
Сербова Ольга Вікторівна
доцент кафедри прикладної психології та логопедії
кандидат психологічних наук, доцент
ORCID iD
Google Scholar
Researcher iD
Scopus iD
ResearchGate iD
Біографія
У 1999 р. закінчила Бердянський державний педагогічний інститут, здобула кваліфікацію психолога.
У 2012 р. закінчила аспірантуру Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України за спеціальністю 19.00.05 – соціальна психологія; психологія соціальної роботи.
У 2014 р. – захистила кандидатську дисертацію «Психологічні чинники економічної соціалізації дітей з обмеженими фізичними можливостями» зі спеціальності 19.00.05 – соціальна психологія; психологія соціальної роботи в Інституті психології імені Г. С. Костюка НАПН України, м. Київ (науковий керівник – доктор психологічних наук, професор Н. Ю. Волянюк).
У 2016 р. закінчила Київський юнгіанський інститут (КЮІ) і здобула кваліфікацію «Юнгіанський консультант» і у тому ж році «Викладач Київського юнгіанського інституту».
У 2019 р. присвоєно вчене звання доцента кафедри прикладної психології та логопедії.
Заступник голови Правління ГО «Південно-східна українська асоціація практичних психологів та арт-терапевтів».
Трудова діяльність:
2000 р. – 2001 р. – практичний психолог загальноосвітньої школи № 15 м. Бердянська.
2001 р.– 2003 р. – практичний психолог гімназії № 1 «Надія» м. Бердянська.
2003 р. – 2006 р. – викладач психології Бердянського професійного ліцею.
2003 р. – 2006 р. – викладач психології Бердянського професійного ліцею.
2006 р. – викладач психології, практичний психолог Бердянського будівельного професійного ліцею.
2007 р. – 2012 р. – практичний психолог та завідувачка відділення соціальної реабілітації дітей-інвалідів.
2011 р. – 2012 р. – викладач психології Бердянського медичного коледжу (за сумісництвом).
З 2013 р. працює на кафедрі прикладної психології та логопедії.
З 2016 р. – викладач Київського юнгіанського інституту.
З 2018 р. – учений секретар ради факультету дошкільної, спеціальної та соціальної освіти.
Член жюрі МАН.
Сфера наукових інтересів:
Соціалізація дітей з обмеженими можливостями здоров’я. Використання нейропсихологічного підходу до діагностики та корекцій психічного розвитку дітей. Робота з сім’єю дитини з обмеженими можливостями здоров’я, емпаурмент та селф-емпаурмент в роботі психолога з батьками. Арт-терапія. Використання казкотерапії та терапії піском в роботі з дітьми та дорослими. Психологічне консультування: психоаналітичний напрям.
Сертифікація за напрямками: арт-терапія, казкотерапія, юнгіанське консультування, сертифікована тренерка Школи толерантності, інформаційних сесій з проблем дискримінації в Україні.
Авторка 1 одноосібної та 3 колективних монографій, навчального посібника , 27 наукових статей, у т. ч. 2 публікації в періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз Web of Science.
Підвищення викладацької майстерності:
Організаторка Всеукраїнського фестивалю практичної психології та арт-терапії «Арт-дивосвіт» у м. Бердянськ двічі на рік у 20015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 рр.).
Авторка та ведуча сертифікованих курсів «Практична нейропсихологія дитячого віку», «Соціально-психологічна реабілітація і соціалізація дітей в умовах реабілітаційного центру», «Особливості розвитку дитини з розладами аутичного спектра та шляхи психологічної корекції», «Врахування індивідуальних та вікових особливостей здобувачів освіти в освітньому процесі»; «Соціально-психологічна реабілітація і соціалізація дітей в умовах реабілітаційного центру»; «Психологічне консультування з використанням МАК». Ведуча навчальних онлайн-курсів для батьків та психологів «Як розвивається ваша дитина від 0 до 7 років», «Норма чи патологія: як зрозуміти дитину від 7 до 14 років» – програма за організації Школи терапевтичної метафори «Доктор Казка» м. Київ. Організаторка навчальної програми «Верховинський Дивосвіт»
Тренерка інформаційних сесій «Дискримінація в Україні: які групи найбільш обмежені в реалізації прав людини» (програма Національного Демократичного Інституту Міжнародних відносин); «Школи Толерантності»; «Гендерна чутливість в профорієнтації», тренінг-курсу з управління конфліктами та інклюзії в місцевих громадах. Сертифікована Громадською організацією «РЕОМ» (Проект «Подолання кризи та розбудова України – Час діяти!», який реалізується за фінансової підтримки Institut für Auslandsbeziehungen (Berlin) із використанням ресурсів Міністерства Закордонних Справ Німеччини).
Тренерка-психологіня проєкту «СуперТАТОможе!». Проєкт реалізується «Південно-східною асоціацією практичних психологів та арттерапевтів» за підтримки програми ООН із відновлення та розбудови миру, яку реалізують чотири агентства ООН: Програма розвитку ООН (ПРООН), Структура ООН з питань гендерної рівності та розширення прав можливостей жінок (ООН Жінки), Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) і Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО). Програму підтримують дванадцять міжнародних партнерів: Європейський Союз (ЄС), Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), а також уряди Великої Британії, Данії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Норвегії, Польщі, Швейцарії, Швеції та Японії.
Підвищення викладацької майстерності:
- Курс навчання фахівців з напрямку «Арт-терапія в роботі психолога з дітьми та дорослими» (Рівне-Бердянськ) (2012 р. – 2014 р.);
- Навчальний курс Разіди Ткач «Казкотерапія дитячих проблем та аналіз слов’янських казок» (2013 р.);
- Тренінг-семінар «Корекція психосоматичних проявів засобами арт-терапії» (2014 р.);
- Навчальний семінар «Символизм та метафоричність піскових картин. Робота з архетипами. Піскові пейзажі- етапи роботи з пісковими світами. Символичне та енергоінформаційне поле» (2015 р.);
- Навчальний семінар «Техніки фототерапії. Робота з власними фотодокументами клієнтами. Фотоколаж та фотоасамбляж» (2015 р.);
- Семінар «Науково-методична підтримка закладів освіти: інноваційний зміст та форми» (2015 р.);
- Семінар тренерів «Перша психологічна допомога дітям в надзвичайних ситуаціях» (2015 р.);
- Навчальний семінар з терапії «Sand-play» (гра з піском) – історія методу та особливості використання у терапевтичній психологічній практиці. Основні напрямки використання» (2015 р.);
- Навчальний семінар «Теоретичні основи сучасної фототерапії. Терапевтична фотографія, фото-арт-терапія, фототерапія» (2015 р.);
- Навчальний семінар «Ізотерапія та психоаналіз, елементи інтерпретації, діагностики, консультування» (2015 р.);
- Тренінг-семінар «Психологія жіночого емоційного благополуччя» (2015 р.);
- Семінар для тренерів «Перша психологічна допомога дітям в надзвичайних ситуаціях», «Стрес-менеджмент» (2015 р., м. Бердянськ, Організація «Save the Children» (CША));
- Тренінг «Heart: зцілення та навчання за допомогою мистецтва» (2015 р., м. Запоріжжя, Організація «Save the Children» (CША));
- Обласний семінар-тренінг з медіаграмотності (м. Запоріжжя, 2016 р.);
- VII Зимова психологічна школа Ю. Швалба «Методологія і техніка роботи з людьми в складних життєвих обставинах і ситуаціях невизначеності» (2016 р.);
- Проект-стажування «Інструменти підтримки мобільності науковців у фінансовій перспективі ЄС на 2014-2020 роки» (Фундація Central European Academy Studies and Certifacation (CEASC), вища школа оздоровчої освіти і суспільних наук (WSEZiNS)), (Польща, м. Лодзь, 2016 р.);
- Навчально-практичний тренінг «Психотерапевтичні стратегії психологічного консультування дорослих методами піскової психотерапії» (2016 р.);
- Стажування: Uczestniczyla w kursie jezyka polskiego zorganizowanym przez Skole Jezyka I Kultury Polskiej Katolickiego Uniwersytety Lubelskiego Jvana Pawla II w ramach projektu Otwarta Integracja. Poziom B2 Kurs w wymiarze 80 godzin odbyl w dniach od 16.08.2017 do 25.08.2017 r. Program “Wielokulturowe kompetencje nauczyciela”
- Навчально-практичний тренінг «Подолання психотравми: арт-терапія, альтернативні методи вирішення конфліктів, педагогічно-терапевтична підтримка у надзвичайному стані» (м. Київ, 2017 р.);
- Навчальна програма з кінезіології «Форматування мозку» (м. Київ, 2017 р.);
- Навчальний тренінг-семінар «Ґудзики в роботі психолога» (м. Бердянськ, 2017 р.);
- Навчальний тренінг «Школа толерантності з питань СОГІ» (м. Мелітополь, 2018 р.);
- Навчальний тренінг для тренерів «Тренерська школа з питань СОГІ» (м. Запоріжжя, 2018 р.);
- Курс підвищення кваліфікації «Використання хмарних сервісів Microsoft у навчальному процесі» (2018 р.);
- Тренінг «Компетентності сучасного учителя. Лідерство в освіті» (2018 р.);
- Семінар з професійного розвитку по використанню освітньої онлайн-платформи «Storses that move» (2019 р.);
- Тренінг для тренерів інформаційних сесій, Національний Демократичний Інститут Міжнародних відносин (м. Київ, 2019 р.);
- Стажування за програмою Київський юнгіанський інститут, Авторський курс Разіди Ткач «Консультування під мікроскопом» (2019 р.);
- Вебінар «Сторітеллінг на карантині» (2020 р.);
- Вебінар «ДИТИНА З РОЗЛАДАМИ АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРА У ЗАКЛАДІ ОСВІТИ», спікер: Скрипник Тетяна Вікторівна – професор Університету Грінченка, Голова Ради ГО «Маленький принц» (2020 р.);
- Онлайн-навчання «Сенсорно-інтегративна терапія (SIT) як ефективний метод допомоги дітям з розладами аутистичного спектра» , спікер: Скрипник Тетяна Вікторівна – професор Університету Грінченка, Голова Ради ГО «Маленький принц» (2020 р.);
- Тренінг-курс з управління конфліктами та інклюзії в місцевих громадах. Громадська організація «РЕОМ». Проект «Подолання кризи та розбудова України – Час діяти!», який реалізується за фінансової підтримки Institut für Auslandsbeziehungen (Berlin) з використанням ресурсів Міністерства Закордонних Справ Німеччини. 29.06-03.07.2020 р. (Запоріжжя) та 22-26.07.2020 р. (Одеса).
Учасниця численних міжнародних і всеукраїнських науково-практичних конференцій, конгресів, освітніх форумів, фестивалів.
Має сертифікат, який підтверджує достатньо високий рівень володіння іноземною мовою, у 2017 р. (Certificate of Proficiency in English Certificate grade B2, 12.12.2017 Poland, PL187643189; polskiego OI -208-1/2017).
Нагороди:
Грамоти ректора Бердянського державного педагогічного університету (2014, 2019 рр.); грамоти Департаменту освіти і науки Запорізької облдержадміністрації (2015, 2016 рр.); подяка Міністерства освіти і науки України (2018 р.).
Викладає дисципліни:
- Діагностика та корекція розладів аутичного сректру
- Психологічний супровід сім’ї дитини з особливими потребами
- Основи нейропсихологічної діагностики та корекції
- Артпедагогіка та арттерапія в спеціальній освіті
- Організація психологічної служби в спецустановах
- Основи психолого-педагогічної діагностики, корекції та психоконсультування осіб з ТПМ
- Соціально-психологічна реабілітація дітей з порушеннями психофізичного розвитку
- Психологічне консультування: юнгіанський підхід
- Соціальна психологія
Адреса електронної пошти: serbova_olha@ukr.net