
Лопатіна Ганна Олександрівна
кандидат педагогічних наук, доцент
Candidate of Pedagogical Sciences (PhD), Associate Professor
ORCID iD
ResearchGate iD
Біографія
У 2005 р. з відзнакою закінчила соціально-педагогічний факультет Бердянського державного педагогічного університету за спеціальністю «Дефектологія», отримала кваліфікацію «Логопед. Викладач логопедії».
У 2012 р. захистила кандидатську дисертацію «Методика навчання діалогічного мовлення дітей молодшого дошкільного віку». Науковий керівник – доктор педагогічних наук, професор Н. В. Гавриш.
У 2017 р. здобула кваліфікацію «Практичний психолог» за спеціальністю «Практична психологія»; успішно закінчила базовий теоретико-практичний курс Київського юнгіанського інституту за спеціалізацією «Юнгіанське консультування».
Сертифікований майстер логопедичного масажу.
Сертифікований юнгіанський консультант.
Член ГО «Українська асоціація корекційних педагогів».
Член ГО «Академія педагогічного зростання».
Трудова діяльність:
2005 – 2006 рр. – вчитель-логопед ДНЗ № 4 м. Енергодар.
2006 – 2009 рр. – асистент кафедри логопедії БДПУ.
2009 – 2012 рр. – старший викладач кафедри логопедії БДПУ.
2012 – 2014 рр. – старший викладач кафедри прикладної психології та логопедії БДПУ.
З 2014 р. – доцент кафедри прикладної психології та логопедії БДПУ.
2016 – 2019 рр. – заступник декана факультету дошкільної, спеціальної та соціальної освіти з наукової роботи та міжнародної діяльності БДПУ.
2017-2019 рр. – провідний науковий співробітник наукової роботи молодих вчених, що виконується за рахунок коштів загального фонду державного бюджету (фундаментальне дослідження).
З 2019 р. – експерт Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти (Україна); член редакційної колегії наукового збірника «Вісник Запорізького національного університету: педагогічні науки».
Сфера наукових інтересів:
Інклюзивна компетентність науково-педагогічного працівника закладу вищої освіти. Мовний та мовленнєвий розвиток в умовах онто- та дизонтогенезу.
Підвищення викладацької майстерності:
2016 – Підвищення кваліфікації та лінгвістична практика (Софійський університет «Св. Климент Охридський»); Проєкт-стажування (Фундація Central European Academy Studies and Certifacation (CEASC), вища школа оздоровчої освіти і суспільних наук (WSEZiNS)) м. Лодзь, Польща «Інструменти підтримки мобільності науковців у фінансовій перспективі ЄС на 2014-2020 роки»).
2018 – Теоретико-практичний курс КЮІ за спеціалізацією «Юнгіанське консультування» 2016-2018 рр.; Практична нейропсихологія дитячого віку (цикл семінарів).
2020 – Інтенсив з сучасних підходів та методів у викладанні: фасилітація, тренінг, коучинг»; Програма підвищення педагогічної кваліфікації Антикризовий національний онлайн-EdCamp 2020: Школа зараз і у «Світі після»; Програма підвищення педагогічної кваліфікації «Онлайн-толока EdCamp Ukraine: для розуму і серця. #1 Підсумки навчального року і завдання на літо»; Програма підвищення педагогічної кваліфікації «Онлайн-толока EdCamp Ukraine: для розуму і серця. #2 Перезавантаження: зміст і форма»; ІІ Всеукраїнська літня школа «Ексклюзивний Inclusive»; Онлайн практикум «Інтернаціоналізація закладів освіти як обов’язкова передумова успішної грантової діяльності»; IV Кампус. Програма підвищення кваліфікації викладачів «Розвиток компетентнісного підходу у навчанні та викладанні»; Онлайн-тренінг «Конструктивне узгодження у викладацькій діяльності: від ідеї до реалізації»; Захід з підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників ЗВО «Освітній десант. Онлайн»; Захід з підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників «Діджиталізація та цифрові інструменти у вищій освіті»;
2021 – The course “Inclusion and Internationalization in Higher Education” within the framework of project “Transformation of Faculties of Education and Pedagogical Universities for XXI. century”; Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників Ars Docendi; Практикум «Інструменти фасилітації для проведення ефективних навчальних заходів в онлайн форматі» (CEASC); Організація дистанційного навчання в закладах освіти з використанням навчальної платформи Moodle;
Навчальні тренінги
2016 – VII Зимова психологічна школа Ю. Швалба; Психотерапевтичні стратегії психологічного консультування дорослих методами піскової психотерапії;
2017 – Форматування мозку;
2018 – Школа Толерантності з питань СОГІ;
2019 – воркшоп «Інклюзивний освітній простір: психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах закладу загальної середньої освіти»;
2020 – Морфофункціональні основи дитячої нейропсихології; Охриплість голосу: причини виникнення та профілактика; Методика формування мовленнєвої активності у дітей з РАС; Нейропсихологічна готовність до школи дитини з особливими освітніми потребами; Сенсорно-інтегративні засоби в кабінеті логопеда; Навчальні сервіси на допомогу вчителю-логопеду; Подолання тривожності у дітей із труднощами в навчанні засобами арт-терапії; Як перевести онлайн лекцію, семінар, лабораторну роботу: практичні поради; Іспит онлайн: практичні поради; Нейропсихологія труднощів у навчання дітей із ООП; Поточне оцінювання: як виставити оцінки 200+ студентам і вижити; Логопедичний масаж. Сладання індивідуальних корекційних схем роботи логопеда і масажиста-реабілітолога при мовних порушеннях; Розвиток програм турботи про психічне здоров’я дітей та молоді в школах: огляд міжнародного досвіду і рекомендованих практик; Закономерности речевого развития в онтогенезе; Service Learning: чому навчання варто робити суспільно-орієнтованим?; Нейропсихологічний підхід у корекції зв’язного мовлення; На шляху якісного дошкілля; Акредитація: як підготуватися та уникнути помилок?;
2021 – Захист 2021: місія не/можлива?; Коли хороші студенти ухвалюють хибні рішення: чому студенти обманюють; Сенсорна інтеграція в роботі логопеда, педагога, психолога; Досконалість викладання і навчання у вищій освіті; Тайм-менеджмент: де і як знайти час на науку?; Логографічні, логомоторні та реципрокні ігри та вправи як ефективні методи при корекції звуковимови; День дівчат в ІКТ; Інтернаціоналізація вищої освіти: поєднуємо глобальне та локальне; Культура взаємодії: як організувати курс з написання дослідницьких робіт; Тренінг з питань гендерної рівності; Асистивні технології для інклюзії. Альтернативна і додаткова комунікація; Напрями роботи з дітьми з ООП щодо розвитку комунікації; Система опитування стейкхолдерів у ЗВО. Аналіз результатів та прийняття рішень; Академічна доброчесність і підготовка навчально- методичних матеріалів; Спартанці науки; Порядок акредитації кваліфікаційних центрів; Класний менеджмент як стратегія створення дружнього та розвивального інклюзивного освітнього середовища
Учасниця численних міжнародних і всеукраїнських науково-практичних конференцій, конгресів, освітніх форумів і фестивалів.
Нагороди:
Грамоти ректора Бердянського державного педагогічного університету (2011, 2013, 2015 рр.); грамоти Департаменту освіти і науки Запорізької облдержадміністрації (2013, 2016 рр.); подяка Міністерства освіти і науки України (2017 р.).
Авторка одноосібної та колективних монографій, навчального посібника, наукових статей, зокрема публікацій у періодичних виданнях, включених до наукометричних баз Scopus та Web of Science.
Викладає дисципліни:
- Логопедія
- Сучасні психокорекційні технології порушень мовленнєвого розвитку
- Логопедичний масаж та гімнастика
- Сенсорна інтеграція в корекційній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами
Адреса електронної пошти: lopatina.hanna29@gmail.com