Бердянський державний педагогічний університет

Приймальна ректора:

bdpu.zp@gmail.com
rector_bdpu@ukr.net

Адреса:

Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Шмідта, 4 Тимчасово переміщений до: м. Запоріжжя, вул. Жуковського, 66

Новини

Обговорення ОПП «Психологія тренінгової роботи» другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 053 Психологія


 

ОПАНОВУЄМО СУЧАСНІ ПСИХОЛОГІЧНІ ІНСТРУМЕНТИ

 

Професія психолога – творча і дуже цікава, вона потребує постійного розвитку та вдосконалення. Це, насамперед, досвід, що дає можливість бути в тренді сучасної психологічної науки та практики. Саме таким шляхом ідуть викладачі кафедри психології факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв БДПУ, що сприяє забезпеченню високої якості вищої освіти та відповідає Цілям сталого розвитку ООН.

8-9 березня у Львові відбувся навчальний курс по роботі з психологічною грою «РаДіти разом» за сприяння Благодійного фонду «Рідні», в якому взяла участь старша викладачка кафедри психології, завідувачка навчальної психолого-консультативної лабораторії БДПУ Вікторія ФЕДОРИК.

Навчальний курс був спрямований на ознайомлення з психологічною грою «РаДіти разом» та розкриття її можливостей щодо роботи з дітьми та дорослими в складних життєвих ситуаціях. Учасники курсу набули практичних навичок створення безпечних умов для подолання кризових станів у дітей і дорослих, оволоділи психологічним інструментарієм конструктивного переживання страхів та тривожності, навчилися розробляти сценарії переживання деструктивних станів методами арттерапевтичної взаємодії, спрямованих на відновлення позитивних емоцій та радості життя.

Підтвердженням набуття практичного досвіду ефективного використання психологічної гри «РаДіти разом» стала сертифікація учасників навчального курсу.

Щиро дякуємо авторці гри Вікторії Назаревич та тренерці по роботі з психологічною грою «РаДіти разом» Світлані Локотковій, консультантці центру професійного розвитку педагогічних працівників Львова, психологині, членкині Національної психологічної асоціації та Всеукраїнської громадської організації «Асоціація арт-терапевтів».

 


Підсумки І етапу Всеукраїнської студентської олімпіади-2024  з психології

 

13 березня 2024 року пройшов І етап Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності 053 Психологія, метою якої є підвищення якості підготовки кваліфікованих фахівців, пошук обдарованої студентської молоді та стимулювання творчої активності здобувачів вищої освіти.

Учасниками олімпіади були здобувачі першого (бакалаврського) (ОПП “Психологія”) та другого (магістерського) (ОПП “Психологія тренінгової роботи”) рівнів вищої освіти факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв БДПУ.

Програма олімпіади передбачала виконання тестових завдань, розробку наукового апарату експериментального дослідження за заданою темою, участь у психологічній вікторині. Запропоновані завдання сприяли виявленню компетентностей, якими володіють здобувачі вищої освіти згідно з освітньо-професійними програмами, а також надали можливість кожному учаснику продемонструвати свої творчі здібності.

 

Переможцями І етапу Всеукраїнської студентської олімпіади з психології стали:

І місце – Аліна ШОЛОХ (203-П гр., заочна форма навчання),  Артем ФАРЕННИК (12-П гр., денна форма навчання), Поліна ЗАГОРОДНЯ (22-П гр., денна форма навчання).

ІІ місце – Павло МОСКАЛЬОВ (203-П гр., заочна форма навчання), Альбіна ОХОТА (12-П гр., денна форма навчання), Олеся КЕДРІНСЬКА (302-П гр., заочна форма навчання).

ІІІ місце – Катерина ШАПОВАЛ (42-П гр., денна форма навчання), Раміта АЛЬ-СЬЮФ (302-П гр., заочна форма навчання).

Переможці олімпіади отримали нагороди у вигляді сертифікатів та бонусних балів, які враховуватимуться під час семестрового контролю навчальних досягнень здобувачів вищої освіти.

 

Дякуємо всім учасникам олімпіади!

 

 

За матеріалами кафедри психології

 


НАВЧАЛИСЯ ВИБУДОВУВАТИ ШЛЯХ ВІД СИЛИ БОЛЮ ДО СИЛИ ЖИТТЯ

 

23-24 лютого 2024 року викладачі кафедри психології Вікторія ФЕДОРИК та Наталія СЕРДЮК брали участь у методологічному семінарі за психологічним інструментарієм «Сила Болю». Два інтенсивних і змістовних дні надали можливість познайомитись з надзвичайно цікавою та ефективною терапевтичною методикою «Сила Болю» для роботи з клієнтами, що мають травматичний досвід проживання втрати під час війни.Учасники семінару зустрілися з авторкою методики «Сила Болю» та практичними психологами, які використовують дану методику в роботі. На початку зустрічі авторка методики Вікторія Назаревич зробила методологічний огляд психологічного інструментарію. Наталя Ушакова продемонструвала ефективність методики в роботі з екзистенційною самотністю онкохворих. Ольга Атаманюк-Кудря презентувала власний досвід роботи з підлітками за даною методикою. Тетяна Богавєєва в своєму виступі наголосила на тому, що забороняючи собі прожити біль, людина опиняється в колі різних залежностей та продемонструвала роботу інструментарію методики з даною проблемою. Віта Москаленко сфокусувала увагу на розумінні болю як зміні сталих по своїй суті особистісних утворень та виступила з доповіддю на тему «І кожен фініш – це по суті старт!». Антоніна Козак продемонструвала використання методики в логотерапевтичній практиці. Тетяна Дзюба через хронологію одного кейсу показала, як проходить реконструкція проживання втрати.Методологічний семінар за психологічним інструментарієм «Сила Болю» охопив актуальні питання сьогодення, а аналіз різноманітних клієнтських кейсів показав, як біль може стати силою для життя.Щира подяка організаторам семінару ГО «Генофонд нації» ГО "Генофонд нації" та авторці методики Вікторії Назаревич Nazarevich ART за безцінний практичний досвід глибинної роботи з психічною втратою.

 

 

Кафедра психології БДПУ

 


 

ПЕРША ПСИХОЛОГІЧНА ПРАКТИКА ПСИХОЛОГІВ-БАКАЛАВРІВ

 

З 05.02.2024 р. по 17.02.2024 р. здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 2 курсу 203П-з групи заочної форми навчання спеціальності 053 Психологія (ОПП «Психологія») факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв БДПУ проходили психологічну (навчальну) практику в закладах загальної середньої освіти під керівництвом кандидатки психологічних наук, доцентки Ірини ЧЕРЕЗОВОЇ та старшої викладачки кафедри психології Вікторії ФЕДОРИК.

Географія баз психологічної практики була достатньо широкою і охопила різні регіони нашої держави. Практиканти-бакалаври мали можливість проаналізувати професійну діяльність психолога в наступних закладах загальної середньої освіти: «Святовасилівський ліцей» Святовасилівської сільської ради Дніпропетровської області, Криворізька гімназії № 46 Криворізької міської ради, гімназія № 3 «Сузір’я» Бердянської міської ради Запорізької області, Машинобудівний фаховий коледж Сумського державного університету, гімназія «Просвіт» Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області, Київська приватна гімназія «Академія школяра».

Психологічна (навчальна) практика є першим практичним досвідом здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, який спрямовано на формування професійних компетентностей майбутніх психологів, виховання потреби в самовдосконаленні та творчому ставленні до майбутньої професійної діяльності.

Стислий термін та онлайн-формат практики не завадив студентам-практикантам ретельно ознайомитися з організацією діяльності практичного психолога в закладах освіти; закріпити і поглибити теоретичні знання, здобуті під час вивчення освітніх компонент професійної спрямованості; удосконалити основні професійно-психологічні вміння та навички відповідно до вимог освітньо-професійної програми; перевірити рівень розвитку власних професійно важливих якостей.

Незважаючи на реалії сьогодення, здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти досягли поставлених цілей як програмою практики, так і своїх особистих. Підтвердженням цього стала звітна документація й власне спілкування зі студентами на захисті психологічної (навчальної) практики. Також другокурсники зауважили, що з нетерпінням чекатимуть виробничої практики, щоб безпосередньо поринути в професійну діяльність психолога.

 

Бажаємо успіхів нашим майбутнім психологам!

 

 

Кафедра психології БДПУ

 


 

8 березня: історичні та сучасні координати сприйняття


 

Знаходимо психологічні ресурси проживання складних життєвих ситуацій


 

Партнерська взаємодія як впевнений крок до науки


 

Революція Гідності – революція в національній свідомості українців


 

15 лютого доценткою кафедри психології, кандидаткою психологічних наук Ольгою ФРОЛОВОЮ було проведено тренінги "(НЕ) ДРІБНИЦІ В СТОСУНКАХ" Для здобувачів освіти АКАДЕМІЇ МИСТЕЦТВ ім. Павла Чубинського, м. Київ.

 

 


 

Сталимо перемогу


 

Вдалий початок другого семестру

 

Активно розпочали другий семестр 2023-2024 н.р. викладачі кафедри психології факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв БДПУ. Так, кандидатка психологічних наук, доцентка Ольга ФРОЛОВА успішно пройшла тренінг-курс “Базове поняття про СНПК та специфіка реагування на випадки”, який відбувся 5-6 лютого 2024 року в м. Дніпро.

 

У ході тренінгу були розкриті актуальні питання проблеми сексуального насильства, пов’язаного з конфліктом (СНПК): норми міжнародного та національного права щодо випадків СНПК; види, форми та механізми надання допомоги особам, постраждалим від СНПК; психологічна складова впливу СНПК на постраждалих та фахівців, що з ними працюють; етичні норми, функції, напрямки та інструменти міжвідомчої взаємодії.

Учасники тренінгу-курсу сформували навички створення базової моделі ефективної й етичної комунікації з орієнтацією на постраждалих осіб та компетенцію з використання основних принципів комунікації з постраждалими від СНПК.

 

Дякуємо організаторам заходу — громадській організації “Країна вільної громади”!

 

 


 

Форум розвитку громадянського суспільства «Що дасть нам силу»

 

Кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри психології Бердянського державного педагогічного університету Ольга Фролова мала унікальну можливість долучитися до неймовірно теплої зустрічі з однодумцями, земляками, партнерами з громадського сектору.

 

Так, 5 грудня 2023 р. на базі комплексу «Мистецький арсенал» (м. Київ) відбувся XII Форум «Що дасть нам силу» – це спільна подія громадських і благодійних організацій, донорів, провайдерів, експертів і всіх інших, хто прагне посилювати громадянське суспільство в Україні:

🔸змістовні дискусії;

🔸інтерактивні, мистецькі виставки, соціальний бізнес;

🔸презентації можливостей від донорських організацій;

🔸воркшопи, майстерні, неформальне спілкування в цукерні;

🔸читацький клуб.

 

Щиро дякуємо організаторам ІСАР Єднання, які 12 рік поспіль проводять Форум розвитку громадянського суспільства з метою посилити спроможності громадського сектору, який є рушієм всіх змін у нашій країні.

 

 


 

Перші успіхи психологів-магістрів


НАВЧАЛЬНА ПСИХОЛОГО-КОНСУЛЬТАТИВНА ЛАБОРАТОРІЯ 🗣

 

Графік роботи:
Понеділок з 15.00 до 17.00 надання психологом індивідуальної інформаційної підтримки за допомогою спілкування через повідомлення.

 

Четвер з 14.00 до 17.00 надання психологом індивідуальної онлайн-консультації (за попереднім записом).

 

📞 Контакти:
Федорик Вікторія Володимирівна (завідувачка навчальної психолого-консультативної лабораторії БДПУ)
+380666986531 (Viber, Telegram, WhatsApp).

 

Ми вже працюємо для вас! 💖

 

 


 

Про складе простими словами


 

Кураторські години, що  об’єднують


З жагою до знань крізь 4 роки навчання заочно

 

Здобувачі вищої освіти спеціальності 053 Психологія заочної форми навчання готові приймати вітання із здобуттям освітнього рівня «бакалавр»!
19 та 20 червня для студентів заочної форми навчання були важливими і трішки хвилюючими, адже в ці дні проходив останній етап складання підсумкової атестації – захист кваліфікаційних робіт.
Майбутні психологи продемонстрували високий рівень підготовленості до підсумкової атестації, а також члени атестаційної комісії мали змогу прослідкувати за рівнем стресостійкості та самоменеджментом кожного з учасників процесу, що виражає особистісну готовність до проходження крізь критичні ситуації і реакції на них. Це є вагомим показником в професійній діяльності психологів. Можемо сказати впевнено – засвоїли студенти-заочники ці знання достатньо міцно.
Але після захисту завжди наступає більш розслаблена частина – привітання із випуском.
Викладачі кафедри психології підкреслили, що заочна форма навчання з першого до 4 курсу дивувала своєю завзятістю до навчання. Приємно було спостерігати за тим, з якою жагою до навчання пройшли ці роки. За це висловили щиру подяку студентам. Але, можливо, ми не прощаємось, а кажемо їм «до побачення». Адже запрошуємо студентів-бакалаврів на навчання для здобуття другого рівня вищої освіти (магістерського) за спеціальністю 053 Психологія.
Отже, вітаємо вас, шановні вже колеги із закінченням навчання та здобуття кваліфікації психолога! Чекаємо на ваші успіхи та радіємо за вас!
В добру путь!

 

 

Кафедра психології БДПУ

 


Зворушливі миті останніх іспитів бакалаврів-психологів

 

Підсумкова атестація для здобувачів денної форми навчання вищої освіти спеціальності 053 Психологія завжди сповнена різноманіттям переживань. З одного боку щодо того, щоб успішно скласти всі іспити, з іншого такі зворушливі останні миті навчання перед тим, як піти у “вільне плавання” та проявляти себе у професійній сфері.
Сьогодні студенти-психологи 42П групи результативно впорались із захистом своїх кваліфікаційних робіт – науковим дослідженням, яке уособлює в собі засвоєння всіх професійних компетентностей, які вони набували протягом 4х років навчання.
Ці професійні кейси, в які викладачі кафедри психології періодично складали найціннішу інформацію, та які були висвітлені в кваліфікаційних роботах здобувачів вищої освіти. А найважливіше те, що вони стануть у нагоді майбутнім фахівцям-психологам в практичній діяльності. Це і є причина для гордості викладачів – побачити результат роботи в своїх учнях!
Не захистом одним.
Випускники бакалаврату з психології почули привітання із закінченням навчання від колективу кафедри психології доцентки Ольги ФРОЛОВОЇ, відеопривітання та фотозгадку від Вікторії ФЕДОРИК про те, якими трішки сором’язливими та невпевненими студенти були на 1 курсі, коли лише вступили на спеціальність 053 Психологія, а також привітання почули від Анжеліки ЛЕСИК – представниці деканату факультету психологічної освіти та мистецтв, яка запросила всіх здобувачів першого рівня вищої освіти продовжити навчання, вступивши до магістратури.
Напутні вітальні слова від Наталії СЕРДЮК та Ірини ЧЕРЕЗОВОЇ, які були кураторами групи та допомагали пройти весь тернистий шлях від 1 до 4 курсу разом – як справжня команда.
Приємно було отримати зворотній зв’язок від студентів-випускників із подякою за роботу викладачів та їх вклад в кожного особисто.
Щиро сподіваємось побачити Вас, шановні психологи, в розвитку своєї професійності на магістратурі, а так само в практичній роботі; відчути вашу силу засвоєних знань та навичок і порадіти Вашим неймовірним досягненням. Вітаємо з випуском! Яскравого та насиченого Вам професійного і особистого шляху!

 

 

Кафедра психології БДПУ

 


«НАУКА – ЦЕ МИСТЕЦТВО»: тиждень науки кафедри психології БДПУ

 

Минулий тиждень у Бердянському державному педагогічному університеті пройшов під девізом «Наука – це мистецтво» і був насичений цілою низкою цікавих заходів, серед яких свої активності представила і кафедра психології.
За традицією, розпочався фестиваль науки на кафедрі психології засіданням наукової секції здобувачів вищої освіти спеціальності 053 Психологія «Сучасна психологічна наука в інтерпретації молодих дослідників», на якому студенти-психологи презентували свої наукові здобутки з актуальних психологічних проблем та показали себе майбутньою науковою елітою нашої держави. Найкращою була визнана наукова доповідь здобувачки першого рівня вищої освіти заочної форми навчання Олени Савицької на тему «Психологічні особливості формування життєвого простору особистості в умовах сучасної кризи суспільства».
Продовжилися заходи науковим семінаром-практикумом «Лайфхаки тренінгової роботи», модераторами якого були вмкладачки кафедри психології, професійні тренерки Ольга Фролова та Олена Колпакчи. Психологині показали сучасні цікавинки роботи тренера, а слухачі мали можливість упевнитися в їх ефективності, що додавало зустрічі невимушеності та злагодженої командної роботи. Приємно зазначити, що учасниками семінару були не тільки представники університету, а й практичні психологи, вчителі з різних регіонів нашої держави. Всі учасники отримали сертифікати, що підтверджують їх неформальне навчання.
Свої наукові здобутки викладачі кафедри психології представили на meetup «Психологічні основи проєктування компетентності сучасної молоді», де розробляли стратегічне і тактичне планування виконання нової науково-дослідної теми кафедри.
Завершився тиждень науки інтелектуальною психологічною грою «Що?Де?Коли?», яка вже стала традиційною в канві наукових заходів кафедри психології. Невимушене спілкування, позитивні емоції та відкритість, дружня співпраця викладачів та здобувачів-психологів – саме так пройшла гра, яка виявила ерудицію, креативність, нестандартність мислення майбутніх психологів. Активними учасниками гри були Софія Волянюк (2 курс заочна форма навчання), Тетяна Анненкова (2 курс денна форма навчання), Софія Курись (3 курс денна форма навчання), Катерина Сапранкова (випускниця), а капітан команди здобувачів Артем Полуляхов за короткий час так зміг згуртувати гравців, що вони стали переможцями. Вітаємо!
Тиждень науки в Бердянському державному педагогічному університеті вкотре підтвердив, що наша дружня університетська родина має значні наукові здобутки та потужний потенціал для нових звершень. Пишаємося!

 

 

За матеріалами кафедри психології

 

 


Обмін враженнями та результатами проходження психолого-діагностичної практики здобувачами вищої освіти

 

22.05.2023 р. відбулася звітна конференція з навчальної (психолого-діагностичної) практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 32П групи, спеціальності 053 Психологія.
Метою практики є формування у здобувачів вищої освіти системи необхідних психологічних умінь і навичок здійснювати психодіагностичні дослідження особливостей психічного розвитку осіб різних вікових груп; удосконалення професійних умінь та навичок на основі включення у практичну діяльність психолога; стимулювання потреби в систематичному набутті теоретичних знань та практичних навичок у галузі психології.
Продемонстрована звітна документація за результатами проходження практики, дала підстави зробити висновок, що здобувачі не зважаючи на складну ситуацію в країні змогли повноцінно виконати завдання програми практики та відпрацювати отримані теоретичні знання впродовж трьох років навчання.

 

 


 

Які переваги бути психологом? Зараз розкажемо!

 

На початку травня 2023 року викладачі кафедри психології на чолі з Іриною Олександрівною Черезовою запросили на онлайн-зустріч абітурієнтів Бердянської гімназії №3 “Сузір'я”.
За мету зустрічі було поставлено профорієнтаційна робота з абітурієнтами.
Викладачі кафедри психології поділилися інформацією щодо переваг оволодіння професією психолога, а також окреслили які саме soft- та hard-skills вони зможуть набути вступивши на спеціальність 053 Психологія до Бердянського державного педагогічного університету.
Розповіли про компетенції, які будуть вивчатися, а також про компетеності, які будуть набуті протягом 3 років та 10 місяців навчання. А також не забули поділитись тим, скільки може заробляти психолог за свою роботу, на скільки ця професія зараз актуальна та як ми цікаво, весело та з користю навчаємось поза парами, беручи участь у майстер-класах, онлайн-вебінарах та багатьох цікавих заходах неформальної освіти.
Отримали за свою презентацію спеціальності приємний фідбек у вигляді подяки Людмили Чижиковської — заступниці директорки з навчально-виховної роботи, підкреслили, що вже багато випускників гімназії “Сузіря” закінчило нашу спеціальність і пропонуємо абітурієнтам 2023 року пройти цей шлях здобуття цікавої та перспективної професії психолога також.

 

 

За матеріалами кафедри психології БДПУ

 


 

Неймовірний Тиждень психології БДПУ 2023!

 

Весна в природі – пора пробудження, відновлення і зростання. А ще на весні – 23 квітня – українська психологічна спільнота відмічає професійне свято.

Кожного року кафедра психології Бердянського державного педагогічного університету до всеукраїнського дня психолога готує низку заходів, які протягом Тижня психології були об’єднані ідеєю турботи про власне психологічне здоров’я, поглиблення у власне Я, розкриття потенціалу для самовдосконалення, пошуку ресурсів для подолання різних життєвих ситуацій.

Новинкою нашого цьогорічного Тижня психології став 6-денний Selfie-марафон «Магія турботи про себе». Кожен, хто бажав перекодувати власне життя, досягти внутрішнього балансу, стати краще, завжди бути в ресурсному стані, відчути себе вільним, міг долучитися до закритої Телеграм-групи і протягом тижня (з 17 квітня по 22 квітня), отримуючи кожного ранку мотивуючі завдання, потурбуватися про власне фізичне, емоційне, соціальне, інтелектуальне здоров’я та свій внутрішній Всесвіт.
Вікторія ФЕДОРИК, яка була одночасно як організатор так і учасник заходу, зауважує, що Марафон виправдав очікування і навіть більше. Учасники так захопилися неординарним прокачування себе, що надалі продовжують ділитися у групі власними результатами та досягненнями.

Ще на одному із заходів нашого психологічного тижня – Teach-In «Життя – це гра?!» – велася запекла дискусія з екзистанційних питань: «Що є наше життя? Хто ми в ньому? Чи можна життя порівняти з грою?». Розглядали проблему за допомогою техніки шести капелюхів (Six thinking hats). У метафоричному розумінні, вдягаючи кожен з капелюхів, учасники мали можливість поглянути на проблему з декількох точок зору і тим самим розкрити та розширити її сприйняття, відкрити простір для нових ідей.

Ведуча дискусії, Олена КОЛПАКЧИ, створила невимушену атмосферу спілкування, включаючи у дискусію відео і аудіо сюжети, мотивуючи картки, що сприяло думати різними способами. Підсумком дискусії стала робота творчих підгруп, які створювали власні правила продуктивного життя.

Вміння проводити психологічні майстер-класи у цьому році продемонстрували не тільки викладачі кафедри психології, а й здобувачі вищої освіти спеціальності 053 Психологія.

Студенти-випускники Катерина КІОР і Артем ПОЛУЛЯХОВ були ведучими майстер-класу «Віднаходимо свою унікальність», де кожен учасник мав можливість знайти, розкрити свої неповторні якості й приховані ресурси та зробити їх своєю супер силою. Всі, хто залучився до заходу, прийшли до висновку: для того що допомагати іншим – перш за все, треба розібратися у собі. Глибокий інсайт – розуміння важливості роботи над собою.

А хто бажав дізнатися про те як внутрішні протилежності можуть впливати на життя, та що можна зробити, щоб створити більш гармонійну ідентичність, навчитися ефективно взаємодіяти з іншими мали можливість долучитися до майстер-класу «Протилежності – не протиріччя, вони – доповнення», проведений Артемом ПОЛУЛЯХОВИМ – здобувачем вищої освіти 4 курсу спеціальності 053 Психологія; викладачем англійської мови Бердянського державного педагогічного університету. За допомогою техніки «Ти – мій герой» кожен зробив кроки до більш глибокого розуміння себе та визначився як Герой і Антигерой можуть допомогти один одному, а отже знайти нові ідеї та рішення з подолання внутрішніх протилежностей і відчути цілісність власної особистості.

Хочемо зауважити, що наші випускники продемонстрували якісно сформовані професійні компетентності. Пишаємося ними!
23 квітня здобувачі вищої освіти спеціальності 053 Психологія і викладачі кафедри отримали привітання з Всеукраїнським Днем психолога з побажанням подальшого професійного й особистісного вдосконалення.
Отже, Тиждень психології пройшов продуктивно, креативно з багатьма відкриттями про власний внутрішній Всесвіт і став поштовхом для того, щоб почути мелодію своєї души!

 

  

 

За матеріалами кафедри психології БДПУ

 


 

Підсумки І туру Всеукраїнської студентської олімпіади з психології 2023

 

На початку березня у здобувачів вищої освіти спеціальності 053 Психологія факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв була можливість взяти участь у І турі Всеукраїнської студентської олімпіади з психології.
Щорічна олімпіада проходила у два етапи: тестування на платформі Всеосвіта та домашнє завдання, яке полягало у розробці постера на тему: «Чому я обрав(ла) професію психолога?». Результати тестування продемонстрували високий теоретичний рівень підготовки майбутніх психологів, а постери розкрили їх різнобічні творчі можливості.

 

У процесі створення постерів здобувачі вищої освіти показали розуміння сутності професійної діяльності психолога, розкрили мотиви обрання психололічного фаху, показали широкі можливості професії психолога.
Переможці І туру Всеукраїнської студентської олімпіади з психології (І місце - Олена ВЛАСОВА, ІІ місце - Катерина ШАПОВАЛ, Софія КУРИСЬ, ІІІ місце - Олена БІЛА, Ілона ЧЕМЕРИС, Микита КУЗНЕЦОВ) отримали нагороди у вигляді балів-бонусів, які враховуватимуться під час семестрового контролю навчальних досягнень здобувачів вищої освіти спеціальності 053 Психологія.

 

Дякуємо всім учасникам олімпіади за активність та креативність!

 

 

За матеріалами кафедри психології

 


 

ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗАДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКІСНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 

В умовах викликів сьогодення відбуваються трансформаційні зміни в освіті України.
Для забезпечення якісного освітнього процесу викладачі Бердянського державного педагогічного університету постійно підвищують свою кваліфікацію. Так старша викладачка кафедри психології Вікторія ФЕДОРИК 18.11.2022 року взяла участь у IV Всеукраїнській науково-практичній конференції з міжнародною участю «Нова українська школа: результати та перспективи» (Маріупольський державний університет) з метою удосконалення програм дисциплін, які викладає для здобувачів вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта за освітньо-професійною програмою: Початкова освіта. Практична психологія.
На конференції Вікторія мала змогу ознайомитися з наступними темами: «Формальне і неформальне лідерство в освіт» (Наталія Мачинська), «Альтернативне оцінювання: переосмислення методів оцінювання в сучасному класі» (Елені Гріва), «Культурологічно орієнтоване середовище у професійній підготовці майбутніх учителів початкової школи» (Наталія Гречаник), «Ненасильницьке спілкування як творчий процес взаємодії вчителя початкових класів та учнів» (Олена Новік).
Цікавинкою конференції були майстер-класи, де можна було отримати та поділитися власним досвідом. Кожен спікер надав окрім теоретичних аспектів теми, яку представляв, також практичний інструментарій, який можна одразу застосовувати у професійній діяльності. Так, на майстер-класі Марини Коновальчук «Активізація внутрішніх і зовнішніх ресурсів учасників освітнього процесу ЗВО засобами позітум-технік» ознайомилися з конкретними способами екологічної психологізації освітньої діяльності викладача, виокремили 5 кроків у руслі позитивної психотерапії, як приклад екологічної моделі для проведення занять з метою активізації внутрішніх та зовнішніх ресурсів викладачів в умовах тривоги та невизначеності. З Катериною Крутій вчилися розрізняти навчальні провокації та запрошення до дії. Інна Большакова у своєму майстер класі «Читання з розумінням: методичний інструментарій» занурила у процес читання крізь призму нейропсихології.

 

Тож продовжуємо навчатися та ділитися досвідом.
Дякуємо за запрошення та співпрацю.

 

 


 

Чи буде цікавою та важливою для молоді тема відповідального батьківства?

 

Ольга ФРОЛОВА, доцентка кафедри психології Бердянського державного педагогічного університету, на 100% впевнена, що буде!

Так, Ольга Василівна взяла участь у тренінгу «Мережа Татохабів: нові виклики, нові відповіді», на якому з усіх куточків України зібралися учасники Татохабу, щоб підвищити компетенції у спілкуванні із сім’ями та обмінятися досвідом щодо розвитку психологічних навичок татів. Там учасники спілкуватися і знаходили ідеї та способи популяризації меседжів про гендерну рівність, партнерські відносини, ненасильницьку комунікацію; дізнавалися про методи роботи з тематикою ЛГБТ та визначали способи подальшої інтеграції усвідомленого татівства в громадах.
Тема батьківства завжди матиме місце в роботі психолога і розширює спектр питань з якими він може працювати. А наші здобувачі знають, що чим більше знає психолог - тим більший в ньому попит!
Цим і надихає наших студентів Ольга ФРОЛОВА - неперервним професійним ростом та активністю!
Тож, підтримуємо жагу до знань і постійно поповнюємо свій професійний кейс!

 

 


 

Розширяємо межі професійного навчання викладачів кафедри психології БДПУ

 

Викладачка кафедри психології Олена Колпакчи пройшла незалежне професійне навчання у ТоТ тренінгу для тих, хто працює з молоддю "Не дрібниці у стосунках". Для викладачки Бердянського державного педагогічного університету, яка постійно працює з молодими людьми вікової категорії від 17 до 25 років, вдосконалити свої навички спілкування з молоддю про міжособистісні стосунки є дуже важливою складовою професіоналізму.
На тренінгу були висвітлені теми про токсичні стосунки, психологічне насильство та вироблення навичок протидії насильницькій поведінці для подальшого навчання молоді у цьому напрямку.
Тренінг реалізовано за підтримки МолоДвіжЦентрЛьвів у співпраці з UNFPA Ukraine.
Для практикуючого психолога дуже важливо поповнювати свій професійний кейс новими знаннями, тому здобуття незалежного професійного навчання для наших викладачів є постійним процесом. Пишаємося ними!

 

 


 

НАБУТІ ЗНАННЯ В ДІЇ

 

Наприкінці серпня старша викладачка кафедри психології Вікторія ФЕДОРИК брала участь в міжнародній психологічній онлайн-конференції «Вистояти та перемогти» організованою Інститутом Психології Розвитку «МАКсимум». Однак, перебуваючи в реаліях сьогодення Сертифікат підтвердження змогла отримати лише зараз.
Та як зазначає сама Вікторія, отримані знання набагато цінніші і віднайшли вже своє місце серед дисциплін, які читає викладачка.
Здобувачі вищої освіти вже мали змогу перейняти досвід, ознайомившись з алгоритмом трансформації болю в ресурс. Вчилися виявляти, усвідомлювати та застосовувати нові рішення у можливості. Аналізували як утримати свою самооцінку за будь-яких обставин здоровою.
Тому, продовжуємо навчатися та ділитися досвідом.

 

 

За матеріалами Вікторії ФЕДОРИК,
старша викладачка кафедри психології
Бердянського державного педагогічного університету

 


 

ДОПОМОГА ПСИХОЛОГА ПІД ЧАС ВІЙНИ

 

Очевидна, але така необхідна послуга в реальності, у якій ми опинилися і продовжуємо жити…
Кожен з нас зараз переживає свій стрес, свою травму, своє горе… І так важливо мати можливість та мужність звернутися до фахівця щоб отримати кваліфіковану допомогу. Не менш важливо, щоб кваліфікації та компетенції психолога було достатньо для допомоги кожній людині впоратися з її індивідуальною проблемою. Саме тому викладачки кафедри психології Вікторія ФЕДОРИК та Марина РАДІОНОВА продовжують навчатися.
Цього разу психологині взяли участь у відкритому інтенсивні «Допомога психолога у воєнний час», організованого Інститутом практичної психології Ольги Гаркавець. На дводенному інтенсиві було розглянуто такі питання як: інстинктивна реакція організму на травматичну подію (реакції втечі, боротьби та завмирання); відмінності у роботі з дітьми та дорослими у воєнний час; алгоритм роботи з клієнтом у воєнний час; особливості контракту у роботі з клієнтом у воєнний час; заборони та обмеження у роботі з клієнтами; арт-техніки та клієнтські кейси.
Як результат – викладачки отримали додаткові кейси та інструменти для надання компетентної психологічної допомоги усім, хто її потребує.

 

 


 

НАБУТІ ЗНАННЯ В ДІЇ

 

Наприкінці серпня старша викладачка кафедри психології Вікторія Федорик брала участь в міжнародній психологічній онлайн-конференції «Вистояти та перемогти» організованою Інститутом Психології Розвитку «МАКсимум». Однак, перебуваючи в реаліях сьогодення Сертифікат підтвердження змогла отримати лише зараз.
Та як зазначає сама Вікторія, отримані знання набагато цінніші і віднайшли вже своє місце серед дисциплін, які читає викладачка.
Здобувачі вищої освіти вже мали змогу перейняти досвід, ознайомившись з алгоритмом трансформації болю в ресурс. Вчилися виявляти, усвідомлювати та застосовувати нові рішення у можливості. Аналізували як утримати свою самооцінку за будь-яких обставин здоровою.
Тому, продовжуємо навчатися та ділитися досвідом.

 

 

За матеріалами Вікторії Федорик,
старша викладачка кафедри психології
Бердянського державного педагогічного університету

 


 

Особистісна ефективність під час війни: це можливо!

 

В умовах зміненої реальності, продовжуючи працювати та навчатися, багато українців зіткнулись з дефіцитом ресурсів, фізичних, психологічних, часових… Відповідно, знизилася особистісна ефективність і дедалі стає все складніше бути продуктивним та якісно виконувати заплановані справи…
Досить! Кафедра психології Бердянського державного педагогічного університету вирішила, що настав час перезавантаження. Настав час жити та діяти по-новому. Тому, асистенткою кафедри психології БДПУ Мариною Радіоновою було проведено майстер-клас «Самоорганізація та тайм-менеджмент в умовах війни». У зустрічі взяли участь здобувачки різних курсів, спеціальностей та форм навчання, а також викладачки кафедри психології.
Протягом майстер-класу було розглянуто формулу особистісної ефективності під час війни, на практиці досліджено кожен її компонент, проаналізовано робочі інструменти тайм-менеджменту та зроблені висновки щодо оптимізації власних часових та психологічних ресурсів.
По завершенню заняття учасниці отримали гайд з рекомендаціями «як зібрати себе до купи», що допоможе інтегрувати отриманні знання у життя.
Майстер-клас проведено в рамках святкування 90-річчя Бердянського державного педагогічного університету.

 

 

Марина Радіонова
асистентка кафедри психології
Бердянського державного педагогічного університету

 


 

ВЧИМОСЯ ОРГАНІЗОВУВАТИ ПСИХОЛОГІЧНО БЕЗПЕЧНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ В УМОВАХ ВОЄННОГО ЧАСУ

 

Вже другий місяць 2022-2023 навчального року освітній простір в Бердянскому державному педагогічному університеті здійснюється в умовах зміненої реальності. Адже в країні продовжується війна, викладачі та здобувачі освіти взаємодіють онлайн, а освітній процес може перериватися сигналом повітряної тривоги…
Та навіть враховуючи усі обставини, навчання продовжується і завдання педагогів – організувати максимально безпечний психологічний простір, який дозволить учасникам освітнього процесу активізувати внутрішні ресурси стресостійкості, налаштуватися на якісну взаємодію та разом досягти спільної мети – формування загальних та фахових компетентностей.
Зважаючи на це, надзвичайно корисним виявився вебінар «Як навчати і вчитися в умовах війни», організований та проведений Всеукраїнською благодійною організацією «Український фонд «Благополуччя дітей» у межах проєкту Ради Європи «Боротьба з насильством щодо дітей в Україні, Фаза ІІІ». Прослухавши вебінар, асистенка кафедри психології Марина РАДІОНОВА актуалізувала знання про психологічні складові стресостійкості особистості дорослого та дитини;ознайомилася з практиками розвитку стресостійкості особистості педагога в умовах воєнного часу; дізналася про способи підвищення рівня стресостійкості педагога.
Весь матеріал автори та ведучі вебінару вдало поєднали у «П’ять Правил Стійкості Педагога», які допоможуть подолати труднощі, що перешкоджають якісному навчанню та взаємодії безпосередньо в класі, авдиторії в онлайн- чи офлайн-форматі під час воєнного стану.
Отримана інформація є надзвичайно актуальною, цінною і, разом з тим, максимально простою і доступною. Тому усі Правила вже інтегруються асистенткою в освітній процес БДПУ.
Дякуємо колективу авторок П’яти Правил Стійкості Педагога та модераторам вебінару за можливість потурбуватися про себе та своїх підопічних під час організації освітнього процесу в умовах БДПУ.

 

 


 

НАДМІРНА КІЛЬКІСТЬ МАС-МЕДІА: КОРИСТЬ ЧИ ШКОДА?

 

В рамках кураторської години Вікторія Федорик разом зі здобувачами 32П групи обговорили одну із важливих тем сьогоднішнього часу, а саме «Вплив мас-медіа на культурно-мотиваційну поведінку студентства». Кожен мав змогу проаналізувати як саме інформаційний потік впливає на його емоційний стан, культуру мислення та здоров’я загалом.

 

 


 

 

 

Реєстрація на майстер-клас "Самоорганізація та тайм-менеджмент в умовах війни" за посиланням: https://forms.gle/5iKBWMo9C4ikVxtH6

 


 

"Хай буде щедрим ювілейне свято!"

 

Хай буде щедрим ювілейне свято,
Здоров’я Вам, любові і добра.
За пройденим не треба сумувати,
Попереду щаслива йде пора!

 

 

З великою шаною та теплими побажаннями,
колектив кафедри психології

Бердянського державного педагогічного університету

 


 

Тримаємо і будемо тримати освітній фронт

 

За фаховими програмними компетентностями навчальної дисципліни «Практикум з індивідуального консультування» здобувачі 4 курсу заочної форми навчання повинні навчитися організовувати та надавати психологічну допомогу особам, які перебувають у кризовій ситуації з метою їх адаптації до нових умов життєдіяльності.
Так 04.10 здобувачі 402П-з групи на лабораторній роботі, працюючи з викладачем Вікторією Федорик, мали змогу ознайомитися та опрацювати методики, спрямовані на зниження емоційного напруження, корекцію тривожності та негативних установок. Використані техніки включали різні елементи ізо-терапії, музичної терапії та методу колажування. Під час зворотнього зв’язку здобувачі зауважили, що кожен українець в даний час потребує стабілізації емоційного стану, тому отримані знання стануть в нагоді.

 

 


 

Самоменеджмент особистості – запорука успішного навчання

 

Саме на таку тему, 25 вересня, для здобувачів вищої освіти 1 курсу спеціальності 053 Психологія, асистенткою кафедри психології Мариною РАДІОНОВОЮ було проведено кураторську годину.
Першачки були ознайомлені з поняттями «самоменеджмент» та «тайм-менеджмент», необхідністю розвитку відповідних навичок та ефективними інструментами раціонального керування ресурсами. Зокрема, здобувачам було презентовано такі методи управління ресурсом часу як матриця пріоритетів Д. Ейзенхауера, часовий принцип В. Парето, система АБВ-аналізу, інтелект-карти Т. Б'юзена (mind map), а також відомі методи тайм-менеджменту «помідору», «слона» або «салямі», «швейцарського сиру» та метод «з'їсти жабу». Також поговорили про «поглиначі часу» та методи боротьби з ними. На завершення наповнилися ресурсами та отримали чек-лист мобільних додатків, що полегшать процес планування та ефективного розподілу часу.

 

 

 


 

Професійні ролі сучасного викладача

 

Яка роль викладача у сучасному закладі вищої освіти? Вчитель, наставник, ментор, менеджер, консультант, фасилітатор, тренер, коуч? А що як кожна з цих ролей має місце бути в освітньому процесі?! Адже мова йде про потреби здобувачів та професіоналізм викладача. І від того, як буде організована їх співпраця, залежить ефективність освітньої діяльності.
Саме це питання розглядали слухачі освітньої програми «Професійні ролі сучасного викладача», серед яких були доцента кафедри психології Олена Горецька та асистентка кафедри психології Марина Радіонова.
Програма курсу була спрямована на розвиток студентоцентричного підходу до викладання; стимулювання дискусії та самостійної думки студентів під час навчальних занять; вміння організовувати освітній процес на основі партнерської взаємодії між викладачем і студентом; організовувати індивідуальну та групову роботу здобувачів вищої освіти з використанням методів і способів, які дозволяють розвивати їхні здібності та враховувати психологічні особливості під час навчання; викладати зміст навчальної дисципліни у формах і обсягах, оптимально придатних для сприйняття й засвоєння студентами і необхідних для здобуття ними очікуваних результатів навчання; консультувати студентів з питань самоорганізації в процесі навчання; аналізувати та узагальнювати запити та очікування студентів з метою покращення викладання навчальної дисципліни.
Одним з важливих і позитивних моментів був обмін досвідом між слухачами та викладачами курсу доценткою кафедри прикладної психології та логопедії Наталею Цибуляк, доценткою кафедри психології Ольгою Фроловою, старшою викладачкою кафедри психології Оленою Колпакчи.
За результатами навчання слухачі отримали сертифікати обсягом 30 годин / 1 кредит ЄКТС.
Дякуємо НАШОМУ Центру викладацької майстерності ARS DOCENDI за можливість якісно проходити підвищення кваліфікації.

 

 


 

YOU CAN!

 

Продовжувати навчання в умовах невизначеності – справа нелегка. Треба багато сил та ресурсів, щоб залишатися в тонусі, відвідувати навчальні заняття, успішно поєднувати самопідготовку та роботу, розвиватися як особистість, не забувати про побут – і це все одночасно.
Де ж знайти мотивацію, натхнення та ті самі ресурси? Відповідь – прислухатися до себе та усвідомити власні потреби, а також знайти шляхи їх задоволення.
З цією метою було проведено інтенсив «YOU CAN». Проєкт було організовано за ініціативи студентської ради факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв та підтримки навчальної психолого-консультативної лабораторії і кафедри психології.
Протягом годинної зустрічі учасниці – здобувачки різних курсів і спеціальностей факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв – усвідомили власні потреби та бажання, сфокусувалися на актуальних відчуттях і цілях, проаналізували, яких ресурсів їм не вистачає та визначили дії, які необхідно виконати «тут і зараз», щоб підвищити власну резильєнтність, створити власний комфортний особистісний простір.
І учасниці, і ведуча інтенсиву – асистентка кафедри психології Марина Радіонова – надихнулися емоційним спілкуванням, цінними усвідомленнями та взаємною підтримкою.
Щиро бажаємо, щоб отримані інсайти наповнили учасниць та дали їм сил рухатися далі до комфорту та успіху!

 

 

 


 

Привіт, першокурснику!

 

 

 


 

Потужність серпневого саморозвитку

 

Найбільший ресурс та найкраща інвестиція – це навчання. Адже отримуючи нові знання ти розширюєш межі власної компетентності, підвищуєш власну конкурентоспроможність та, зрештою, маєш можливість охопити ще більше людей, які потребують твоєї допомоги. Цієї думки дотримується асистенка кафедри психології Марина Радіонова, яка протягом серпня приділила максимум часу навчання. А саме: пройшла навчання "Програма підготовки фахівців з роботи з біженцями і переселенцями", взяла участь у марафоні "Потужність жіночої сили в умовах війни", відвідала майстер-класи "Арт-терапія у роботі зі стресом" та "Сімейне консультування під час розлучення ".
Викладачка вже мала можливість застосувати отримані знання та інструменти у процесі освітньої діяльності та консультативної роботи, що допомогло здобувачам вищої освіти впоратися з труднощами навчання в умовах невизначеності та знайти сили рухатися далі, продовжувати жити повноцінним життям не дивлячись ні на що.

 

 

 


 

Куратори на зв’язку!

 

З кожного куточка світу та різних міст України зібралися в єдиній онлайн зустрічі здобувачі 2 курсу спеціальності 053 Психологія разом із своїм куратором Ольгою Фроловою. Навіть знаходячись в різних точках, відмічених на мапі Світу, група лишається дружньою завдяки організаторським здібностям їх куратора.
Нагальним питанням для кожного учасника освітнього процесу є пошук джерел ресурсу до засвоєння нових знань та особливостей дистанційного навчання під час війни. Куратор Ольга Фролова запропонувала певні альтернативи пошуку джерел натхнення для здобуття освіти у новому навчальному році, який точно не схожий на попередні. Це означає, що усім учасникам освітнього процесу рекомендовано розвивати мобільність і гнучкість, знаходити нестандартні варіанти вирішення неординарних питань та бути готовим до непередбачуваних ситуацій. «Розвивати такі сторони особистості особливо важливо для людини, яка опановує професію психолога!» – наголосила Ольга Василівна.
А ще куратор 2 курсу зауважила, що дуже важливо підтримувати зв'язок один з одним, бути опорою для своїх одногрупників та звертатись за допомогою або порадою до куратора або викладачів кафедри психології, які завжди раді бути корисними.

 

 

Ольга Фролова
доцентка кафедри психології
Бердянського державного педагогічного університету

 


 

Хто сказав, що є ліміт для знань?

 

Викладачі кафедри психології Бердянського державного педагогічного університету впевнені, що ліміту на знання бути не може і беззупино поповнюють свої скарбнички умінь та кейси професійних навичок.

Так старша викладачка кафедри психології Бердянського державного педагогічного університету Олена Колпачки брала участь в тренінгу "Техніки відновлення та психологічна реабілітація", який відбувався у місті Свалява.
Мета тренінгу - психологічна допомога та відновлення ресурсів під час війни, зменшення почуття тривоги, зниження зайвої агресивності. Окрім цього учасники мали змогу оволодіти техніками відновлення відчуття власної затребуваності та створення комфортного психологічного клімату в оточенні.
Жага до знань та безперервного вдосконалення власних умінь є запорукою успіху психолога-професіонала і НАШІ викладачі тому є доказом!

 

 


 

Здобувачі вищої освіти 32П групи спеціальності 053 Психологія факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв БДПУ разом із куратором Вікторією ФЕДОРИК діляться своїми роботами у підтримку Психологічного марафону "Мандала у блакитно-жовтих кольорах".

 

 


 

Діти – наше майбутнє.
Навчаємося, щоб бути для них опорою

 

Війна змінила кожного. Найвразливішими були і залишаються діти. Скільки запитань у їхніх очах? А відповідей немає. Тому, для того, щоб навчитися бережно та ефективно працювати з дітьми та підлітками, які стикнулися з травмуючими ситуаціями у своєму житті, асистентка кафедри психології  Вікторія Федорик пройшла навчання з курсу «Арт-терапія в роботі з ПТСР у дітей».
Курс охоплював велику кількість важливих тем, а саме: «Методологія роботи з дітьми, які стали свідками військових дій», «Робота з дітьми, які стикнулися з різноманітними ситуаціями насилля в родині та за її межами», «Робота з дітьми, які втратили батьків», «Робота з дітьми, які постраждали від сексуального насилля», «Як говорити дітям про війну, втрати», «Робота з дітьми та підлітками із суїцидальними думками», «Допомога дітям із особливостями розвитку», «Перша допомога дитині у стресовій ситуації», «Техніки гармонізації стану в подоланні наслідків травматичного стресу у дітей». Учасники отримали великий кейс практичного інструментарію для супроводу дітей та підлітків з травмуючим досвідом.
Сертифікація за курсом полягала в розробці авторської техніки для роботи з дітьми. Вікторія ФЕДОРИК успішно впоралася із даним завданням та отримала сертифікат (60 академічних годин) підтвердження навчання. Тепер ще з більшою впевненістю готова допомагати дітям та їх батькам в адаптації до нових умов життя.

 

 

Старша викладачка
кафедри психології БДПУ
Вікторія Федорик

 


Навчання викладачів за актуальними темами сьогодення

 

Бути переселенцем це значить стикнутися з:
-страхом смерті;
-порушенням толерантності до невизначеності;
-почуттям провини;
-порушенням особистісної ідентичності та ще великою кількістю психологічних проблем.

 

За статистикою кількість внутрішньо переміщених осіб в Україні перевищила 8 млн. людей, а за кордон виїхали понад 6 млн. осіб. В числі вимушених переселенців за кордон опинилася асистентка кафедри психології Бердянського державного педагогічного університету Вікторія Федорик, яка вирішила пройти навчальний курс «Програма підготовки фахівців по роботі з біженцями та переселенцями» (42 академічних години), адже на власні очі бачить необхідність в наданні емоційної та психологічної підтримки переселенцям.
Даний курс був спрямований на підготовку спеціалістів з організації груп підтримки для переселенців. Також учасники отримали практичні інструменти для супроводу клієнтів.
По закінченню курсу Вікторія Федорик успішно пройшла сертифікацію та готова допомагати тим, хто цього потребує.

 

 

Кафедра психології
Бердянського державного
педагогічного університету

 


Новини кафедри псиїології: Частина І