  |
Казанцева Л. І. Теоретичні засади навчання дітей старшого дошкільного віку української мови в полікультурному просторі України : монографія / Лариса Іванівна Казанцева. – Донецьк : ЛАНДОН-ХХІ, 2012. – 341 с.
У монографії викладено теоретичні (психологічні, психолінгвістичні, лінгвістичні, педагогічні, лінгводидактичні, культурологічні) засади формування білінгвізму в дітей дошкільного віку. Висвітлюються особливості соціомовленнєвого середовища полікультурного простору південно-східного регіону України як чинника розвитку двомовності в дошкільників. У монографії дається характеристика мовної ситуації в системі дошкільної освіти, аналізується сучасний стан навчання дітей української мови в дошкільних навчальних закладах регіону. Монографія адресована науковцям, викладачам і студентам вищих навчальних закладів напряму підготовки «Дошкільна освіта», вихователям і керівникам дошкільних навчальних закладів. |
  |
Казанцева Л. І. Теоретичні і методичні засади навчання дітей старшого дошкільного віку української мови в полікультурному просторі : [монографія] / Лариса Іванівна Казанцева. – Донецьк : ЛАНДОН – ХХІ, 2014. – 449 с.У монографії подано методику навчання старших дошкільників з російськомовним типом спілкування української мови як державної в полікультурному просторі південно-східного регіону України: на позиціях філософії неогуманізму визначено теоретико-методологічні засади навчання з опорою на культурологічний, комунікативний і компетентнісний концепти. Автор подає концепцію навчання української мови в полікультурному просторі, спрямовану на розвиток мовних, мовленнєвих і комунікативної компетенцій україномовлення старших дошкільників, яка зумовлена і враховує суттєві парадигмальні зміни в сучасній освіті й суперечності між станом розвитку теорії і не розробленістю методологічних і програмно-методичних засад навчання дітей української мови в ДНЗ з регіональними мовами діяльності. Запропоновано авторську модель навчання старших дошкільників української мови, яка становить цілісну методичну систему з єдністю концептуального, цільового, змістового, технологічного, організаційного та результативного компонентів.
Для студентів вищих навчальних педагогічних закладів, магістрантів, аспірантів, викладачів, курсантів інститутів післядипломної педагогічної освіти, фахівців системи дошкільної освіти. |
  |
Зайцева Л. І. Формування у старших дошкільників науково-практичного досвіду в сфері природо-предметного довкілля (теоретико-методичний аспект) : монографія / Л. І. Зайцева. – Мелітополь : ТОВ «Видавничий будинок ММД», 2012. – 382 с.У монографії досліджено стан проблеми науково-практичного оволодіння старшими дошкільниками об’єктами природно-предметного довкілля у філософській, психолого-педагогічній науці та сучасній освітній практиці.
Визначено принципи, організаційно-педагогічні умови ознайомлення дошкільників з об’єктами довкілля, які стали засадами проектування змісту, методів та форм навчального процесу. Розроблено й апробовано модель цілісної пояснювально-перетворювальної стратегії, яка ґрунтується на синтезі трьох підходів – діяльнісного, компетентнісного та інтегрованого. Здійснено експериментальну перевірку моделі науково-практичного оволодіння старшими дошкільниками об’єктами природно-предметного довкілля, що дозволило обґрунтувати її ефективність. |
 |
Зайцева Л. І. Розкриваємо таємниці довкілля :методичний посібник / Л. І. Зайцева. – Мелітополь : ТОВ «Видавничий будинок ММД», 2012. – 110 с.У посібнику запропоновано орієнтовані конспекти занять та практичні ситуації з ознайомлення дітей старшого дошкільного віку з об’єктами природно-предметного довкілля. Заняття складені на основі «Базового компонента дошкільної освіти в Україні», Базової державної програми «Я у Світі» та з урахуванням гуманістичних засад навчання дітей дошкільного віку: діяльнісного, компетентнісного, інтегрованого підходів.
Методичний посібник призначено для вихователів дошкільних навчальних закладів, студентів вищих навчальних закладів спеціальності «Дошкільне виховання» та батьків. |
  |
Зайцева Л. І. Формування логіко-математичної компетентності дітей 4-го року життя : навчально-методичний посібник / Лариса Іванівна Зайцева. – Мелітополь : Видавничий будинок ММД, 2012. – 151 с.
У посібнику запропоновано профільну програму формування логіко-математичної компетентності, орієнтовні конспекти занять та практичні ситуації з логіко-математичного розвитку для дітей 4-го року життя, складені з урахуванням двох рівнів логіко-математичного розвитку (базового та високого) на основі Базового компонента дошкільної освіти України та гуманістичних засад логіко-математичного розвитку дітей дошкільного віку: діяльнісного, компетентнісного, індивідуально-диференційованого підходів. У комплекті з посібником рекомендується використовувати робочий зошит «Математична скринька». |
  |
Зайцева Л. І. Математична скринька : Робочий зошит для дітей 3-4 років / Лариса Іванівна Зайцева. – Мелітополь : Видавничий будинок ММД, 2012, 2012. – 76 с.
Робочий зошит «Математична скринька» є додатком до навчально-методичного посібника «Формування логіко-математичної компетентності дітей 4-го року життя».
Зошит можна використовувати в дошкільних навчальних закладах, а також в індивідуальній роботі батьків з дітьми. |
  |
Зайцева Л. І. Формування логіко-математичної компетентності дітей 5-го року життя : навчально-методичний посібник / Лариса Іванівна Зайцева. – Мелітополь : Видавничий будинок ММД, 2012. – 163 с.У посібнику запропоновано профільну програму формування логіко-математичної компетентності, орієнтовні конспекти занять та практичні ситуації з логіко-математичного розвитку для дітей 5-го року життя, складені з урахуванням двох рівнів логіко-математичного розвитку (базового та високого) на основі Базового компонента дошкільної освіти України та гуманістичних засад логіко-математичного розвитку дітей дошкільного віку: діяльнісного, компетентнісного, індивідуально-диференційованого підходів. У комплекті з посібником рекомендується використовувати робочий зошит «Математична скринька».
Навчально-методичний посібник призначено для вихователів дошкільних навчальних закладів, студентів вищих навчальних закладів спеціальності «Дошкільне виховання» та батьків. |
  |
Зайцева Л. І. Математична скринька : Робочий зошит для дітей 4-5 років / Лариса Іванівна Зайцева. – Мелітополь : Видавничий будинок ММД, 2012, 2012. – 76 с.Робочий зошит «Математична скринька» є додатком до навчально-методичного посібника «Формування логіко-математичної компетентності дітей 5-го року життя».
Зошит можна використовувати в дошкільних навчальних закладах, а також в індивідуальній роботі батьків з дітьми. |
  |
Зайцева Л. І. Формування логіко-математичної компетентності дітей 6-го року життя: навчально-методичний посібник / Лариса Іванівна Зайцева. – К. : ТОВ «Праймдрук», 2012. – 191 с.
У посібнику запропоновано профільну програму формування логіко-математичної компетентності, орієнтовні конспекти занять та практичні ситуації з логіко-математичного розвитку для дітей 6-го року життя, складені з урахуванням двох рівнів логіко-математичного розвитку (базового та високого) на основі Базового компонента дошкільної освіти України та гуманістичних засад логіко-математичного розвитку дітей дошкільного віку: діяльнісного, компетентнісного, індивідуально-диференційованого підходів. У комплекті з посібником рекомендується використовувати робочий зошит «Математична скринька». |
  |
Зайцева Л. І. Математична скринька : Робочий зошит для дітей 5-6 років / Лариса Іванівна Зайцева. – К. : ТОВ «Праймдрук», 2012. – 112 с.Робочий зошит «Математична скринька» є додатком до навчально-методичного посібника «Формування логіко-математичної компетентності дітей 6-го року життя».
Зошит можна використовувати в дошкільних навчальних закладах, а також в індивідуальній роботі батьків з дітьми |
  |
Зайцева Л. І. Методика організації індивідуальної роботи в процесі формування у дітей дошкільного віку елементарної математичної компетентності : навчально-методичний посібник / Лариса Зайцева. – Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2015. – 240 с.
Пропонований посібник укладений відповідно до навчального плану дисципліни «Методика організації індивідуальної роботи в процесі формування у дітей дошкільного віку елементарної математичної компетентності», що викладається для студентів напряму підготовки 6.010101 Дошкільна освіта у вищих педагогічних закладах. У посібнику подано навчальному програму, тематику та короткий зміст лекційного матеріалу, практичні заняття й методичні рекомендації щодо їх проведення, список базової та допоміжної літератури, глосарій, додатки. Зміст кожного модуля складають лекції, що висвітлюють основні положення індивідуального підходу до формування у дітей дошкільного віку елементарної математичної компетентності. Розроблено практичні заняття у формі рольових і ділових ігор, самостійні та індивідуальні заняття, які сприятимуть формуванню в майбутніх вихователів практичних умінь. |
  |
Навчально-виховна діяльність у дошкільному закладі: проблеми, пошуки, знахідки : монографія/ [Гайдаржийська Л. П., Гуренко О. І.,Зайцева Л. І. та інші; за ред. І. Г. Улюкаєвої]. – Донецьк : ТОВ «Юго-Восток, Лтд», 2009. – 325 с.
Колективна монографія присвячена проблемі пошуку шляхів підвищення ефективності освітньо-виховної роботи в дошкільному навчальному закладі, її перебудови відповідно до сучасних вимог. Автори охопили широке коло питань організації виховання й навчання дітей дошкільного віку, розроблення методик і педагогічних технологій.
Підготовлене видання є творчим науковим доробком кафедри дошкільної освіти Бердянського державного педагогічного університету. Монографія розрахована на науковців, викладачів ВНЗ, а також практичних працівників – педагогів дошкільної освіти. |
  |
Теорія та практика дошкільної освіти в сучасних експериментальних дослідженнях : монографія / Л. І. Зайцева, Л. І. Казанцева, Н. В. Гавриш та ін. [за ред. І. Г. Улюкаєвої]. – Х. : Діса плюс, 2015. – 448 с.Колективна монографія репрезентує результати наукових досліджень, здійснених за широким колом актуальних проблем дошкільної освіти і підготовки для неї педагогічних кадрів.
Адресується науковцям, студентам та викладачам вищих педагогічних навчальних закладів, педагогам-практикам. |
  |
Комплект програм з фахових дисциплін за кредитно-трансферною системою за напрямом підготовки 6.010101 Дошкільна освіта / за ред. Л. І. Зайцевої. – Х. : Вид-во «Діса плюс», 2015. – 330 с.Комплект програм з фахових дисциплін є узагальненим досвідом з підготовки фахівців дошкільної освіти освітнього ступеня «бакалавр» з напряму підготовки 6.010101 Дошкільна освіта за вимогами кредитно-трансферної системи організації навчального процесу. Представлені навчальні програми курсів підготовки бакалавра в галузі дошкільної освіти: вступ, предмет вивчення, міждисциплінарні зв’язки, мета та завдання навчальної дисципліни, згідно з вимогами освітньо-професійної програми визначені знання та вміння студентів, кількість кредитів, інформаційний обсяг навчальної дисципліни, рекомендована література, форма підсумкового контролю, засоби діагностики успішності навчання.
Комплект програм з фахових дисциплін адресований викладачам та студентам вищих навчальних закладів. |
  |
Інститут соціально-педагогічної та корекційної освіти. Біобібліографія / Відповід. ред.. І. Г. Улюкаєва. – Х. : ФО-П Дуюнова Т. В. – 211 с.
Показчик присвячений публікаціям професорсько-викладацького складу Інституту соціально-педагогічної та корекційної освіти Бердянського державного педагогічного університету до 1 січня 2015 року. Уміщено відомості про основні факти біографії викладачів ІСПКО, зазначено напрями їхніх наукових досліджень, здобутки, монографії, підручники, посібники, статті. |
  |
Улюкаєва І. Г. Історія дошкільної педагогіки : навч. посіб. / І. Г. Улюкаєва. – Х. : Вид-во «Діса-плюс», 2015. – 354 с.
Підручник «Історія дошкільної педагогіки» призначений для педагогічних навчальних закладів, у яких здійснюється підготовка фахівців дошкільної освіти. Зміст підручника відповідає Стандартам вищої освіти за напрямом підготовки 6.010101 «Дошкільна освіта». |
  |
Міжнародні педагогічні студії: проблеми довкілля в сучасній освіті // Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету; [укладач І. Г. Улюкаєва]. – Донецьк : ЛАНДОН-ХХІ, 2012. – С. 266–270.
У збірнику друкуються статті, що містять результати наукових досліджень вітчизняних і зарубіжних вчених, присвячених різноманітним проблемам педагогіки та психології дошкільного дитинства. |
  |
Теорія та практика оновлення сучасної дошкільної освіти : Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (16-17 вересня 2010 р.) / Бердянський державний педагогічний університет; укладач І. Г. Улюкаєва. – Донецьк : вид-во «Ноулідж», 2010. – 220 с. |
  |
Улюкаєва І. Г. Хрестоматія з історії дошкільної педагогіки в Україні : навчальний посібник / І. Г. Улюкаєва. – Донецьк : ЛАНДОН-ХХІ, 2011. – 213 с.
Рекомендовано Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. |
  |
Улюкаєва І. Г. Історія суспільного дошкільного виховання в Україні : навчальний посібник.Вип. 4-й, доп./ І. Г. Улюкаєва. – Донецьк : ЛАНДОН-ХХ1, 2013. – 240 с.У навчальному посібнику подано історію суспільного дошкільного виховання в Україні в кінці ХІХ – на початку ХХ століття, у роки Української Народної Республіки (1917-1919 рр.), у 20-30 роки, а також у період з 1943 по 2010 роки.
Навчальний посібник рекомендовано студентам вищих педагогічних навчальних закладів |
  |
Макаренко Л. В. Все про театр і дитячу театралізовану діяльність / Л. В. Макаренко. – К. : Шк. світ, 2008. – 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»).
У методичному посібнику розкривається сутність театрального мистецтва, педагогічні можливості театралізованих ігор, готовність вихователя до організації театралізованої діяльності. Подано авторську програму «Ознайомлення дошкільників з театром». |
  |
Макаренко Л. В. Игра в театр// Все о младшем школьнике: Книга для родителей о том, как воспитывать и обучать детей [Н. Ф. Виноградова, Л. Е. Журова, Л. В. Макаренко и др.; под ред. Н. Ф. Виноградовой]. – Москва : Вентана-Граф, 2004. – 400 с.У книзі розкриваються різні питання сімейної педагогіки: як вибрати школу, як допомогти дитині вчитися, як організувати дозвілля, розвити інтереси та інше.
У додатках розміщено основні законодавчі документи, що сприятиме більш глибокому засвоєнню теоретичних знань та формуванню професійних умінь студентів. |
  |
Макаренко Л. В.Вступ до спеціальності : навч.-метод. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / К. Й. Щербакова, Л. В. Макаренко. – Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2011. – 100 с.
У методичному посібнику представлено задачі, зміст, форми та методи роботи студентів з вивчення курсу «Вступ до спеціальності» (напрям 02020 Мистецтво, спеціальності «Музичне мистецтво», «Хореографія»). Особливу увагу приділено ознайомленню студентів з різними формами організації навчального процесу: лекції, семінарські, практичні заняття, виконання індивідуальних навчально-дослідних завдань, написання рефератів тощо. |
  |
Макаренко Л. В. Театр і театралізована діяльність у сучасному дошкільному закладі освіти : монографія / Л. В. Макаренко. – Донецьк: ЛАНДОН-ХХІ, 2011. – 211 с.Монографія присвячена актуальній проблемі формування театралізованої діяльності у дітей старшого дошкільного віку. На основі аналізу психолого-педагогічних джерел автором підтверджено необхідність та своєчасність наукового інтересу до проблеми формування театралізованої діяльності у дітей старшого дошкільного віку, уточнено характеристику поняття «готовність до театралізованої діяльності», подано програмно-методичне забезпечення ознайомлення з театром.
Монографія може представляти інтерес для науковців, викладачів і студентів вищих навчальних закладів, педагогів-практиків у дошкільних навчальних закладах освіти, закладах позашкільної освіти та виховання |
  |
Макаренко Л. В. Вступ до спеціальності : навч.-метод. посіб. для студентів напряму підготовки 6.010101 Дошкільна освіта / К. Й. Щербакова, Л. В. Макаренко. – Донецьк : ЛАНДОН-ХХІ, 2011. – 199 с.
У посібнику представлено задачі, зміст, форми та методи роботи студентів з вивчення курсу «Вступ до спеціальності». Увага приділяється різним формам організації навчального процесу: лекції, семінарські, практичні заняття, виконання індивідуальних навчально-дослідних завдань, написання рефератів тощо. |
  |
Макаренко Л. В. Організація театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі / Л. В. Макаренко – Бердянськ : ФО-П Ткачук О. В., 2014. – 256 с.
У навчально-методичному посібнику представлено зміст, задачі, форми та методи роботи студентів з вивчення курсу «Організація театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі» за кредитно-трансферною системою. Увага приділяється різним формам організації навчального процесу (лекції, практичні заняття, виконання індивідуальних навчально-творчих завдань, постановки міні-вистав за темами курсу). У додатках розміщено дитячі вірші про театр, дидактичні ігри для дошкільників тощо, використання яких доцільне у практичній діяльності майбутніх вихователів. |
  |
Макаренко Л. В. Теорія та технологія валеологічної освіти дошкільників / К. Щербакова, Л. Макаренко. – Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2015. – 224 с.У навчально-методичному посібнику представлено зміст, задачі, форми та методи роботи студентів з вивчення курсу «Теорія та технологія валеологічної освіти дошкільників» за кредитно-трансферною системою. Увага приділяється різним формам організації навчально-виховного процесу (лекції, практичні заняття, завдання для самостійного опрацювання тощо).
У додатках розміщено оповідання про здоров’я, розваги для дітей дошкільного віку тощо, використання яких доцільне у практичній діяльності майбутніх вихователів.
Для викладачів, студентів вищих педагогічних закладів освітньо-кваліфікаційного рівня «Бакалавр» напряму підготовки 6.010101 Дошкільна освіта. |
  |
Омеляненко А. В. Навчання дітей старшого дошкільного віку складати розповіді-роздуми : монографія/ А. В. Омеляненко. – Донецьк : Юго-Восток, 2009. – 196 с.У монографії досліджувалась проблема навчання дітей старшого дошкільного віку складати розповіді-роздуми. Представлено методику навчання дітей дошкільного віку складати розповіді-роздуми. Визначено педагогічні умови за яких навчання старших дошкільників складати розповіді роздуми відбуватиметься ефективніше. Виявлено критерії та охарактеризовано рівні сформованості вмінь старших дошкільників складати розповіді-роздуми. Встановлено послідовні стадії формування вмінь дітей старшого дошкільного віку складати розповідь-роздум та тенденції, що спостерігались у процесі навчання дітей старшого дошкільного віку складати розповіді-роздуми.
Видання адресовано науковцям, магістрантам, аспірантам, студентам педагогічних ВНЗ, вихователям ДНЗ, батькам. |
  |
Єськова Т. Л. Виховання працелюбності дітей дошкільного віку на заняттях з ручної праці (1917-1941 рр.) / Т. Л. Єськова. – Х. : Вид-во «Діса-плюс», 2015. – 266 с.
У монографії розкрито історико-педагогічний аспект проблеми виховання працелюбності дітей дошкільного віку, визначено й обґрунтовано особливості змісту, форм, видів занять з ручної праці в дошкільних установах у період 1917-1941 рр. Окреслено провідні шляхи виховання працелюбності в освітньо-виховному процесі дошкільних установ, схарактеризовано перспективи творчого використання надбань минулого в умовах сучасного довкілля. |
  |
Формування дослідницької культури старших дошкільників у проектній діяльності : метод. реком. / О. Каплуновська, П. Завада, Л. Мороз-Рекотова, О. Борзенкова, Н. Ружина, О. Єрлик. – Запоріжжя : ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2013. – 56 с.У методичних рекомендаціях запропоновано алгоритм організації та запровадження в систему роботи педагогічного колективу дошкільного навчального закладу проектної діяльності дітей старшого дошкільного віку, що ґрунтується на наукових твердженнях російського психолога, спеціаліста з психології дошкільної освіти, доктора психологічних наук, професора М. Є. Веракси.
Посібник рекомендовано вихователям, методистам, завідувачам ДНЗ, студентам педагогічних навчальних закладів. |
  |
Мороз-Рекотова Л. В. Вчуся жити : морально-духовне виховання дошкільника / О. М. Каплуновська, Л. В. Мороз-Рекотова. – К. : Видавництво «Ранок», 2014. – 90 с.
Посібник покликаний допомогти дорослим у вихованні цілісної особистості дитини, зокрема її духовної сфери. Мета посібника – введення дитини до культури стосунків між людьми, взаємодії з навколишнім світом, що є початковим етапом не тільки духовно-морального виховання, а й формування духовної культури особистості в подальшому житті. |
  |
Мороз-Рекотова Л. В. Культура мовлення та виразне читання : навчальний посібник / Л. В. Мороз-Рекотова. – Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2015. – 222 с.
Посібник містить навчально-методичні матеріали з курсу «Культура мовлення та виразне читання» і має на меті оволодіння студентами культурним мовленням та навичками виразного читання як важливою передумовою їх успішної підготовки до професійної діяльності, а також ознайомлення студентів із теоретичними аспектами культури мовлення та виразного читання, із науково-практичними позиціями, на яких ґрунтується оволодіння культурним мовленням, підведення до осмислення основних цілей та завдань вивчення курсую.
Матеріали навчально-методичного посібника структуровані відповідно до вимог кредитно-трансферної системи навчання. У ньому подані стислі змісти лекцій, плани практичних занять, система запитань і завдань для самостійної та індивідуальної роботи, тестові завдання для підсумкового контролю. |
  |
Мороз-Рекотова Л. В. Навчання дошкільників грамоти: в схемах і таблицях : навчально-методичний посібник / Л. В. Мороз-Рекотова. –Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2017. – 234 с.
Посібник містить навчально-методичні матеріали з питань навчання грамоти дітей дошкільного віку та має на меті висвітлення наукових засад навчання грамоти, формування цілісного уявлення про систему навчання грамоти дітей в дошкільному навчальному закладі, допомогу в застосуванні на практиці основних положень лінгводидактики щодо навчання дітей дошкільного віку грамоти.
Посібник адресований студентам спеціальності «Дошкільна освіта», вихователям дошкільних навчальних закладів. |
  |
Тельчарова О. П. Педагогіка раннього дитинства: навчально-методичний посібник/ О. П. Тельчарова, Л. В. Мороз-Рекотова / За заг. ред. І. Г. Улюкаєвої. – Х. :. Видавництво Іванченка І.С., 2017. – 230 с.
Посібник містить навчально-методичні матеріали з питань педагогіки раннього дитинства і має на меті висвітлення особливостей побудови освітньо-виховного процесу на основі особистісно-орієнтованої моделі, формування цілісного уявлення про особливості розвитку та виховання дітей в період від народження до трьох років.
Посібник адресований студентам спеціальності «Дошкільна освіта», вихователям дошкільних навчальних закладів. |
  |
Кот Н. А. Фізичне виховання дітей раннього віку: навчально-методичний посібник / Н. А. Кот, Ю. Б. Семеняко. – Запоріжжя: Просвіта, 2017. – 232 с.
У посібнику подається інформаційно-методичне забезпечення навчальної дисципліни «Фізичне виховання дітей раннього віку». У ньому розглянуто загальні питання теорії фізичного виховання дітей раннього віку, динаміку вікових фізіологічних та рухових змін, а також методику проведення різних форм роботи з фізичного виховання в группах раннього віку. Представлено навчальну программу, стислий зміст лекційного матеріалу, тематику практичних занять, рекомендовану літературу, самостійні та індівідуальні завдання, питання для самоконтроля, глосарій і додатки.
Пропонований навчальний посібник, призначений для студентів, викладачів вищих навчальних закладів спеціальності «Дошкільна освіта». |