Berdyansk State Pedagogical University

Rector's reception office:

bdpu.zp@gmail.com
rector_bdpu@ukr.net

Address:

4, Schmidta St., Berdiansk, Zaporizhzhia  oblast Temporarily moved to: 66, Zhukovs`ki St., Zaporizhzhia

Навчально-логопедична лабораторія

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Навчально-логопедична лабораторія

 

Навчально-логопедична лабораторія – структурний підрозділ факультету дошкільної, спеціальної та соціальної освіти Бердянського державного педагогічного університету, діяльність якого зорієнтована на:

  • формування практичних умінь та навичок здобувачів спеціальності 016 Спеціальна освіта під час надання корекційно-розвиткової допомоги дітям з особливими освітніми потребами;
  • оволодіння сучасними технологіями психолого-педагогічної діяльності, уміннями та навичками продуктивної взаємодії з учасниками корекційно-педагогічного процесу;
  • отримання експериментального матеріалу для написання наукових робіт (студентських тез, статей, конкурсних робіт, курсових та магістерських робіт тощо);
  • здійснення консультативно-просвітницької діяльності серед населення з питань профілактики, розвитку, виховання, навчання дітей із особливими освітніми потребами;
  • формування об’єктивних уявлень і ставлення суспільства до проблем таких осіб.

 

 

У своїй діяльності Навчально-логопедична лабораторія керується законодавством України, нормативними документами Міністерства освіти і науки України та Статутом Університету.

Корекційно-розвиткова робота (з розвитку мови та мовлення) на базі Навчально-логопедичної лабораторії здійснюється здобувачами першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти, що навчаються за спеціальністю 016 Спеціальна освіта. Якість наданих послуг забезпечується завдяки допомозі та контролю з боку викладачів кафедри прикладної психології та логопедії.

Основними напрямами діяльності Навчально-логопедичної лабораторії є такі:

  • діагностика – обстеження дітей з порушеннями мовлення дошкільного та молодшого шкільного віку, збір анамнезу; аналіз та інтерпретація результатів діагностики; диференціальна діагностика порушень мовлення; планування логопедичної та корекційно-розвиткової роботи;
  • профілактика – своєчасне попередження появи вторинних відхилень у розвитку дітей дошкільного і молодшого шкільного віку;
  • корекція – комплексне вирішення провідних корекційно-розвиткових завдань в різних видах діяльності осіб з порушеннями мовлення; вироблення в них комплексу позитивних і соціально-значимих мотивів, що формують свідоме відношення до логопедичних занять;
  • навчальна діяльність – форма активного співробітництва, направлена на удосконалення, розвиток та формування особистості дітей дошкільного і молодшого шкільного віку;
  • консультування – багатофункціональний вид індивідуальної та групової роботи, спрямованої на вирішення запитів, з якими звертаються учасники корекційно-педагогічного процесу; застосування інформаційно-комунікаційних технологій з метою організації дистанційного інформування, мережевої взаємодії і спілкування;
  • зв’язок із громадськістю – діяльність, спрямована на досягнення взаєморозуміння та налагодження партнерства між окремими особами, організаціями та державними органами управління;
  • просвіта – інформаційне обслуговування учасників корекційно-педагогічного процесу, здійснення логопедичного супроводу сімей та їх дітей, що відвідують лабораторію; формування педагогічної компетентності (обізнаності) учасників корекційно-педагогічного процесу.

До  Навчально-логопедичної лабораторії зараховуються діти із закладів дошкільної та загальної середньої освіти, що мають різні порушення мовлення. Прийом дітей проводиться  протягом усього навчального року в міру звільнення місць. Надання корекційно-розвиткової допомоги передбачено на базі лабораторії не більше ніж 20 особам. Заняття з дітьми, як правило, проводяться у вільний від навчання дітей, здобувачів та викладачів час.

Керівник лабораторії веде список дітей з порушеннями мовлення. Мова навчання – українська. Відомості про дітей, які відвідують лабораторію, занотовуються у мовленнєві картки. Основною формою організації корекційно-розвиткової роботи є індивідуальні заняття. Заняття проводяться 3 рази на тиждень (через день) і відмічаються у журналі обліку відвідування.

Навчально-логопедична лабораторія оснащена спеціальним обладнанням (меблі-трансформери, сучасний методичний, дидактичний та ігровий матеріал, комп’ютерні програми корекційно-розвивального спрямування), яке забезпечує максимальне врахування індивідуальних потреб та можливостей дітей, що відвідують лабораторію, сприяє їх різнобічному розвитку та корекції наявних порушень; вдосконалення професійних компетентностей майбутніх фахівців зі спеціальності 016 Спеціальна освіта в процесі здійснення діагностичної та корекційно-розвиткової роботи з дітьми.