Бердянський державний педагогічний університет

Приймальна ректора:

bdpu.zp@gmail.com
rector_bdpu@ukr.net

Адреса:

Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Шмідта, 4 Тимчасово переміщений до: м. Запоріжжя, вул. Жуковського, 66

Наука

Тема науково-дослідної роботи кафедри дошкільної освіти

«ПІДГОТОВКА НОВОЇ ГЕНЕРАЦІЇ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ СФЕРИ В КООРДИНАТАХ СУЧАСНИХ ОСВІТНІХ ТА ПРОФЕСІЙНИХ СТАНДАРТІВ» / № ДРН 0122U200331 / 2022-2026 рр.

 

Керівник теми: к.п.н., доцент Ірина УЛЮКАЄВА.

 

Виконавці: проф. Лариса ЗАЙЦЕВА, доц. Ірина УЛЮКАЄВА, доц. Надія КОТ, доц. Алла ОМЕЛЯНЕНКО, доц. Тетяна ЄСЬКОВА, доц. Леся МОРОЗ-РЕКОТОВА, доц. Юлія СЕМЕНЯКО, доц. Ольга ІЛШОВА, доц. Ольга ДОНЧЕНКО, ст. викл. Наталя ГРИГОР’ЄВА.

 

Мета: розробка та наукове обґрунтування змісту підготовки нової генерації фахівців дошкільної освіти у відповідності до професійних стандартів.

Розроблено концепцію виконання комплексно теми. Визначено напрями і завдання участі у дослідженні у кожного викладача кафедри.

Підготовлено проєкт оновленої освітньо-професійної програми Дошкільна освіта освітнього ступеня «Магістр». Запропоновані нові навчальні компоненти, які є інноваційними. Розробляються навчально-методичні комплекси під ці дисципліни. Визначено концепцію проведення педагогічних практик, а також підготовки кваліфікаційних робіт.

 

Індивідуальна тематика викладачів:

  • «Освітні та професійні стандарти, як основа проектування підготовки фахівців дошкільної освіти: теоретико-методологічний аспект» – канд. пед. наук, доцент Ірина УЛЮКАЄВА. Завдання дослідження: відповідно до нових професійних стандартів «Вихователь закладу дошкільної освіти», «Керівник закладу дошкільної освіти» розробити або оновити Освітньо – професійні програми (ОПП) кафедри, навчальні програми, навчально методичне забезпечення з дисциплін, закріплених за кафедрою, програми педагогічних практик; проведення експертизи і моніторингу розроблених матеріалів.
  • «Готовність майбутнього вихователя до організації навчально-пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку в сучасних умовах»док. пед. наук, професор Лариса ЗАЙЦЕВА. Завдання дослідження:
  1. Розробка нових та оновлення у відповідності до сучасних вимог навчальних програм, силабусів та методичного забезпечення освітніх компонентів.
  2. Визначення ефективності запропонованих підходів та системи роботи щодо підготовки майбутніх вихователів до організації навчально-пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку в сучасних умовах.
  • «Підготовка майбутніх вихователів до здійснення фізкультурно-оздоровчої роботи в різновікових та інклюзивних групах ЗДО» – канд. пед. наук, доцент Надія КОТ. Завдання дослідження:
  1. Розробка нових та оновлення у відповідності до сучасних вимог навчальних програм, силабусів та методичного забезпечення освітніх компонентів.
  2. На основі анкетування вихователів закладів дошкільної освіти та аналізу підготовлених ними відео-занять вивчити особливості організації коректувально- розвиткової роботи з дітьми з ООП в онлайн-форматі
  3. Розробити та апробувати систему роботи з формування життєстійкості майбутніх вихователів в умовах війни.
  • «Формування мовленнєвої компетентності майбутніх фахівців дошкільної освіти» – канд. пед. наук, доцент Алла ОМЕЛЯНЕНКО. Завдання дослідження:
  1. На основі нового професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти» підготувати оновлену ОПП «Дошкільна освіта. Логопедія».
  2. Розробка нових та оновлення у відповідності до сучасних вимог навчальних програм, силабусів та методичного забезпечення освітніх компонентів.
  3. Розробити тематику магістерських робіт в контексті дослідження.
  • «Підготовка фахівців дошкільної освіти до використання новітніх технологій образотворчості для розвитку творчого потенціалу дітей старшого дошкільного віку» – канд. пед. наук, доцент Тетяна ЄСЬКОВА. Завдання дослідження:
  1. Розробка нових та оновлення у відповідності до сучасних вимог навчальних програм, силабусів та методичного забезпечення освітніх компонентів
  2. Розробити  тематику магістерських робіт, що відповідають тематиці дослідження.
  • «Використання сучасних онлайн-інструментів для формування цифрової компетентності майбутніх фахівців дошкільної освіти» – канд. пед. наук, доцент Юлія СЕМЕНЯКО. Завдання дослідження:
  1. Вдосконалення змісту навчальної програми методичного забезпечення

курсу «Комп’ютерні технології в роботі з дітьми» (ознайомлення з вебплатформою дистанційного навчання «НУМО» як сучасного онлайн-ресурсу для змішаного й дистанційного навчання для здобувачів повної дошкільної освіти».

  1. Поширення інтерактивних електронних підручників, ознайомлення з сучасними навчальними платформами та застосунками тощо).
  • «Підготовка майбутніх вихователів нової генерації у контексті стандартизації дошкільної освіти» – канд. пед. наук, доцент Ольга ІЛІШОВА. Завдання дослідження:
  1. Проаналізувати вимоги сучасних стандартів і визначити шляхи їх реалізації у підготовці фахівців дошкільної освіти до розвитку та вдосконалення освітнього простору ЗДО;
  2. Визначити психолого-педагогічні умови підготовки педагогів дошкільної освіти нової генерації;
  3. Проаналізувати сучасні тенденції розвитку професійної компетентності вихователів ЗДО на основі вивчення міжнародного досвіду.
  • «Теоретико-методичні засади формування музичної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти» – канд. пед. наук, доцент Леся МОРОЗ-РЕКОТОВА. Завдання дослідження:
  1. На основі нового професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти» підготувати оновлену ОПП «Дошкільна освіта. Практична психологія».
  2. На основі нового професійного стандарту «Керівник закладу дошкільної освіти» оновити навчальні програми, навчально методичне забезпечення з дисциплін, що викладаються, програми педагогічних практик.
  • «Розвиток творчої спрямованості особистості майбутнього вихователя заклад дошкільної освіти» – канд. психол. наук, доцент Ольга ДОНЧЕНКО. Завдання дослідження:
  1. Визначення методологічної бази проведення емпіричного дослідження творчої спрямованості особистості майбутнього вихователя закладу дошкільної освіти
  2. Підбір діагностичного інструментарію емпіричного дослідження творчої спрямованості особистості майбутнього вихователя закладу дошкільної освіти
  • «Інтеграція педагогічних ідей М.Монтессорі з вітчизняним освітнім простором» – ст. викладач Наталя ГРИГОР’ЄВА. Завдання дослідження:
  1. Завершити дисертаційне дослідження «Виховання самостійності у дітей дошкільного віку засобами педагогіки М. Монтессорі».
  2. Продовжити роботу над створенням навчально-методичного комплексу дисципліни «Теорія і технологія педагогічної системи М. Монтессорі» (розробити Робочий зошит для здобувача освіти з курсу «Теорія і технологія педагогічної системи М. Монтессорі»).
  3. Продовжити роботу над навчальним посібником до дисципліни «Теорія і технологія педагогічної системи М. Монтессорі» для здобувачів першого бакалаврського рівня спеціальності 012 Дошкільна освіта.

 

 

Комплексна тема кафедри дошкільної освіти: 

«СТРАТЕГІЯ ПІДГОТОВКИ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ФАХІВЦЯ

ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ»  /  № ДР 0115U007064 /   (2017 – 2021 рр.)

 

Мета: теоретично обґрунтувати, проаналізувати, узагальнити та практично перевірити сучасні засоби професійної підготовки компетентнісних фахівців дошкільної освіти в практиці педагогічних закладів вищої освіти.

 

Результати роботи: узагальнені і опубліковані у вигляді:

– Колективної монографії Професійна компетентність фахівців дошкільної освіти: сучасні вектори формування : монографія / за ред. І. Г. Улюкаєвої. Харків : Видавництво Іванченка І. С., 2021. 278 с. ISBN 978-617-7879-99-1.  

 

Окремі позиції розкрито в таких монографіях:

Донченко О. Розвиток професійної креативності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти засобами арт-терапії : монографія. Одеса: Видавничий дім «Гельветика», 2021. 216 с.

Мороз-Рекотова Л. Вихователь ХХІ сторіччя: формування пофесійно-комунікативної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти : монографія. Харків: Видавництво Іванчека І. С., 2022. 256 с.

Moroz-Recotova L. Рrofessional and communicative culture of a pre-school education establishment teacher: diagnostics of the formation level. The Actual Problems of the World Today. London : Sciemcee Publishing, 2019. Vol. 2. P. 80–98.

Ілішова О. Виховання культури міжетнічних стосунків як вектор освітнього процесу соціальних інститутів : монографія. Х. : Вид-во Іванченка І. С., 2018. 230 с.

Семеняко Ю. Б. Виховання у дітей старшого дошкільного віку основ культури використання медіапродукції : монографія. Київ : Каравела, 2020. 320 с.   

  1. IV. Захист кандидатських дисертацій:
  2. ІЛІШОВА Ольга Миколаївна

Тема дисертаційного дослідження: «Виховання культури міжетнічних стосунків підлітків в позашкільних навчальних закладах» (2018 р.)

  1. ДОНЧЕНКО Ольга Сергіївна

Тема дисертаційного дослідження: «Розвиток професійної креативності майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів засобами арт-терапії» (2018 р.)

  1. СЕМЕНЯКО Юлія Борисівна

Тема дисертаційного дослідження: «Виховання у дітей старшого дошкільного віку основ культури використання медіапродукції у закладах дошкільної освіти» (2019 р.)

  1. МОРОЗ-РЕКОТОВА Леся Вікторівна

Тема дисертаційного дослідження: «Формування професійно-комунікативної культури майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів»(2020 р.) 

Отримані результати апробувалися та впроваджувалися в практику роботи закладів вищої освіти завдяки лекційним курсам, практичним та індивідуальним заняттям, методичним рекомендаціям та навчальним, методичним посібникам, програмам практикумів, тренінгів, на семінарах, науково-практичних конференціях.

Апробація результатів дослідження здійснювалась у процесі їх обговорення на науково-практичних конференціях, методичних та методологічних семінарах, публікацій наукових статей, тез.

 

Застосування результатів роботи, її практичний результат: результати науково-дослідної роботи використовуються в Бердянському державному педагогічному університеті при розробці освітньо-професійних програм, викладанні дисциплін циклу професійної і практичної підготовки здобувачів вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта, а також можуть бути використані закладами вищої педагогічної освіти України.

 

Наукові видання кафедри

 

 

 

Семеняко Ю. Б. Виховання у дітей старшого дошкільного віку основ культури використання медіапродукції: монографія. – Київ: Каравела, 2020. – 320 с.

 

У монографії викладено теоретичні та методичні засади виховання у дітей старшого дошкільного віку основ культури використання медіапродукції. Схарактеризовано особливості сприйняття дітьми дошкільного віку сучасної медіапродукції. Запропоновано діагностичні методики визначення кількісних та якісних параметрів вихованості у дітей старшого дошкільного віку основ культури використання медіапродукції. Описано хід та результати експериментальної перевірки ефективності педагогічних умов виховання у дітей старшого дошкільного віку основ культури використання медіапродукції у закладах дошкільної освіти. Представляє інтерес система дидактично-методичних завдань для організованого освітнього процесу та самостійної діяльності дітей.

 

 

Мороз-Рекотова Л. В. Професійно-комунікативна культура вихователя закладу дошкільної освіти: навчальний посібник / Л. В. Мороз-Рекотова. – Харків: Видавництво Іванченка І. С., 2020. – 208 с.

 

Посібник містить навчально-методичні матеріали з питань професійної комунікації, висвітлює методику формування професійно-комунікативної культури майбутнього фахівця дошкільної освіти, методичні настанова із її самоактуалізації. Посібник адресований здобувачам вищої освіти спеціальності «Дошкільна освіта».

 

Ілішова О. М. Виховання культури міжетнічних стосунків як вектор освітнього процесу соціальних інститутів: монографія / О. М. Ілішова. – Х.: Видавництво Іванченка І. С., 2018. – 230 с.


У монографії викладено теоретичні (психологічні, педагогічні, культурологічні та соціальні) засади виховання культури міжетнічних стосунків дітей в умовах соціальних інститутів, зокрема, у закладах позашкільної освіти. Подано авторську методику виховання культури міжетнічних стосунків. Представлено ресурсне забезпечення освітнього процесу в соціальних інститутах засобами етнізації та полікультурності. Монографія адресована науковцям, викладачам і здобувачам вищої освіти спеціальності «Дошкільна освіта», «Соціальна робота», вихователям соціальних інститутів і керівникам гуртків закладів позашкільної освіти.

 

Тельчарова О. П. Педагогіка раннього дитинства: навчально-методичний посібник / О. П. Тельчарова, Л. В. Мороз-Рекотова / За заг. ред. І. Г. Улюкаєвої. – Х. : Видавництво Іванченка І. С., 2017. – 230 с.


Посібник містить навчально-методичні матеріали з питань педагогіки раннього дитинства і має на меті висвітлення особливостей побудови освітньо-виховного процесу на основі особистісно-орієнтованої моделі, формування цілісного уявлення про особливості розвитку та виховання дітей в період від народження до трьох років.
Посібник адресований студентам спеціальності «Дошкільна освіта», вихователям дошкільних навчальних закладів.

 

Кот Н. А. Фізичне виховання дітей раннього віку: навчально-методичний посібник / Н. А. Кот, Ю. Б. Семеняко. – Запоріжжя: Просвіта, 2017. – 232 с.


У посібнику подається інформаційно-методичне забезпечення навчальної дисципліни «Фізичне виховання дітей раннього віку». У ньому розглянуто загальні питання теорії фізичного виховання дітей раннього віку, динаміку вікових фізіологічних та рухових змін, а також методику проведення різних форм роботи з фізичного виховання в групах раннього віку. Представлено навчальну програму, стислий зміст лекційного матеріалу, тематику практичних занять, рекомендовану літературу, самостійні та індивідуальні завдання, питання для самоконтроля, глосарій і додатки.
Пропонований навчальний посібник, призначений для студентів, викладачів вищих навчальних закладів спеціальності «Дошкільна освіта».

 

Мороз-Рекотова Л. В. Навчання дошкільників грамоти: в схемах і таблицях : навчально-методичний посібник / Л. В. Мороз-Рекотова. – Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2017. – 234 с.


Посібник містить навчально-методичні матеріали з питань навчання грамоти дітей дошкільного віку та має на меті висвітлення наукових засад навчання грамоти, формування цілісного уявлення про систему навчання грамоти дітей в дошкільному навчальному закладі, допомогу в застосуванні на практиці основних положень лінгводидактики щодо навчання дітей дошкільного віку грамоти.
Посібник адресований студентам спеціальності «Дошкільна освіта», вихователям дошкільних навчальних закладів.

 

Улюкаєва І. Г. Історія дошкільної педагогіки : підручник / І. Г. Улюкаєва. – К. : Видавничий Дім «Слово», 2016. – 424 с.


У підручнику поданий систематизований, хронологічно послідовний виклад розвитку теорії та практики виховання дітей дошкільного віку впродовж усієї історії світової цивілізації. це перший підручник з дисципліни «Історія дошкільної педагогіки» у вітчизняній практиці дошкільної педагогічної освіти. Він містить авторське трактування історичних подій, фактів, педагогічних теорій.
Адресований студентам напряму підготовки 6.010101 «Дошкільна освіта». Може стати у пригоді педагогам-практикам системи дошкільної освіти, науковцям.

 

Теорія та практика дошкільної освіти в сучасних експериментальних дослідженнях : монографія / Л. І. Зайцева, Н. В. Гавриш та ін. [за ред. І. Г. Улюкаєвої]. – Х. : Діса плюс, 2015. – 448 с.


Колективна монографія репрезентує результати наукових досліджень, здійснених за широким колом актуальних проблем дошкільної освіти і підготовки для неї педагогічних кадрів. Адресується науковцям, студентам та викладачам вищих педагогічних навчальних закладів, педагогам практикам.
У колективній монографії І. Г. Улюкаєвою підготовлено розділ 3.1. «Теоретико-методологічні засади дослідження історії становлення та розвитку вітчизняної дошкільної освіти».

 

Улюкаєва І. Г. Історія дошкільної педагогіки : навч. посіб. / І. Г. Улюкаєва. – Х. : Вид-во «Діса плюс», 2015. – 354 с.


У підручнику поданий систематичний, хронологічно послідовний виклад розвитку теорії та практики виховання дітей дошкільного віку впродовж усієї історії світової цивілізації. Це перший підручник з дисципліни «Історія дошкільної педагогіки» у вітчизняній практиці дошкільної педагогічної освіти. Він містить авторське трактування історичних подій, фактів, педагогічних теорій.
Адресований студентам напряму підготовки 6.010101 Дошкільна освіта. Може стати у пригоді педагогам-практикам системи дошкільної освіти, науковцям.

 

Зайцева Л. І. Методика організації індивідуальної роботи в процесі формування у дітей дошкільного віку елементарної математичної компетентності : навчально-методичний посібник / Лариса Зайцева. – Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2015. – 240 с.


Пропонований посібник укладений відповідно до навчального плану дисципліни «Методика організації індивідуальної роботи в процесі формування у дітей дошкільного віку елементарної математичної компетентності», що викладається для студентів напряму підготовки 6.010101 Дошкільна освіта у вищих педагогічних закладах. У посібнику подано навчальному програму, тематику та короткий зміст лекційного матеріалу, практичні заняття й методичні рекомендації щодо їх проведення, список базової та допоміжної літератури, глосарій, додатки. Зміст кожного модуля складають лекції, що висвітлюють основні положення індивідуального підходу до формування у дітей дошкільного віку елементарної математичної компетентності. Розроблено практичні заняття у формі рольових і ділових ігор, самостійні та індивідуальні заняття, які сприятимуть формуванню в майбутніх вихователів практичних умінь.

 

Єськова Т. Л. Виховання працелюбності дітей дошкільного віку на заняттях з ручної праці (1917-1941 рр.) / Т. Л. Єськова. – Х. : Вид-во «Діса плюс», 2015. – 266 с.


У монографії розкрито історико-педагогічний аспект проблеми виховання працелюбності дітей дошкільного віку, Визначено й обґрунтовано особливості змісту, форм, видів занять з ручної праці в дошкільних установах у період 1917–1941 рр. Окреслено провідні шляхи виховання працелюбності в освітньо-виховному процесі дошкільних установ, схарактеризовано перспективи творчого використання надбань минулого в умовах сучасного дошкілля.

 

Мороз-Рекотова Л. В. Культура мовлення та виразне читання / Л. В. Мороз-Рекотова. – Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2015. – 222 с.


Посібник містить навчально-методичні матеріали з курсу «Культура мовлення та виразне читання» й має на меті оволодіння студентами культурою мовлення та навичками виразного читання як важливою передумовою їх успішної підготовки до професійної діяльності, а також ознайомлення студентів із теоретичними аспектами культури мовлення та виразного читання, із науково-практичними позиціями, на яких ґрунтується оволодіння культурою мовлення, підведення до осмислення основних цілей та завдань вивчення курсу.
Матеріали навчального посібника структуровані відповідно до вимог кредитно-трансферної системи навчання. У ньому подані стислі змісти лекцій, плани практичних занять, система запитань і завдань для самостійної та індивідуальної роботи, тестові завдання для підсумкового контролю. Посібник адресовано студентам спеціальності «Дошкільна освіта».

 

Інститут соціально-педагогічної та корекційної освіти. Біобібліографія / Відповід. ред. І. Г. Улюкаєва. – Х. : ФО-П Дуюнова Т. В., 2015. – 211 с.

Показник присвячений публікаціям професорсько-викладацького складу Інституту соціально-педагогічної та корекційної освіти Бердянського державного педагогічного університету до 1 січня 2015 року. Уміщено відомості про основні факти біографії викладачів ІСПКО, зазначено напрями їхніх наукових досліджень, здобутки, монографії, підручники, посібники, статті.
Мороз-Рекотова Л. В. Вчуся жити : морально-духовне виховання дошкільника / О. М. Каплуновська, Л. В. Мороз-Рекотова. – К. : Видавництво «Ранок», 2014. – 90 с.

Посібник покликаний допомогти дорослим у вихованні цілісної особистості дитини, зокрема її духовної сфери. Мета посібника – введення дитини до культури стосунків між людьми, взаємодії з навколишнім світом, що є початковим етапом не тільки духовно-морального виховання, а й формування духовної культури особистості в подальшому житті.
Улюкаєва І. Г. Історія суспільного дошкільного виховання в Україні : навчальний посібник. Вип. 4-й, доп. / І. Г. Улюкаєва. – Донецьк : ЛАНДОН-ХХ1, 2013. – 240 с.

У навчальному посібнику подано історію суспільного дошкільного виховання в Україні в кінці ХІХ – на початку ХХ століття, у роки Української Народної Республіки (1917-1919 рр.), у 20-30 роки, а також у період з 1943 по 2010 роки.
Навчальний посібник рекомендовано студентам вищих педагогічних навчальних закладів
Формування дослідницької культури старших дошкільників у проектній діяльності : метод. реком. / О. Каплуновська, П. Завада, Л. Мороз-Рекотова, О. Борзенкова, Н. Ружина, О. Єрлик. – Запоріжжя : ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2013. – 56 с.

 

У методичних рекомендаціях запропоновано алгоритм організації та запровадження в систему роботи педагогічного колективу дошкільного навчального закладу проектної діяльності дітей старшого дошкільного віку, що ґрунтується на наукових твердженнях російського психолога, спеціаліста з психології дошкільної освіти, доктора психологічних наук, професора М. Є. Веракси.
Посібник рекомендовано вихователям, методистам, завідувачам ДНЗ, студентам педагогічних навчальних закладів.

 

Зайцева Л. І. Формування у старших дошкільників науково-практичного досвіду в сфері природо-предметного довкілля (теоретико-методичний аспект) : монографія / Л. І. Зайцева. – Мелітополь : ТОВ «Видавничий будинок ММД», 2012. – 382 с.

 

У монографії досліджено стан проблеми науково-практичного оволодіння старшими дошкільниками об’єктами природно-предметного довкілля у філософській, психолого-педагогічній науці та сучасній освітній практиці.
Визначено принципи, організаційно-педагогічні умови ознайомлення дошкільників з об’єктами довкілля, які стали засадами проектування змісту, методів та форм навчального процесу. Розроблено й апробовано модель цілісної пояснювально-перетворювальної стратегії , яка ґрунтується на синтезі трьох підходів – діяльнісного, компетентнісного та інтегрованого. Здійснено експериментальну перевірку моделі науково-практичного оволодіння старшими дошкільниками об’єктами природно-предметного довкілля, що дозволило обґрунтувати її ефективність.

 

Зайцева Л. І. Розкриваємо таємниці довкілля: методичний посібник / Л. І. Зайцева. – Мелітополь: ТОВ «Видавничий будинок ММД», 2012. – 110 с.

 

У посібнику запропоновано орієнтовані конспекти занять та практичні ситуації з ознайомлення дітей старшого дошкільного віку з об’єктами природно-предметного довкілля. Заняття складені на основі «Базового компонента дошкільної освіти в Україні», Базової державної програми «Я у Світі» та з урахуванням гуманістичних засад навчання дітей дошкільного віку: діяльнісного, компетентнісного, інтегрованого підходів.
Методичний посібник призначено для вихователів дошкільних навчальних закладів, студентів вищих навчальних закладів спеціальності «Дошкільне виховання» та батьків.

 

Зайцева Л. І. Формування логіко-математичної компетентності дітей 4-го року життя : навчально-методичний посібник / Лариса Іванівна Зайцева. – Мелітополь: Видавничий будинок ММД, 2012. – 151 с.

 

У посібнику запропоновано профільну програму формування логіко-математичної компетентності, орієнтовні конспекти занять та практичні ситуації з логіко-математичного розвитку для дітей 4-го року життя, складені з урахуванням двох рівнів логіко-математичного розвитку (базового та високого) на основі Базового компонента дошкільної освіти України та гуманістичних засад логіко-математичного розвитку дітей дошкільного віку: діяльнісного, компетентнісного, індивідуально-диференційованого підходів. У комплекті з посібником рекомендується використовувати робочий зошит «Математична скринька».
Навчально-методичний посібник призначено для вихователів дошкільних навчальних закладів, студентів вищих навчальних закладів спеціальності «Дошкільне виховання» та батьків.

 

Зайцева Л. І. Формування логіко-математичної компетентності дітей 5-го року життя : навчально-методичний посібник / Лариса Іванівна Зайцева. – Мелітополь: Видавничий будинок ММД, 2012. – 163 с.

 

У посібнику запропоновано профільну програму формування логіко-математичної компетентності, орієнтовні конспекти занять та практичні ситуації з логіко-математичного розвитку для дітей 5-го року життя, складені з урахуванням двох рівнів логіко-математичного розвитку (базового та високого) на основі Базового компонента дошкільної освіти України та гуманістичних засад логіко-математичного розвитку дітей дошкільного віку: діяльнісного, компетентнісного, індивідуально-диференційованого підходів. У комплекті з посібником рекомендується використовувати робочий зошит «Математична скринька».
Навчально-методичний посібник призначено для вихователів дошкільних навчальних закладів, студентів вищих навчальних закладів спеціальності «Дошкільне виховання» та батьків.

 

Зайцева Л. І. Формування логіко-математичної компетентності дітей 6-го року життя : навчально-методичний посібник / Лариса Іванівна Зайцева. – К: ТОВ «Праймдрук», 2012. – 191 с.

 

У посібнику запропоновано профільну програму формування логіко-математичної компетентності, орієнтовні конспекти занять та практичні ситуації з логіко-математичного розвитку для дітей 6-го року життя, складені з урахуванням двох рівнів логіко-математичного розвитку (базового та високого) на основі Базового компонента дошкільної освіти України та гуманістичних засад логіко-математичного розвитку дітей дошкільного віку: діяльнісного, компетентнісного, індивідуально-диференційованого підходів. У комплекті з посібником рекомендується використовувати робочий зошит «Математична скринька».
Навчально-методичний посібник призначено для вихователів дошкільних навчальних закладів, студентів вищих навчальних закладів спеціальності «Дошкільне виховання» та батьків.

 

Зайцева Л. І. Математична скринька: Робочий зошит для дітей 3 – 4 років / Лариса Іванівна Зайцева. – Мелітополь: Видавничий будинок ММД, 2012, 2012. – 76 с.

 

Робочий зошит «Математична скринька» є додатком до навчально-методичного посібника «Формування логіко-математичної компетентності дітей 4-го року життя».
Зошит можна використовувати в дошкільних навчальних закладах, а також в індивідуальній роботі батьків з дітьми.

Зайцева Л. І. Математична скринька: Робочий зошит для дітей 4 – 5 років / Лариса Іванівна Зайцева. – Мелітополь: Видавничий будинок ММД, 2012, 2012. – 76 с.

 

Робочий зошит «Математична скринька» є додатком до навчально-методичного посібника «Формування логіко-математичної компетентності дітей 5-го року життя».
Зошит можна використовувати в дошкільних навчальних закладах, а також в індивідуальній роботі батьків з дітьми.

Зайцева Л. І. Математична скринька: Робочий зошит для дітей 5 – 6 років / Лариса Іванівна Зайцева. – Мелітополь: Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2013. – 112 с.

 

Робочий зошит «Математична скринька» є додатком до навчально-методичного посібника «Формування логіко-математичної компетентності дітей 6-го року життя».
Зошит можна використовувати в дошкільних навчальних закладах, а також в індивідуальній роботі батьків з дітьми.

Комунікативно-мовленнєвий супровід професійної підготовки майбутніх фахівців півдня України [колективна монографія] / А. М. Богуш, Ж. Д. Горіна, Л. І. Казанцева, О. І. Кисельова, О. В. Ковтун, О. М. Руснак, О. С. Трифонова, М. П. Черкасов / За загальною редакцією академіка А. М. Богуш. – Одеса: Видавництво ТОВ «Лерадрук», 2012. – 268 с.

 

У монографії представлено проблему комунікативно-мовленнєвого супроводу професійної підготовки майбутніх фахівців півдня України у різних фахових галузях: майбутніх педагогів, вихователів, логопедів, авіаторів. Висвітлено теоретичні засади формування полікультурного простору України, питання його специфіки та соціомовленнєвого середовища в полікультурному просторі південно-східного регіону України; подано соціолінгвістичний аналіз мовної ситуації півдня України та проаналізовано формування мовної особистості і художньо образного мовлення.
Видання адресовано науковцям, студентам гуманітарних спеціальностей, педагогам-словесникам, викладачам виші та вихователям ДНЗ.

 

Міжнародні педагогічні студії: проблеми довкілля в сучасній освіті // Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету; [укладач І. Г. Улюкаєва]. – Донецьк : ЛАНДОН-ХХІ, 2012. – С. 266–270.

 

У збірнику друкуються статті, що містять результати наукових досліджень вітчизняних і зарубіжних вчених, присвячених різноманітним проблемам педагогіки та психології дошкільного дитинства.

Улюкаєва І. Г. Хрестоматія з історії дошкільної педагогіки в Україні : навчальний посібник/ І. Г. Улюкаєва. – Донецьк : ЛАНДОН-ХХІ, 2011. – 213 с.

 

Рекомендовано Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів.

Улюкаєва І. Г. Історія суспільного дошкільного виховання в Україні : навчальний посібник. Вид. 3-е, доп. / І. Г. Улюкаєва. – Донецьк : ЛАНДОН-ХХ1, 2011. – 238 с.

 

Теорія та практика оновлення сучасної дошкільної освіти:

 

Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (16-17 вересня 2010 р.) / Бердянський державний педагогічний університет; укладач І. Г. Улюкаєва. – Донецьк : вид-во «Ноулідж», 2010. – 220 с.

Омеляненко А. В. Навчання дітей старшого дошкільного віку складати розповіді-роздуми: монографія/ Алла Омеляненко. – Донецьк: Юго-Восток, 2009. – 196 с.

 

У монографії досліджувалась проблема навчання дітей старшого дошкільного віку складати розповіді-роздуми. Представлено методику навчання дітей дошкільного віку складати розповіді-роздуми. Визначено педагогічні умови за яких навчання старших дошкільників складати розповіді роздуми відбуватиметься ефективніше. Виявлено критерії та охарактеризовано рівні сформованості вмінь старших дошкільників складати розповіді-роздуми. Встановлено послідовні стадії формування вмінь дітей старшого дошкільного віку складати розповідь-роздум та тенденції, що спостерігались у процесі навчання дітей старшого дошкільного віку складати розповіді-роздуми. Видання адресовано науковцям, магістрантам, аспірантам, студентам педагогічних ВНЗ, вихователям ДНЗ, батькам.