо розробки та оновлення програм навчальних курсів. Це дало змогу викладачам нашого університету розвинути та вдосконалити наступні вміння та навички:

  • розробки та оновлення програми навчальної дисципліни або її складників, навчальних та методичних матеріалів відповідно до вимог внутрішньої системи забезпечення якості;
  • розробки критеріїв та обрання інструментів оцінювання результатів навчання;
  • здійснення об’єктивного оцінювання результатів навчання;
  • надання студентам зворотного зв’язку щодо результатів оцінювання та рекомендацій щодо покращення результатів навчання;
  • критичного мислення;
  • особистісного та професійного розвитку.

Цінними є теплі відгуки учасників:

  • «Заняття відвідувала із задоволенням. Вони були змістовними, цікавими. Особливо важливо, що отриману інформацію буду використовувати в подальшій роботі. І ще відзначу дуже гарну атмосферу на заняттях. Дякую!»
  • «Модуль корисний та змістовний, особливо для недосвідчених викладачів. За активності на занятті окреме дякую! Багато цікавих ідей та інструментів для роботи.»
  • «Насичений, змістовний курс, дав можливість повторити ключові питання методики, переглянути власні практики і ознайомитися з практиками колег.»

Переконані, що партнерська взаємодія та спілкування з колегами є поштовхом до подальшого втілення змін та обміну ефективними практиками викладання. Щиро вдячні кожному учаснику наших модулів і зичимо  невпинного руху вперед, наснаги та натхнення у викладанні!

Глибоко вдячні за плідну співпрацю нашим спікерам-тренерам – проректорці з наукової роботи, доценткам – за готовність ділитися власним досвідом та кращими практиками з колегами, а також створення дружньої атмосфери для обговорення сучасних викликів вищої освіти.

Висловлюємо подяку керівництву університету – ректору  та першій проректорці – за підтримку та сприяння у реалізації модулів програми «Ars Docendi».

Принагідно запрошуємо викладачів нашого університету долучитися до наступних модулів програми підвищення кваліфікації науково-педагогічного працівників «Ars Docendi». У лютому стартують модулі «Освітнє середовище закладу вищої освіти» (з 07 лютого) та «Діджиталізація викладання та навчання у вищій школі» (з 03 лютого).

Аплікаційна форма за посиланням https://docs.google.com/forms/d/1KcmUW7owhN_TSrvDzXvd-XzEommLR9nbU2_UoBUTnW8/edit.

 

 

доцентка кафедри прикладної психології та логопедії,

керівниця Центру викладацької майстерності «Ars Docendi»

 


 

ДРУГА ФАЗА ПРОГРАМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ВИКЛАДАННЯ У ВИЩІЙ ОСВІТІ

 

Команда нашого університету долучилася до другої фази Програми вдосконалення викладання у вищій освіті, мета якої підвищення якості вищої освіти України шляхом розвитку інституційної спроможності університетів щодо вдосконалення викладання і навчання. У рамках цієї фази будуть брати участь у тренінгу «Вдосконалення викладання: модель та стратегія», який реалізує Інститут вищої освіти НАПН України спільно з Британською Радою в Україні.
Тренінг проводиться у січні-березні 2022 року та передбачає роботу над такими проблемами, як:

  • Тeaching Excellence як пріоритет розвитку ЄПВО. Профіль університету.
  • Тенденції розвитку вищої освіти та Тeaching Excellence. Рамка Тeaching Excellence. Організаційна модель центрів Тeaching Excellence.
  • Профіль викладача університету. Програма професійного розвитку викладачів.
  • Модель та Стратегія Тeaching Excellence.
    Фіналом участі університетів у Програмі вдосконалення викладання у вищій школі є не тільки розробка та вдосконалення інституційної стратегії розвитку викладання та навчання, а залучення учасників до форуму «ДОСКОНАЛІСТЬ ВИКЛАДАННЯ ТА НАВЧАННЯ У ВИЩІЙ ОСВІТІ.

 

 

Керівниця Центру викладацької майстерності «ARS DOCENDI»

 


 

НАДИХАЮЧИЙ ПОЧАТОК РОКУ

 

Викладачі нашого університету – постійно прагнуть до розвитку власної викладацької майстерності задля забезпечення якості надання освітніх послуг. Так, понад 40 учасників долучилися до перших зустрічей модулів програми підвищення кваліфікації науково-педагогічного працівників «ArsDocendi» «Наукометрія. Перші кроки» та «Дизайн навчального курсу».
У лютому центр викладацької майстерності ARS DOCENDI організовує навчання за модулями «Діджиталізація викладання та навчання у вищій школі» та «Освітнє середовище ЗВО».
Якщо є бажання взяти участь в модулях програми, які відбудуться у лютому-травні, заповніть реєстраційну форму за посиланням https://docs.google.com/forms/d/1KcmUW7owhN_TSrvDzXvd-XzEommLR9nbU2_UoBUTnW8/edit.

 

 


 

Дискусійна онлайн платформа з міждисицплінарного діалогу

 

Запрошуємо викладачів нашого університету долучитися  до дискусійної онлайн платформи з міждисциплінарного діалогу для обговорення нових можливостей і переваг, викликів і перспектив щодо запровадження міждисциплінарних освітніх програм в Україні.

Мета заходу – залучення широкого кола стейхолдерів до обговорення актуальних проблем міждисциплінарності у вищій освіті; обмін кейсами та реальним досвідом; напрацювання персональних контактів; пошук партнерів для міждисциплінарних наукових та освітніх колаборацій.

Дискусійна онлайн платформа з міждисицплінарного діалогу відбудеться 23 листопада 2021 року о 16:00. Реєстрація відкрита до 19 листопада 2021 року за посиланням: https://forms.gle/ruNKh6DxwmSFwM4z7.

 

Джерело: ГО «Інноваційний університет»

 


 

Ukraine Creative Spark Policy Forum 2021

 

Запрошуємо викладачів нашого університету взяти участь у Ukraine Creative Spark Policy Forum 2021. Мета форуму – формування стратегічних підходів до підсилення ролі закладів вищої освіти у розвитку креативних індустрій.

У програмі форуму – презентації від експертів, панельні дискусії та представлення успішних кейсів впровадження політик, підходів та практик.

Учасники форуму:

  • представники міністерств, агенцій, фондів та міжнародних організацій,що залучені до розвитку вищої освіти та креативних індустрій в Україні;
  • представники українських та британських закладів вищої освіти;
  • представники креативних індустрій;
  • представники медіа та незалежні експерти.

Мова форуму – українська, також буде доступний переклад з та на англійську.

Форум організується Британською Радою в Україні та відбудеться онлайн 1 грудня 2021 року з 13:00 до 17:00.

Деталі програми та реєстрація за посиланням.

Більше про програму Creative Spark тут.

 

 

Джерело: Британська Рада в Україні

Фото: Flickr/British Council Ukraine

 


 

Цифрові інструменти для організації групової роботи студентів в умовах змішаного навчання

 

25 та 28 жовтня викладачі нашого університету взяли участь у тренінгу для викладачів закладів вищої освіти «Цифрові інструменти для організації групової роботи студентів в умовах змішаного навчання». У межах заходу учасники мали можливість ознайомитися та обмінятися власними практиками застосування таких цифрових інструментів, як Jamboard, Telegram, Wander.me, Gather.town та GoogleDocs.

Основний фокус під час тренінгу було зроблено на застосуванні цих цифрових інструментів для організації групової роботи в умовах змішаного навчання. Тому учасники активно залучалися до групової роботи як під час синхронної, так і асинхронної взаємодії.

Захід проводився на базі Центру викладацької майстерності «ArsDocendi» у межах Програми вдосконалення викладання у вищій освіті України, яку реалізує Британська Рада в Україні у партнерстві з Інститутом вищої освіти НАПН України, Advance HE (Велика Британія) та за підтримки Міністерства освіти і науки України і Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. Тренерами-фасилітаторами виступили викладачі нашого університету.

Наша команда щиро вдячна колегам за співпрацю, спілкування, обмін ідеями та досвідом! 

 

 

керівниця Центру викладацької майстерності «ARS DOCENDI»

 


 

Серія вебінарів від Британської Ради в Україні “Cучасні підходи до викладання”

 

Центр викладацької майстерності “ArsDocendi” пропонує викладачам нашого університету долучитися до серії вебінарів від Британської Ради в Україні «Сучасні підходи до викладання». Ці вебінари реалізується в рамках Програми вдосконалення викладання у вищій освіті України та будуть присвячені актуальним проблемам для викладачів закладів вищої освіти, як-от: розвиток креативності у студентів, оцінювання їхніх знань, використовування новітніх технологій у викладанні тощо. Під час вебінарів українські та британські спікери поділяться власними успішними прикладами роботи зі студентами різних дисциплін та познайомлять з освітніми кейсами використання сучасних підходів до викладання.

Запрошуємо викладачів нашого університету приєднатися до першого вебінару «Як креативно навчати креативності? Практичні кейси», що відбудеться 28 жовтня о 15:00.

Під час вебінару спікери поділяться прикладами, як вони у власній практиці застосовують креативність, тим самим дозволяючи студентам проявити свою творчість. Всі ці підходи ви зможете використати зі своїми студентами, незалежно від дисципліни та їхнього рівня підготовки.

Більше інформації та реєстрація на вебінар у Zoom – за посиланням.

Анонси нових вебінарів на сторінці.

Джерело: Британська Рада в Україні

 

 


 

Цифрові інструменти для організації групової роботи студентів в умовах змішаного навчання

 

Шановні викладачі нашого університету! Пропонуємо взяти участь у тренінгу для викладачів закладів вищої освіти «Цифрові інструменти для організації групової роботи студентів в умовах змішаного навчання». Захід проводиться на базі Центру викладацької майстерності «ArsDocendi» у межах Програми вдосконалення викладання у вищій освіті України, яку реалізує Британська Рада в Україні у партнерстві з Інститутом вищої освіти НАПН України, Advance HE (Велика Британія) та за підтримки Міністерства освіти і науки України і Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.

Очікувані результати тренінгу. Після завершення заходу учасники зможуть:

  • розуміти особливості використання таких цифрових інструментів, як Jamboard, Telegram, Wander.me, Gather.town та GoogleDocs для організації групової роботи студентів;
  • аналізувати та створювати різні види завдань для групової роботи студентів в умовах змішаного навчання;
  • застосовувати цифрові інструменти (Jamboard, Telegram, Wander.me, Gather.town та GoogleDocs) для організації групової роботи студентів в умовах змішаного навчання.

Дата проведення: 25 та 28 жовтня 2021 року з 11.00 до 12.30.

Формат проведення: дистанційно.

Вартість: участь безкоштовна.

Тренери-фасилітатори: Тетяна НЕСТОРЕНКО, Наталя ЦИБУЛЯК, Ірина ШКОЛА.

Сертифікат: за умови відвідування двох онлайн зустрічей та виконання всіх активностей тренінгу учаснику видається сертифікат про участь обсягом 15 годин / 0,5 кредитів ЄКТС.

Реєстрація: для участі у тренінгу потрібно заповнити реєстраційну форму до 20 жовтня 2021 року за посиланням https://docs.google.com/forms/d/1XPbe8nuxybpS3i6VtPfRRy0uXdl0QE8xvs3miE5NbG0/edit. Кількість учасників тренінгу обмежена.

 

За детальною інформацією звертайтеся за телефоном 0502096868 або ars_docendi@bdpu.org.ua.

 

 


 

БДПУ візьме участь у Програмі вдосконалення викладання у вищій освіті України

 

Серед значної кількості поданих заявок від закладів вищої освіти України за результатами конкурсу Бердянський державний педагогічний університет обрано в 10 університетів для участі у Програмі вдосконалення викладання у вищій освіті України, яку реалізує Британська Рада в Україні у партнерстві з Інститутом вищої освіти НАПН України, Advance HE (Велика Британія) та за підтримки Міністерства освіти і науки України і Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.

Мета Програми – підвищення якості вищої освіти України шляхом розвитку інституційної спроможності університетів України щодо вдосконалення викладання і навчання.

Наша університетська команда, у складі першого проректора  та викладачів, протягом року буде працювати над вдосконаленням інституційної стратегії та програми професійного розвитку викладачів БДПУ, а також матиме можливість ознайомитися з новітніми підходами до викладання і навчання у вищій освіті, поділитися власним досвід із учасниками програми та колегами.

Вітаємо з перемогою у конкурсі та бажаємо подальших успіхів!

 

керівниця Центру викладацької майстерності «ARS DOCENDI»

 


 

23 зустрічі/92 години разом та 58 документів: підбито підсумки програми підвищення кваліфікації «ARS DOCENDI»

 

31 травня 2021 року в головному корпусі БДПУ відбулася фінальна зустріч перших випускників програми підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників нашого університету «ARS DOCENDI», яка стартувала в березні цього року.

Програма «ARS DOCENDI» – це новий прогресивний формат проведення підвищення кваліфікації, ініціатива впровадження якого належить першій проректорці БДПУ, професорці.

Усього в програмі взяли участь 33 викладачі нашого ЗВО – представники різних факультетів та кафедр, яких об’єднало прагнення набути нові компетентності задля вдосконалення викладання та навчання у вищій школі. Кожен учасник міг обрати: або прослухати повний курс підвищення кваліфікації, або обрати окремі модулі. Так, загальний обсяг програми – 180 годин, був складений із шести тематичних модулів: Модуль 1. Дизайн навчального курсу та занять. Модуль 2. Освітнє середовище ЗВО. Модуль 3. Інноваційні методики викладання у вищій школі Модуль 4. Діджиталізація викладання та навчання у вищій школі Модуль 5. Педагогічна майстерність викладача. Модуль 6. Лідерство в освіті.

Привітали дебютантів-випускників та вручили їм свідоцтва про підвищення кваліфікації (для слухачів повного курсу) та сертифікати (для слухачів окремих модулів), ідейна засновниця проєкту «ARS DOCENDI», начальниця навчального відділу та  керівниця Центру викладацької майстерності «ARS DOCENDI» БДПУ.

У ході підсумкової зустрічі ділилися переживаннями, очікуваннями та враженнями, підводили підсумки та висловлювали побажання на майбутнє тренери курсів – також викладачі нашого університету. Завдяки їх майстерності, професійному запалу та новаторським ідеям 23 зустрічі / 92 години проведені разом посприяли справді якісному результату.

Слухачі курсів зі свого боку висловлювали слова вдячності за такий по-справжньому новаторський, якісний європейський формат підвищення кваліфікації, який засвідчив не формалізований, а реальний підхід до професійного зростання, який не лише дозволив учасникам опанувати нові знання та практики викладацької майстерності, а й ближче познайомитися зі своєю університетською родиною, стати згуртованою компанією однодумців.

Тож перші випускники вже окрилені ідеями, озброєні новими знаннями та інструментами готові впроваджувати їх у освітній процес, а Центр викладацької майстерності «ARS DOCENDI» запрошує взяти участь в наступному наборі підвищення кваліфікації за цією програмою.

 

доцентка кафедри соціальних комунікацій

 


 

МАЄМО СТАНДАРТ НА ГРУПУ ПРОФЕСІЙ «ВИКЛАДАЧІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТІ»

 

Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 23.03.2021 № 610 затверджено професійний стандарт на групу професій «Викладачі закладів вищої освіти». Проєкт професійного стандарту було розроблено Міністерством освіти і науки України за власною ініціативою.

Відповідно до Національного класифікатора України ДК 003:2010 «Класифікатор професій» до групи стандарту увійшли:

  • 1 Професор;
  • 1 Доцент;
  • 2 Викладач закладу вищої освіти;
  • 2 Асистент.

 

Професійний стандарт є інструментом для систематизації вмінь і навичок (створення посадових інструкцій), підготовки молодих фахівців, само- та оцінювання діяльності викладачів закладів вищої освіти, підвищення кваліфікації та професійного розвитку.

МОН рекомендує використовувати зазначений професійний стандарт при розробленні вимог до посад науково-педагогічних працівників, освітньо-наукових програм другого та третього рівнів вищої освіти, програм підвищення кваліфікації та стажування науково-педагогічних працівників, планування професійного розвитку викладачів.

 

Джерело: https://mon.gov.ua/ua/news/zatverdzheno-standart-na-grupu-profesij-vikladachi-zakladiv-vishoyi-osviti

 

 


 

ФОРУМ ВИЩОЇ ОСВІТИ

 

Запрошуємо викладачів нашого університету долучитися до ФОРУМУ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Форум вищої освіти – конференція лідерів змін для обміну досвідом і кращими практиками із розвитку українських університетів. Це майданчик для презентації та поширення успішних кейсів із розвитку університетів, окремих освітніх програм, досліджень, налагодження співпраці з бізнесом, партнерами та громадами, роботи викладачів та адміністрації, розбудови студентського активізму та інших прогресивних практик.

Мета Форуму – сформувати спільноту потужних лідерів змін вищої освіти і підвищити довіру до системи вищої освіти України через демонстрацію успішних кейсів.

Долучайтесь, щоб стати частиною спільноти лідерів змін для обміну досвідом і масштабування проєктів, програм, кращих академічних практик.

У 2021 році Форум відбудеться за підтримки Міжнародного фонду “Відродження” та Голови Комітету з питань освіти, науки та інновацій Верховної Ради України.

Захід організовують Спільнота для навчання та викладання Вище, Київська школа економіки, Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти, Американські Ради з міжнародної освіти, Українська асоціація студентів, GlobalLogic Україна та Prometheus.

Форум відбудеться онлайн 24 квітня з 11.00 до 16.00.

Участь у заході безоплатна.

Щоб стати учасником форуму, реєструйтесь: bit.ly/view_forumvo

Програма Форуму за посиланням https://www.forumvo.org/?fbclid=IwAR2Br1klfslcz-pqE02hcQBKAwbYxFlLLAq9-XSdSpDzsSMCGaCCrsrA6lE.

 

 


 

Старт програми викладацької майстерності «ARS DOCENDI»

 

10 березня в університеті стартувала програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників нашого університету «ARS DOCENDI». Майже 40 викладачів нашого університету долучилися до цієї програми, основний фокус якої зосереджено на підвищенні розуміння ролі викладання та розвитку викладацької майстерності завдяки обміну ефективними практиками з колегами-однодумцями.

Програма, загальним обсягом 180 годин, триватиме три місяці та скрадається з шести модулів:

Модуль 1. ДИЗАЙН НАВЧАЛЬНОГО КУРСУТА ЗАНЯТЬ

Модуль 2. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗВО

Модуль 3. ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ

Модуль 4. ДІДЖИТАЛІЗАЦІЯ ВИКЛАДАННЯ ТА НАВЧАННЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ

Модуль 5. ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ ВИКЛАДАЧА

Модуль 6. ЛІДЕРСТВО В ОСВІТІ

Більше про програму: https://bdpu.org.ua/sektor-pidvyshchennia-kvalifikatsii/tsentr-vykladatskoi-maysternosti/prohrama-pidvyshchennia-kvalifikatsii-npp-ars-docendi/

 

 

Плідної роботи та творчого наснаження учасникам!

 


 

Реєстрація для участі в програмі підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників ARS DOСENDI

 

Задля сприяння професійному розвитку викладачів Бердянського державного педагогічного університету пропонуємо взяти участь у програмі підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників ARS DOСENDI.

Мета програми: сприяння вдосконаленню раніше набутих та/або набуття нових компетентностей науково-педагогічними працівниками в межах викладацької діяльності задля вдосконалення викладання та навчання у вищій школі.

Переваги навчання за програмою підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників “ARS DOСENDI”:

  • фокус на формуванні професійних компетентностей викладача вищої школи;
  • команда досвідчених викладачів, яка готова ділитися ефективними практиками викладання та навчання у вищій школі;
  • практико-орієнтований характер занять;
  • гнучкість участі в програмі (можливість участі в окремих модулях програми);
  • супровід під час навчання за програмою;
  • електронна підтримка навчання;
  • отримання свідоцтва про підвищення кваліфікації після проходження навчання за програмою (6 кредитів ЄКТС/180 годин) або сертифікату за проходження окремого модуля програми (1 кредит ЄКТС/30 годин);
  • відповідність постанові КМУ «Прядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників» (від 21 серпня 2019 р. №800, із змінами і доповненнями від 27 грудня 2019 року № 1133), проєкту «Професійний стандарт на посади «Асистент», «Викладач», «Старший викладач», «Доцент», «Професор» (від 30 січня 2020 р.).

Більш детально з програмою “ARS DOCENDI” можна за посиланням https://bdpu.org.ua/wp-content/uploads/2020/10/ars_docendi.pdf.

Початок реалізації програми: березень 2021 року.

Формат проведення: з використанням технологій дистанційного навчання.

Вартість: для викладачів нашого університету участь безкоштовна.

Реєстрація до 22 лютого 2021 року за посиланням https://docs.google.com/forms/d/1-GyxSj9LYiMKqxyhn94461rlY4wdX_5QSRzTdHttatg/edit

Додаткова інформація: 0502096868 (Наталя ЦИБУЛЯК); arsdocendi.bdpu@gmail.com.

 

 


 

Вебінар: ДІДЖИТАЛІЗАЦІЯ ТА ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ У ВИЩІЙ ОСВІТИ

 

9 грудня на базі Центру викладацької майстерності ArsDocendi відбувався вебінар на тему «Діджиталізація та цифрові інструменти у вищій освіті».  Під час заходу учасники мали можливість обмінятися досвідом щодо розв’язання основних проблем навчання з використанням дистанційних технологій та ознайомитися з деякими цифровими інструментами, які допоможуть зробити освітнє середовище більш ефективним.

Так, найбільш суттєвою проблемою під час організації навчання з використанням дистанційних технологій навчання учасники визначили складність у розумінні рівня залученості студентів до онлайн занять. Спільне обговорення можливих цифрових інструментів окреслило можливість використання таких ресурсів, як-от: Mentimetr, AnswerGarden, Baamboozle, Bewerten, Actionbound, LearningАpps, WordWall та інші.

Наступною проблемою під час організації навчання з використанням дистанційних технологій є організація групової роботи студентів. Задля вирішення цієї проблеми викладачі запропонували такі ресурси для спільної роботи над груповим проєктом чи виконання завдання на занятті, як: віртуальні дошки (Miro, Jamboard, Padlet, Scrumblr), документи (Google Документи, Google Таблиці), презентації та інфорграфіка (Canva, Google Презентації, Coggle) тощо.

Викладачі також поділилися цифровими інструментами для проведення формативного та сумативного оцінювання, зокрема використання GoogleForms, Всеосвіта, Quizizz, Moodle, Flippіty, Kahoot та інші.

Підсумком зустрічі стало створення спільної СКАРБНИЦІ ІДЕЙ, де кожен учасник мав можливість поділитися «своїми» цифровими інструментами організації викладання та навчання.

 

доцентка кафедри прикладної психології та логопедії,

керівниця Центру викладацької майстерності «ArsDocendi»

 

 


 

Діалоги про вищу освіту від Британської Ради

 

Запрошуємо виклаачів нашого університету приєднатися до вебінару Британської Ради на тему «Academic integrity in online assessment – How can universities conduct online assessment that is secure and credible?».

Вебінар відбудеться 16 грудня о 14.00-15.30 за київським часом. Реєстрація за посиланням –  https://bit.ly/37fQl0L. Ви можете залишити свої питання чи коментарі до спікерів вебінару ось тут –  https://padlet.com/FromBritishCouncil/cf8tzm5wgyagimyu

Участь безкоштовна.

Під час сесії доповідачі представлять концепцію академічної доброчесності у контексті впливу пандемії Covid – як здійснювати чесну оцінку в умовах дистанційного навчання. Панелісти також поділяться порадами щодо інституційного підходу до оцінювання, зокрема, як уникнути академічних порушень. Список запрошених доповідачів Ви знайдете на зображенні, що додається.

 

 


 

Можливості для викладачів: ОСВІТНІЙ ДЕСЕНТ

 

13 грудня 2020 року запрошуємо викладачів нашого університету долучитися до «Освітнього десанту».

«Освітній десант» – це захід спрямований на підвищення кваліфікації науково-педагогічних співробітників ЗВО та популяризацію сучасних підходів у викладанні та навчанні.

  • Чотири ТОП-тренери у вищій освіті.
  • Три організації, які зарекомендували себе в сфері підвищення кваліфікації освітян.
  • Колеги-однодумці.
  • Комфортний і вже знайомий онлайн формат.

Організовує Тренінговий центр T-Update в партнерстві з ГО «Вище» та Центр розвитку особистості TrainingBOX.
Захід на платформі zoom.

Квитки тут: https://2event.com/ru/events/1862122#/

Що вас очікує?

  • 10:00 – 10:55 Панельна частина
    “Навчаємо онлайн: Зміни. Виклики. Можливості. Люди”
  • 11:00 – 12:00 Майстер-клас “Предстартова підготовка до онлайн-навчання”
  • 12:15 – 13:15 Майстер-клас “Знайомі методи офлайн в онлайні”
  • 13:30 – 14:30 Майстер-клас “Все, що треба знати про управління увагою слухачів у режимі онлайн”
  • 14:45 – 15:45 Майстер-клас “Оцінювання в змішанному та дистанційному форматі”
  • 15:45 – 16:00 Підсумки та майбутні плани

На майстер-класах будуть надані конкретні інструменти, які зразу можна буде використовувати в своїй практиці.
Детальний анонс кожного майстер-класу очікуйте окремо в обговореннях до події у Facebook.

Кожен учасник отримає електронний сертифікат про участь у заході з підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників ЗВО (6 год) за підписом трьох партнерів.

Час проведення заходу: з 10:00 до 16:00. Підключення 9:45-10:00

Вартість участі: 150 грн + сервісний збір.
Не зволікайте, кількість місць обмежена.
Посилання на вхід в конференцію zoom прийде на електронну адресу напередодні заходу.

Квитки тут: https://2event.com/ru/events/1862122#/

Для придбання квитка треба зареєструватися / авторизуватися на сайті та заповнити реєстраційну анкету заходу.
Прізвище та ім’я в реєстраційні анкеті заповнюйте українською мовою. Ці дані будуть використані для електронного сертифікату.

 

 


 

НА БАЗІ ЦЕНТРУ ВИКЛАДАЦЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ «АrsDocendi» ЗАВЕРШИЛИСЯ ТРЕНІНГИ ДЛЯ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

У листопаді на базі Центру викладацької майстерності «ArsDocendi» у рамках співпраці між Бердянським державним педагогічним університетом і Національним технічним університетом «Дніпровська політехніка» проведено онлайн-тренінги «Інноваційні методики викладання та навчання у вищій школі» і «Педагогічна майстерність викладача вищої школи».

Під час тренінгу з викладацької майстерності «Інноваційні методики викладання та навчання у вищій школі» учасники мали змогу обговорити особливості організації освітнього процесу на основі студентоцентрованого підходу та партнерської взаємодії між викладачем і студентом, здійснити самоаналіз власних методів викладання, розвинути та вдосконалити здатність до викладання із застосуванням інноваційних форм, методів і технологій навчання. Змістове наповнення тренінгу складали наступні теми:

  • Студентоцентрований підхід. Активні та інтерактивні методики викладання та навчання;
  • Діалогічні методики викладання та навчання;
  • Ігрові методики викладання та навчання;
  • Проблемно-орієнтоване навчання;
  • Проєктний метод;
  • «Перевернутий» клас.

Упродовж занять із тренінгу з викладацької майстерності «Педагогічна майстерність викладача вищої школи» учасники мали можливість усвідомити та здійснити самоаналіз власної педагогічної майстерності, визначити траєкторію подальшого професійного розвитку та самовдосконалення. На зустрічах було розглянуто такі теми, як:

  • Цінності та педагогічне спілкування;
  • Професійний бренд і портфоліо викладача. Позиціонування у соціальних мережах;
  • Ефективна презентація навчального матеріалу;
  • Педагогічна техніка;
  • Акторська майстерність.

Тренерами-фасилітаторами виступили викладачі нашого університету.

Наша команда щиро вдячна колегам за співпрацю, спілкування, обмін ідеями та досвідом! Бажаємо натхнення і професійного наснаження!

 

Довідково: онлайн-тренінги з викладацької майстерності для науково-педагогічних працівників тривали з 04 по 30 листопада, і в них взяли участь 40 викладачів. Учасники тренінгів отримали сертифікати про підвищення кваліфікації обсягом 30 годин / 1 кредит ЄКТС.

 

доцент кафедри прикладної психології та логопедії,

керівник центру викладацької майстерності «ArsDocendi»

 


 

Діджиталізація та цифрові інструменти

у вищій освіті

Шановні викладачі нашого університету! Пропонуємо взяти у вебінарі для викладачів закладів вищої освіти «Діджиталізація та цифрові інструменти у вищій освіті»*. Під час заходу учасники зможуть обмінятися досвідом щодо розв’язання основних проблем навчання з використанням дистанційних технологій та ознайомитися з деякими цифровими інструментами, які допоможуть зробити освітнє середовище більш ефективним.

Дата проведення: 09 грудня 2020 року з 16.00 до 17.30.

Формат проведення: дистанційно.

Вартість: участь безкоштовна.

Реєстрація: для участі у вебінарі потрібно заповнити реєстраційну форму до 04 грудня 2020 року за посиланням https://docs.google.com/forms/d/1XPbe8nuxybpS3i6VtPfRRy0uXdl0QE8xvs3miE5NbG0/edit

 

Доповідач: доцент кафедри прикладної психології та логопедії, керівник центру викладацької майстерності ARS DOCENDI (arsdocendi.bdpu@gmail.com).

*Захід проводиться та фінансується у межах проєкту «Зміни педагогічних факультетів і університетів у 21 столітті».

 

 


 

Діалоги про вищу освіту – ГЛИБОКЕ ЗАНУРЕННЯ

 

Британська Рада у продовження «Діалогів про вищу освіту» розпочинає нову серію зустрічей «Глибоке занурення». Метою цих заходів є обмін практиками викладання та навчання в умовах пандемії між представниками вищих навчальних закладів Європи та Азії. Нова серія має довші сесії, що дозволяє учасникам більше взаємодіяти, та фокус на конкретних темах.

Сьогодні, 18 листопада, запрошуємо викладачів нашого університету долучитися до першого діалогу на тему «Як викладачам підтримувати активне навчання в онлайн форматі?», який відбудеться о 14.00 за київським часом.

Участь безкоштовна.

Мова: англійська.

Щоб приєднатися до сеансу, просто перейдіть за цим посиланням за пару хвилин до його початку: https://bit.ly/hed-dd-nov

Під час сеансу також будуть використовуватися 2 кімнати. Як тільки спікер повідомить, що ви можете приєднатися до однієї із кімнат, скористайтесь одним із цих двох посилань:

Кімната перша: https://bit.ly/hed-dd-nov-room1

Кімната прориву: https://bit.ly/hed-dd-nov-room2

 

 

керівниця центру викладацької майстерності Ars Docendi

 


 

КОНСТРУКТИВНЕ УЗГОДЖЕННЯ У ВИКЛАДАЦЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ: від ідеї до реалізації

 

16 листопада викладачі нашого університету разом із колегами з Маріупольського державного університету взяли участь у тренінгу з викладацької майстерності «Конструктивне узгодження у викладацькій діяльності: від ідеї до реалізації»*. Основною ціллю заходу було ознайомлення учасників із ідеєю конструктивного узгодження та алгоритмом реалізації цього принципу під час розробки/ вдосконалення навчальних курсів. Цікава та змістовна взаємодія викладачів передбачала різні види активності задля узгодження навчальних результатів курсу з оцінюванням і навчальною діяльністю. Крім того, під час зустрічі учасники мали змогу поділитися корисними цифровими інструментами, які можна застосовувати у власній викладацькій діяльності (зокрема miro, padlet, jamboard, mentimetr, learningapps, wordwall, oncoo).

Фасилітаторами групої роботи

 

 

керівниця центру викладацької майстерності Ars Docendi

*Захід проводився у межах проєкту «Тренінг освітніх тренерів» (ГО «Вище», Саксонський центр викладання та навчання вищої освіти в Лейпцигу. Проєкт фінансується Міністерством закордонних справ Німеччини.